- a
- AdSenseEgy Google-termék, amely megoldást kínál a különböző forgalmú megjelenítőknek arra, hogy célzott Google-hirdetések webhelyükön történő megjelenítésével bevételhez jussanak.
- ajánlatkorrekcióAz ajánlatok százalékos növelése vagy csökkentése. Az ajánlatkorrekció lehetővé teszi, hogy gyakrabban vagy ritkábban jelenítse meg a hirdetéseit aszerint, hogy hol, mikor és hogyan keresnek az emberek.
- ajánlott átlagos napi költségkeretAz átlagos napi költségkeret becsült összege, amely révén a hirdetések valószínűleg gyakrabban jelennének meg a meglévő kulcsszókészlet használatával.
- aktív megtekintésAz Aktív megtekintés a YouTube szolgáltatásban és a Display Hálózat egyes webhelyein, illetve alkalmazásaiban alkalmazott technológia, amely lehetővé teszi a Google Ads számára annak meghatározását, hogy a hirdetés látható-e a potenciális ügyfelek számára. Az Aktív megtekintés mutatói a videó- és Display-kampányokban segítenek könnyebben átlátni, hogy a hirdetések milyen gyakran jelennek meg az emberek számára látható pozícióban a weboldalakon, az eszközökön és az alkalmazásokban.
- alacsony keresési arányÁllapotjelzés, amellyel a Google oldalain elhanyagolható mennyiségű keresési előzménnyel rendelkező kulcsszavakat látjuk el.
- aldomainEgy nagyobb domain részhalmaza, amelyet arra használnak, hogy egy meglévő webhelyet eltérő oldal-URL alatt tegyenek elérhetővé. Az aldomainek általában az URL elején találhatók. A „support.google.com” például a „google.com” aldomainje.
- algoritmusSzámítási lépések sorozata, amely átalakítja a bevitt adatokat.
- általános egyezésOlyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi, hogy a hirdetés megjelenjen, amikor valaki az adott kulcsszóra vagy változataira és más kapcsolódó témákra keres. Például a „kerékpárcsengő” általános egyezésű kulcsszó hatására a hirdetés megjelenhet akkor is, ha valaki olyan változatokra vagy kapcsolódó kifejezésekre keres, mint például „biciklikiegészítők”, „kék kerékpársisak” vagy „vélemények kerékpárcsengőkről”.
- általános egyezésű kizáró kulcsszóEz a kulcsszóbeállítás lehetővé teszi, hogy kizárja a hirdetést olyan keresések esetén, amelyekben a kulcsszókifejezés minden szava szerepel bármilyen sorrendben. A hirdetés továbbra is megjelenhet olyan esetekben, amikor csak bizonyos szavak szerepelnek.
- AnalyticsA Google ingyenes szolgáltatása, amely részletes jelentést kínál arról, hogyan használják az emberek az Ön webhelyét. A Google Analytics segítségével megtudhatja, mit csinálnak a felhasználók, miután hirdetéseire kattintottak.
- átkattintási arányArányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésére vagy a díjmentes termékadatokra. Az átkattintási arány (CTR) segítésével mérheti, hogy a kulcsszavak és hirdetések, valamint a díjmentes adatok mennyire teljesítenek jól.
- átl. CPCÁtlagos kattintásonkénti költség. A hirdetésre leadott egyetlen kattintásért felszámolt átlagos összeg. Az átlagos kattintásonkénti költség (átl. CPC) a kattintások összköltségének és a kattintások teljes számának a hányadosa.
- átlagos kattintásonkénti költség (átl. CPC)A hirdetésre leadott egyetlen kattintásért felszámolt átlagos összeg. Az átlagos kattintásonkénti költség (átl. CPC) a kattintások összköltségének és a kattintások teljes számának a hányadosa.
- átlagos napi költségkeretAz adott hirdetési kampányokhoz az egyes napokra beállított átlagos összeg. Ez az érték jelzi, hogy hozzávetőleg mekkora összeget szeretne elkölteni a hónap egyes napjain.
- átlagos ügyfél-szerzésenkénti költségA hirdetés által elért egy-egy konverzióért felszámolt átlagos összeg. Az átlagos műveletenkénti költség (CPA) a konverziók összköltségének és a konverziók teljes számának a hányadosa.
- aukcióMinden egyes Google-keresés esetén lezajló folyamat, amely meghatározza, hogy az adott keresésnél mely hirdetések jelennek meg, és az oldalon belül milyen sorrendben szerepelnek (vagy hogy egyáltalán megjelenik-e hirdetés).
- automatikus ajánlattételi stratégiaEgy olyan ajánlattételi stratégia, amely automatikusan ad ajánlatokat a hirdetésekre annak alapján, hogy a hirdetés mekkora eséllyel eredményez kattintást vagy konverziót. Az automatikus ajánlattételi stratégiák egyes típusai úgy vannak kialakítva, hogy vállalkozása számára egy adott célt érhessen el velük.
- automatikus befizetésekAz automatikus befizetés a Google Ads egyik fizetési beállítása. Ha ezt a beállítást használja, a hirdetési költségek előbb felgyűlnek, és csak ezt követően kerül sor az elsődleges fizetési mód automatikus megterhelésére.
- automatikus címkézésEgy funkció, amely automatikusan olyan paramétert ad hozzá az URL-ekhez, amelynek a segítségével nyomon követheti az offline konverziókat, és jelentést készíthet a hirdetés teljesítményéről az olyan webhelykövetési programokban, mint például a Google Analytics.
- automatikus elhelyezésekA Google Ads jelentéseiben használt olyan kifejezés, amely a Display Hálózat részét képező azon webhelyeket, videókat és alkalmazásokat jelenti, amelyeken a hirdetések az Ön által kiválasztott célzás alapján automatikusan megjelennek. Bár megadott elhelyezéseket – például weboldalakat, videókat és alkalmazásokat – is megcélozhat, az automatikus elhelyezéseket a rendszer választja ki az Ön által használt egyéb célzási módszerek (például a kulcsszó vagy a témakör szerinti célzás) alapján.
