AJAX progress indicator
  • AdSense
    Egy Google-termék, amely megoldást kínál a különböző forgalmú megjelenítőknek arra, hogy célzott Google-hirdetések webhelyükön történő megjelenítésével bevételhez jussanak.
  • ajánlatkorrekció
    Az ajánlatok százalékos növelése vagy csökkentése. Az ajánlatkorrekció lehetővé teszi, hogy gyakrabban vagy ritkábban jelenítse meg a hirdetéseit aszerint, hogy hol, mikor és hogyan keresnek az emberek.
  • ajánlott átlagos napi költségkeret
    Az átlagos napi költségkeret becsült összege, amely révén a hirdetések valószínűleg gyakrabban jelennének meg a meglévő kulcsszókészlet használatával.
  • aktív megtekintés
    Az Aktív megtekintés a YouTube szolgáltatásban és a Display Hálózat egyes webhelyein, illetve alkalmazásaiban alkalmazott technológia, amely lehetővé teszi a Google Ads számára annak meghatározását, hogy a hirdetés látható-e a potenciális ügyfelek számára. Az Aktív megtekintés mutatói a videó- és Display-kampányokban segítenek könnyebben átlátni, hogy a hirdetések milyen gyakran jelennek meg az emberek számára látható pozícióban a weboldalakon, az eszközökön és az alkalmazásokban.
  • alacsony keresési arány
    Állapotjelzés, amellyel a Google oldalain elhanyagolható mennyiségű keresési előzménnyel rendelkező kulcsszavakat látjuk el.
  • aldomain
    Egy nagyobb domain részhalmaza, amelyet arra használnak, hogy egy meglévő webhelyet eltérő oldal-URL alatt tegyenek elérhetővé. Az aldomainek általában az URL elején találhatók. A „support.google.com” például a „google.com” aldomainje.
  • algoritmus
    Számítási lépések sorozata, amely átalakítja a bevitt adatokat.
  • általános egyezés
    Olyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi, hogy a hirdetés megjelenjen, amikor valaki az adott kulcsszóra vagy változataira és más kapcsolódó témákra keres. Például a „kerékpárcsengő” általános egyezésű kulcsszó hatására a hirdetés megjelenhet akkor is, ha valaki olyan változatokra vagy kapcsolódó kifejezésekre keres, mint például „biciklikiegészítők”, „kék kerékpársisak” vagy „vélemények kerékpárcsengőkről”.
  • általános egyezésű kizáró kulcsszó
    Ez a kulcsszóbeállítás lehetővé teszi, hogy kizárja a hirdetést olyan keresések esetén, amelyekben a kulcsszókifejezés minden szava szerepel bármilyen sorrendben. A hirdetés továbbra is megjelenhet olyan esetekben, amikor csak bizonyos szavak szerepelnek.
  • Analytics
    A Google ingyenes szolgáltatása, amely részletes jelentést kínál arról, hogyan használják az emberek az Ön webhelyét. A Google Analytics segítségével megtudhatja, mit csinálnak a felhasználók, miután hirdetéseire kattintottak.
  • átkattintási arány
    Arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésére vagy a díjmentes termékadatokra. Az átkattintási arány (CTR) segítésével mérheti, hogy a kulcsszavak és hirdetések, valamint a díjmentes adatok mennyire teljesítenek jól.
  • átl. CPC
    Átlagos kattintásonkénti költség. A hirdetésre leadott egyetlen kattintásért felszámolt átlagos összeg. Az átlagos kattintásonkénti költség (átl. CPC) a kattintások összköltségének és a kattintások teljes számának a hányadosa.
  • átlagos kattintásonkénti költség (átl. CPC)
    A hirdetésre leadott egyetlen kattintásért felszámolt átlagos összeg. Az átlagos kattintásonkénti költség (átl. CPC) a kattintások összköltségének és a kattintások teljes számának a hányadosa.
  • átlagos napi költségkeret
    Az adott hirdetési kampányokhoz az egyes napokra beállított átlagos összeg. Ez az érték jelzi, hogy hozzávetőleg mekkora összeget szeretne elkölteni a hónap egyes napjain.
  • átlagos ügyfél-szerzésenkénti költség
    A hirdetés által elért egy-egy konverzióért felszámolt átlagos összeg. Az átlagos műveletenkénti költség (CPA) a konverziók összköltségének és a konverziók teljes számának a hányadosa.
  • aukció
    Minden egyes Google-keresés esetén lezajló folyamat, amely meghatározza, hogy az adott keresésnél mely hirdetések jelennek meg, és az oldalon belül milyen sorrendben szerepelnek (vagy hogy egyáltalán megjelenik-e hirdetés).
  • automatikus ajánlattételi stratégia
    Egy olyan ajánlattételi stratégia, amely automatikusan ad ajánlatokat a hirdetésekre annak alapján, hogy a hirdetés mekkora eséllyel eredményez kattintást vagy konverziót. Az automatikus ajánlattételi stratégiák egyes típusai úgy vannak kialakítva, hogy vállalkozása számára egy adott célt érhessen el velük.
  • automatikus befizetések
    Az automatikus befizetés a Google Ads egyik fizetési beállítása. Ha ezt a beállítást használja, a hirdetési költségek előbb felgyűlnek, és csak ezt követően kerül sor az elsődleges fizetési mód automatikus megterhelésére.
  • automatikus címkézés
    Egy funkció, amely automatikusan olyan paramétert ad hozzá az URL-ekhez, amelynek a segítségével nyomon követheti az offline konverziókat, és jelentést készíthet a hirdetés teljesítményéről az olyan webhelykövetési programokban, mint például a Google Analytics.
  • automatikus elhelyezések
    A Google Ads jelentéseiben használt olyan kifejezés, amely a Display Hálózat részét képező azon webhelyeket, videókat és alkalmazásokat jelenti, amelyeken a hirdetések az Ön által kiválasztott célzás alapján automatikusan megjelennek. Bár megadott elhelyezéseket – például weboldalakat, videókat és alkalmazásokat – is megcélozhat, az automatikus elhelyezéseket a rendszer választja ki az Ön által használt egyéb célzási módszerek (például a kulcsszó vagy a témakör szerinti célzás) alapján.
