Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

A TrueView for Action teljes értékének mérése

Mivel a TrueView for Action a cselekvés és a konverzió ösztönzésének ígéretére épül, a mérés kulcsfontosságú a siker meghatározásához. A legjobb teljesítmény elérése érdekében fontos a konverziókövetés megvalósítása és a konverziók megfelelő számolása.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan mérheted a TrueView for Action online konverziókat, hogyan használhatod a Store Visits-et az offline érték mérésére, és megvitatja, hogyan mutathatod ki a TrueView for Action kampány teljes hatását.

A TrueView for Action konverziók mérése

Először is magyarázzuk el, milyen konverziókat követhetünk nyomon a TrueView for Action segítségével. Fontos, hogy mind az online konverziókkal, mind az offline konverziókkal (a fizikai telephellyel rendelkező ügyfelek esetében) tisztában legyünk annak érdekében, hogy a TrueView for Action kampány teljes értékét be tudjuk mutatni.

A TrueView for Action esetében az online konverziók három különböző eseményből származnak.

Válaszd ki az egyes kártyákat, hogy többet tudj meg.

Kattintás

A felhasználó rákattint a hirdetés valamelyik elemére, és 30 napon belül konvertál. Ez átkattintásos konverziónak számít. A Google Ads konverziók oszlopában szerepel.

Videó elköteleződések

A felhasználó 10 másodpercig nézi a hirdetést, és három napon belül konverzióra vált. Ez a Smart Bidding kampányok esetében videómegjelenésnek számít (cél-CPA, Konverziók maximalizálása). A Google Ads konverziók oszlopában szerepel.

Benyomások

A felhasználó csak egy benyomást lát a hirdetésből, és 24 órán belül konvertál. Ez tekinthető átnézéses konverziónak. Módosítsa a Google-hirdetés konverziós oszlopait úgy, hogy azokban megjelenjenek az átnézéses konverziók.

Online konverziók: Google Ads: Hogyan követhetjük nyomon őket a Google Adsben?

A konverziók nyomon követése a megfelelő konverziókövetés és a legpontosabb jelentési platform használatán múlik. A TrueView for Action konverziós értékének méréséhez javasoljuk, hogy a Google Adsben kezdd a konverziókövetést és a jelentéstételt más platformokkal, például a Google Analytics-szel vagy a Display and Video 360-nal szemben.

Itt egy tipp!

Kampányod teljes online konverziós értékének megragadásához határozza meg az egy akcióra jutó költséget (CPA) a kampányköltség és a konverziók (kattintások és videómegjelenések), valamint az átnézett konverziók (VTC-k) hányadosaként.

Használd az üzletlátogatásokat az offline konverziók mérésére

Az üzletlátogatások egy olyan mérési megoldás, amely a fizikai üzletekkel rendelkező hirdetők számára lehetővé teszi az online befolyás és az offline cselekvés összekapcsolását.

Hogyan működik?

Az üzletlátogatási jelentések a hirdető fizikai helyszínein tett látogatásokon alapulnak, amelyeket olyan felhasználók tettek, akik engedélyezték a Helymeghatározási előzményeket és bejelentkezett eszközt használnak.

Az üzletlátogatási adatok anonim, összesített statisztikákon alapulnak. A Google Ads modellezett számokat hoz létre a hirdetéseidre kattintó vagy azokat megtekintő, majd később az üzleted meglátogató személyek számáról szóló jelenlegi és korábbi adatok felhasználásával. Az üzletlátogatási adatok nem köthetők egyedi hirdetéskattintásokhoz, megtekinthető megjelenítésekhez vagy személyekhez. A legjobb iparági gyakorlatokat alkalmazzuk az egyes felhasználók adatainak védelme érdekében.

A TrueView for action üzletlátogatások két különböző eseményből származhatnak:

  • Olyan felhasználók, akik a hirdetés valamely elemére kattintottak, és 30 napon belül belépnek egy üzletbe.
  • Azok a felhasználók, akik 10 másodpercet néztek meg a reklámból, és 30 napon belül meglátogatták az üzletet.

Offline konverziók: Hogyan követhetjük őket a Google Adsben?

Nem minden hirdető jogosult az üzletlátogatásokra. Az üzletlátogatásra való jogosultsághoz a konverziókövetés engedélyezésén kívül a fióknak több követelménynek is meg kell felelnie, többek között a következőknek:

Válaszd ki az egyes gombokat a különböző fiókfeltételek feltárásához.

A hirdetőnek több ezer hirdetéskattintást és megtekinthető megjelenést kell kapnia.

A hirdetőnek több fizikai üzlethelyiséggel kell rendelkeznie a támogatható országokban.

A hirdetőnek a Google Ads fiókját össze kell kapcsolnia egy Google My Business fiókkal, amely tartalmazza az egyes üzlethelyszíneket, amelyeknek legalább 90%-át ellenőrizni kell. Aktív helybővítményekkel is rendelkeznie kell.

Ellenőrizd a tudásod

Az offline és az online összekapcsolása

A TrueView for Action teljes konverziós értékének megismeréséhez oszd el a kampány költségét az összes online és offline konverzióval, hogy megállapíthasd a kampány egy akvizícióra jutó átfogó költségét (CPA).

Költség ÷ (Online konverziók + Offline konverziók) = CPA

Legfontosabb tudnivalók

  • Az online konverziók a TrueView for Action esetében három különböző eseményből származhatnak: kattintások, videó elköteleződések és megjelenések.
  • A Store Visits for YouTube egy olyan mérési megoldás, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy az online befolyást összekapcsolják az offline akciókkal.

Összefoglaló

A YouTube egyedülállóan alkalmas arra, hogy az olyan, alacsonyabb csatornán belüli akciókat, mint a webhelylátogatások, lead űrlapok kitöltése, alkalmazások telepítése, boltlátogatások vagy vásárlások, ösztönözze. Most, hogy befejezted ezt a tanfolyamot, készen állsz arra, hogy a TrueView-t akciókra használd, hogy a potenciális ügyfeleket vásárlókká alakítsd.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.