- b
- befejezés dátumaEz a beállítás határozza meg, hogy mennyi ideig fussanak a kampány hirdetései. A kampány befejezési dátumának napján a hirdetések megjelenítése leáll.
- befejeződött kampányOlyan kampány, amelynek a befejezési dátuma elmúlt, ezért már nem jelenít meg hirdetéseket.
- befektetésarányos megtérülés (ROI)Azt mutatja, hogy mekkora profitot szerzett a hirdetésekből és a díjmentes termékadatokból a rájuk költött összeghez képest. A ROI kiszámításához vegye a hirdetésekből és az adatokból származó bevételeket, vonja ki belőlük az összesített költségeket, majd ezt az összeget ossza el a hirdetési költségekkel: ROI = (bevétel - eladott áruk költsége) / eladott áruk költsége.
- c
- cégprofil(korábban Google Cégem vagy Google Helyek) Olyan termék, amely lehetővé teszi, hogy ingyenesen létrehozhassa és megjeleníthesse a vállalkozása adatait a Google Térképen, hogy az emberek rátaláljanak a vállalkozásra, amikor helyi keresést végeznek.
- cél-CPA-ajánlattételEgy olyan automatikus ajánlattételi stratégia, amely úgy állítja be az ajánlatokat, hogy Ön a lehető legtöbb konverziót érje el a megcélzott műveletenkénti költség (CPA) mellett.
- cél-CPMMegcélzott ezer megjelenítésenkénti költség. Olyan ajánlattételi mód, amellyel megadhatja, hogy átlagosan mennyit hajlandó fizetni ezer hirdetésmegjelenítésenként.
- cél-URLA webhelyéhez tartozó azon oldal URL-címe, amelyet az emberek az Ön hirdetésére való kattintáskor érnek el.
- céloldalA céloldal az a weboldal, amelyre az emberek a hirdetésre leadott kattintást követően jutnak. Ennek az oldalnak az URL-címe általában egyezik a hirdetés végső URL-jével.
- célzási módszerA célzási módszerek határozzák meg, hol jelenhetnek meg hirdetések, és ki láthatja őket. Egy hirdetéscsoportban egyszerre több célzási módot is használhat, például kulcsszavakat és kiválasztott elhelyezéseket.
- célzott elérésA kampány meghatározott célközönségén belül azon személyek száma, akiket Ön a várakozások szerint elér. A célzott elérés a célközönség életkorán, nemén és földrajzi helyén alapul.
- cookieA felhasználók számítógépére mentett kis fájl, amely megkönnyíti a meglátogatott webhelyeken alkalmazott beállítások és egyéb információk tárolását.
- CPCKattintásonkénti költség. A kattintásonkénti költségen alapuló (CPC) ajánlattétel esetén a hirdetéseire adott kattintásokért kell fizetnie.
- CPMEzer megjelenítésenkénti költség. Ajánlattételi mód, amelynek számlázási alapja a Google Display Hálózaton való ezer megtekintés (megjelenítés).
- CPVMegtekintésenkénti költség. Egy videokampányokhoz használható ajánlattételi módszer, amelyben a megtekintésért kell fizetnie.
- CTRÁtkattintási arány. Arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésére vagy a díjmentes termékadatokra. Az átkattintási arány (CTR) segítésével mérheti, hogy a kulcsszavak és hirdetések, valamint a díjmentes adatok mennyire teljesítenek jól.
- CVNKártyahitelesítő szám. Egy háromjegyű szám, amely általában a hitelkártya vagy bankkártya hátoldalán látható. Időnként a kártya biztonsági kódjának vagy kártyahitelesítési értéknek is nevezik. További védelmet nyújt a csalással szemben.
- csendes-óceáni idő (PST vagy PDT)A Google kaliforniai Mountain View-ban található központjának időzónája. Ha fiókja beállítása során nem választott időzónát, akkor a fiók automatikusan ezt az időzónát használja.
- CSV-fájlA vesszővel elválasztott értékek (comma-separated values, CSV) formátumú fájl táblázatos formában tartalmazza az adatokat.
- d
- Display HálózatTöbb mint kétmillió olyan webhely, videó és alkalmazás, ahol megjelenhetnek a hirdetések.
- domainA webhely URL-jének (internetcímének) alapvető része. A "www.google.com/ads" URL domainneve például a "google.hu".
- e
- ECPCIntelligens CPC. Olyan ajánlattételi stratégia, amely úgy korrigálja a kattintásonkénti költséget (CPC), hogy Ön a lehető legtöbb konverziót vagy legnagyobb konverziós értéket érhesse el.
- egyesített számlázásHa ezt a számlázási megoldást használja, több Google Ads-fiók költségét is egyetlen számlán tekintheti meg.
- elhelyezés szerinti célzásEzzel a célzási módszerrel kiválaszthatja a YouTube vagy a Display Hálózat részét képező azon webhelyeket, videókat, csatornákat, alkalmazásokat és alkalmazáskategóriákat, ahol meg szeretné jeleníteni a hirdetéseket. Más célzási módszerektől (például a kulcsszó és a témakör szerinti célzástól) eltérően a hirdetéseket nem a rendszer helyezi el automatikusan, hanem Ön választhatja ki az elhelyezéseket.
- elhelyezésekAzok a helyek a YouTube szolgáltatásban és a Display Hálózaton, ahol a hirdetés megjelenhet. Ilyenek például azok a releváns webhelyek és alkalmazások, amelyek hirdetésmegjelenítés céljából partnerségre léptek a Google-lal.
- ellenőrzés alattEzt az állapotot azok a hirdetések kapják meg, amelyek ellenőrzés alatt állnak. Az ellenőrzés során megbizonyosodunk arról, hogy a hirdetések biztonságosak, helyénvalók és megfelelnek hirdetési irányelveinknek.
- első oldali ajánlatbecslésAz az ajánlat, amelyre valószínűleg szükség van ahhoz, hogy a hirdetés az első keresési eredményoldal bármely részén megjelenjen.
- első pozícióra vonatkozó ajánlatbecslésAz az ajánlat, amelyre valószínűleg szükség van ahhoz, hogy a hirdetés az első hirdetéspozícióban jelenjen meg.