  • befejezés dátuma
    Ez a beállítás határozza meg, hogy mennyi ideig fussanak a kampány hirdetései. A kampány befejezési dátumának napján a hirdetések megjelenítése leáll.
  • befejeződött kampány
    Olyan kampány, amelynek a befejezési dátuma elmúlt, ezért már nem jelenít meg hirdetéseket.
  • befektetésarányos megtérülés (ROI)
    Azt mutatja, hogy mekkora profitot szerzett a hirdetésekből és a díjmentes termékadatokból a rájuk költött összeghez képest. A ROI kiszámításához vegye a hirdetésekből és az adatokból származó bevételeket, vonja ki belőlük az összesített költségeket, majd ezt az összeget ossza el a hirdetési költségekkel: ROI = (bevétel - eladott áruk költsége) / eladott áruk költsége.
  • cégprofil
    (korábban Google Cégem vagy Google Helyek) Olyan termék, amely lehetővé teszi, hogy ingyenesen létrehozhassa és megjeleníthesse a vállalkozása adatait a Google Térképen, hogy az emberek rátaláljanak a vállalkozásra, amikor helyi keresést végeznek.
  • cél-CPA-ajánlattétel
    Egy olyan automatikus ajánlattételi stratégia, amely úgy állítja be az ajánlatokat, hogy Ön a lehető legtöbb konverziót érje el a megcélzott műveletenkénti költség (CPA) mellett.
  • cél-CPM
    Megcélzott ezer megjelenítésenkénti költség. Olyan ajánlattételi mód, amellyel megadhatja, hogy átlagosan mennyit hajlandó fizetni ezer hirdetésmegjelenítésenként.
  • cél-URL
    A webhelyéhez tartozó azon oldal URL-címe, amelyet az emberek az Ön hirdetésére való kattintáskor érnek el.
  • céloldal
    A céloldal az a weboldal, amelyre az emberek a hirdetésre leadott kattintást követően jutnak. Ennek az oldalnak az URL-címe általában egyezik a hirdetés végső URL-jével.
  • célzási módszer
    A célzási módszerek határozzák meg, hol jelenhetnek meg hirdetések, és ki láthatja őket. Egy hirdetéscsoportban egyszerre több célzási módot is használhat, például kulcsszavakat és kiválasztott elhelyezéseket.
  • célzott elérés
    A kampány meghatározott célközönségén belül azon személyek száma, akiket Ön a várakozások szerint elér. A célzott elérés a célközönség életkorán, nemén és földrajzi helyén alapul.
  • cookie
    A felhasználók számítógépére mentett kis fájl, amely megkönnyíti a meglátogatott webhelyeken alkalmazott beállítások és egyéb információk tárolását.
  • CPC
    Kattintásonkénti költség. A kattintásonkénti költségen alapuló (CPC) ajánlattétel esetén a hirdetéseire adott kattintásokért kell fizetnie.
  • CPM
    Ezer megjelenítésenkénti költség. Ajánlattételi mód, amelynek számlázási alapja a Google Display Hálózaton való ezer megtekintés (megjelenítés).
  • CPV
    Megtekintésenkénti költség. Egy videokampányokhoz használható ajánlattételi módszer, amelyben a megtekintésért kell fizetnie.
  • CTR
    Átkattintási arány. Arányszám, amely megmutatja, hogy a megtekintést követően milyen gyakran kattintanak az emberek a hirdetésére vagy a díjmentes termékadatokra. Az átkattintási arány (CTR) segítésével mérheti, hogy a kulcsszavak és hirdetések, valamint a díjmentes adatok mennyire teljesítenek jól.
  • CVN
    Kártyahitelesítő szám. Egy háromjegyű szám, amely általában a hitelkártya vagy bankkártya hátoldalán látható. Időnként a kártya biztonsági kódjának vagy kártyahitelesítési értéknek is nevezik. További védelmet nyújt a csalással szemben.
  • csendes-óceáni idő (PST vagy PDT)
    A Google kaliforniai Mountain View-ban található központjának időzónája. Ha fiókja beállítása során nem választott időzónát, akkor a fiók automatikusan ezt az időzónát használja.
  • CSV-fájl
    A vesszővel elválasztott értékek (comma-separated values, CSV) formátumú fájl táblázatos formában tartalmazza az adatokat.
  • Display Hálózat
    Több mint kétmillió olyan webhely, videó és alkalmazás, ahol megjelenhetnek a hirdetések.
  • domain
    A webhely URL-jének (internetcímének) alapvető része. A "www.google.com/ads" URL domainneve például a "google.hu".
  • ECPC
    Intelligens CPC. Olyan ajánlattételi stratégia, amely úgy korrigálja a kattintásonkénti költséget (CPC), hogy Ön a lehető legtöbb konverziót vagy legnagyobb konverziós értéket érhesse el.
  • egyesített számlázás
    Ha ezt a számlázási megoldást használja, több Google Ads-fiók költségét is egyetlen számlán tekintheti meg.
  • elhelyezés szerinti célzás
    Ezzel a célzási módszerrel kiválaszthatja a YouTube vagy a Display Hálózat részét képező azon webhelyeket, videókat, csatornákat, alkalmazásokat és alkalmazáskategóriákat, ahol meg szeretné jeleníteni a hirdetéseket. Más célzási módszerektől (például a kulcsszó és a témakör szerinti célzástól) eltérően a hirdetéseket nem a rendszer helyezi el automatikusan, hanem Ön választhatja ki az elhelyezéseket.
  • elhelyezések
    Azok a helyek a YouTube szolgáltatásban és a Display Hálózaton, ahol a hirdetés megjelenhet. Ilyenek például azok a releváns webhelyek és alkalmazások, amelyek hirdetésmegjelenítés céljából partnerségre léptek a Google-lal.
  • ellenőrzés alatt
    Ezt az állapotot azok a hirdetések kapják meg, amelyek ellenőrzés alatt állnak. Az ellenőrzés során megbizonyosodunk arról, hogy a hirdetések biztonságosak, helyénvalók és megfelelnek hirdetési irányelveinknek.
  • első oldali ajánlatbecslés
    Az az ajánlat, amelyre valószínűleg szükség van ahhoz, hogy a hirdetés az első keresési eredményoldal bármely részén megjelenjen.
