Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Ajánlattételi stratégia kiválasztása

Fontos, hogy olyan ajánlattételi stratégiát válassz, amely tükrözi marketingcéljaid. A Google Ads többféle ajánlattételi stratégiát kínál, amelyekből választhatsz. Az, hogy melyik stratégiát választod, attól függ, hogy a kampányod mely hálózatokat célozza meg, és hogy a kattintások, a láthatóság, a konverzió stb. javítására kívánsz-e összpontosítani.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan határozd meg a megfelelő ajánlattételi stratégiát a marketingcéljaid alapján.

Ismerd meg Hirokót

Hiroko a Your Adventure digitális marketing menedzsere, amely kerékpárokat és kerékpár felszereléseket árul online és üzletekben világszerte. Arra összpontosít, hogy növelje a cége által online értékesített kerékpárok számát, ezért nagyon fontos számára a konverziók nyomon követése.

De nagyon sokféle ajánlattételi stratégia közül választhat. Ismerjük meg a rendelkezésre álló különböző automatikus ajánlattételi stratégiákat, hogy segítsünk Hirokónak kiválasztani a megfelelőt.

Tudatosságon alapuló ajánlattételi stratégiák

Ezt a licitstratégiát akkor érdemes választanod, ha azt szeretnéd elérni, hogy hirdetésed bizonyos lekérdezésekre, sőt az oldal bizonyos helyein látható legyen.

Láthatóság

Cél megjelenítési részesedés: Ez segít megvalósítani azt, hogy hirdetéseid elérjenek meghatározott egy megjelenési arány küszöbértéket a keresési találati oldalon az alábbi helyeken: bárhol az oldalon, az oldal tetején vagy a legelső helyen.

Ez a márka és a márka kifejezéseket tartalmazó kampányok ismertségének növelésére szolgál.

Megfontolásra összpontosító ajánlattételi stratégiák

Ezt a licitstratégiát akkor érdemes választanod, ha a lehető legtöbb kattintást szeretnél elérni egy meghatározott költési szinten belül.

Kattintások

Kattintások maximalizálása: úgy állítja be a liciteket, hogy a lehető legtöbb kattintást érje el az általad kiválasztott célösszegen belül.

  • Költségkeret korlátozott kampányok, amelyek a kattintások növelésére összpontosítanak
  • Nagyobb kattintási volumen elérése
  • A forgalom maximalizálása extra költségkeret esetén
  • Felső tölcsér kulcsszavak, amelyeknek magas a konverziót segítő értéke

Konverzió-központú ajánlattételi stratégiák

Válaszd az alábbi licitstratégiák egyikét, ha a kattintás utáni műveleteket követed, a konverziókat egyformán értékeled, és a konverziók számának maximalizálására törekszel.

Konverziók

Konverziók maximalizálása: A lehető legnagyobb mennyiségű konverzió elérése a költségkereten belül. Nem kell konkrét kattintásonkénti költséget (CPC), ügyfélszerzésenkénti költséget (CPA) vagy hirdetési kiadások célzott megtérülését (ROAS) megadod.

Cél ügyfélszerzésenkénti költség (cél-CPA): Ez a stratégia automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy segítsen növelni a konverziókat, miközben eléri az átlagos ügyfélszerzésenkénti költséget.

Intelligens kattintásonkénti költség (ECPC): Ez a stratégia automatikusan felfelé vagy lefelé módosítja a kézi ajánlatot az egyes kattintások konverzióhoz vezető valószínűsége alapján.

Konverziók maximalizálása:

  • olyan hirdetők esetén, akik maximalizálni szeretnék a konverziók számát egy kampányban, vagy olyan esetekben, amikor a hirdető fix költségkeretet szeretne elkölteni, és nincs kifejezett CPA/ROAS célja.

Cél ügyfélszerzésenkénti költség (cél-CPA):

  • A konverziók mennyiségének maximalizálása a megrendelés értékének figyelembevétele nélkül – például a leadgeneráló és e-kereskedelmi vállalkozások esetében. 

Intelligens kattintásonkénti költség  (ECPC): 

  • Keresési hirdetési esetén ez azoknak a hirdetőknek szól, akik az alapajánlatot kézzel vagy harmadik féltől származó licitáló eszközökön keresztül szeretnék beállítani, és emellett szeretnének egy valós idejű optimalizálást hozzátenni ehhez.
  • Display esetében ez azoknak a hirdetőknek szól, akik nem rendelkeznek konverziókövetéssel, harmadik féltől származó licitáló rendszert használnak, vagy ragaszkodnak a kézi licitbeállításhoz, és szeretnének egy valós idejű optimalizálást hozzáadni ehhez. Kiválóan alkalmas leadgenerálásra és az online értékesítés ösztönzésére is.

Megjegyzés

Ahhoz, hogy a konverzióra összpontosító ajánlattételi stratégiák megfelelően működjenek, a konverziókat nyomon kell követned, kivéve az Intelligens CPC-nél a Display hálózaton.

Bevételorientált ajánlattételi stratégiák

Válaszd ezt az ajánlattételi stratégiát, ha nyomon követed a konverziókhoz kapcsolódó bevételt vagy értéket, és azt egy adott hirdetési kiadások megtérülése célérték mellett szeretnéd maximalizálni.

Ezek a hirdetési stratégiák akkor megfelelőek, ha a konverziós értéket követed, és olyan kampányokkal rendelkezel, amelyekben a keresési kampányok esetén legalább 50 konverzió történt az elmúlt 30 napban, Display kampányok esetén pedig legalább 15 konverzió történt az elmúlt 30 napban.

Árbevétel

Hirdetési kiadások célzott megtérülése (Cél-ROAS): Automatikusan úgy állítja be az ajánlatokat, hogy a lehető legtöbb konverziós értéket érje el az általad beállított hirdetési kiadások célzott megtérülése (ROAS) mellett.

Ha automatikusan optimalizálni szeretnéd a liciteket, hogy maximalizáld a bevételt a cél-ROAS-on belül.

Megjegyzés

Az Intelligens CPC, a Cél-CPA, a Konverziók maximalizálása és a Cél-ROAS kifejezetten a Google Ads Intelligens ajánlattétel alá tartoznak. Ezek olyan konverzió alapú licitstratégiák, amelyek exkluzív jelkészletet használnak fel az aukció idején történő licitáláshoz.

Ha már eldöntötted, hogy melyik automatizált licitstratégia működik a te vállalkozásodnál, nézd meg az Intelligens Ajánlattétel hatékony használatát, amely segít tovább egyszerűsíteni a fiókstruktúrát, és a lehető legtöbbet kihozni az ajánlattételi stratégiádból.

Tudásellenőrzés

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.