Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

A Teljesítménytervező működése

Ebben a modulban megtanulod a költségvetéstervezés folyamatának lépéseit,  hogy hogyan használd a Teljesítménytervezőt a befektetés megtérülésének maximalizálására, és hogy hogyan vizsgáld meg a költségvetési forgatókönyvek előrejelzéseit.

Hogyan kell használni a Teljesítménytervezőt

Válaszd ki az egyes gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

1

Informálódj

Hozz létre egy új költségvetési tervet, hogy megismerd a legjobb ajánlatokat és költségkereteket a kampányaidhoz, hogy növeld a konverziókat.

2

Fedezd fel

Fedezd fel a további optimalizációkat, és lásd előre, hogyan növelheted vállalkozásod a Google Ads segítségével.

3

Csináld

Tekintsd át és hajtsd végre a Teljesítménytervező tervében előírt változtatásokat.

4

Ismételd

Biztosítsd, hogy reagálj a külső tényezőkre, és optimalizálj a kitűzött célmutatókra. A legjobb eredmények érdekében használd havonta a teljesítménytervezőt.

Az optimális költségvetések és licitek kulcsfontosságúak ahhoz, hogy a legtöbbet hozz ki a marketing költségvetésedből.

Íme, hogyan lehet a Teljesítménytervezővel több konverziót elérni különböző költési forgatókönyvek mellett.

1. A további konverziók, amelyeket a Teljesítménytervező használatával azonos költés mellett generálhatsz.

2. Az elérhető konverziók száma és a maximális összeg, amelyet csökkenő megtérülés nélkül költhetsz (a jelenlegi CPA fenntartásával).

3. Az elérhető konverziók száma és a maximális összeg, amelyet a kívánt CPA-cél elérése mellett költhetsz (annak érdekében, hogy nyereséges maradj).

4. Kiegészítő költések és az ebből eredő konverziós forgatókönyvek magasabb CPA-célok mellett (a nyereségesség csökkentése a teljes konverziós mennyiség növelése érdekében).

A konverziókat az y-tengelyen, a kiadásokat az x-tengelyen ábrázoljuk.

A Teljesítménytervező segít javítani a befektetés megtérülését, így több konverziót érhetsz el a megcélzott CPA-n belül. Az alábbiakban egy példát mutatunk a fenti forgatókönyvek alapján a Teljesítménytervező használatával felépíthető tervekről.

 
KöltségKonverziók
CPA
Hatékonyság
Jelenlegi
$7.7M
96K
$81
 
1. lehetőség
$11.2M
142K
$79
CPA javítása 2 dollárral
2. lehetőség
$7.7M
128K
$60
CPA javítása 21 dollárral
3. lehetőség
$13.2M
160K
$82
CPA növekedés 1 dollárral

Tipp

A Teljesítménytervező 250 véletlenszerű Google Ads ügyfél-azonosító* alapján megmutatta, hogyan lehet átlagosan 43%-os konverziónövekedést elérni – azonos befektetés mellett – a licitek és a költségkeretek kampányok közötti átcsoportosításával. Azt is megmutatta, hogy hogyan lehet 80%-kal növelni a konverziókat ugyanazon CPA mellett (ugyanolyan megtérüléssel).

*Forrás: Internal Performance Planner pipeline data

Miért érdemes minden hónapban használni a Teljesítménytervezőt?

A szezonalitás, az ingadozó aukciók és a versenytársak miatt a Google Ads kampányokat legalább havonta meg kell tervezni és optimalizálni.

A Teljesítménytervező havi használatával optimalizálhatod költségkereted és ajánlataid, így ugyanazzal a befektetéssel több konverziót érhetsz el.

Bevált gyakorlatok

Ne vond össze az összes márka és általános kampányt ugyanabba a tervbe. Ez azért van így, mert a különböző kampányoknak gyakran eltérő marketingcéljai vannak. A konverziók növekedését úgy érheted el, ha minden egyes marketingcélra külön terveket készítesz.

Alapértelmezés szerint a Teljesítménytervező a Google Ads felületének Konverziók oszlopa alapján fogja megjósolni a konverziókat. Ha olyan költségkereteket szeretnél kiosztani, amelyek a konverziókat növelik, akkor a liciteket és a költségkereteket a Konverziók oszlopban szereplő, nem utolsó kattintásból származó konverziók alapján állítsd be.

Az előrejelzések javulnak, ha a terveket a tényleges futási időponthoz közelebb generálják. Győződj meg róla, hogy a terv végrehajtását megelőzően rendszeresen ellenőrzöd a terved.

Tudásellenőrzés

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.