  • első pozícióra vonatkozó ajánlatbecslés
    Az az ajánlat, amelyre valószínűleg szükség van ahhoz, hogy a hirdetés az első hirdetéspozícióban jelenjen meg.
  • elutasított hirdetés
    Az elutasított hirdetések nem jelenhetnek meg, mivel sértik a Google Ads irányelveit.
  • érvénytelen kattintások
    Kattintások, melyeket a Google érvénytelennek tart, így például a véletlen kattintások, valamint a rosszindulatú szoftverek által generált kattintások.
  • ezer megjelenítésenkénti költség (CPM)
    Ajánlattételi mód, amelynek számlázási alapja a Google Display Hálózaton való ezer megtekintés (megjelenítés).
  • felhasználói azonosító
    A felhasználói azonosító egy egyedi ügyfélazonosító, amelyet a hirdetők a webhelyükre látogató felhasználók azonosítására használnak.
  • fiók költségkerete
    Ennél a beállításnál megadhatja azt az összeget, amelyet a fiókja egy adott időszakon belül elkölthet. Azoknál a hirdetőknél alkalmazható, akik a havi számlázás fizetési beállítást használják.
  • fizetési profil
    A fizetési profil (korábbi nevén „számlázó ügyfél”) a Google Ads-fiók által generált költségekért jogilag felelős személy vagy szervezet adatait tárolja. Tartalmazza a kapcsolattartási adatokat, a fizetési módokat és beállításokat, valamint a számlákon és egyéb dokumentumokon megjelenő egyedi numerikus azonosítót.
  • fizető kezelő
    A fizető kezelő egy olyan kezelői fiók, amely a kezelői fiókok hierarchiájában alatta lévő Ads-fiókok havi számlázással kapcsolatos beállításait szabályozza.
  • földrajzi célzás
    Ezzel a beállítással kiválaszthatja, hogy melyik célzott helyeken szeretne ügyfeleket elérni.
  • függőben lévő kampány
    Olyan hirdetési kampány, amely nem jelenít meg hirdetéseket, mert a kezdő dátuma még nem érkezett el.
  • GCLID
    Google kattintási azonosító. A Google kattintási azonosító (GCLID) egy, a hirdetéskattintásokat tartalmazó URL-ben átadott paraméter, amely a kampánynak és a hirdetéshez kapcsolódó kattintás attribútumainak azonosítására szolgál hirdetéskövetésnél és kampányok hozzárendelésénél.
  • Google Ads
    A Google Ads a Google online reklámprogramja. A Google Ads révén online hirdetéseket hozhat létre, amelyekkel éppen abban a pillanatban érheti el az ügyfeleket, amikor érdeklődést mutatnak az Ön által kínált termékek és szolgáltatások iránt.
  • Google Ads API
    Egy fejlett funkció, amely lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy az általuk létrehozott alkalmazásokon keresztül lépjenek kapcsolatba a Google Ads-fiókjukkal és módosítsák azt. 2022 áprilisától az AdWords API nem működik tovább, és a Google Ads API váltja fel.
  • Google Ads promóciós kód (kupon)
    A kuponokkal pénz írható jóvá a hirdető fiókjában, ha a hirdető megfelel bizonyos feltételeknek. A Google és a partnerei időnként promóciós kódokkal ösztönzik az új hirdetőket a Google Ads használatának megkezdésére.
  • Google átirányítási szám
    A Google átirányítási szám a Google-tól kapott, egyedi telefonszám, amelyet a hirdetésekben felhasználva nyomon követheti a vállalkozásához érkező hívásokat. Ehhez a fiókbeállításokban be kell kapcsolnia a hívásjelentés funkciót.
  • Google-fiók
    Az a Google-szerte használt felhasználónév és jelszó, amelyek használatával különböző termékek vehetők igénybe, köztük a Google Ads.
  • Google Hálózat
    Minden olyan hely, ahol a Google-hirdetések megjelenhetnek, többek között a Google-webhelyek, olyan webhelyek, amelyek partnerkapcsolatban állnak velünk, és más elhelyezések, például mobiltelefon-alkalmazások.
  • Google kattintási azonosító (GCLID)
    A Google kattintási azonosító (GCLID) egy, a hirdetéskattintásokat tartalmazó URL-ben átadott paraméter, amely a kampánynak és a hirdetéshez kapcsolódó kattintás attribútumainak azonosítására szolgál hirdetéskövetésnél és kampányok hozzárendelésénél.
  • gyakoriság
    Az a minimális szám, ahányszor egy egyedi felhasználó látta az Ön hirdetését egy adott időszakaszban. Ha korlátozni szeretné, hogy hányszor jelenjen meg a vizuális vagy videóhirdetés egyazon felhasználónál, beállíthat gyakoriságkorlátot.
  • gyakoriságkorlátozás
    Olyan funkció, amely korlátozza, hogy hányszor jelenhetnek meg vizuális és videóhirdetései ugyanannak a felhasználónak.
  • gyorsítótár
    Az internetböngésző által a böngészés során begyűjtött adatok ideiglenes tárolója, amely elemeket tartalmaz az Ön által gyakran felkeresett webhelyekből is.
  • gyorsszerkesztés
    Egy mód a hirdetések, kulcsszavak, elhelyezések, ajánlatok és más beállítások módosításához a teljesítménytáblázatban.
  • használható (korlátozott)
    Ezt az állapotot azok a hirdetések kapják meg, amelyek betartják az irányelveinket, de a megjelenésük helye vagy ideje korlátozott.
  • havi költséghatár
    Az a maximális összeg, amelyet egy adott kampányhoz egy adott hónapban kiszámlázhatunk.
  • havi számlázás
    Olyan számlázási beállítás, amelynek használatakor a Google hitelkeretet biztosít a hirdetési költségek fedezéséhez. Az így keletkező tartozást – az elfogadott általános szerződési feltételeknek megfelelően – a földrajzi helyétől függően csekkel, banki átutalással vagy más fizetési móddal egyenlíthet ki.
  • hibaoldalak
    A Display Hálózat azon webhelyei, amelyek célzott hirdetéseket jelenítenek meg, ha valaki rossz címet ír be egy webhelyhez, vagy a böngésző címsorából próbál meg keresést végrehajtani.
