Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Az adateltérések megértése Janelle-lel

A mérés során elkövetett egyik leggyakoribb hiba az lehet, hogy a látszólagos eltérések miatt félreértelmezik az adatokat, és rossz információk alapján változtatnak a kampányokon.

Ebben a modulban megtanulod azonosítani az adateltéréseket és azok okait azáltal, hogy felfedezed Janelle-lel a OneStop konverziós jelentéseit.

Offline adatokkal való munka

Talán emlékszel a Konverziókövetés beállítása a céljaid eléréséhez című tanfolyamra, hogy Janelle, a fogyasztói csomagolt termékeket hirdető OneStop marketingmenedzsere megpróbálja növelni az online eladásokat, valamint a termékhírlevélre való feliratkozásokon keresztül leadeket generálni a weboldalukon.

Janelle szorosan nyomon követi az adatait, hogy lássa, mennyire hatékonyak a hirdetései:

  • az online értékesítés ösztönzése
  • a feliratkozásokon keresztüli leadek generálása

Össze van zavarodva, mert sok nyilvánvaló ellentmondást lát az adatokban.

Eltérés: Google Ads konverziók vs. offline forrásból történő feliratkozások

Amikor Janelle összehasonlítja a Google Ads adatait az offline adataival, meglepődve látja, hogy a Google Ads és az offline adatforrása között különbség van a regisztrációk számában. Miért van ez így?

A Google Adsben a konverzió attribúció az utolsó hirdetéskattintás dátumához és időpontjához megy, és ez a jelentett dátum és időpont. Az olyan eszközökben, mint a Google Analytics vagy számos más, harmadik féltől származó mérési rendszer, a konverzióról szóló jelentés akkor történik, amikor a konverzió ténylegesen megtörténik. Ez a különbség látszólagos eltérésként jelenik meg a Google Ads és más jelentési források között.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

Janelle létrehozott egy konverziós műveletet arra az esetre, ha az ügyfelek feliratkoznak a szépségápolási hírekre, termékmintákra és másra.

Most képzeljük el, hogy Janelle egyik ügyfele a következőket teszi:

  • Hétfőn rákattint a hirdetésre, és átböngészi az oldalukat, de nem iratkozik fel az oldal lead űrlapján.
  • Csütörtökön visszatér az oldalukra, és ezúttal feliratkozik a termékminták és kuponok küldésére szolgáló űrlapon.

Amikor Janelle felülvizsgálja az adatokat, a Google Ads azt fogja jelenteni, hogy ez a konverzió hétfőn történt, mivel ez volt a kattintás dátuma.

A OneStop háttérrendszerei azonban csütörtöki konverziót jelenthetnek, mivel az ügyfél ekkor regisztrált.

Eltérés: Duplikált konverziók

A OneStop vásárlási adatait vizsgálva Janelle duplikált konverziókat lát a CRM-adataival összehasonlítva. Mivel a konverziós művelet létrehozásakor az Minden konverziószámítási beállítást használta, ha egy vásárló visszatért a konverziós oldalra vagy újratöltötte az oldalt, a Google Ads ezt két konverziónak számolta volna. Ezért a legjobb gyakorlat, ha rendelésazonosítót ad hozzá, hogy a duplikált konverziókat eltávolítsa a konverziószámlálásból.

Ehhez a OneStop webmesternek módosítania kell az eseménycímkét, hogy rögzítsen egy egyedi rendelési azonosítót. Ilyen azonosító lehet például egy rendelés visszaigazolási száma, amelyet a webhely már használhat. Miután az eseménycímkéhez hozzáadtak egy módosítható rendelésazonosítót, az eseménycímkéhez húzza az egyedi rendelésszámot, és elküldi azt a címkében. Ha a Google Ads egynél több konverziót lát ugyanazzal a rendelési azonosítóval, akkor tudja, hogy a második konverzió duplikátum, és nem számolja be.

