Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

A Google Search közönségmegoldásainak előnyei

A Google közönségmegoldásai olyan stratégiák és termékek összessége, amelyek segítenek abban, hogy elérd a nagy értékű ügyfeleket azokban a pillanatokban, amikor ők készen állnak az általad kínált termékek megvásárlására. Ebben a modulban megtudod, hogy a Google közönségmegoldásainak használata a keresőkampányokkal hogyan segíthet marketingcéljaid elérésében.

Közönségmegoldások a gyakorlatban

Hiroko a Your Adventure, egy kerékpár- és kalandsportok online kiskereskedelmi áruház digitális marketingmenedzsere. Jelenleg egy Google Ads keresőkampányt futtat, és arra számít, hogy sokan keresnek a "eladó kerékpár online" kifejezésre. Ezek a potenciális vásárlók különböző viselkedésmódokkal, érdeklődési körökkel és jellemzőkkel rendelkeznek.

  1. Néhányan már meglátogatták a weboldalát, és éppen kerékpárok után kutatnak.
  2. Néhányan szenvedélyesen szeretik a szabadtéri kalandokat.
  3. Néhányan új kerékpárt szeretnének vásárolni.
  4. Néhányan feliratkoztak az e-mail listájára, de még nem vásároltak.

Hogyan tudja tehát Hiroko a különböző ügyfélcsoportokhoz igazítani a kampányát?

A Google Kereső közönségmegoldásai lehetővé teszik Hiroko számára, hogy számos tényező alapján közönséglistákat hozzon létre, majd ezeket a közönséglistákat a hirdetési csoportjaira illessze. Ez lehetővé teszi számára, hogy a liciteket, kreatívokat és kulcsszavakat a különböző ügyfélcsoportok alapján határozza meg.

A közönségmegoldásokkal kombinálhatja az olyan keresési kulcsszavakból, mint például a "eladó kerékpár online", kiállított szándékot az említett potenciális ügyfélcsoportokra vonatkozó információkkal. Így Hiroko megalapozottabb döntéseket hozhat, hogy a megfelelő pillanatban, a megfelelő ajánlattal és üzenettel érje el az ügyfeleket.

Fejlődés az ügyfelek elvárásainak megfelelően

Gondolj arra, hogy a technológia hogyan alakítja tovább az emberek életét és vásárlási szokásait. Elvárják, hogy minden digitális élmény hasznos, személyes és súrlódásmentes legyen, és zökkenőmentes élményt nyújtson, függetlenül attól, hogy milyen csatornáról van szó.

Minden alkalommal, amikor válaszokért fordulnak az eszközeikhez, kifejezik szándékukat, és közben átformálják a hagyományos marketing tölcsért.

A hirdetéseknek is együtt kell fejlődniük ezekkel az elvárásokkal. A sikeres hirdetők úgy igyekeznek áthidalni a szakadékot, hogy különböző ügyfélszegmenseket hoznak létre, és személyre szabott és releváns élményeket építenek az ügyfélút minden egyes szakaszára. Hasznosnak és relevánsnak lenni az egyetlen módja, hogy vásárlókat szerezz.

Gyors összefoglaló!

A közönségmegoldások lehetővé teszik, hogy közönséglistákat hozz létre a hirdetési csoportjaidra rétegezve, kombinálva a szándékot és az ismereteket, hogy a megfelelő üzenetet küldd a megfelelő ügyfélnek a megfelelő ajánlattal. Ez azért fontos, mert a mai ügyfelek minden csatornán súrlódásmentes élményt várnak el, és számukra releváns információkat keresnek.

Teljesítsd marketing céljaid

Most, hogy már tudod, hogyan segíthetnek a Google közönségmegoldásai az ügyfelek meghatározott csoportjainak elérésében, vizsgáljuk meg, hogyan segíthetnek marketingcéljaid elérésében.

Tudatosság

Figyelembe vétel

Konverzió és hűség

Ezeket a marketingcélokat próbálod elérni? Ha igen, akkor a közönségmegoldások neked szólhatnak!

