Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Display ajánlattételi stratégiák

Mi a közös a készüléktípusban, a helyben, a napszakban, a személyes érdeklődési körökben és a hét napjaiban? Ezek azok a jeltípusok, amelyeket figyelembe kell venni, amikor eldöntjük, hogy mennyit licitáljunk egy kampányra. Az Intelligens ajánlattétel viszont elvégzi a nehéz munkát helyetted, több millió jelsorrendet elemez, és minden aukcióhoz a megfelelő licitet állítja be.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan:

  • állítsd be a megfelelő Intelligens ajánlattételi stratégiát a kampányodban: A konverziók maximalizálása, a cél-CPA, a cél-ROAS és az ECPC.
  • alkalmazd a bevált gyakorlatokat
  • optimalizálj a kampány futása után

Mit gondolsz?

Képzeld el, hogy egy kézműves pizzéria tulajdonosa vagy, akinek két különböző hirdetési lehetőségre kell licitálnia.

1. lehetőség: Mutasd meg hirdetésed ínycsiklandozó pizzádról a közeli ételkedvelőknek.

2. lehetőség: Mutasd meg hirdetésed ínycsiklandozó pizzádról délelőtt 9-kor a kutyabarátoknak.

Miért fontos az Intelligens ajánlattétel?

Az Intelligens ajánlattétel a gépi tanulás segítségével minden egyes aukcióhoz a megfelelő licitet állítja be, hogy elérje a teljesítménycélokat, és a hirdetéseket olyan közönségnek mutassa meg, amely számít.

Ebben a modulban négy konverzió-központú licitálási lehetőséget tekinthetsz át.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Kattints a gombra, ha többet szeretnél megtudni.

Mielőtt elkezdenéd

A konverziók maximalizálása, a cél-CPA vagy a cél-ROAS használatához be kell állítanod a konverziókövetést a fiókodban, mivel ezek a szolgáltatások gépi tanulást használnak a konverziók vagy a konverziós érték optimalizálására.

A cél-ROAS használatához állítsd be a konverziós értéket, amely tájékoztatja az ajánlati stratégiát arról, hogy az egyes konverziók mennyit érnek.

Alapvető beállítási lépések

Attól függően, hogy a kampány beállításakor melyik kampánycélt választottad ki, különböző licitálási lehetőségek közül választhatsz.

Kezdd el az Intelligens és a Normál Display-kampányok licitstratégiáinak beállítását az alábbi alapvető lépésekkel.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

Állítsd be a Konverziók maximalizálását:

További információért válaszd a nyilat.

Mind az Intelligens, mind a Normál Display-kampányok esetében:

1. lépés
Akár új Intelligens, akár Normál Display-kampányt hozol létre, lépj a Ajánlattétel szakaszba.

A Mire szeretne összpontosítani? legördülő menüből válaszd a Konverziók lehetőséget.

Ha Intelligens Display-kampányt állítasz be:

2. lépés
Győződj meg róla, hogy a Megcélzott műveletenkénti költség beállítása opció nincs kiválasztva.

Ha Normál Display-kampányt állítasz be:

3. lépés
A Hogyan szeretne konverziókat kapni? menüpontból válaszd a Konverziók automatikus maximalizálása lehetőséget.

Cél CPA beállítása:

Válaszd a nyilat, hogy többet megtudj.

Mind az Intelligens, mind a Normál Display-kampányok esetében:

1. lépés
Akár új Intelligens, akár Normál Display-kampányt hozol létre, lépj a Ajánlattétel szakaszba.

A Mire szeretne összpontosítani? legördülő menüből válaszd a Konverziók lehetőséget.

Ha Intelligens Display-kampányt állítasz be:

2. lépés
Válaszd a Megcélzott műveletenkénti költség beállítása lehetőséget.

Ha Normál Display-kampányt állítasz be:

3. lépés
A Hogyan szeretne konverziókat elérni? menüpontban válaszd a Konverziók automatikus maximalizálása lehetőséget, majd válaszd a Megcélzott műveletenkénti költség opciót.

