Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Dinamikus keresési hirdetések létrehozása

Akár "hotelek a közelemben", akár "közeli hotelek", az emberek gyakran másképp keresik ugyanazokat a dolgokat. Az új keresési szokások, mint például a mobil- és hangalapú keresés, szintén hatással vannak arra, ahogyan a felhasználók információt keresnek. Ezek a változások megnehezíthetik minden potenciálisan releváns fogyasztói lekérdezés előrejelzését. Ismerd meg, hogy a dinamikus keresőhirdetések (DSA) hogyan segíthetnek neked megbirkózni ezekkel a kihívásokkal és növelhetik elérésed.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan készíts dinamikus keresési stratégiát, amely igazodik a keresőkampányod céljaihoz.

Miért fontosak a dinamikus keresőhirdetések?

Mivel a keresési viselkedés folyamatosan fejlődik, a gépi tanulás erejére támaszkodhatsz, hogy a megfelelő felhasználónak a megfelelő időben a megfelelő keresőhirdetés jelenjen meg.

A dinamikus keresőhirdetések nagyszerű megoldást jelentenek a keresőhirdetések elérésének és relevanciájának növelésére. Megragadja az ismeretlen forgalmat, vagy azokat a lekérdezéseket, amelyeket nem céloztál meg konkrét kulcsszavakkal. Ahelyett, hogy webhelyed minden egyes oldalához létrehoznál egy hirdetést, és minden egyes ilyen hirdetéshez kulcsszavakat adnál hozzá, a DSA a gépi tanulást használja a hirdetések testreszabásához.

Hogyan működik a DSA automatizálás?

  1. A DSA organikus keresőrobot technológiát használva indexeli webhelyed.
  2. Ha egy felhasználói keresés releváns a webhelyeden található tartalomhoz, de nincs arra vonatkozó pontos egyezésű kulcsszó, akkor egy dinamikus keresési hirdetés lép be az aukcióba.
  3. A DSA testre szabja a hirdetés címsorát, és kiválaszt egy releváns céloldalt, amely megfelel a felhasználó keresésének.

Legfontosabb előnyök

A DSA négy fő előnyt kínál. Nézzük meg őket részletesebben.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Növeld a kattintásokat kedvezőbb vagy hasonló megtérüléssel.

Időt takaríthatsz meg a kiterjedt kulcsszólisták kezelésének elkerülése révén.

Lefedi a releváns lekérdezéseket, hogy hirdetéseid a megfelelő keresésekre jelenjenek meg.

A Keresési kifejezések jelentés megmutatja a webhelyedre kapcsolódó lekérdezéseket, így lehetőséged van arra, hogy a jól teljesítő kifejezésekre licitálj, és kizárd az irreleváns forgalmat.

A DSA-célzási lehetőségek megkülönböztetése

A DSA-kampány beállítása előtt fontos, hogy tisztában legyél azzal, hogy weboldalad mely területeit szeretnéd megcélozni és a felhasználói keresésekre megjeleníteni. Különböző webhelycélzási lehetőségek közül választhatsz, amelyek mindegyike más-más szintű kontrollszinttel rendelkezik.

Landing oldalak standard hirdetési csoportokból
Ez a legegyszerűbb lehetőség, mivel magában foglalja az összes olyan weboldalt, amelyet már használsz hirdetéseid céloldalaként a fiókjaidban.

Kategóriák
A webhely tartalma alapján a Google célzott kategóriákat hoz létre, vagy témák szerint szervezett céloldalakat. Te döntöd el, hogy mely oldalakat célzod meg, hogyan csoportosítod a hasonló oldalakat, és milyen részletességgel.

Példa: Elektronikai webáruházként megcélozhatod kizárólag a "digitális fényképezőgép" kategóriát.

Az URL tartalmazza
A webhelyed olyan oldalainak megcélzása, amelyek bizonyos URL-szövegrészt tartalmaznak.

Példa: Meg szeretnéd célozni az elektronikai webhelyed összes blogcikkét az URL-ben megjelenő szövegrész alapján (ami megjelenik az oldal internetes címében, ahogy a felhasználók navigálnak a webhelyen). Ha az összes URL-cím hasonló mintát követ, például pelda.hu/blog, akkor minden olyan URL-címet megcélozhatsz, amely tartalmazza a "blog" szót.