- elutasított hirdetésAz elutasított hirdetések nem jelenhetnek meg, mivel sértik a Google Ads irányelveit.
- érvénytelen kattintásokKattintások, melyeket a Google érvénytelennek tart, így például a véletlen kattintások, valamint a rosszindulatú szoftverek által generált kattintások.
- ezer megjelenítésenkénti költség (CPM)Ajánlattételi mód, amelynek számlázási alapja a Google Display Hálózaton való ezer megtekintés (megjelenítés).
- f
- felhasználói azonosítóA felhasználói azonosító egy egyedi ügyfélazonosító, amelyet a hirdetők a webhelyükre látogató felhasználók azonosítására használnak.
- fiók költségkereteEnnél a beállításnál megadhatja azt az összeget, amelyet a fiókja egy adott időszakon belül elkölthet. Azoknál a hirdetőknél alkalmazható, akik a havi számlázás fizetési beállítást használják.
- fizetési profilA fizetési profil (korábbi nevén „számlázó ügyfél”) a Google Ads-fiók által generált költségekért jogilag felelős személy vagy szervezet adatait tárolja. Tartalmazza a kapcsolattartási adatokat, a fizetési módokat és beállításokat, valamint a számlákon és egyéb dokumentumokon megjelenő egyedi numerikus azonosítót.
- fizető kezelőA fizető kezelő egy olyan kezelői fiók, amely a kezelői fiókok hierarchiájában alatta lévő Ads-fiókok havi számlázással kapcsolatos beállításait szabályozza.
- földrajzi célzásEzzel a beállítással kiválaszthatja, hogy melyik célzott helyeken szeretne ügyfeleket elérni.
- függőben lévő kampányOlyan hirdetési kampány, amely nem jelenít meg hirdetéseket, mert a kezdő dátuma még nem érkezett el.
- g
- GCLIDGoogle kattintási azonosító. A Google kattintási azonosító (GCLID) egy, a hirdetéskattintásokat tartalmazó URL-ben átadott paraméter, amely a kampánynak és a hirdetéshez kapcsolódó kattintás attribútumainak azonosítására szolgál hirdetéskövetésnél és kampányok hozzárendelésénél.
- Google AdsA Google Ads a Google online reklámprogramja. A Google Ads révén online hirdetéseket hozhat létre, amelyekkel éppen abban a pillanatban érheti el az ügyfeleket, amikor érdeklődést mutatnak az Ön által kínált termékek és szolgáltatások iránt.
- Google Ads APIEgy fejlett funkció, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy az általuk létrehozott alkalmazásokon keresztül lépjenek kapcsolatba a Google Ads-fiókjukkal és módosítsák azt. 2022 áprilisától az AdWords API nem működik tovább, és a Google Ads API váltja fel.
- Google Ads promóciós kód (kupon)A kuponokkal pénz írható jóvá a hirdető fiókjában, ha a hirdető megfelel bizonyos feltételeknek. A Google és a partnerei időnként promóciós kódokkal ösztönzik az új hirdetőket a Google Ads használatának megkezdésére.
- Google átirányítási számA Google átirányítási szám a Google-tól kapott, egyedi telefonszám, amelyet a hirdetésekben felhasználva nyomon követheti a vállalkozásához érkező hívásokat. Ehhez a fiókbeállításokban be kell kapcsolnia a hívásjelentés funkciót.
- Google-fiókAz a Google-szerte használt felhasználónév és jelszó, amelyek használatával különböző termékek vehetők igénybe, köztük a Google Ads.
- Google HálózatMinden olyan hely, ahol a Google-hirdetések megjelenhetnek, többek között a Google-webhelyek, olyan webhelyek, amelyek partnerkapcsolatban állnak velünk, és más elhelyezések, például mobiltelefon-alkalmazások.
- Google kattintási azonosító (GCLID)A Google kattintási azonosító (GCLID) egy, a hirdetéskattintásokat tartalmazó URL-ben átadott paraméter, amely a kampánynak és a hirdetéshez kapcsolódó kattintás attribútumainak azonosítására szolgál hirdetéskövetésnél és kampányok hozzárendelésénél.
- gyakoriságAz a minimális szám, ahányszor egy egyedi felhasználó látta az Ön hirdetését egy adott időszakaszban. Ha korlátozni szeretné, hogy hányszor jelenjen meg a vizuális vagy videóhirdetés egyazon felhasználónál, beállíthat gyakoriságkorlátot.
- gyakoriságkorlátozásOlyan funkció, amely korlátozza, hogy hányszor jelenhetnek meg vizuális és videóhirdetései ugyanannak a felhasználónak.
- gyorsítótárAz internetböngésző által a böngészés során begyűjtött adatok ideiglenes tárolója, amely elemeket tartalmaz az Ön által gyakran felkeresett webhelyekből is.
- gyorsszerkesztésEgy mód a hirdetések, kulcsszavak, elhelyezések, ajánlatok és más beállítások módosításához a teljesítménytáblázatban.
- h
- használható (korlátozott)Ezt az állapotot azok a hirdetések kapják meg, amelyek betartják az irányelveinket, de a megjelenésük helye vagy ideje korlátozott.
- havi költséghatárAz a maximális összeg, amelyet egy adott kampányhoz egy adott hónapban kiszámlázhatunk.
- havi számlázásOlyan számlázási beállítás, amelynek használatakor a Google hitelkeretet biztosít a hirdetési költségek fedezéséhez. Az így keletkező tartozást – az elfogadott általános szerződési feltételeknek megfelelően – a földrajzi helyétől függően csekkel, banki átutalással vagy más fizetési móddal egyenlíthet ki.
- hibaoldalakA Display Hálózat azon webhelyei, amelyek célzott hirdetéseket jelenítenek meg, ha valaki rossz címet ír be egy webhelyhez, vagy a böngésző címsorából próbál meg keresést végrehajtani.
- hirdetés állapotaAnnak leírása, hogy egy hirdetés megjelenhet-e, és ha igen, vannak-e a megjelenítés módját és idejét korlátozó rendelkezések.
- hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszközA fiókban található eszköz, amely segít meghatározni, hogy miért nem jelenik meg a hirdetés vagy a hirdetésbővítmény.
- hirdetés erejeA hirdetés ereje a hirdetéstartalom relevanciájának, mennyiségének és sokszínűségének a becsült értéke. Ha a hirdetés tartalma releváns és egyedi, akkor a megfelelő hirdetés jelenhet meg a potenciális ügyfeleknél, illetve javulhat a hirdetés teljesítménye.
- hirdetés rangsor szerinti helyeA hirdetés pozíciójának (azaz hol jelennek meg a hirdetések az oldalon más hirdetésekhez képest), valamint a hirdetés megjelenésének meghatározásához használt érték.
- hirdetés rangsor szerinti helyének küszöbértékeiA hirdetés foglalási ára. Ha az ajánlat alacsonyabb a küszöbértéknél, akkor a hirdetés nem jelenik meg. Ha pedig egyik versenytársa sem jogosult a megjelenítésre, a küszöbérték (foglalási ár) a kattintásért fizetendő ár.
- hirdetésbővítményekSzolgáltatás, amely plusz üzleti információkat jelenít meg a hirdetésével együtt, például egy címet, telefonszámot, az üzlet értékelését, illetve további weboldalak linkjeit.
- hirdetéscsoportA hirdetéscsoport egy vagy több olyan hirdetést tartalmaz, amelyeknek ugyanazok a céljaik.
- hirdetéscsoport alapértelmezett ajánlataiAz az ajánlati összeg, amely a hirdetéscsoport összes olyan kulcsszavára és elhelyezésére érvényes, amely nem rendelkezik egyéni ajánlattal. Ez az ajánlat meghatározza azt a legnagyobb összeget, amelyet a hirdetésre való egyes kattintásokért fizetni hajlandó a saját ajánlattal nem rendelkező kulcsszavak és elhelyezések esetén.
- hirdetésformátumokA keresési hirdetések vizuális kiegészítései, amelyek felhívják a figyelmet az Ön vállalkozásra: például megjelenhet a címsorban a telefonszám vagy a webhely domainje. Ezek a kiegészítések – amelyek gyakran láthatók a keresési eredmények fölött megjelenő hirdetésekben – további releváns tartalmakat is megjeleníthetnek a webhelyről vagy külső felektől.
- hirdetési irányelvekA hirdetésekre, a kulcsszavakra és a webhelyre vonatkozó irányelvek. Az irányelveinket megsértő hirdetések nem jelenhetnek meg.
- hirdetési összköltségA hirdetési összköltség a kampány által összegyűjtött kattintások és megjelenítések költsége.
- hirdetéspozícióA sorrendben elfoglalt hely, ahol a hirdetés megjelenik a többi hirdetés között. Például az 1-es számú hirdetéspozíció azt jelenti, hogy a hirdetés az oldalon a többi azonos típusú hirdetéshez képes a legmagasabb helyen jelenik meg. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy hirdetés a keresési eredmények fölött található. Ha a keresési eredmények fölött nincsenek hirdetések, akkor azt jelenti, hogy a hirdetés elsőként jelenik meg a keresési eredmények alatt.
- hivatkozó URLAnnak a weboldalnak a címe, amelyen valaki egy olyan linkre kattintott, amely az Ön oldalára irányította.
- i
- intelligens ajánlattételAz automatikus ajánlattételi stratégiák alcsoportja, amely a konverziókra vagy a konverziós értékekre optimalizál. Az Intelligens ajánlattétel gépi tanulás használatával optimalizálja az ajánlattételt a konverziók és a konverziós érték egész kampányra vagy ajánlattételi portfólióra kiterjedő maximalizálásának érdekében. A Cél-CPA, a Cél-ROAS, a Konverziók maximalizálása és a Konverziós érték maximalizálása egyaránt intelligens ajánlattételi stratégiák.
- intelligens CPC (ECPC)Olyan ajánlattételi stratégia, amely úgy korrigálja a kattintásonkénti költséget (CPC), hogy Ön a lehető legtöbb konverziót vagy legnagyobb konverziós értéket érhesse el.
- interakciókA hirdetésformátumhoz kapcsolódó elsődleges felhasználói beavatkozás – kattintások és ujjcsúsztatások a szöveges és Shopping-hirdetéseknél, megtekintések a videóhirdetéseknél, hívások a hívásbővítményeknél és így tovább.
- IP-címAz internethez kapcsolódó összes számítógép és más eszköz számára kiosztott egyedi szám.
- irányítópultAz irányítópult a fiók teljesítményadatainak vizuális, testre szabható összefoglalója.
- j
- jogosultEzt az állapotot azok a hirdetések kapják meg, amelyeket jóváhagytunk, és megjelenhetnek. A hirdetés megfelel a Google Ads irányelveinek, ezért minden közönség számára megjeleníthető.
- jogosult (mindenhol korlátozott)Ezt az állapotot olyan hirdetések kapják, amelyek megfelelnek az irányelveinknek, de nem tudnak futni a megcélzott helyeken az irányelv korlátozásai és a célzási beállítások miatt. Az ilyen hirdetések azoknak a felhasználóknak továbbra is meg tudnak jelenni, akik érdeklődnek az Ön által megcélzott helyek iránt.
- jóváhagyva (felnőtt tartalmú)Szexuális tartalom. A hirdetéseknek tiszteletben kell tartaniuk a felhasználói preferenciákat, és meg kell felelniük a jogi előírásoknak. Korlátozunk bizonyos típusú szexuális tartalmakat a hirdetésekben és különféle célhelyeken. Ilyen tartalmak csak bizonyos, a felhasználói keresőkifejezések, a felhasználó életkora és a hirdetésmegjelenítés helyén hatályos törvények által meghatározott helyzetekben jelenhetnek meg. A hirdetések nem célozhatnak kiskorúakat.
- k
- kampányA hirdetéscsoportok olyan készlete (hirdetések, kulcsszavak és ajánlatok), amelyek azonos költségkeretet, földrajzi célzást és más beállításokat alkalmaznak. A kampányok gyakran a termékkategóriák vagy a kínált szolgáltatások szerint épülnek fel.