Mind az Intelligens, mind a Normál Display-kampányok esetében:

4. lépés
A Cél-CPA mezőben adj meg egy CPA-ajánlatot, amely azon az átlagos összegen alapul, amelyet egy konverzióért fizetni szeretnél. Ha bizonytalan vagy benne, használd a más Display-kampányokban látott átlagos CPA-t annak jelzésére, hogy milyen ajánlatot kell tenned.

Mind az Intelligens, mind a Normál Display-kampányok esetében:

5. lépés
A Fizetés ezért: legördülő menüben válaszd a Kattintások vagy a Konverziók opciót (a jogosult fiókokban). Ha a Konverziók utáni fizetést választod, akkor csak akkor fizetsz, ha egy ügyfél a weboldaladon vagy az alkalmazásban konverziót hajt végre.

Tudj meg többet a konverziók utáni fizetésről a Súgóközpontban.

Cél-ROAS beállítása:

Válaszd ki a nyilat, hogy többet tudj meg.

1. lépés
Akár új Intelligens, akár Normál Display-kampányt hozol létre, lépj a Ajánlattétel szakaszba.

A Mire szeretne összpontosítani? legördülő menüből válaszd a Konverziók lehetőséget.

2. lépés
Határozd meg a hirdetési kiadások célzott megtérülését ezzel a képlettel:

(konverziós érték ÷ hirdetési költség) × 100% = Cél-ROAS százalék.

Például, ha 300%-os megtérülést szeretnél elérni, ez azt jelenti, hogy minden 1 dollárnyi hirdetésre költött összegért 3 dollár bevételt szeretnél kapni.

(3$ ÷ 1$) × 100% = 300%

3. lépés
Ezután a Cél-ROAS mezőbe írd be a hirdetési költés megtérülési célszázalékát.

Az ECPC beállítása:

Válaszd a nyilat, hogy többet megtudj.

1. lépés
Lépj a Ajánlattétel szakaszba egy új Normál Display-kampány létrehozásához. (Az eCPC nem érhető el az Intelligens Display-kampányokban.)

Válaszd ki Válasszon ki egy ajánlattételi stratégiát közvetlenül (nem javasolt) opciót.

2. lépés
Válaszd a Kézi CPC, majd Az Intelligens CPC-vel elősegítheti a konverziók növelését lehetőséget.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

  1. A Google Adsben válaszd a Kampányok lapot.
  2. Válaszd ki azt a kampányt, amelynek  módosítani szeretnéd az ajánlattételi stratégiáját.
  3. Válaszd a Szerkesztés, majd az Ajánlattételi stratégia módosítása lehetőséget.

További ajánlattételi lehetőségek közül választhatsz. Például a látható CPM stratégiával a látható megjelenítésekre összpontosíthatsz. Ebben a modulban az ajánlattételi stratégiákra összpontosítottunk, hogy segítsük a cselekvés ösztönzését.

Most te jössz: Segíts felállítani egy ajánlattételi stratégiát

Rameet beállította a konverziókövetést, és szeretné, ha minél többen megvennék az új videojátékát. Mivel a hónap legkelendőbb videojátékává akar válni, az értékesítési volumenre összpontosít, nem pedig arra az árra, amelyet minden egyes megvásárolt játékért fizet a Google-nak (ügyfélszerzésenkénti költség).

Miután a kampányt több héten át futtatta, és az első helyen végzett, Rameet észreveszi, hogy a kampányának ügyfélszerzésenkénti költsége átlagosan 30 dollár. Most szeretné maximalizálni a konverziós volumenét, miközben fenntart egy bizonyos ügyfélszerzésenkénti költséget, hogy továbbra is nyereséges maradjon.

Rameet egy új játékot árul online, és az elmúlt hetekben a Cél-CPA-t használta a kampányában. Mivel e-kereskedelmi vállalkozásként konkrét megtérülésre törekszik, a kampány ajánlattételi stratégiáját Cél-ROAS-ra szeretné változtatni, és minden 1 dollárnyi hirdetési költségen 5 dollárt szeretne keresni.

