Vedd figyelembe, hogy Bob tranzakciós adatai másképp jelennek meg az Analyticsben és a Google Adsben attól függően, hogy hogyan választod a számolást.
Amikor az Analyticset nézzük:
A konverziókat vagy a Célok vagy az e-kereskedelmi tranzakciók konfigurálásával számolhatod.
A Célok lehetővé teszi, hogy a felhasználói munkamenet kontextusában számold az interakciókat, ahelyett, hogy minden egyes interakciót külön-külön számolnál.
Például nyomon követheted Bob interakcióját a webhelyeddel, ha látod, hogy a cipő termékoldaladon megtekintette az oldalt, vagy hogy mennyi időt töltött a cipők megtekintésével a webhelyeden. Ezeket a célokat munkamenetenként csak egyszer számolják.
Az Analytics egy munkamenetben többször is számolja a tranzakciókat (amennyiben minden tranzakciónak egyedi tranzakcióazonosítója van). Ez hasznos az olyan felhasználók esetében, akik egy adott munkamenetben több tranzakciót is végrehajtanak, például ha Bob egynél több pár cipőt vagy más terméket vásárolt az oldaladon.
A Google Ads megtekintésekor:
A Google Ads konverziókövetés nem rendelkezik a "munkamenet" fogalmával, és egy adott dátumtartományban több konverziót is számol.
Például, ha Bob egy adott munkamenetben kétszer eléri ugyanazt a konverziós oldalt a webhelyeden, akkor:
- A Google Ads minden egyes konverziót számol, ha az adott konverziós művelet számlálási beállítása "Minden", vagy
- Minden egyes konverzió csak egy konverziót számol kattintásonként, ha az "Egy" értékre van állítva.
Ezzel szemben Bob konverziójából csak egy célt számolna az Analytics.