- kampány állapotaA hirdetési kampány állapota, amelyből megállapítható, hogy az adott kampányba tartozó hirdetések jelenleg megjelenhetnek-e.
- kampánycsoportKözös kulcsfontosságú teljesítményjelzővel rendelkező kampányok csoportja. A kampánycsoportok elősegítik a hasonló céllal rendelkező kampányok átfogó teljesítményének nyomon követését.
- kampánykísérletA kampánykísérletekkel összevetheti a vázlat és az eredeti kampány teljesítményét. A kísérletek az eredeti kampány forgalmának és költségkeretének egy részét használják, és meghatározott ideig futtathatók az eredeti kampánnyal párhuzamosan.
- kampányvázlatA kampányvázlat segítségével úgy készíthető elő több módosítás egy Keresési vagy Display Hálózati kampányhoz, hogy a változtatások nincsenek hatással a teljesítményre. A létrehozott vázlatok a kampány beállításait tükrözik.
- kártyahitelesítő szám (CVN)Egy háromjegyű szám, amely általában a hitelkártya vagy bankkártya hátoldalán látható. Időnként a kártya biztonsági kódjának vagy kártyahitelesítési értéknek is nevezik. További védelmet nyújt a csalással szemben.
- kattintásA Google Ads azt számolja egy kattintásnak, ha valaki rákattint a hirdetésre, például egy szöveges hirdetés kék címsorára vagy telefonszámára.
- kattintás nélküli konverziós ablakAz az időtartam a megjelenítést követően, amikor kattintás nélküli konverzió rögzítésére sor kerül. Kattintás nélküli konverzió akkor történik, ha a hirdetés megjelenítése után a felhasználó nem lép vele interakcióba, de később konverziót végez.
- Kattintásonkénti költség (CPC)A kattintásonkénti költségen alapuló (CPC-) ajánlattétel esetén a hirdetéseire adott kattintásokért kell fizetnie. CPC-ajánlati kampányok esetén Ön egy maximális kattintásonkénti költségen alapuló ajánlatot – vagy röviden „maximális CPC-t” – állít be, ami a legnagyobb összeg, amelyet Ön a hirdetésére történő egy-egy kattintásért fizetni hajlandó (kivéve, ha ajánlatkorrekciókat állít be, illetve intelligens CPC-t használ.
- képes hirdetésOlyan hirdetéstípus, amely kép segítségével népszerűsíti vállalkozását.
- Keresési HálózatA kereséssel kapcsolatos webhelyek olyan csoportja, ahol a hirdetések és a díjmentes termékadatok megjelenhetnek.
- keresési partnerekA Keresési Hálózat olyan webhelyei, amelyek a Google-lal együttműködésben jelenítenek meg hirdetéseket és díjmentes termékadatokat. A keresési partnerek több száz, nem a Google által üzemeltetett webhelyre, valamint a YouTube-ra és más Google-webhelyekre juttatják el a Google keresési hirdetéseket és az adatokat.
- keresésőkifejezés-jelentésAzon keresőkifejezések listája, amelyeket jelentős számú felhasználó azelőtt használt, hogy a hirdetést meglátta volna. A jelentés segítségével finomíthatja a kulcsszavakat, hogy a hirdetés csak a megfelelő keresések esetén jelenjen meg.
- készletszűrőkOlyan választható funkció, amellyel megadhatja, hogy a Google Merchant Center-fiókban szereplő termékek közül melyek ne jelenjenek meg a termékek Shopping-hirdetéseiben.
- kevés adatA „kevés adat” vagy „korlátozott adatok” figyelmeztetést megjelenítő diagramok vagy statisztikák nem feltétlenül tükrözik a hosszú távú teljesítményt.
- kézi befizetésekOlyan fizetési beállítás, amelynél a hirdetések megjelenítése előtt fizet a hirdetési költségekért. Ezután a hirdetések megjelenítését követően levonjuk a költségeket az Ön által befizetett összegből.
- kézi CPC-ajánlattételEzzel az ajánlattételi módszerrel Ön adhatja meg a maximális kattintásonkénti költséget (CPC) a hirdetésekhez. Ez eltér az automatikus ajánlattételi stratégiáktól, amelyek beállítják Önnek az ajánlatok összegét.
- kifejezésegyezésű kizáró kulcsszóEz a kulcsszóbeállítás lehetővé teszi, hogy kizárja a hirdetést olyan keresések esetén, amelyekben a pontos kulcsszókifejezés szerepel. A keresésben szerepelhetnek további szavak; a hirdetés akkor nem jelenik meg, ha a kulcsszókifejezés szavai az eredeti sorrendjükben szerepelnek.
- kivonatolásA kivonatolás az a folyamat, amely egy matematikai képlet segítségével egy vagy több értéket állít elő egy szövegből. Ennek eredménye egy titkosított érték, amely védi a kivonatolt adatokat.
- kivonatolt adatokA kivonatolt adatok egy karakterláncból készített rögzített hosszúságú adatok. A kivonatolt adatokat egy algoritmus állítja elő, amely megvédi az eredeti szöveg biztonságát.
- kizáró kulcsszóOlyan kulcsszótípus, amely megakadályozza a hirdetés megjelenítését bizonyos szavak vagy kifejezések esetén. A hirdetés nem jelenik meg a kizáró kulcsszavakra kereső felhasználók számára. Ennek a funkciónak a másik neve kizáró egyezés.
- kombinált közönségekOlyan célzási beállítás, amely lehetővé teszi a megfelelő közönségek elérését különböző közönségattribútumok (például részletes demográfiai adatok és érdeklődési körök) kombinálásával, hogy a célközönsége szegmenseit képviselő személyeket hozzon létre.
- kontextus szerinti célzásAz a folyamat, melynek során rendszerünk az Ön kulcsszavai vagy témakörei, valamint egyéb tényezők alapján összekapcsolja a hirdetéseket a megfelelő webhelyekkel.