  • hirdetés állapota
    Annak leírása, hogy egy hirdetés megjelenhet-e, és ha igen, vannak-e a megjelenítés módját és idejét korlátozó rendelkezések.
  • hirdetés-előnézeti és -diagnosztikai eszköz
    A fiókban található eszköz, amely segít meghatározni, hogy miért nem jelenik meg a hirdetés vagy a hirdetésbővítmény.
  • hirdetés ereje
    A hirdetés ereje a hirdetéstartalom relevanciájának, mennyiségének és sokszínűségének a becsült értéke. Ha a hirdetés tartalma releváns és egyedi, akkor a megfelelő hirdetés jelenhet meg a potenciális ügyfeleknél, illetve javulhat a hirdetés teljesítménye.
  • hirdetés rangsor szerinti helye
    A hirdetés pozíciójának (azaz hol jelennek meg a hirdetések az oldalon más hirdetésekhez képest), valamint a hirdetés megjelenésének meghatározásához használt érték.
  • hirdetés rangsor szerinti helyének küszöbértékei
    A hirdetés foglalási ára. Ha az ajánlat alacsonyabb a küszöbértéknél, akkor a hirdetés nem jelenik meg. Ha pedig egyik versenytársa sem jogosult a megjelenítésre, a küszöbérték (foglalási ár) a kattintásért fizetendő ár.
  • hirdetésbővítmények
    Szolgáltatás, amely plusz üzleti információkat jelenít meg a hirdetésével együtt, például egy címet, telefonszámot, az üzlet értékelését, illetve további weboldalak linkjeit.
  • hirdetéscsoport
    A hirdetéscsoport egy vagy több olyan hirdetést tartalmaz, amelyeknek ugyanazok a céljaik.
  • hirdetéscsoport alapértelmezett ajánlatai
    Az az ajánlati összeg, amely a hirdetéscsoport összes olyan kulcsszavára és elhelyezésére érvényes, amely nem rendelkezik egyéni ajánlattal. Ez az ajánlat meghatározza azt a legnagyobb összeget, amelyet a hirdetésre való egyes kattintásokért fizetni hajlandó a saját ajánlattal nem rendelkező kulcsszavak és elhelyezések esetén.
  • hirdetésformátumok
    A keresési hirdetések vizuális kiegészítései, amelyek felhívják a figyelmet az Ön vállalkozásra: például megjelenhet a címsorban a telefonszám vagy a webhely domainje. Ezek a kiegészítések – amelyek gyakran láthatók a keresési eredmények fölött megjelenő hirdetésekben – további releváns tartalmakat is megjeleníthetnek a webhelyről vagy külső felektől.
  • hirdetési irányelvek
    A hirdetésekre, a kulcsszavakra és a webhelyre vonatkozó irányelvek. Az irányelveinket megsértő hirdetések nem jelenhetnek meg.
  • hirdetési összköltség
    A hirdetési összköltség a kampány által összegyűjtött kattintások és megjelenítések költsége.
  • hirdetéspozíció
    A sorrendben elfoglalt hely, ahol a hirdetés megjelenik a többi hirdetés között. Például az 1-es számú hirdetéspozíció azt jelenti, hogy a hirdetés az oldalon a többi azonos típusú hirdetéshez képes a legmagasabb helyen jelenik meg. Ez nem feltétlenül jelenti azt, hogy hirdetés a keresési eredmények fölött található. Ha a keresési eredmények fölött nincsenek hirdetések, akkor azt jelenti, hogy a hirdetés elsőként jelenik meg a keresési eredmények alatt.
  • hivatkozó URL
    Annak a weboldalnak a címe, amelyen valaki egy olyan linkre kattintott, amely az Ön oldalára irányította.
  • intelligens ajánlattétel
    Az automatikus ajánlattételi stratégiák alcsoportja, amely a konverziókra vagy a konverziós értékekre optimalizál. Az Intelligens ajánlattétel gépi tanulás használatával optimalizálja az ajánlattételt a konverziók és a konverziós érték egész kampányra vagy ajánlattételi portfólióra kiterjedő maximalizálásának érdekében. A Cél-CPA, a Cél-ROAS, a Konverziók maximalizálása és a Konverziós érték maximalizálása egyaránt intelligens ajánlattételi stratégiák.
  • intelligens CPC (ECPC)
    Olyan ajánlattételi stratégia, amely úgy korrigálja a kattintásonkénti költséget (CPC), hogy Ön a lehető legtöbb konverziót vagy legnagyobb konverziós értéket érhesse el.
  • interakciók
    A hirdetésformátumhoz kapcsolódó elsődleges felhasználói beavatkozás – kattintások és ujjcsúsztatások a szöveges és Shopping-hirdetéseknél, megtekintések a videóhirdetéseknél, hívások a hívásbővítményeknél és így tovább.
  • IP-cím
    Az internethez kapcsolódó összes számítógép és más eszköz számára kiosztott egyedi szám.
  • irányítópult
    Az irányítópult a fiók teljesítményadatainak vizuális, testre szabható összefoglalója.
  • jogosult
    Ezt az állapotot azok a hirdetések kapják meg, amelyeket jóváhagytunk, és megjelenhetnek. A hirdetés megfelel a Google Ads irányelveinek, ezért minden közönség számára megjeleníthető.
  • jogosult (mindenhol korlátozott)
    Ezt az állapotot olyan hirdetések kapják, amelyek megfelelnek az irányelveinknek, de nem tudnak futni a megcélzott helyeken az irányelv korlátozásai és a célzási beállítások miatt. Az ilyen hirdetések azoknak a felhasználóknak továbbra is meg tudnak jelenni, akik érdeklődnek az Ön által megcélzott helyek iránt.
  • jóváhagyva (felnőtt tartalmú)
    Szexuális tartalom. A hirdetéseknek tiszteletben kell tartaniuk a felhasználói preferenciákat, és meg kell felelniük a jogi előírásoknak. Korlátozunk bizonyos típusú szexuális tartalmakat a hirdetésekben és különféle célhelyeken. Ilyen tartalmak csak bizonyos, a felhasználói keresőkifejezések, a felhasználó életkora és a hirdetésmegjelenítés helyén hatályos törvények által meghatározott helyzetekben jelenhetnek meg. A hirdetések nem célozhatnak kiskorúakat.
