Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Automatikus hirdetésbővítmények

Még ha nem is hozol létre manuálisan hirdetésbővítményeket, a Google Ads dinamikus hirdetésbővítményeket fog megjeleníteni, ha a rendszer úgy véli, hogy ez pozitív hatással lesz a teljesítményre.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan azonosíthatod, hogy mely hirdetésbővítmények jeleníthetők meg automatikusan.

Mik azok az automatikus hirdetésbővítmények?

A hirdető által biztosított hirdetésbővítményekre nagyon hasonlítanak az automatikus hirdetésbővítmények, amelyek a fogyasztók számára releváns információkat nyújtanak, ami gyakran minősített leadeket eredményezhet.

Minden Google Ads-fiók minden olyan automatikus hirdetésbővítményt megkap, amelyre jogosult. Az automatikus hirdetésbővítmények tartalmát gondosan generálja a gépi tanulás és a Google egy erre a célra létrehozott csapata felügyeli ezt.

Válaszd ki az egyes lapokat, ha többet szeretnél megtudni.

A teljesen automatizált bővítményeket a Google közvetlenül hozza létre, és nem igényel semmilyen intézkedést a részedről. Ezek a bővítmények automatikusan megjelennek, ha a Google előrejelzése szerint javítják a hirdetések teljesítményét.

A hirdető által létrehozott bővítmények nem generálódnak automatikusan, de a Google a lehető legtöbb megjelenés elérése érdekében javasolja, hogy alkalmazzuk azokat, amelyek vonatkoznak a vállalkozásra. A hirdető által létrehozott bővítmények mindig elsőbbséget élveznek az automatizáltakkal szemben.

Dinamikus bővítmények

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

Dinamikus belsőlinkek

A dinamikus belsőlink-bővítmények automatikusan generált belsőlinkek, amelyek a keresőhirdetésekkel együtt jelennek meg. Arra optimalizálták őket, hogy a fogyasztókat a weboldalad releváns oldalaira irányítsák.

Egy- és kétsoros formátumban állnak rendelkezésre, és ugyanúgy néznek ki, mint a hirdetők által létrehozott belsőlink-bővítmények. Egy adott hirdetéssel együtt kettő és hat közötti dinamikus belsőlink jelenhet meg, de ez függ a felhasználó által épp használt eszközétől.

Dinamikus részletkiemelő bővítmények

A dinamikus részletkiemelő bővítmények olyan funkciók, amelyek automatikusan hasznos, strukturált, egyéni információkat jelenítenek meg. Ezek az adatok a releváns kereséseknél egy további, nem kattintható szövegként a következőképp jelennek meg: "fejléc: 1. érték, 2. érték és 3. érték". Ennek az automatikus bővítménynek egy- vagy kétsoros változata jelenthet meg.

A tartalom különböző forrásokból generálódik, például a webhelyedről és belső forrásokból származó adatokból.

Ezek a kiemelések szöveges hirdetésekkel együtt jelenhetnek meg a Google kereső bármely pozíciójában. Minimum két kiemelés jelenik meg, de nincs maximális szám; ez csak attól függ, hogy az oldal szélessége mennyit tud támogatni.

Dinamikus kiemelő bővítmények

A dinamikus kiemelő bővítmények automatikusan generált kiemelt szövegek, amelyek a keresőhirdetésekkel együtt jelenthetnek meg. A dinamikus kiemelő bővítmények szövege a weboldaladon meglévő tartalomból (például a hirdetés céloldalából) generálódik.

Vagy, ha a rendszer talál egyezést a céloldalon bizonyos magas értékű kifejezésekre, akkor ezek felhasználhatók kiemelésként (pl. "kérjen ingyenes ajánlatot", "foglaljon online" vagy "üzletek országszerte"). Az ügyfél eszközétől és tartalmától függően egy adott hirdetéssel együtt akár hat dinamikus kiemelő bővítmény is megjelenhet.

Megjegyzés

Fontos, hogy folyamatosan optimalizáld a létrehozott hirdetésbővítményeket, mert ezek mindig felváltják a dinamikus verziókat.

Eladóértékelési bővítmények (csillagok)

Az eladóértékelések egy automatikus bővítmény, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy megtudják, ha a vállalkozásod magasan értékelt minőségi szolgáltatást nyújt. A Google a következő adatforrásokból kap adatokat, amelyek felhasználhatók az eladóértékelések pontszámának létrehozásához.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A Google Ügyfélértékelések egy ingyenes szolgáltatás, amely segít vállalkozásodnak visszajelzéseket gyűjteni azoktól az ügyfelektől, akik a weboldaladon vásároltak. A vásárlók egyetlen kattintással a pénztároldalon választhatják ki, hogy kívánnak-e kérdőívet kapni, hogy értékeljék tapasztalataikat. Az ezekből a vásárlói felmérésekből származó értékelések beleszámítanak a te eladóértékelésekre való jogosultságodba.

Ha többet szeretnél megtudni a programról, látogass el a Súgóközpontba.

A StellaService egy független cég, amely értékeli egyes online vállalkozások ügyfélszolgálati teljesítményét.

A Google által vezetett vásárlási kutatás egyes online vállalkozások ügyfélszolgálati teljesítményét értékeli. Saját módszertant és folyamatokat követ, amelyek hasonlóságot mutathatnak a StellaService-hez.

A Google fogyasztói felmérések egy olyan platform, amely bizonyos domainekre és vállalkozásokra vonatkozó értékeléseket gyűjt. A felméréseket a Google futtatja és kezeli.

A harmadik fél által üzemeltetett webhelyek, amelyek felhasználói értékeléseket gyűjtenek.

Az automatikus bővítmények teljesítményének ellenőrzése

A képen látható gombokra kattintva ismerd meg, hogyan ellenőrizheted egy automatikus hirdetésbővítmény teljesítményét a Google Ads felületén. Minden olyan fiók, amely ezekhez a bővítményekhez bármilyen forgalmat kap, automatikusan jelentést kap.

További információkért kattints az egyes gombokra.

1. lépés

Válaszd a Hirdetések és bővítmények fület.

2. lépés

Kattints az Automatikus bővítmények fülre.

Tudásellenőrzés

Összefoglaló

Ebben a tanfolyamban megtanultad, hogy a kereső hirdetésbővítmények hogyan növelhetik a felhasználók elkötelezettségét, hogyan választhatod ki a megfelelő hirdetésbővítményeket vállalkozásod számára, és hogyan azonosíthatod, hogy mely hirdetésbővítmények kerülnek automatikusan megjelenítésre.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.