- konverzióA rendszer akkor növeli eggyel a konverziószámot, amikor a felhasználó interakciót kezdeményez a hirdetéssel vagy a díjmentes termékadatokkal (például a szöveges hirdetésre kattint, esetleg megtekint egy videóhirdetést), majd végrehajt valamilyen, a vállalkozás számára Ön által értékesként meghatározott műveletet (például vásárol valamit az interneten, esetleg felhívja a mobiltelefonjáról a vállalkozást).
- konverziókövetésA fiókjában rendelkezésre álló díjmentes eszköz, amelynek segítségével felmérheti, hogyan eredményeznek hasznos műveletet (például értékesítést vagy potenciális ügyfeleket) a hirdetésekre és a díjmentes termékadatokra érkező kattintások.
- konverziós arányA konverziók átlagos száma a hirdetésekkel való interakcióhoz képest, százalékban kifejezve.
- konverziós időtartamA hirdetési interakció (például hirdetésre leadott kattintás vagy videómegtekintés) utáni napok száma, mely időszak folyamán a rendszer konverziót rögzít.
- konverziós műveletEgy adott ügyfélművelet, például online vásárlás vagy telefonhívás, amelyet a vállalkozása számára értéket képviselőnek határozott meg. A konverziós műveletek nyomon követésével megállapíthatja, hogy a hirdetései hogyan vezetnek ezekhez az értéket képviselő műveletekhez.
- konverziós oldalA webhely azon oldala, amelyet a felhasználó azután ér el, hogy értékes műveletet hajtott végre. Például egy vásárlást megerősítő oldal.
- követősablonA követősablon a nyomkövetési adatok tárolására alkalmas. A végső URL személyre szabásához URL-paramétereket lehet használni. Amikor valaki rákattint a hirdetésre, ezen adatok alapján jön létre a céloldal URL-je.
- kulcsszavakA termékére vagy szolgáltatására jellemző szavak vagy kifejezések, melyek segítenek annak meghatározásában, hogy mikor és hol jelenjen meg a hirdetés.
- kulcsszavak állapotaAz egyes kulcsszavakra vonatkozó állapot, amelyből megállapítható, hogy az adott kulcsszó jelenleg megjeleníthet-e hirdetéseket.
- kulcsszavak közeli változataiA közeli változatok segítségével a kulcsszavak akkor is egyezhetnek a keresésekkel, ha a használt keresőkifejezés hasonló, de nem pontosan egyezik a célzott kulcsszóval. Ráadásul így könnyebben elérheti a vállalkozását kereső ügyfeleket – a keresési kifejezéseik kisebb variációinak ellenére –, és nem feltétlenül kell mindenre kiterjedő kulcsszólistákat összeállítania.
- kulcsszóbeillesztésSpeciális Google Ads-funkció, amely dinamikusan frissíti a hirdetésszövegét annak érdekében, hogy szerepeltessen egy olyan kulcsszót, amely egyezik az ügyfél keresési kifejezésével.
- kulcsszóegyezési beállításokAz egyes kulcsszavak beállításai, amelyekkel szabályozhatja, mennyire kell egyeznie a kulcsszónak és a felhasználó keresési kifejezésének, hogy megjelenjen az Ön hirdetése.
- kulcsszótervezőA Kulcsszótervező olyan eszköz, amely kulcsszóötletekkel és forgalombecslési adatokkal segíti a keresési kampányok létrehozását.
- l
- lejátszási arányMilyen gyakran játszották le hirdetésének videóját ahhoz képest, hogy hányszor jelent meg a hirdetés.
- m
- másodlagos e-mail címEgy további e-mail cím, amely segítségével bejelentkezhet Google-fiókjába.
- maximális CPC-ajánlatAz az ajánlat, amellyel megszabja a hirdetésre leadott egy-egy kattintásért maximálisan fizetni kívánt összeget.
- maximális kattintásszám eléréseEgy automatikus ajánlattételi stratégia, amely automatikusan úgy korrigálja az ajánlatokat, hogy a költségkereten belül a legtöbb kattintást biztosítsa.
- Megcélzott ezer megjelenítésenkénti költség (cél-CPM)Olyan ajánlattételi mód, amellyel megadhatja, hogy átlagosan mennyit hajlandó fizetni ezer hirdetésmegjelenítésenként (ez az összeg a cél-CPM). Az ajánlatokat a cél-CPM (tCPM) alapján optimalizáljuk, hogy a lehető legtöbb egyedi elérést érje el. Előfordulhat, hogy egyes megjelenítések többe vagy kevesebbe kerülnek a cél-CPM-hez képest, de a Google Ads összességében igyekszik a kampány átlagos CPM-értékét a beállított cél-CPM-mel egyenlő vagy annál alacsonyabb szinten tartani.
- megjelenítésekA hirdetés megjelenítési gyakorisága. A rendszer olyankor vesz számításba egy-egy megjelenítést, ha az egy keresési eredményoldalon vagy a Google Hálózat más webhelyén láthatóvá válik.
- Megjelenítési állapot (korábban korhatár-megjelölés)Ez egy állapot, amelyet adott hirdetésekhez állítunk be, és azt jelzi, hogy milyen közönség számára alkalmas a hirdetés és a webhely. Az „erősen korlátozott” és a „mérsékelten korlátozott” hirdetéseknél más-más korlátozások vonatkoznak arra, hogy a hirdetések hol és mikor jelenhetnek meg.
- megjelenített URLA hirdetésben megjelenő weboldalcím.
- Megtekintésenkénti költség (CPV)Egy videokampányokhoz használható ajánlattételi módszer, amelyben a megtekintésért kell fizetnie.
- megtekintési arányA videóhirdetés fizetett megtekintései számának és a megjelenítései számának aránya.
- mélylinkHirdetésben található cél URL típus, amely a felhasználókat egy alkalmazás konkrét oldalára irányítja.
- minden konverzióA Google Ads által a vállalkozás számára generált összes konverzió számítása.
- mobileszköz-azonosítóA mobileszköz-azonosító egy egyedi ügyfél-azonosító, amely megkülönbözteti a mobileszközöket.
- mobilhirdetésOlyan Google Ads hirdetés, amely mobileszközökön (például mobiltelefonon vagy táblagépen) megtekintett weboldalakon vagy alkalmazásokban jelenhet meg.