  • kampány
    A hirdetéscsoportok olyan készlete (hirdetések, kulcsszavak és ajánlatok), amelyek azonos költségkeretet, földrajzi célzást és más beállításokat alkalmaznak. A kampányok gyakran a termékkategóriák vagy a kínált szolgáltatások szerint épülnek fel.
  • kampány állapota
    A hirdetési kampány állapota, amelyből megállapítható, hogy az adott kampányba tartozó hirdetések jelenleg megjelenhetnek-e.
  • kampánycsoport
    Közös kulcsfontosságú teljesítményjelzővel rendelkező kampányok csoportja. A kampánycsoportok elősegítik a hasonló céllal rendelkező kampányok átfogó teljesítményének nyomon követését.
  • kampánykísérlet
    A kampánykísérletekkel összevetheti a vázlat és az eredeti kampány teljesítményét. A kísérletek az eredeti kampány forgalmának és költségkeretének egy részét használják, és meghatározott ideig futtathatók az eredeti kampánnyal párhuzamosan.
  • kampányvázlat
    A kampányvázlat segítségével úgy készíthető elő több módosítás egy Keresési vagy Display Hálózati kampányhoz, hogy a változtatások nincsenek hatással a teljesítményre. A létrehozott vázlatok a kampány beállításait tükrözik.
  • kártyahitelesítő szám (CVN)
    Egy háromjegyű szám, amely általában a hitelkártya vagy bankkártya hátoldalán látható. Időnként a kártya biztonsági kódjának vagy kártyahitelesítési értéknek is nevezik. További védelmet nyújt a csalással szemben.
  • kattintás
    A Google Ads azt számolja egy kattintásnak, ha valaki rákattint a hirdetésre, például egy szöveges hirdetés kék címsorára vagy telefonszámára.
  • kattintás nélküli konverziós ablak
    Az az időtartam a megjelenítést követően, amikor kattintás nélküli konverzió rögzítésére sor kerül. Kattintás nélküli konverzió akkor történik, ha a hirdetés megjelenítése után a felhasználó nem lép vele interakcióba, de később konverziót végez.
  • Kattintásonkénti költség (CPC)
    A kattintásonkénti költségen alapuló (CPC-) ajánlattétel esetén a hirdetéseire adott kattintásokért kell fizetnie. CPC-ajánlati kampányok esetén Ön egy maximális kattintásonkénti költségen alapuló ajánlatot – vagy röviden „maximális CPC-t” – állít be, ami a legnagyobb összeg, amelyet Ön a hirdetésére történő egy-egy kattintásért fizetni hajlandó (kivéve, ha ajánlatkorrekciókat állít be, illetve intelligens CPC-t használ.
  • képes hirdetés
    Olyan hirdetéstípus, amely kép segítségével népszerűsíti vállalkozását.
  • Keresési Hálózat
    A kereséssel kapcsolatos webhelyek olyan csoportja, ahol a hirdetések és a díjmentes termékadatok megjelenhetnek.
  • keresési partnerek
    A Keresési Hálózat olyan webhelyei, amelyek a Google-lal együttműködésben jelenítenek meg hirdetéseket és díjmentes termékadatokat. A keresési partnerek több száz, nem a Google által üzemeltetett webhelyre, valamint a YouTube-ra és más Google-webhelyekre juttatják el a Google keresési hirdetéseket és az adatokat.
  • keresésőkifejezés-jelentés
    Azon keresőkifejezések listája, amelyeket jelentős számú felhasználó azelőtt használt, hogy a hirdetést meglátta volna. A jelentés segítségével finomíthatja a kulcsszavakat, hogy a hirdetés csak a megfelelő keresések esetén jelenjen meg.
  • készletszűrők
    Olyan választható funkció, amellyel megadhatja, hogy a Google Merchant Center-fiókban szereplő termékek közül melyek ne jelenjenek meg a termékek Shopping-hirdetéseiben.
  • kevés adat
    A „kevés adat” vagy „korlátozott adatok” figyelmeztetést megjelenítő diagramok vagy statisztikák nem feltétlenül tükrözik a hosszú távú teljesítményt.
  • kézi befizetések
    Olyan fizetési beállítás, amelynél a hirdetések megjelenítése előtt fizet a hirdetési költségekért. Ezután a hirdetések megjelenítését követően levonjuk a költségeket az Ön által befizetett összegből.
  • kézi CPC-ajánlattétel
    Ezzel az ajánlattételi módszerrel Ön adhatja meg a maximális kattintásonkénti költséget (CPC) a hirdetésekhez. Ez eltér az automatikus ajánlattételi stratégiáktól, amelyek beállítják Önnek az ajánlatok összegét.
  • kifejezésegyezésű kizáró kulcsszó
    Ez a kulcsszóbeállítás lehetővé teszi, hogy kizárja a hirdetést olyan keresések esetén, amelyekben a pontos kulcsszókifejezés szerepel. A keresésben szerepelhetnek további szavak; a hirdetés akkor nem jelenik meg, ha a kulcsszókifejezés szavai az eredeti sorrendjükben szerepelnek.
  • kivonatolás
    A kivonatolás az a folyamat, amely egy matematikai képlet segítségével egy vagy több értéket állít elő egy szövegből. Ennek eredménye egy titkosított érték, amely védi a kivonatolt adatokat.
  • kivonatolt adatok
    A kivonatolt adatok egy karakterláncból készített rögzített hosszúságú adatok. A kivonatolt adatokat egy algoritmus állítja elő, amely megvédi az eredeti szöveg biztonságát.
  • kizáró kulcsszó
    Olyan kulcsszótípus, amely megakadályozza a hirdetés megjelenítését bizonyos szavak vagy kifejezések esetén. A hirdetés nem jelenik meg a kizáró kulcsszavakra kereső felhasználók számára. Ennek a funkciónak a másik neve kizáró egyezés.
  • kombinált közönségek
    Olyan célzási beállítás, amely lehetővé teszi a megfelelő közönségek elérését különböző közönségattribútumok (például részletes demográfiai adatok és érdeklődési körök) kombinálásával, hogy a célközönsége szegmenseit képviselő személyeket hozzon létre.
