Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Állítsd be a teljes webhelyen elhelyezett címkéket

Miután beállítottad a konverziós műveleteket, a következő lépés a konverziókövető címkék beállítása a vállalkozásodhoz. Ez betekintést nyújt abba, hogy az emberek hogyan vesznek részt a hirdetéseidben – láthatod, hogy mi működik és mi nem működik, amikor az emberek konvertálnak a webhelyeden.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan állíthatod be az egész webhelyre kiterjedő címkézést a konverziók méréséhez a webhelyeden.

Mi az a címke?

Ahhoz, hogy mérni tudd, hogy egy ügyfél hogyan lép be a webhelyedre, miután rákattintott egy hirdetésre, "címkézned" kell a webhelyed.

A címke egy kis kódrészlet, amelyet a webhelyed minden oldalán elhelyezel. Amikor egy ügyfél rákattint a hirdetésedre, ez a kódrészlet információkat gyűjt a webhelyeden végzett műveleteiről, és visszaküldi az információkat a Google Ads-fiókodba.

Testreszabhatod az adatok megjelenítését azzal, hogy pontosan megmondod a Google Adsnek, hogy mely műveletek fontosak azáltal, hogy azonosítod a konverziókat.

Teljes webhelyen elhelyezett címkék

A Teljes webhelyen elhelyezett címke a legjobb módja az online konverziók mérésének. Ez a címke új cookie-kat állít be a domaineden, amelyek információkat tárolnak arról a hirdetéskattintásról, amely valakit az webhelyedre juttatott, így betekintést nyerhetsz abba, hogy milyen élmények működnek a legjobban a felhasználók számára.

Az egész webhelyre kiterjedő címkézési követelmények

Az egész webhelyre kiterjedő címkézés bevezetésének van néhány követelménye. Tekintsd meg az alábbiakat. Érdemes felkeresned a webfejlesztőd, hogy megbizonyosodj arról, hogy tisztában van ezekkel, vagy elküldeni a Google Támogatás oldalára.

Válaszd ki az egyes kártyákat, hogy többet tudj meg.

Mindig használd az automatikus címkézést

Ez automatikusan hozzáad egy paramétert az URL-hez, hogy segítsen nyomon követni a konverziókat és jelentést készíteni a hirdetések teljesítményéről.
Kapcsold be az automatikus címkézést minden Google Ads-fiókodban, és használd a teljes JavaScriptet (nem csak a képeket). Beállítások > Fiókbeállítások > CÍMKE az adott URL-címre.
Ha az URL-ben kattintáskövetőket használsz, győződj meg róla, hogy a GCLID még mindig működik.
Ha bármilyen kattintáskövető eszközt használsz a nyomon követő URL-címekben vagy szerveroldali átirányításokban a webhelyeden, győződj meg róla, hogy ezek továbbítják a GCLID-t a céloldalaknak.

Ne lődd ki a címkéket egy iframe-en belülről.

Az iframe (inline frame) egy weboldalon egy másik HTML-dokumentumba ágyazott HTML-dokumentum.
Például ne indítsda el a címkét egy másik nyomkövető címke, például a Floodlight segítségével. A Floodlight címke egy iframe vagy képcímke, amelyet a webhelyed konverziós oldalára telepítesz.

Egész webhelyre kiterjedő címkézési megoldások

Három Google Egész webhelyre kiterjedő címkézési megoldás érhető el. A modul hátralévő részében mindegyikről többet fogsz megtudni. Hogyan döntsd el, melyiket használd? Használd az alábbi döntési struktúrát.

Hogyan méred a konverziókat?

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Nézzük meg, hogyan lehet megvalósítani ezeket az egész webhelyre kiterjedő címkézési megoldásokat.

1. lehetőség: Használd a frissített Google Ads konverziókövető címkét (gtag.js)

Annak érdekében, hogy a Google Ads minden konverziót mérni tudjon, függetlenül attól, hogy a webhely látogatója milyen böngészőt használ, ajánlott a frissített Google Ads konverziókövető címkét használni.