- n
- napi költséghatárAz a maximális összeg, amelyet egy adott kampányhoz egy adott napra kiszámlázhatunk.
- natív hirdetésekA natív hirdetések igazodnak a megjelenítésükhöz használt webhely formátumához és színvilágához annak érdekében, hogy ne befolyásolják a felhasználók webhelyen tapasztalt élményét.
- nem beágyazott videóA Google Ads nem beágyazott videóhirdetései kibővítik a hirdetés hatókörét az interneten, és lehetővé teszik a felhasználók számára annak eldöntését, hogy hogyan lépnek vele interakcióba.
- nem használhatóA meg nem jelenő kampányok, hirdetéscsoportok, hirdetések, illetve kulcsszavak állapota.
- népességAzoknak az embereknek a teljes száma a megcélzott demográfiai csoportban vagy helyen.
- nettó költségEgy adott hónap nettó költsége a következők összege: a kampány teljes ráfordítása; plusz minden adó és díj; mínusz korrekciók és promóciós jóváírások.
- o
- oldal tetején és a legelső helyen való megjelenítés mutatóiAz oldal tetején és a legelső helyen való megjelenítés mutatói szembetűnőségi mutatók. A szembetűnőségi mutatók a hirdetések oldalon való elhelyezkedését érzékeltetik.
- oldal tetején való elhelyezésre vonatkozó ajánlatbecslésAz az ajánlat, amelyre valószínűleg szükség van ahhoz, hogy a hirdetés az első keresési eredményoldal tetején jelenjen meg.
- optimalizálási pontszámAz optimalizálási pontszám olyan becsült érték, amely azt mutatja meg, hogy a Google Ads-fiók mennyire nyújt jó teljesítményt az adott beállításokkal. Az optimalizálási pontszám értéke 0–100% között lehet, és a 100% jelenti azt, hogy a fiók a lehetőségek figyelembe vételével a legjobb teljesítményt nyújtja.
- organikus keresési eredményA Google Kereső ingyenesen megjelenített eredményei, amelyek azért láthatók, mert relevánsak a felhasználó keresési kifejezése szempontjából.
- összehasonlított termék áraEgy termék átlagos, kattintásokkal súlyozott ára az összes, a terméket Shopping-hirdetésekkel hirdető kereskedőnél.
- összehasonlított termék árkülönbségeAz Ön által kínált termék ára és a vele összehasonlított termék ára közötti százalékos különbség. A termékcsoportok esetében az árkülönbséget a rendszer a termék potenciális forgalma alapján súlyozza. A népszerűbb termékek nagyobb súllyal bírnak, mint a kevésbé népszerűek.
- p
- parkolt domainnevű webhelyMegvásárolt, de részleteiben nem kiépített internetcím. Az ilyen weboldalon jellemzően kevés vagy semennyi tartalom nem szerepel, mivel az oldal például még fejlesztés alatt áll, vagy új tulajdonosra vár.
- partnerek a Display HálózatonA Display Hálózat olyan webhelyei, amelyek a Google partnereként hirdetéseket jelenítenek meg.
- pontos egyezésOlyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi a hirdetés megjelenítését, ha valaki a kulcsszóra, illetve a kulcsszó közeli változataira keres.
- pontos egyezésű kizáró kulcsszóEz a kulcsszóbeállítás lehetővé teszi, hogy kizárja a hirdetést olyan keresések esetén, amelyekben a pontos kulcsszókifejezés szerepel, további szavak nélkül. A hirdetés továbbra is megjelenhet olyan keresések esetén, amelyek a kulcsszókifejezésen kívül további szavakat is tartalmaznak.
- portfóliószintű ajánlatétteli stratégiaEgy automatikus, célalapú ajánlattételi stratégia, amely több kampányt, hirdetéscsoportot és kulcsszót egyesít.
- r
- remarketingA remarketing funkcióval azokra a felhasználókra szabhatja a vizuális hirdetési kampányokat, akik korábban felkeresték az Ön webhelyét, valamint úgy állíthatja be az ajánlatokat és a hirdetéseket (a dinamikus remarketing használatával), hogy ezeket a látogatókat szólítsák meg, amikor az interneten böngésznek vagy alkalmazásokat használnak.
- reszponzív hirdetésekA reszponzív hirdetések automatikusan úgy módosítják a méretüket, megjelenésüket és formátumukat, hogy pontosan kitöltsék a rendelkezésre álló hirdetési területet. Az adott reszponzív hirdetés tehát megjelenhet kisméretű szöveges hirdetésként az egyik helyen, illetve nagyméretű képes hirdetésként a másikon.
- ROIBefektetésarányos megtérülés. Azt mutatja, hogy mekkora profitot szerzett a hirdetésekből és a díjmentes termékadatokból a rájuk költött összeghez képest. A ROI kiszámításához vegye a hirdetésekből és az adatokból származó bevételeket, vonja ki belőlük az összesített költségeket, majd ezt az összeget ossza el a hirdetési költségekkel: ROI = (bevétel - eladott áruk költsége) / eladott áruk költsége.
- rövid és hosszú formátumú videókAz online videók hosszának meghatározása. A rövid formátumú videók hossza 10 perc alatti, míg a hosszú formátumú videók hossza 10 perc feletti.
- s
- Shopping-hirdetésOlyan hirdetéstípus, amely részletes információt nyújt az Ön által kínált konkrét termékekről.
- statisztikai táblázatOlyan személyre szabható diagram a Google Ads-fiókban, amely a részletes teljesítményadatokat jeleníti meg,
- számlázott költségA számlázott költség az a tényleges összeg, amelyet Önnek – a fiókban (például az érvénytelen tevékenység miatt) történt korrekció után – meg kell fizetnie.
- szegmensOlyan kategória (például hirdetéstípus vagy a hét napja), amelyet hozzáadhat a kampányok táblázataihoz és diagramjaihoz, hogy az adott feltétel köré szervezze a teljesítményadatokat.
- szembetűnőségA szembetűnőség a hirdetés becsült láthatósága a keresési eredmények oldalán.