  • kontextus szerinti célzás
    Az a folyamat, melynek során rendszerünk az Ön kulcsszavai vagy témakörei, valamint egyéb tényezők alapján összekapcsolja a hirdetéseket a megfelelő webhelyekkel.
  • konverzió
    A rendszer akkor növeli eggyel a konverziószámot, amikor a felhasználó interakciót kezdeményez a hirdetéssel vagy a díjmentes termékadatokkal (például a szöveges hirdetésre kattint, esetleg megtekint egy videóhirdetést), majd végrehajt valamilyen, a vállalkozás számára Ön által értékesként meghatározott műveletet (például vásárol valamit az interneten, esetleg felhívja a mobiltelefonjáról a vállalkozást).
  • konverziókövetés
    A fiókjában rendelkezésre álló díjmentes eszköz, amelynek segítségével felmérheti, hogyan eredményeznek hasznos műveletet (például értékesítést vagy potenciális ügyfeleket) a hirdetésekre és a díjmentes termékadatokra érkező kattintások.
  • konverziós arány
    A konverziók átlagos száma a hirdetésekkel való interakcióhoz képest, százalékban kifejezve.
  • konverziós időtartam
    A hirdetési interakció (például hirdetésre leadott kattintás vagy videómegtekintés) utáni napok száma, mely időszak folyamán a rendszer konverziót rögzít.
  • konverziós művelet
    Egy adott ügyfélművelet, például online vásárlás vagy telefonhívás, amelyet a vállalkozása számára értéket képviselőnek határozott meg. A konverziós műveletek nyomon követésével megállapíthatja, hogy a hirdetései hogyan vezetnek ezekhez az értéket képviselő műveletekhez.
  • konverziós oldal
    A webhely azon oldala, amelyet a felhasználó azután ér el, hogy értékes műveletet hajtott végre. Például egy vásárlást megerősítő oldal.
  • követősablon
    A követősablon a nyomkövetési adatok tárolására alkalmas. A végső URL személyre szabásához URL-paramétereket lehet használni. Amikor valaki rákattint a hirdetésre, ezen adatok alapján jön létre a céloldal URL-je.
  • kulcsszavak
    A termékére vagy szolgáltatására jellemző szavak vagy kifejezések, melyek segítenek annak meghatározásában, hogy mikor és hol jelenjen meg a hirdetés.
  • kulcsszavak állapota
    Az egyes kulcsszavakra vonatkozó állapot, amelyből megállapítható, hogy az adott kulcsszó jelenleg megjeleníthet-e hirdetéseket.
  • kulcsszavak közeli változatai
    A közeli változatok segítségével a kulcsszavak akkor is egyezhetnek a keresésekkel, ha a használt keresőkifejezés hasonló, de nem pontosan egyezik a célzott kulcsszóval. Ráadásul így könnyebben elérheti a vállalkozását kereső ügyfeleket – a keresési kifejezéseik kisebb variációinak ellenére –, és nem feltétlenül kell mindenre kiterjedő kulcsszólistákat összeállítania.
  • kulcsszóbeillesztés
    Speciális Google Ads-funkció, amely dinamikusan frissíti a hirdetésszövegét annak érdekében, hogy szerepeltessen egy olyan kulcsszót, amely egyezik az ügyfél keresési kifejezésével.
  • kulcsszóegyezési beállítások
    Az egyes kulcsszavak beállításai, amelyekkel szabályozhatja, mennyire kell egyeznie a kulcsszónak és a felhasználó keresési kifejezésének, hogy megjelenjen az Ön hirdetése.
  • kulcsszótervező
    A Kulcsszótervező olyan eszköz, amely kulcsszóötletekkel és forgalombecslési adatokkal segíti a keresési kampányok létrehozását.
  • lejátszási arány
    Milyen gyakran játszották le hirdetésének videóját ahhoz képest, hogy hányszor jelent meg a hirdetés.
  • másodlagos e-mail cím
    Egy további e-mail cím, amely segítségével bejelentkezhet Google-fiókjába.
  • maximális CPC-ajánlat
    Az az ajánlat, amellyel megszabja a hirdetésre leadott egy-egy kattintásért maximálisan fizetni kívánt összeget.
  • maximális kattintásszám elérése
    Egy automatikus ajánlattételi stratégia, amely automatikusan úgy korrigálja az ajánlatokat, hogy a költségkereten belül a legtöbb kattintást biztosítsa.
  • Megcélzott ezer megjelenítésenkénti költség (cél-CPM)
    Olyan ajánlattételi mód, amellyel megadhatja, hogy átlagosan mennyit hajlandó fizetni ezer hirdetésmegjelenítésenként (ez az összeg a cél-CPM). Az ajánlatokat a cél-CPM (tCPM) alapján optimalizáljuk, hogy a lehető legtöbb egyedi elérést érje el. Előfordulhat, hogy egyes megjelenítések többe vagy kevesebbe kerülnek a cél-CPM-hez képest, de a Google Ads összességében igyekszik a kampány átlagos CPM-értékét a beállított cél-CPM-mel egyenlő vagy annál alacsonyabb szinten tartani.
  • megjelenítések
    A hirdetés megjelenítési gyakorisága. A rendszer olyankor vesz számításba egy-egy megjelenítést, ha az egy keresési eredményoldalon vagy a Google Hálózat más webhelyén láthatóvá válik.
  • Megjelenítési állapot (korábban korhatár-megjelölés)
    Ez egy állapot, amelyet adott hirdetésekhez állítunk be, és azt jelzi, hogy milyen közönség számára alkalmas a hirdetés és a webhely. Az „erősen korlátozott” és a „mérsékelten korlátozott” hirdetéseknél más-más korlátozások vonatkoznak arra, hogy a hirdetések hol és mikor jelenhetnek meg.
  • megjelenített URL
    A hirdetésben megjelenő weboldalcím.
  • Megtekintésenkénti költség (CPV)
    Egy videokampányokhoz használható ajánlattételi módszer, amelyben a megtekintésért kell fizetnie.
  • megtekintési arány
    A videóhirdetés fizetett megtekintései számának és a megjelenítései számának aránya.