A megrendelésazonosítók használatával kapcsolatos további információkért a duplikált konverziók minimalizálása érdekében olvassa el ezt a Súgóközpont cikket

A OneStop attribúciós jelentése

Janelle tudja, hogy a konverzióig vezető úton egy ügyfél több keresést is végezhet, és ugyanazon hirdető több hirdetésével is kapcsolatba léphet. Sok kattintás vagy megjelenés vezetheti az ügyfelet a konverzió felé. Mivel Janelle számos hirdetési kampányt futtat, most pontosan látni szeretné, hogy a videohirdetések hogyan járulnak hozzá a konverzióhoz vezető úton.

Ahhoz, hogy lássa, hogyan működik ez, meg kell néznie az Attribúciós jelentést. Tehát először is értsük meg, mi is az Attribúciós jelentés, mert eddig csak a Kampányok jelentést nézte.

Mi az az Attribúciós jelentés, és miben különbözik a Kampányok jelentéstől?

Az attribúciós jelentések megmutatják, hogy az ügyfelek milyen utat járnak be a konverzió befejezéséig. Ezek a jelentések a konverziót különböző hirdetéseknek, kattintásoknak, eszközöknek és egyéb tényezőknek tulajdonítják a konverziós útvonal mentén.

Az Attribúciós jelentések és a Kampány jelentések adatai nem ugyanazt a szándékot szolgálják, ezért a kettő között különbségekre számíthatsz. Az Attribúciós jelentések segíthetnek megbecsülni, hogy az attribúciós modelled változásai hogyan befolyásolhatják a konverziós jelentéseket, míg a Kampány jelentések segíthetnek a teljesítmény értékelésében és optimalizálásában a jelenlegi attribúciós modell használatával.

Eltérés: Kampányok jelentés adataihoz képest.

Janelle tehát meg akarja nézni az Attribúciós jelentést, hogy megértse, milyen szerepet játszanak a videohirdetéseik a konverzióig vezető úton. A két jelentés közötti navigálás közben azonban azt látja, hogy a Kampányok lapon a konverziók száma nem egyezik az Attribúciós jelentésben szereplő konverziók számával.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

Janelle először a Kampányok lapot nézi meg.

Lefelé görget a jelentésben, hogy megnézze a fiók összes konverzióját.

Ezután Janelle az Eszközök > Keresés attribúció menüpontra navigál, hogy megtekintse az Attribúciós jelentéseket.

Az Attribúció áttekintése oldalon magas szintű áttekintést kap a konverziós útvonalakról. A jelentés megmutatja, hogy átlagosan hány nap, hirdetéskattintás és hirdetésmegjelenítés kellett a felhasználóknak a konverzióhoz.

Azt is észreveszi, hogy az itt jelentett összes konverzió száma eltér a Kampányok jelentésben szereplő számtól.

Megtudja, hogy az Attribúciós jelentések nem tartalmazzák a konverziók minden típusát, például az alkalmazáskonverziókat vagy az üzletlátogatásokat. Bár Janelle még nem állította be az áruházlátogatások nyomon követését, az alkalmazáskonverziók nyomon követését már beállította. Úgy becsüli, hogy a konverziókban tapasztalt különbség annak köszönhető, hogy az alkalmazáskonverziók nem szerepelnek az Attribúciós jelentésekben.

Most, hogy megértette, miért látja az eltérést, Janelle megnézi a Támogatott konverziók jelentést, hogy lássa a videohirdetések hozzájárulását a konverziókhoz. Ez a jelentés nagyszerű forrás annak gyors azonosítására, hogy mely hirdetések segítik a legtöbb konverziót. Egyes hirdetéseknek nagyon kevés utolsó kattintás konverziója lehet, de valójában sok konverziót segítenek elő.

Az Impression segített konverziók fül megmutatja azon konverziók számát, amelyeket az utolsó kattintás előtti megjelenések segítettek. Janelle úgy találja, hogy a OneStop konverzióinak 40 százalékát a videohirdetések megjelenései segítették.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.