Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Konverziókövetési különbségek a Google Ads és a Google Analytics között

Ha a mérési alapok felállításán gondolkodsz, a Google Analytics platform segítségével könnyen megértheted, hogy ügyfeleid hogyan viszonyulnak a hirdetéseidhez a különböző csatornákon, így tudod, mi működik és mi nem.

Ebben a modulban a célok és az e-kereskedelmi tranzakciók beállításával ismerkedhetsz meg a Google Analyticsben. Azt is megtudod, hogyan lehet különbséget tenni a Google Ads és az Analytics konverziókövetés között.

Miben különbözik a konverzió mérése az Analyticsben?

Eddig csak a Google Ads használatával végzett konverziómérésről beszéltünk, de az Analyticset is használhatod erre a célra.

Próbálod kiválasztani, hogy melyik felel meg jobban az igényeidnek? Nézzük meg, mi a különbség a beállítás és a nyomon követés között mindkettőben.

Ha most Analyticset használsz, akkor a weboldalad már automatikusan fel van címkézve, és azonnal mérheted a vásárlói akciókat. Mindössze annyit kell tennie, hogy megmondod az Analyticsnek, milyen műveleteket szeretnél rögzíteni.

Az Analyticsben két lehetőség van a nyomon követésre: Célok és e-kereskedelmi tranzakciók.

A célok mérése

A Célok segítségével rögzítheted az ügyfelek olyan műveleteit, amelyek értékesnek bizonyulnak vállalkozásod számára. A beállítás egyszerű, mivel olyan sablonokat kínálunk, amelyek felvázolják a leggyakrabban követendő célokat/eseményeket, például amikor valaki rendelést ad le vagy kapcsolatba lép vállalkozásával. A célok közvetlenül az Analyticsben állíthatók be.

Egyéni célokat is létrehozhatsz a következők segítségével:

  • Céloldal: egy adott oldal, amelyet meglátogattak.
  • Időtartam: mennyi ideig tartózkodott valaki a weboldaladon, például több mint öt percig.
  • Oldalak: hány oldalt látogatott meg egy adott személy a webhelyeden, például három vagy több oldalt.
  • Esemény: egy adott művelet, amelyet valaki végzett, miközben a webhelyeden tartózkodott, például egy videó lejátszása.

A célok létrehozására három alapvető lehetőséged van:

  1. Célsablon használata
  2. Egyéni célok létrehozása
  3. Intelligens célok létrehozása

Az e-kereskedelmi tranzakciók mérése

Néha mélyebb kérdéseket szeretnél feltenni az eladásokkal kapcsolatban, amelyekre a Célok segítségével nem lehet választ adni. Itt jön a képbe az e-kereskedelmi tranzakciók nyomon követésére szolgáló megoldás.

Az alapértelmezett e-kereskedelmi jelentések segítségével olyan kérdésekre kaphatsz választ, mint például:

  • Mely termékeid fogynak jól, és melyekre vannak a legnagyobb hatással a marketingtevékenységeid?
  • Hány terméket adsz el az egyes tranzakciókban és mennyiért?
  • Hányszor látogat el egy vásárló az oldaladra, mielőtt végül vásárol?
  • Mekkora a tranzakció teljes értéke, ha az adót és a szállítási költséget is beleszámítod?

Az e-kereskedelmi adatok Analyticsben való megjelenítéséhez a következőkre van szükség:

  1. Engedélyezd az e-kereskedelmet a jelentéseidben
  2. Adj hozzá kódot a webhelyéhez/alkalmazásához az e-kereskedelmi adatok gyűjtéséhez.

Mérés az Analyticsben vs. Google Ads

Ha mind az Analyticsben, mind a Google Adsben vannak konverziók beállítva, a számok mindkét platformon ugyanazok lesznek?

A válasz nem. Az Analytics csatornákon átívelő képet nyújt az ügyfélútról. Van néhány különbség abban, hogy az egyes platformok hogyan számítják ki az adatokat.

Nézzünk végig egy példát, hogy segítsen összefoglalni a leggyakoribb különbségeket. (A különbségek teljes listájáért látogass el a Súgó-központunkba).