  • mélylink
    Hirdetésben található cél URL típus, amely a felhasználókat egy alkalmazás konkrét oldalára irányítja.
  • minden konverzió
    A Google Ads által a vállalkozás számára generált összes konverzió számítása.
  • mobileszköz-azonosító
    A mobileszköz-azonosító egy egyedi ügyfél-azonosító, amely megkülönbözteti a mobileszközöket.
  • mobilhirdetés
    Olyan Google Ads hirdetés, amely mobileszközökön (például mobiltelefonon vagy táblagépen) megtekintett weboldalakon vagy alkalmazásokban jelenhet meg.
  • napi költséghatár
    Az a maximális összeg, amelyet egy adott kampányhoz egy adott napra kiszámlázhatunk.
  • natív hirdetések
    A natív hirdetések igazodnak a megjelenítésükhöz használt webhely formátumához és színvilágához annak érdekében, hogy ne befolyásolják a felhasználók webhelyen tapasztalt élményét.
  • nem beágyazott videó
    A Google Ads nem beágyazott videóhirdetései kibővítik a hirdetés hatókörét az interneten, és lehetővé teszik a felhasználók számára annak eldöntését, hogy hogyan lépnek vele interakcióba.
  • nem használható
    A meg nem jelenő kampányok, hirdetéscsoportok, hirdetések, illetve kulcsszavak állapota.
  • népesség
    Azoknak az embereknek a teljes száma a megcélzott demográfiai csoportban vagy helyen.
  • nettó költség
    Egy adott hónap nettó költsége a következők összege: a kampány teljes ráfordítása; plusz minden adó és díj; mínusz korrekciók és promóciós jóváírások.
  • oldal tetején és a legelső helyen való megjelenítés mutatói
    Az oldal tetején és a legelső helyen való megjelenítés mutatói szembetűnőségi mutatók. A szembetűnőségi mutatók a hirdetések oldalon való elhelyezkedését érzékeltetik.
  • oldal tetején való elhelyezésre vonatkozó ajánlatbecslés
    Az az ajánlat, amelyre valószínűleg szükség van ahhoz, hogy a hirdetés az első keresési eredményoldal tetején jelenjen meg.
  • optimalizálási pontszám
    Az optimalizálási pontszám olyan becsült érték, amely azt mutatja meg, hogy a Google Ads-fiók mennyire nyújt jó teljesítményt az adott beállításokkal. Az optimalizálási pontszám értéke 0–100% között lehet, és a 100% jelenti azt, hogy a fiók a lehetőségek figyelembe vételével a legjobb teljesítményt nyújtja.
  • organikus keresési eredmény
    A Google Kereső ingyenesen megjelenített eredményei, amelyek azért láthatók, mert relevánsak a felhasználó keresési kifejezése szempontjából.
  • összehasonlított termék ára
    Egy termék átlagos, kattintásokkal súlyozott ára az összes, a terméket Shopping-hirdetésekkel hirdető kereskedőnél.
  • összehasonlított termék árkülönbsége
    Az Ön által kínált termék ára és a vele összehasonlított termék ára közötti százalékos különbség. A termékcsoportok esetében az árkülönbséget a rendszer a termék potenciális forgalma alapján súlyozza. A népszerűbb termékek nagyobb súllyal bírnak, mint a kevésbé népszerűek.
  • parkolt domainnevű webhely
    Megvásárolt, de részleteiben nem kiépített internetcím. Az ilyen weboldalon jellemzően kevés vagy semennyi tartalom nem szerepel, mivel az oldal például még fejlesztés alatt áll, vagy új tulajdonosra vár.
  • partnerek a Display Hálózaton
    A Display Hálózat olyan webhelyei, amelyek a Google partnereként hirdetéseket jelenítenek meg.
  • pontos egyezés
    Olyan kulcsszóbeállítás, amely lehetővé teszi a hirdetés megjelenítését, ha valaki a kulcsszóra, illetve a kulcsszó közeli változataira keres.
  • pontos egyezésű kizáró kulcsszó
    Ez a kulcsszóbeállítás lehetővé teszi, hogy kizárja a hirdetést olyan keresések esetén, amelyekben a pontos kulcsszókifejezés szerepel, további szavak nélkül. A hirdetés továbbra is megjelenhet olyan keresések esetén, amelyek a kulcsszókifejezésen kívül további szavakat is tartalmaznak.
  • portfóliószintű ajánlatétteli stratégia
    Egy automatikus, célalapú ajánlattételi stratégia, amely több kampányt, hirdetéscsoportot és kulcsszót egyesít.
  • remarketing
    A remarketing funkcióval azokra a felhasználókra szabhatja a vizuális hirdetési kampányokat, akik korábban felkeresték az Ön webhelyét, valamint úgy állíthatja be az ajánlatokat és a hirdetéseket (a dinamikus remarketing használatával), hogy ezeket a látogatókat szólítsák meg, amikor az interneten böngésznek vagy alkalmazásokat használnak.
  • reszponzív hirdetések
    A reszponzív hirdetések automatikusan úgy módosítják a méretüket, megjelenésüket és formátumukat, hogy pontosan kitöltsék a rendelkezésre álló hirdetési területet. Az adott reszponzív hirdetés tehát megjelenhet kisméretű szöveges hirdetésként az egyik helyen, illetve nagyméretű képes hirdetésként a másikon.
  • ROI
    Befektetésarányos megtérülés. Azt mutatja, hogy mekkora profitot szerzett a hirdetésekből és a díjmentes termékadatokból a rájuk költött összeghez képest. A ROI kiszámításához vegye a hirdetésekből és az adatokból származó bevételeket, vonja ki belőlük az összesített költségeket, majd ezt az összeget ossza el a hirdetési költségekkel: ROI = (bevétel - eladott áruk költsége) / eladott áruk költsége.
  • rövid és hosszú formátumú videók
    Az online videók hosszának meghatározása. A rövid formátumú videók hossza 10 perc alatti, míg a hosszú formátumú videók hossza 10 perc feletti.
  • Shopping-hirdetés
    Olyan hirdetéstípus, amely részletes információt nyújt az Ön által kínált konkrét termékekről.