- szexuális tartalomA hirdetéseknek tiszteletben kell tartaniuk a felhasználói preferenciákat, és meg kell felelniük a jogi előírásoknak. Korlátozunk bizonyos típusú szexuális tartalmakat a hirdetésekben és különféle célhelyeken. Ilyen tartalmak csak bizonyos, a felhasználói keresőkifejezések, a felhasználó életkora és a hirdetésmegjelenítés helyén hatályos törvények által meghatározott helyzetekben jelenhetnek meg. A hirdetések nem célozhatnak kiskorúakat.
- szöveges hirdetésA szöveges hirdetés olyan marketingkommunikációs eszköz, amellyel a hirdetők a Google Hálózaton népszerűsíthetik terméküket vagy szolgáltatásukat.
- szűrőOlyan eszköz, amely csak a leginkább releváns kampányadatokat keresi meg és jeleníti meg.
- t
- tényleges kattintásonkénti költségA tényleges kattintásonkénti költség (tényleges CPC) a kattintás után fizetendő végösszeg. Gyakran kevesebbet kell fizetnie – néha sokkal kevesebbet – a maximális kattintásonkénti költség (max. CPC) ajánlatnál, és rendszerint legfeljebb ennyit kell fizetnie egy kattintásért.
- termék átlagos áraEgy termék átlagos ára, amikor a hirdetés megjelent, vagy versenyben volt egy aukción.
- termék Shopping-hirdetésA hirdetések egy olyan fajtája, amely egy adott termékről tartalmaz információt, például képet, címet, a termék árát, valamint az áruházhoz vezető linket. A termékadatok az összekapcsolt Google Merchant Center-fiókból származnak.
- termékadatokA termékek Google Merchant Center-fiókba beküldött részletei. A termékadatok segítségével dinamikus hirdetéseket, díjmentes termékadatokat és Shopping-hirdetéseket jeleníthet meg, amikor egy Google Ads-kampányt futtat.
- többfiókos bejelentkezésA többfiókos bejelentkezés használatával egyszerre több fiókot is kezelhet, így időt takaríthat meg, és a fiókok összehasonlítása is könnyebbé válik.
- tömeges szerkesztésekAnnak a lehetősége, hogy fiókjában egyszerre több szerkesztést végezzen. A tömeges szerkesztés használatával időt takaríthat meg azáltal, hogy egyszerre több elemet frissít egy vagy több kampányban.
- u
- ügyfél-azonosítóAz egyes Google Ads-fiókokhoz (például Google Ads-kezelői fiókokhoz) hozzárendelt egyedi szám.
- ügyféladatokAz ügyféladatok az ügyfelek azon információi, amelyeket első kézből gyűjtött – azaz a webhelyein, alkalmazásaiban, fizikai áruházaiban vagy olyan egyéb helyzetekben, amelyek során az ügyfelek az adataikat közvetlenül osztották meg Önnel.
- ügyféladatokat tartalmazó fájlAz ügyféladatokat tartalmazó fájl a Google Ads szolgáltatásba feltöltött fájl, amely az ügyfelek információit tartalmazza.
- ügyféllistaAz ügyféllisták közönségek célzására használhatók, és akkor jönnek létre, amikor feltölti az ügyféladatokat tartalmazó CSV-fájlt a Google Ads kezelőfelületén vagy a Google Ads API (AdWords API)-n keresztül.
- Unique ReachAzt méri, hogy egy adott hirdetés összesen hány személynél jelent meg. Ezek a mutatók túlmutatnak az alapvető cookie-méréseken, így az is kiderül belőlük, hogy hány személynél jelent meg a hirdetés különböző eszközökön, formátumokban, webhelyeken, alkalmazásokban és hálózatokon.
- URLEgy webhely vagy fájl helye az interneten. A Google URL-jei például a www.google.hu, az adwords.googleblog.com, illetve a http://www.google.com/intl/en/privacy.
- URL-paraméterekAz URL-paraméterek segítségével a kattintások adatait URL-címükön keresztül továbbíthatja. Az URL-címekbe URL-paramétereket illeszthet be, így az URL-ek adatokat fognak gyűjteni a kattintásról. Az URL-paraméterek egy kulcsból és egy értékből állnak, amelyeket egy egyenlőségjel (=) választ el és egy „és” jel (&) köt össze. Az URL-ben az első paraméter mindig a kérdőjel után következik. Például: http://example.com?product=1234&utm_source=google.
- útvonalAz „Útvonal” mezők a kiterjesztett szöveges hirdetések megjelenített URL-jének részei (az URL általában zöld szövegként jelenik meg a címsor alatt, illetve a leírás felett). Ezek alapján a mezők alapján tájékozódhatnak a potenciális ügyfelek arról, hogy a webhely mely részére kerülnek, miután a hirdetésre kattintottak, ezért a mezőkben megadott szövegnek részletesebb információt kell tartalmaznia a hirdetésben szereplő termékről vagy szolgáltatásról.
- v
- változástörténetOlyan eszköz, amely megjeleníti az elmúlt két év fiókban végrehajtott változtatásait. Többek között a következő módosítások részleteit jelenítheti meg: mikor szüneteltette a kampányt, ki vett fel új kulcsszót, mekkora előző költségkereteket használt.
- végső URLA webhely azon oldalának az URL-címe, amelyre a felhasználók a hirdetésre kattintáskor kerülnek.
- videomegjelenítőStreamalapú videotartalmat megjelenítő webhelyek, amelyek általában hangsúlyozottan a videotartalomra és a videomegosztásra fókuszálnak.
A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában.
A cookie-k információkat tárolnak a böngészőjében, és olyan funkciókat látnak el, mint például a bejelentkezés állapot, nyelvi beállítások és más egyéb beállítások tárolása.
Ezen felül a sütik anonim statisztikák biztosításával segítenek nekünk jobban megérteni, hogy a látogatók a honlap mely részeit találják a legérdekesebbnek és leghasznosabbnak. (Google Analitika)
A marketing kategóriába tartozó sütik célja pedig, hogy olyan hirdetésekkel találkozzon a látogató, amelyek számára érdekesek vagy fontosak lehetnek.
A bal oldalon kategóriánként engedélyezheti vagy tilthatja a sütiket.