Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Célok meghatározása a konverziók nyomon követésére

Akár nagy, akár kisvállalkozásról van szó, könnyen javíthatod marketingtevékenységed teljesítményét. De ahhoz, hogy megértsd a hirdetések teljesítményét, az adatokat a marketingcélokhoz kell mérned. Így tovább javíthatod a kampányok hatékonyságát, hogy biztosítsd vállalkozásod jövőbeli növekedését.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan igazíthatod hirdetési kampányaid az elérni kívánt konkrét marketingcélokhoz.

Kezdd a célokat szem előtt tartva

Kezdetben fontos, hogy világosan meghatározzuk, milyen konkrét marketingcélokat szeretnénk elérni a hirdetéseinkkel. Ha ezeket meghatároztad, akkor a hirdetési kampányokat e célok alapján hozhatod létre.

A célok kitűzése segít abban, hogy okosabb változtatásokat hajts végre a teljesítmény javítása érdekében, különösen akkor, ha időt szánsz a hirdetési kampányok eredményeinek átgondolására és az azokkal kapcsolatos intézkedésekre.

Fedezzük fel

Hogy könnyebben eligazodjunk a konverziókövetés világában, nézzünk meg néhány példát fiktív vállalatokra, amelyeknek nagyon különböző céljaik vannak a hirdetési kampányaikban. Megfigyeljük, hogyan állították be a konverziókövetést, hogy segítsék céljaik elérését.

Válaszd ki az egyes gombokat, hogy többet tudj meg.

Egészség és jólét hirdetője: Healthy Life HQ10 (rövid távú)

Az üzlet tulajdonosa: Hiroko
Termékek: fitneszruházat és kiegészítők
Cél: értékesítés növelése

Alkalmazások és játékok hirdetője: Minmo Gaming Inc.

A vállalkozás tulajdonosa: Anders
Játék alkalmazások: Minmo Castle, Minmo Mountain
Cél: letöltések/telepítések számának növelése

Fogyasztói csomagolt termékek (CPG) hirdetője: OneStop

Marketingmenedzser: Janelle
Termékek: kozmetikai termékek
Cél: online értékesítés növelése, leadek generálása

Egészség és jólét hirdetője: Healthy Life HQ10 (hosszú távú)

Az üzlet tulajdonosa: Hiroko
Termékek: fitneszruházat és kiegészítők
Cél: elkötelezettség növelése, leadek generálása, értékesítés növelése

Ismerd meg Hirokót

Üzlettulajdonos, Healthy Life HQ10

Termékek: fitness ruházat és kiegészítők

[App] Attribúciós partner: Google Play

Cég mérete: induló fázis

Cél: értékesítés növelése

Hiroko a Healthy Life HQ10 büszke tulajdonosa, egy feltörekvő fitneszruhaüzlet. Reklámkampányokkal igyekszik növelni fitneszruházatának eladásait. Már létrehozott egy weboldalt. Most szeretné kihasználni a mobilalkalmazását, hogy több alkalmazáson belüli vásárlást ösztönözzön, mivel a divatos termékeinek potenciális célközönsége nagyrészt az ezredfordulósok és a fiatalabb vásárlók. Nem érdekli, hogy a vásárlói végül hol konvertálnak: a weboldalon, mobilon vagy az üzletben. Őt csak az eladások növelése érdekli.

Ismerd meg Anderst

Üzlettulajdonos, Minmo Gaming Inc.

Termékek: alkalmazások és játékok

Alkalmazás/weboldal: Minmo Castle, Minmo Mountain

[App] Attribúciós partner: Firebase

Cél: letöltések/telepítések növelése

A Minmo Gaming Inc. hiánypótló játékalkalmazásokat készít és értékesít. Kiemelt termékeik, a Minmo Castle és a Minmo Mountain jól teljesítenek a törzsközönségükön belül. Mivel a játékipar egésze szerteágazó és terjeszkedik, Anders szeretne szélesebb közönséget megcélozni különböző hirdetésekkel, és meghatározni, hogy mely hirdetések növelhetik az alkalmazások telepítését és az első megnyitások számát.

Ismerd meg Janelle-t

Marketing menedzser, OneStop

Termékek: szépség és kozmetika

Cél: online értékesítés növelése és a weboldalon keresztül történő leadgenerálás.

A CPG-ipart sújtó legújabb e-kereskedelmi trendek arra ösztönözték a OneStopot, hogy terjeszkedjen. Szeretnék növelni az online eladásokat, de továbbra is szeretnék előmozdítani a bolti üzletüket is. Janelle, a OneStop marketingmenedzsere úgy találta, hogy weboldalukon keresztül képesek kapcsolatot teremteni az online fókuszú vásárlók növekvő piacával. Hirdetéseiket arra szeretné felhasználni, hogy még több weboldali forgalmat tápláljanak, hogy új leadeket hozzanak létre, és fellendítsék az online értékesítést.

Találkozz újra Hirokóval

Egészség és jólét hirdetője: Healthy Life HQ10

Az üzlet tulajdonosa: Hiroko

[App] Attribúciós partner: Google Play

Cégméret: Fázis 2, új célcsoportokra való terjeszkedés.

Cél: növelje az elkötelezettséget, generáljon új leadeket, növelje az értékesítést

Ugorjunk előre az időben, és nézzük meg, hogyan áll Hiroko vállalkozása hat hónappal később. A Healthy Life HQ10 gyorsan növekedett az indulása óta, és szerzett néhány hűséges ügyfelet. Mégis, mivel nincs sok különböző termékcsaládjuk, Hiroko úgy találja, hogy az eladások mostanra megtorpantak. Úgy gondolja, hogy növelniük kell az új vásárlók elérését, és van egy terve arra, hogyan érjék el ezt.

Hiroko fitnesz fanatikus. Hétvégenként edzéseket tart egy fitneszteremben. Ezekhez az edzésekhez videohirdetéseket állít be, és arra használja őket, hogy nyomon kövesse az elkötelezettséget, és potenciális konvertálási célpontokat hozzon létre a Healthy Life HQ10 fitneszfelszerelésekhez. Mivel jobban megérti, hogy az emberek hogyan kapcsolódnak a videohirdetéseihez, célja, hogy nagyobb mennyiségű konverziót érjen el a fitneszfelszereléseikért.

Ismerkedjünk meg - VELED!

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.