Egy cipőkereskedő vagy, és az egyik vásárlód, Bob új cipőt szeretne vásárolni. Utánanéz a cipőknek, és a webhelyeden vásárol (vagy konverziót hajt végre). Az alábbiakban láthatod a különbségeket aközött, ahogyan az Analytics és a Google Ads nyomon követi Bob útját, és ahogyan azt az egyes platformok jelentik.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Alapértelmezés szerint, ha egy ügyfél vásárlási útja során Google hirdetést használt, a Google Ads mindig az utolsó Google hirdetésnek adja meg a konverziós jóváírást, amelyet az ügyfél látott vagy amelyre kattintott (kivéve, ha más attribúciós modellre váltasz).

Az Analytics a konverziós jóváírást annak az elköteleződésnek adja, amelyik az ügyfél útjának legutolsó elköteleződése volt.

Például Bob rákattintott a Google hirdetésedre a cipők tekintetében, de úgy döntött, hogy inkább körülnéz és kutakodik. Néhány nappal később, kutatás közben Bob meglátja a céged egy értékelő weboldalon, és úgy dönt, hogy átkattint az oldaladra, és vásárol. Ebben az esetben az Analytics az áttekintő webhelynek adna hitelt, mint "átirányított" forgalomnak, a Google Ads azonban a konverziót a te hirdetési kampányodnak tulajdonítja, annak a hirdetésnek, amelyre Bob néhány nappal ezelőtt kattintott.

A Google Ads a konverziót az ügyfél által a hirdetésre való kattintás előtt tett utolsó benyomás időpontjában számolja el.

Tegyük fel például, hogy Bob október 11-én kattintott a cipőidre vonatkozó Google hirdetésre, és október 18-án vásárolta meg azokat a cipőket. A Google Ads október 11-én mutatná ki a konverziót. Az Analytics a vásárlást a vásárlás időpontjának fogja feltüntetni, ami ebben a példában október 18-a.

A Google Ads konverziókövetés kicsit hamarabb jelent a konverziókról, mint a Google Adsbe importált Analytics-célok. Tehát Bob tranzakciójáról mindkét esetben másként fogsz beszámolni.

  • A Google Ads háromóránként jelentést készít a konverziókról. Ha azonban nem utolsó kattintás attribúciós modellt használsz, a konverziók akár 15 órát is késhetnek.
  • A Google Adsbe importált Analytics célok kilenc óránként kerülnek jelentésre.

Vedd figyelembe, hogy Bob tranzakciós adatai másképp jelennek meg az Analyticsben és a Google Adsben attól függően, hogy hogyan választod a számolást.

Amikor az Analyticset nézzük:

A konverziókat vagy a Célok vagy az e-kereskedelmi tranzakciók konfigurálásával számolhatod.

A Célok lehetővé teszi, hogy a felhasználói munkamenet kontextusában számold az interakciókat, ahelyett, hogy minden egyes interakciót külön-külön számolnál.

Például nyomon követheted Bob interakcióját a webhelyeddel, ha látod, hogy a cipő termékoldaladon megtekintette az oldalt, vagy hogy mennyi időt töltött a cipők megtekintésével a webhelyeden. Ezeket a célokat munkamenetenként csak egyszer számolják.

Az Analytics egy munkamenetben többször is számolja a tranzakciókat (amennyiben minden tranzakciónak egyedi tranzakcióazonosítója van). Ez hasznos az olyan felhasználók esetében, akik egy adott munkamenetben több tranzakciót is végrehajtanak, például ha Bob egynél több pár cipőt vagy más terméket vásárolt az oldaladon.

A Google Ads megtekintésekor:

A Google Ads konverziókövetés nem rendelkezik a "munkamenet" fogalmával, és egy adott dátumtartományban több konverziót is számol.

Például, ha Bob egy adott munkamenetben kétszer eléri ugyanazt a konverziós oldalt a webhelyeden, akkor:

  1. A Google Ads minden egyes konverziót számol, ha az adott konverziós művelet számlálási beállítása "Minden", vagy
  2. Minden egyes konverzió csak egy konverziót számol kattintásonként, ha az "Egy" értékre van állítva.

Ezzel szemben Bob konverziójából csak egy célt számolna az Analytics.

Összefoglaló

Ez a lecke megismertetett téged a konverziókövetés előnyeivel és a digitális hirdetések teljesítményének mérésével. Emellett áttekintést kaptál a Google Ads konverziókövetési folyamatáról is. Ebben a modulban megnéztél néhány kulcsfontosságú különbséget a Google Ads és az Analytics konverziókövetés között.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.