Marketing cél: Ismertség létrehozása

Az alábbi megoldások mindegyike segít tudatosságot teremteni a potenciális ügyfelek körében.

Válaszd ki a panelt, hogy többet tudj meg.

A Részletes Demográfiai Adatok lehetővé teszik a hirdetők számára, hogy olyan fejlett demográfiai kritériumok alapján érjenek el embereket, mint a családi állapot, az iskolai végzettség, a szülői életszakasz és a lakástulajdon.

Az Érdeklődés Közönség azokat az embereket gyűjti össze, akik egy adott téma iránt erős érdeklődést mutatnak.

Marketing cél: Figyelemfelkeltés

Az alábbi megoldások mindegyike segít a  potenciális ügyfelek és azoknak az embereknek a figyelmének felkeltésében, akik korábban érdeklődtek a márkád iránt.

Válaszd ki a panelt, hogy többet tudj meg.

A Piacon belüli közönségek egy hatékony módja annak, hogy olyan emberek figyelmét keltsd fel, akik aktívan kutatják az általad kínált termékeket vagy szolgáltatásokat, és akikről azt a következtetést vontuk le, hogy a piacon vannak, hogy megvásárolják azokat, beleértve azokat az embereket is, akik más helyről gondolkodnak a vásárláson.

Az RLSA segítségével elérheted azokat az embereket, akik korábban már kapcsolatba léptek a weboldaladdal vagy YouTube-csatornáddal.

A keresési hirdetésekhez használt hasonló közönségek segít megtalálni azokat az új ügyfeleket, akik osztoznak a remarketing célközönség-szegmensek viselkedésében és jellemzőiben.

Marketingcél: Növeld a vásárlásokat és a meglévő ügyfeleid hűségét.

Az alábbi megoldások mindegyike segít abban, hogy elérd meglévő ügyfeleid.

Válaszd ki a panelt, hogy többet tudj meg.

Az Ügyfélegyezés lehetővé teszi, hogy feltöltsd saját adataid a Google Adsbe, és egyéni szegmenseket érj el az eszközökön keresztül. Találd meg hűséges ügyfeleid, zárd ki jelenlegi ügyfeleid, és bővítsd ki, hogy elérd azokat, akik hasonlítanak az ügyfeleidre.

A keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták segítségével elérheted azokat, akik korábban az ügyfeleid voltak (akik eljutottak a weboldalad köszönőoldalára).

Megjegyzés

A következő két modulban részletesebben átnézzük ezeket a közönségmegoldásokat.

Hogyan tudják a közönségmegoldások erősíteni a Kereső stratégiád

Íme három módja annak, hogy a Google közönségmegoldásai hogyan segíthetnek a Kereső stratégiád javításában.

Válaszd ki az egyes lapokat, ha többet szeretnél megtudni.

Mit
Rétegezz legalább egy közönségcsoportot a Kereső kampányod tetejére, és tegyél különböző ajánlatokat erre a közönségre aszerint, hogy milyen értéket képviselnek a vállalkozásod számára.

Hogyan
Növeld a ajánlatokat bizonyos célcsoportokra:
Ha bizonyos célcsoportokra magasabb ajánlatot adsz, akkor potenciálisan jobb pozícióban jelenik meg a hirdetésed, amikor az emberek rád keresnek. Például az Egyéni Érdeklődés használatával Hiroko magasabb ajánlatot adhatna azoknak az ügyfeleknek, akik "mountain bikeokat" keresnek, akik egyben a szabadtéri kalandsportokért is rajonganak.

Csökkentsd az ajánlatokat bizonyos célcsoportok esetében:
Bizonyos célcsoportok nem biztos, hogy olyan erős teljesítményt nyújtanak, mint mások, ezért csökkentheted ajánlataid, amikor ezek a célcsoportok keresnek rád. Például a keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták használatával tudhatod, hogy bizonyos korábbi látogatóknak alacsony az átlagos kosárértéke. Az ilyen látogatókat tartalmazó listákra tett alacsonyabb ajánlattétellel javíthatod a kampány általános teljesítményét.