  • statisztikai táblázat
    Olyan személyre szabható diagram a Google Ads-fiókban, amely a részletes teljesítményadatokat jeleníti meg,
  • számlázott költség
    A számlázott költség az a tényleges összeg, amelyet Önnek – a fiókban (például az érvénytelen tevékenység miatt) történt korrekció után – meg kell fizetnie.
  • szegmens
    Olyan kategória (például hirdetéstípus vagy a hét napja), amelyet hozzáadhat a kampányok táblázataihoz és diagramjaihoz, hogy az adott feltétel köré szervezze a teljesítményadatokat.
  • szembetűnőség
    A szembetűnőség a hirdetés becsült láthatósága a keresési eredmények oldalán.
  • szexuális tartalom
    A hirdetéseknek tiszteletben kell tartaniuk a felhasználói preferenciákat, és meg kell felelniük a jogi előírásoknak. Korlátozunk bizonyos típusú szexuális tartalmakat a hirdetésekben és különféle célhelyeken. Ilyen tartalmak csak bizonyos, a felhasználói keresőkifejezések, a felhasználó életkora és a hirdetésmegjelenítés helyén hatályos törvények által meghatározott helyzetekben jelenhetnek meg. A hirdetések nem célozhatnak kiskorúakat.
  • szöveges hirdetés
    A szöveges hirdetés olyan marketingkommunikációs eszköz, amellyel a hirdetők a Google Hálózaton népszerűsíthetik terméküket vagy szolgáltatásukat.
  • szűrő
    Olyan eszköz, amely csak a leginkább releváns kampányadatokat keresi meg és jeleníti meg.
  • tényleges kattintásonkénti költség
    A tényleges kattintásonkénti költség (tényleges CPC) a kattintás után fizetendő végösszeg. Gyakran kevesebbet kell fizetnie – néha sokkal kevesebbet – a maximális kattintásonkénti költség (max. CPC) ajánlatnál, és rendszerint legfeljebb ennyit kell fizetnie egy kattintásért.
  • termék átlagos ára
    Egy termék átlagos ára, amikor a hirdetés megjelent, vagy versenyben volt egy aukción.
  • termék Shopping-hirdetés
    A hirdetések egy olyan fajtája, amely egy adott termékről tartalmaz információt, például képet, címet, a termék árát, valamint az áruházhoz vezető linket. A termékadatok az összekapcsolt Google Merchant Center-fiókból származnak.
  • termékadatok
    A termékek Google Merchant Center-fiókba beküldött részletei. A termékadatok segítségével dinamikus hirdetéseket, díjmentes termékadatokat és Shopping-hirdetéseket jeleníthet meg, amikor egy Google Ads-kampányt futtat.
  • többfiókos bejelentkezés
    A többfiókos bejelentkezés használatával egyszerre több fiókot is kezelhet, így időt takaríthat meg, és a fiókok összehasonlítása is könnyebbé válik.
  • tömeges szerkesztések
    Annak a lehetősége, hogy fiókjában egyszerre több szerkesztést végezzen. A tömeges szerkesztés használatával időt takaríthat meg azáltal, hogy egyszerre több elemet frissít egy vagy több kampányban.
  • ügyfél-azonosító
    Az egyes Google Ads-fiókokhoz (például Google Ads-kezelői fiókokhoz) hozzárendelt egyedi szám.
  • ügyféladatok
    Az ügyféladatok az ügyfelek azon információi, amelyeket első kézből gyűjtött – azaz a webhelyein, alkalmazásaiban, fizikai áruházaiban vagy olyan egyéb helyzetekben, amelyek során az ügyfelek az adataikat közvetlenül osztották meg Önnel.
  • ügyféladatokat tartalmazó fájl
    Az ügyféladatokat tartalmazó fájl a Google Ads szolgáltatásba feltöltött fájl, amely az ügyfelek információit tartalmazza.
  • ügyféllista
    Az ügyféllisták közönségek célzására használhatók, és akkor jönnek létre, amikor feltölti az ügyféladatokat tartalmazó CSV-fájlt a Google Ads kezelőfelületén vagy a Google Ads API (AdWords API)-n keresztül.
  • Unique Reach
    Azt méri, hogy egy adott hirdetés összesen hány személynél jelent meg. Ezek a mutatók túlmutatnak az alapvető cookie-méréseken, így az is kiderül belőlük, hogy hány személynél jelent meg a hirdetés különböző eszközökön, formátumokban, webhelyeken, alkalmazásokban és hálózatokon.
  • URL
    Egy webhely vagy fájl helye az interneten. A Google URL-jei például a www.google.hu, az adwords.googleblog.com, illetve a http://www.google.com/intl/en/privacy.
  • URL-paraméterek
    Az URL-paraméterek segítségével a kattintások adatait URL-címükön keresztül továbbíthatja. Az URL-címekbe URL-paramétereket illeszthet be, így az URL-ek adatokat fognak gyűjteni a kattintásról. Az URL-paraméterek egy kulcsból és egy értékből állnak, amelyeket egy egyenlőségjel (=) választ el és egy „és” jel (&) köt össze. Az URL-ben az első paraméter mindig a kérdőjel után következik. Például: http://example.com?product=1234&utm_source=google.
  • útvonal
    Az „Útvonal” mezők a kiterjesztett szöveges hirdetések megjelenített URL-jének részei (az URL általában zöld szövegként jelenik meg a címsor alatt, illetve a leírás felett). Ezek alapján a mezők alapján tájékozódhatnak a potenciális ügyfelek arról, hogy a webhely mely részére kerülnek, miután a hirdetésre kattintottak, ezért a mezőkben megadott szövegnek részletesebb információt kell tartalmaznia a hirdetésben szereplő termékről vagy szolgáltatásról.
  • változástörténet
    Olyan eszköz, amely megjeleníti az elmúlt két év fiókban végrehajtott változtatásait. Többek között a következő módosítások részleteit jelenítheti meg: mikor szüneteltette a kampányt, ki vett fel új kulcsszót, mekkora előző költségkereteket használt.
  • végső URL
    A webhely azon oldalának az URL-címe, amelyre a felhasználók a hirdetésre kattintáskor kerülnek.
  • videomegjelenítő
    Streamalapú videotartalmat megjelenítő webhelyek, amelyek általában hangsúlyozottan a videotartalomra és a videomegosztásra fókuszálnak.