Az URL megegyezik
Konkrét URL-eket céloz meg.

Példa: Ha dinamikus hirdetési csoportot szeretnél létrehozni az "akciós ajánlatok" oldal alapján, akkor megcélozhatod csak ezt az oldalt.

Oldalfeedek (adatcsatornák)

Hozd létre a hirdetéscsoportod a DSA-célzását, konkrét URL-eket tartalmazó adatcsatorna alapján, amelyekhez egyéni címkék tartoznak, amelyek automatikusan frissíthetők.

Példa: Kampányt szeretnél készíteni az akciós televíziók számára. Létre kell hoznod egy feedet, és az összes kedvezményesen árusított TV-t ON_SALE címkével kell ellátni. A dinamikus hirdetéscsoportodban válaszd az egyéni címkék megcélzását, és add meg az ON_SALE-t egyéni címkeként. Egyéni licitet is hozzáadhatsz ehhez a célzáshoz.

Gyakorlati feladat: Dinamikus keresési hirdetéscsoport létrehozása

Miután bejelentkeztél Google Ads-fiókodba, kövesd az alábbi lépéseket egy dinamikus keresési hirdetéscsoport létrehozásához.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
A Kampányok oldalon válaszd ki azt a kampányt, amelyhez dinamikus keresési hirdetéseket szeretnél hozzáadni.

2. lépés:
Az oldalmenüben válaszd a Hirdetéscsoportok menüpontot, majd kattints a plusz gombra.

3. lépés:
A Hirdetéscsoport típusa alatt válaszd a Dinamikus lehetőséget, és add meg annak a webhelynek a domainjét, ami alapján szeretnéd, hogy a Dinamikus keresési hirdetések létrehozzák a hirdetésszövegeket és megjelenítsenek hirdetéseket.

4. lépés:
Nevezd el a Dinamikus kereső hirdetési csoportod, állítsd be az alapértelmezett licitet (amelyet minden  egyes célzáshoz beállíthatsz), és válaszd ki a célzási opciót. Ha végeztél, kattints a Mentésre.

Ezután hozd létre a dinamikus keresőhirdetéseket.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Válaszd az Új hirdetés lehetőséget.

2. lépés:
Add meg a leírást. Győződj meg róla, hogy a leírás szövege úgy van testre szabva, hogy a hirdetés releváns legyen a hirdetéscsoportban megcélzott kategóriához vagy URL(ek)-hez. Válaszd a Kész lehetőséget.

3. lépés:
Válaszd a Mentés és folytatás lehetőséget a dinamikus keresőhirdetés mentéséhez.

Bevált gyakorlat

Használd az intelligens licitálást a DSA-val. Az intelligens licitálás számos valós idejű jelet képes figyelembe venni, hogy a konverziók felé optimalizálja a licitálást, lehetővé téve, hogy a megfelelő hirdetést a megfelelő felhasználónak, a megfelelő időben mutassa meg.

Optimalizálási Pontszám tipp

Az Optimalizálási Pontszám eszközzel azonosíthatod azokat a kampányokat, amelynél előnyös lehet egy dinamikus keresési hirdetéscsoport hozzáadása. Alkalmazd vagy szerkeszd az ajánlott dinamikus keresőhirdetést egy gombnyomással.

A legfontosabb tudnivalók

  • A DSA a Google gépi tanulását használja a hirdetések testre szabásához. Ez időt takarít meg neked, és megakadályozza, hogy lemaradj a releváns keresésekről, miközben átláthatóságot és konrtollt biztosít.
  • A DSA kampány futtatásához engedélyezd a dinamikus keresési beállításokat.
  • Válaszd ki a dinamikus hirdetési célkategóriákat, amelyek relevánsak a céljaid és a webhelyed szempontjából, majd add meg a leírás szövegét.
  • Optimalizáld DSA-kampányaid a webhelyed irreleváns területeinek kizárásával és a Keresési kifejezések jelentés áttekintésével, hogy bizonyos lekérdezéseket kizáró kulcsszóként adhass meg.

Mutasd meg, mit tudsz!

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.