Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Automatikus ajánlattételi stratégiák

A licitálás az online marketing egyik legfontosabb tényezője a sikerhez, és a választott ajánlattételi stratégia közvetlenül befolyásolja, hogyan teljesítenek a kampányok, és mennyire láthatóak a hirdetések a vállalkozás számára fontos egyedi pillanatokban. A Google Ads többféle ajánlattételi stratégiát kínál, amelyek a te marketingcéljaidhoz és a különböző típusú kampányokhoz igazodnak. Attól függően, hogy mire fókuszálsz, meghatározhatod, hogy melyik stratégia a legmegfelelőbb a számodra.

Ebben a modulban megismered az ajánlat beállításával kapcsolatos kihívást, és hogy az automatikus ajánlattételi stratégiák hogyan segítenek megoldani ezt.

Mi az automatikus ajánlattétel?

A megfelelő ajánlat beállítása összetett, de alapvető kihívás. Az alábbiakban néhány kulcsfontosságú tényezőt érdemes szem előtt tartani.

Válaszd ki az egyes lapokat, hogy többet tudj meg.

A ajánlatok befolyásolják, hogy hirdetéseid mennyire láthatóak, és hogy az egyes egyedi pillanatokban mennyi interakciót kapnak. Ha nem licitálsz hatékonyan, értékes konverziókról maradhatsz le.

Az aukciók dinamikus jellegéből adódóan a megfelelő ajánlat gyakran mozgó célpont, amelyet manuális licitálás esetén nehéz elérni.

Számos jel befolyásolja a felhasználói viselkedést. A szándékuk és annak valószínűsége, hogy a vállalkozásod számára értékes műveleteket hajtanak végre, helytől, időtől, eszköztől stb. függően változik. Mindezen jelek figyelembe vétele minden egyes aukció és licitálás esetén automatizálással megoldható.

A Google Ads automatikus ajánlattétel előnyei

Minden marketingkampány célja, hogy a megfelelő felhasználót a megfelelő időben a megfelelő üzenettel érje el. Mivel a fogyasztók több eszközt használnak, a vásárlói út egyre összetettebbé vált, így az ajánlatok beállítása is az egyes felhasználói keresésekre vonatkozóan.

A Google Ads automatizált ajánlattétel a legjobb megoldás az összes rendelkezésre álló jel hatékony figyelembe vételére a teljesítmény javítása érdekében.

Válaszd ki az egyes kártyákat, hogy többet tudj meg.

Gépi tanulás

Az automatikus ajánlattétel gépi tanulást használ, hogy algoritmikusan segítsen neked minden egyes aukción a megfelelő licit beállításában. Ezáltal a licitbeállítással kapcsolatos nehézségek és találgatások nagy része megszűnik, így hatékonyabban és pontosabban elérheted a teljesítményre vonatkozó céljaid.

Megtakarított idő

A közönséggel és a hirdetéssel kapcsolatos adatok összevetése, hogy megállapítsuk a felhasználók szándékát, és beállítsuk a megfelelő ajánlatot, összetett és időigényes feladat. Az automatizálás módot kínál a marketing erőforrásokat terhelő terhek enyhítésére.

Aukció idején történő licitálás

Licitáló algoritmusaink az egyes felhasználók egyedi keresési tényezőihez igazítják az ajánlatokat, az aukció idején jelen lévő releváns jelek felhasználásával. Ez egyedülálló képesség a piacon, mivel lehetővé teszi az ajánlatok beállítását, nagyfokú pontossággal, az egyes aukciók konverziós lehetőségei alapján.

A felhasznált jelek és keresztelemzés

Algoritmusaink számos jelet integrálnak, és új jeleket vesznek figyelembe a felhasználói szándék értékeléséhez. A hagyományos jelelemzésen is túllépnek azáltal, hogy felismerik és kiigazítják a jelkombinációk közötti értelmes kölcsönhatásokat, miközben folyamatosan újakat vesznek figyelembe.

Tipp

Alkalmazhatod a Google Ads automatikus licitálási stratégiáját, hogy kihasználd az aukció idején történő licitálás előnyeit, miközben továbbra is egy harmadik féltől származó kezelési megoldást használsz.

Tudásellenőrzés

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.