Miért lehet ez fontos neked
A hirdetésaukciókon nagy a verseny, és biztos akarsz lenni abban, hogy a megfelelő ajánlatokat teszed meg, amikor bizonyos embercsoportok keresnek rád.

Mit
Bővítsd kulcsszókészleted nagyobb mennyiségű és tágabb értelemben vett kifejezésekkel. Vond be a középső és felső tölcsért a nagyobb elérés érdekében.

Hogyan
Hozz létre olyan hirdetési csoportokat, amelyek általános kulcsszavakat céloznak meg, és csak bizonyos célcsoportoknak jelenítik meg a hirdetéseket. Az általános kulcsszavakra való ajánlattétel költséges lehet, mivel nem mindig biztos, hogy az ezekre a kifejezésekre kereső emberek a te terméked keresik.

Miért lehet ez fontos neked
Például az "ingázási lehetőségek" kifejezésre keresők nem biztos, hogy kerékpárokat keresnek, és nem releváns ügyfelek egy kerékpárbolt számára. Dönthetsz úgy, hogy létrehozol egy olyan hirdetési csoportot, amely olyan általános kifejezéseket céloz meg, mint az "ingázás", és hirdetésed csak azoknak az embereknek jeleníti meg, akik hozzá lettek adva az "Autók és járművek > Járművek (egyéb) > Kerékpárok és kiegészítők" piacon belüli listára, növelve ezzel hirdetésed relevanciáját.

Mit
Érd el a különböző közönségszegmenseket olyan egyedi üzenetekkel, amelyekre a legjobban rezonálnak. A Google Közönségek használatával a felhasználóra szabhatod hirdetési kreatívjaid.

Hogyan
Konkrét célközönséglistáknak megfelelő hirdetési csoportokat hozhatsz létre, és személyre szabott szöveges hirdetéseket készíthetsz ezeknek a célcsoportoknak.

Az Ügyfélegyezés használatával például olyan hirdetést hozhatsz létre, amely csak azoknak jelenik meg, akik feliratkoztak a levelezési listádra, és kedvezményt kínálhatsz nekik, ha visszatérnek az oldaladra.

Miért lehet ez fontos neked
Minél relevánsabbak a hirdetéseid, annál jobb a felhasználói élmény az ügyfeleid számára, ami magasabb átkattintási arányt és jobb kampányteljesítményt eredményez!

A keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták segítségével például olyan hirdetést hozhatsz létre, amely az új ügyfelek számára releváns, és csak nekik jelenítheted meg (kizárva mindazokat, akik az elmúlt évben már meglátogatták webhelyed).

Hogyan maradnak az ügyfelek az irányítás alatt

Fontos, hogy ügyfeleid tudják, hogy mindig ők irányítják az általuk látott hirdetéseket, és mindig tudni fogják, miért látnak egy hirdetést. A Google nagyra értékeli az átláthatóságot, és mindig az ügyfél adatvédelmét helyezi előtérbe, ezért kínálunk egy felhasználói kontrollt, amelyet Saját tevékenyeknek hívunk.

A Google Saját tevékenységek segítségével az ügyfelek egyetlen helyen láthatnak mindent, amit kerestek, meglátogattak vagy megnéztek. Ez az ő egyablakos (one-stop shop) hirdetésellenőrzési lehetőségük, beleértve az érdeklődési preferenciák frissítését és a hirdetések személyre szabásának lemondását. Képesek vagyunk tiszteletben tartani a némítási döntéseket, amikor és ahol az ügyfelek bejelentkeztek, minden eszközön és böngészőben.

Válaszd ki a panelt, hogy többet tudj meg.

Tegyük fel, hogy valaki nem szeret filmeket nézni. Ha nem szeretne többé filmreklámokat látni a weben, csak annyit kell tennie, hogy rákattint vagy megérinti a jobb felső sarokban lévő [x]-et. A beállításai mostantól minden eszközén megjelennek.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.