Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Az optimalizálási pontszám működése

Akár új látogatókat szeretnél a weboldaladra, akár az online eladásokat szeretnéd növelni, akár több telefonhívást kapni, az optimalizálási pontszám segíthet abban, hogy eredményt érj el vállalkozásod számára.

Ebben a modulban megtudod, hogyan számítják ki a pontszámod, valamint azt, hogyan használhatod ezt a funkciót, hogy kihasználd fiókod maximális potenciálját.

Fordítsd a javadra az optimalizálási pontszámot

Mint tudod, az optimalizálási pontszám 0 és 100% között mozog – és a magasabb szám azt jelenti, hogy a fiók közelebb van ahhoz, hogy teljes potenciálját kihasználja. De hogyan számítja ki a Google Ads a pontszámodat? És mit jelent ez a vállalkozásod számára?

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Az optimalizálási pontszám egy algoritmust futtat, amely a fiókok kulcsfontosságú szempontjait – beleértve a statisztikákat, beállításokat és iparági trendeket – vizsgálja annak megállapítása érdekében, hogy a kampányaid teljesen optimalizáltak-e. Ha optimalizálási potenciált észlel, a rendszer ajánlásokat tesz a hiányosságok megszüntetésére. Például egy 80%-os pontszámmal rendelkező fiók teljesítménye 20%-kal javulhat, ha a felsorolt ajánlásokat elfogadja.

Statisztikai modellek, szimulációk és gépi tanulás kombinációját használjuk arra, hogy minden egyes ajánláshoz pontokat rendeljünk, annak valószínűsége alapján, hogy az javítja a fiók teljesítményét. Ha egy ajánlásnak nagyobb hatása lehet, akkor nagyobb súlyt kap az általános pontszámodban.

Az optimalizálási pontszám több mint 50 javaslatból áll, amelyek célja, hogy segítsenek hatékonyabbá tenni a hirdetéseket, új célcsoportokat elérni és okosabban költeni. A pontszám valós időben reagál, tehát egy pillanatfelvétel az adott időpontban meglévő optimalizálási potenciálodról. Ez azt jelenti, hogy azonnal javíthatod fiókod az üzleti céljaidnak megfelelő ajánlások alkalmazásával.

A te javaslataid tükrözik a Search Ads 360 ajánlattételi stratégiáit és adatmegosztási preferenciáit. További információkért fordulj a Search Ads 360 csapatához. Az adatmegosztási preferenciákról itt tudhatsz meg többet.

Tipp

A Google Ads növekedésével az optimalizálási pontszám is változhat. Ez azért van, mert algoritmusunk rendszeresen felfedezi a fiókodra vonatkozó ajánlásokat, és a valós idejű adatok alapján új javaslatokat tesz hozzá.

A pontszámok akár csökkenhetnek is, ha az algoritmusunk új mozgásteret azonosít a fiókodban, például az aukció dinamikájának változása, a nyomon követett konverziók frissítése és a kampányok közötti költések eltolódása miatt. Amikor ezek a változások bekövetkeznek, új ajánlásokat láthatsz.

Navigálj az optimalizálási pontszámban

Az optimizálási pontszám intuitív felülete megkönnyíti az ajánlások megértését és végrehajtását, így több ügyfelet érhetsz el, bárhol is legyenek azok.

Válaszd ki az egyes gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

Optimalizálási pontszám

A 73,5%-os pontszám azt jelenti, hogy 26,5%-os optimalizálási lehetőség áll rendelkezésre a fiók összes javaslatában.

Szűrő

Szűkítsd le a választékot, hogy csak bizonyos ajánlástípusokat jelenítsen meg, például Kulcsszavak és célzás.

Optimalizálási javaslatok

A javaslatok a teljesítménynövekedés alapján vannak sorrendbe rendezve, a leghatásosabb javaslatok vannak legfelül. Ebben a példában ez a fiók 3,69 ezer konverziót tudna elérni egy új ajánlattételi stratégia bevezetésével.

Tudásellenőrzés

Lássuk az optimalizálási pontszámot működés közben

Hiroko digitális marketingmenedzser a Your Adventure online kerékpárboltnál. A tavasz már a sarkon van, és az üzlete az éves promóciós hét felé tart. Mivel a kerékpáreladások hamarosan elérik a csúcspontjukat, a Google Ads segítségét kéri, hogy ebben a forgalmas szezonban növelje az online eladásokat. Kezdetnek Hiroko a Google Ads fiókjának Javaslatok oldalára lép. Itt optimalizálási javaslatokat talál a különböző kampányai teljesítménye alapján.

Javítanivaló

Hiroko láthatja, hogy az optimalizálási pontszáma 80,3%. Tehát még közel 20%-kal növelheti a kampányait.

Ha minden egyes ajánlás alapján cselekszik (alkalmazza vagy elutasítja azokat), akkor a fiókja elérheti a 100%-os pontszámot.

Javaslatok elfogadása

Hiroko szívesen fejleszti kampányait, hogy több eladást érjen el. Elfogadja az ajánlattételi javaslatokat, hogy növelje a kattintásonkénti költséget az egyéni kerékpár-kampányában, amely a legtöbb eladást generálja.

Ezután csökkenti az ajánlatokat a kevésbé népszerű keresőkifejezésekre a kerékpár-kiegészítők kampányában, amely a legkevesebb forgalmat bonyolítja.

A siker elérése

Miután elfogadta a javaslatokat, Hiroko biztos benne, hogy a Google Ads kampányai készen állnak arra, hogy a forgalmas szezonban növeljék az eladásokat.

Az optimalizálási pontszám használata végül segít Hirokónak csökkenteni az egy kerékpár eladására jutó műveletenkénti költséget (CPA), ami jelentős profitnövekedést eredményez!

Összefoglaló

Az optimalizálási pontszám a kampányok kulcsfontosságú szempontjait vizsgálja, hogy azonosítsa a javítási lehetőségeket. Alkalmazd ezeket a javaslatokat, hogy a legjobb eredményeket érd el a hirdetési költségkeretedből.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.