Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

A cselekvési célok közönségmegoldásainak felfedezése

Hogyan lehet a YouTube-on a közönséggel együttműködve elérni a videokampányod cselekvési céljait? Nézzük meg, hogyan használhatod a Google közönségmegoldásait a fogyasztókkal való kapcsolatteremtéshez és a márka vagy termék iránti cselekvés ösztönzéséhez.

Ebben a modulban megtanulod:

  • A legjobb közönségmegoldások a cselekvés ösztönzéséhez
  • Bevált gyakorlatok a megvalósításhoz

Határozd meg közönségstratégiád

A TrueView for Action célja, hogy a szándékot cselekvéssé alakítsa, ezért a legjobb, ha a nagy szándékú célközönséggel kezdesz, mielőtt szélesebb célközönségtípusokra terjeszkednél.

Vizsgáljuk meg a négy célközönségi szintet és azt, hogy mit kell tenned mindegyiknél, hogy növeld akciókampányaid hatókörét.

1. szakasz: Kezdd az alacsonyabb szintű célközönséggel, majd terjeszkedj tovább.

Kezdd a remarketinggel és az egyéni célközönségekkel. Nézzük meg részletesebben az egyes lehetőségeket.

Válaszd ki a panelt, hogy többet tudj meg.

Beszélj azokkal a felhasználókkal, akik már meglátogatták a webhelyed.

A Google 2019-es adatai szerint a TrueView for Action kampányok, amelyek remarketinget használnak, 270%-kal magasabb konverziós arányt generálnak kevesebb mint feleannyi költséggel, mint a TrueView for Action kampányok, amelyek más közönségmegoldásokat használnak.

Beszélj azokkal a felhasználókkal, akik már kerestek a márkádra vagy termékedre a Google-ben azáltal, hogy a keresőkampányodból legalább 10-15 legjobban konvertáló kulcsszót használsz a videókampányodhoz. (Tipp: Futtasd le a potenciális videós kulcsszavakat a Kulcsszótervező segítségével, hogy felmérd a YouTube-on elért potenciális hatásod).

A Google 2019-es adatai szerint a Custom Intent-et használó TrueView for Action kampányok 180%-kal magasabb konverziós arányt generálnak kevesebb mint feleannyi költség mellett, mint a más közönségmegoldásokat használó TrueView for Action kampányok.

Ezután lépj túl a remarketingen és az egyéni célközönségeken, és terjeszd ki az Ügyfélegyezésre és a Hasonló közönségekre, hogy még több konverziót érj el.

Válaszd ki a panelt, hogy többet tudj meg.

Kapcsolódj újra meglévő ügyfeleihez.

A Google 2019-es adatai szerint az Ügyfélegyezést használó TrueView for Action kampányok 56%-kal magasabb konverziós arányt generálnak kevesebb mint feleannyi költséggel, mint a más közönségmegoldásokat használó TrueView for Action kampányok.

Lépj kapcsolatba olyan felhasználókkal, akik hasonlóak a te remarketing– vagy Ügyfélegyezés listádon szereplőkhöz.

A Google 2019-es adatai szerint a Hasonló közönséget használó TrueView for Action kampányok 30%-kal magasabb konverziós arányt generálnak kevesebb mint feleannyi költséggel, mint a más közönségmegoldásokat használó TrueView for Action kampányok.

Minden egyes változtatás után egy-két hétig figyel a teljesítményt.

Ha az 1. szakaszban tett ajánlások alkalmazása után még mindig nem költötted el a teljes kampány költségkeretet, az alábbi lépésekkel bővítsd a hatóköröd. A következő néhány lépés célja az elérés növelése a teljesítmény növelése mellett.

2. szakasz: Új kampányok és célközönségtípusok hozzáadása

A következő célközönségeket javasoljuk ehhez a szakaszhoz:

  • Életesemények
  • Piacon belüli
  • Kontextuális
  • Demográfia Érdeklődés
  • Egyéni Érdeklődés

Add hozzá a költségkeretet és a célközönséget, hogy növeld a kiszolgálást, amíg a kampány nem lesz költségkeret korlát nélküli.