Ez a címke új cookie-kat állít be a domaineden, amelyek információkat tárolnak a hirdetésre kattintásról, amely a weboldaladra juttatta az embereket. A cookie-k a hirdetéskattintási információkat egy GCLID paraméterből kapják, amelyet a konverziókövető címke tartalmaz.

Ezt a kódot a fiókodban található konverziós beállítások között találod meg. Nem kell megváltoztatnod, mivel ez előre be van állítva a fiókodhoz.

Egyszerűen csak másold be és illeszd be az egyes weboldalaid <head></head> címkéi közé.

Tartsd észben

Az első lehetőség jelölése két részből áll. A következő modulban többet fogsz megtudni az eseménycímkék felvételéről.

Globális, az egész webhelyre kiterjedő címke bevezetése.

Alkalmazd ezt a globális címkét (fiókonként csak egy címke) a webhely minden oldalán.

Tartalmazzon egy eseménycímkét.

Adj hozzá egy eseménycímkét minden olyan konverziós művelethez, amelyet nyomon szeretnél követni.

Globális webhelycímke a OneStop számára

Az előző modulban láthattad, hogyan állított be Janelle számos konverziós műveletet a OneStop számára. A következő lépés a webhelyének címkézése.

2. lehetőség: Használd a Google Tag Manager-t az új konverziólinkelő címkével együtt.

Ha már be van állítva a Google Tag Manager a webhelyeden, akkor készen állsz arra, hogy gyorsan és egyszerűen telepíts és frissíts címkéket a webhelyeden anélkül, hogy megváltoztatnád az oldal kódját.

Mindössze annyit kell tenned, hogy hozzáadod a konverziólinkelő címkét a céloldal URL-jeidhez, amely automatikusan azonosítja a hirdetésre kattintás adatait, amely valakit a webhelyedre juttatott. Ezt az információt aztán új cookie-kban is tárolja a domaineden.

Ehhez az teljes webhelyre kiterjedő címkézési megoldáshoz meg kell győződnöd arról, hogy:

  • A Google Tag Manager már telepítve van a webhelyeden.
  • A Google Tag Manager a megfelelő címkéket aktiválja, nem pedig a webhelyen máshol található kódon keresztül.
  • A konverziókövető címke úgy van beállítva, hogy minden oldalon betöltődjön.

Konverziókövető címke beállítása

Nézd meg ezt a gyors bemutatót, hogy megtudd, hogyan állíthatsz be egy Konverziókövető címkét a Google Tag Manager fiókban.

A videó elindításához válaszd a Lejátszás gombot.

Lépj a Tag Manager áttekintő oldalra.

Válaszd az Új címke hozzáadása > Címke konfigurációja > Konverziós összekötő menüpontot.

Válaszd az Indítás > Minden oldal

Adj a címkének egy nevet, például "konverziólinkelő". Ezután válaszd a kék Mentés gombot.

3. lehetőség: Az Analytics és a Google Ads fiókok összekapcsolása

Egy másik lehetőség a teljes webhelyre kiterjedő címkézésre akkor lehetséges, ha a Google Ads konverziókövetést használod, és már rendelkezel az Analytics alkalmazással a webhelyeden.

Ebben az esetben egyszerűen összekapcsolhatod a Google Ads és az Analytics fiókjaid, és a Google Ads konverziókövetési címke a webhelyed domainjének Analytics cookie-jában tárolt GCLID-t fogja használni.

Vedd figyelembe, hogy ez a címkézési megoldás nem működik a Floodlight címkék esetében.

Ha még mindig itt vagy, gratulálok! Sokat tanultál. Szánjunk néhány percet az egész webhelyre kiterjedő címkézési folyamat áttekintésére.

A videó elindításához válaszd a Lejátszás gombot.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.