3. szakasz: Ha nem költöd el a teljes költségkereted, távolítsd el a közönségkorlátozásokat a konverziós mennyiség maximalizálása érdekében.

Használd: Run of Network

Érj el maximális konverziós mennyiséget a Cél-CPA mellett a hálózat futtatásával és a korlátlan költségkeretekkel.

4. szakasz: Bízz a Cél-CPA licitálásban a nyereséges konverziók eléréséhez

Használd: Mindig bekapcsolva

Futtasd folyamatosan a kampányokat a kívánt CPA elérésekor.

Bevált végrehajtási gyakorlatok

Miután kiválasztottad a közönségmegoldást, itt az ideje, hogy megvalósítsd a stratégiád. Vessünk egy pillantást néhány bevált gyakorlatra.

  • Kezdd a remarketing és az egyéni célközönségek kampányaival.
  • Ne rétegezd a közönségtípusokat ugyanazokban a hirdetési csoportokban, mivel ez korlátozza a releváns célközönség elérését. Például ne kombináld a demográfiai célközönségeket az egyéni célközönségekkel.
  • Az Egyedi szándékolt Közönségekkel a keresőkampányok 10-15 legjobban konvertáló kulcsszavát használd. Ez egy személyre szabottabb célközönséget hoz létre.

Tipp: A közönségek saját hirdetéscsoportokra vagy kampányokra való felosztása lehetővé teszi a részletesebb optimalizálást, de ügyelj arra, hogy továbbra is képes legyél betartani a bevált gyakorlatra vonatkozó ajánlást a licit-költségkeret arányra vonatkozóan.

A Google Ads élményének személyre szabása

A Google-nél a hirdetési termékeink és partnerkapcsolataink fejlesztése a felhasználói átláthatóság, a választás és az ellenőrzés tiszteletben tartásán alapul. A Google számos olyan eszközzel rendelkezik, amelyek a felhasználók számára átláthatóságot és ellenőrzést biztosítanak adataik felhasználása felett, többek között:

  • Hirdetési beállítások: A hirdetések ellenőrzése a téged érdeklő témák alapján, vagy a hirdetések személyre szabásának teljes kikapcsolása.
  • Miért ez a hirdetés? Értsd meg, hogyan történik a hirdetések személyre szabása, és ellenőrizd azokat.
  • Tevékenységem: Tekintsd át a Google-ön keresztül keresett, megtekintett vagy nézett dolgokat, és töröld véglegesen az egyes tevékenységeket vagy teljes témákat.

Az Adatvédelmi irányelvekben bármikor tájékozódhatsz arról, hogy a Google hogyan használja fel az adataid, és a Google Ads Súgóközpontban további információkat találsz a személyre szabott hirdetésekről.

Nézzünk egy valós példát

Korábban a Hawaiian Airlines a keresőhirdetésekre támaszkodott, hogy a fogyasztókat a járatfoglalásra ösztönözze, de ki akartak próbálni egy többcsatornás megközelítést.

Kihívás
A Hawaiian Airlines arra szerette volna ösztönözni a Hawaiira való utazást fontolgató kaliforniai fogyasztókat, hogy foglaljanak náluk járatot.

Megközelítés
A vállalat Custom Intent közönséget használt, és 15 és 30 másodperces videohirdetésekből álló sorozatot hozott létre a vállalat piacspecifikus márkakreatívját és a YouTube TrueView for Action-t használva. A "Nézd meg árainkat" call-to-action a keresési lekérdezésükhöz kapcsolódó járat- és árképzési lehetőségeket tartalmazó landing page-re irányította az embereket.

Nézd meg a teljes esettanulmányt, hogy többet megtudj.

Ellenőrizd a tudásod

A legfontosabb tudnivalók

  • Amikor cselekvést ösztönző célközönség stratégiát építesz, kezdd a legnagyobb szándékkal rendelkező célközönséggel, majd a növekedés érdekében adj hozzá szélesebb célközönséget.
  • A célcsoportok saját hirdetési csoportokra vagy kampányokra való felosztása lehetővé teszi a részletesebb optimalizálást.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.