Bevált gyakorlatok

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet megtudj.

  • Állítsd be a költségkeretet legalább az műveletenkénti költség 10-szeresére.
  • A tényleges eredmények mérése előtt hagyj egy kéthetes felfutási időszakot.
  • Használd a cél-CPA-t konverziós adatok nélkül, ha úgy gondolod, hogy 30 nap alatt eléred a 15 konverziót hirdetéscsoportonként.
  • Állíts be reális műveletenkénti célköltséget a korábbi teljesítmény alapján; az alacsony célérték miatt olyan kattintásokról maradhatsz le, amelyek konverziót eredményezhetnek.
  • Ha lehetséges, szüntesd meg a költségkeret megszorításokat, és szerezz minél több konverziót egy bizonyos műveletenkénti költség mellett.
  • A tényleges eredmények mérése előtt két hét felfutási időt kell hagyni.
  • Ne válassz túl magas ROAS célt. Ez azt eredményezheti, hogy értékes konverziókról maradsz le, vagy a hirdetések egyáltalán nem jelennek meg.
  • Jelentős változások – például ajánlatváltozások, új kreatívok és közönséglisták módosítása – megzavarhatják a teljesítményt, mivel az algoritmusnak időre van szüksége, hogy megtanulja és alkalmazkodjon az új beállításokhoz.
  • Korlátozd az ajánlatok módosítását +/- 20%-ra, és várj egy hetet a módosítások között.
  • Ha átmeneti teljesítménycsökkenést tapasztalsz, ne ess pánikba! Az algoritmus idővel tanul, és úgy módosítja az ajánlatokat, hogy kompenzálja a gyenge teljesítményt.

Optimalizálási tippek

Miután beállítottad az intelligens ajánlattételt, ne értékeld túl korán a teljesítményét.

Tudj meg többet ebben a videóban:

A videó elindításához válaszd a lejátszás gombot.

A legfontosabb tudnivalók

  • Ha még új vagy a Google Ads-ben, fontold meg, hogy a Konverziók maximalizálásával kezdj, majd válts át a Cél-CPA-ra vagy a Cél-ROAS-ra, amint megvan a cél.
  • Ha a Konverziók maximalizálása, a Cél-CPA vagy a Cél-ROAS beállítását választod, akkor a konverziókövetést állítsd be a fiókodban.
  • A Konverziók maximalizálását a nulladik naptól (a kampány beállításának napjától) használhatod.
  • A Cél-CPA-t a nulladik naptól kezdve használhatod, amennyiben úgy véled, hogy 30 naponként eléred a 15 konverziót hirdetéscsoportonként.
  • Ne végezz jelentős változtatásokat, amíg az ajánlattételi stratégia tanulási üzemmódban van, és hagyj két hetet a stratégiának a változtatások megtanulására.

Mutasd meg, mit tudsz

Optimalizálási tippek

Ha már alkalmazza az intelligens licitálási stratégiát, fontos, hogy ne értékelje túl korán a teljesítményét.

Az intelligens licitálásnak szüksége van egy tanulási időszakra, hogy összegyűjtse a licitek optimalizálásához szükséges teljesítményadatokat.

Figyelembe kell vennie a konverziók standard időbeli késleltetését is. Ez az az átlagos idő, amely alatt egy kattintás online konverziót eredményez.
Számítsa be ezt az időt a várakozási időbe, hogy pontosan mérje a konverziós teljesítményt.

A licitstratégiai jelentésen keresztül megtudhatja, hogy kampánya a tanulási időszakban van-e. A Kampányok lapon a Licitstratégia típusa oszlop segítségével elérheti a licitstratégiai jelentést. A jelentés tetején megtekintheti a kampány licitstratégiai státuszát. Ez a kampány jelenleg a tanulási időszakban van.

A jelentésben a teljesítménydiagramon keresztül a konverziós késleltetést is megtalálhatja. Általában egy-két hétig tart, amíg az ajánlati stratégia alkalmazkodik, bár ez nagyban függ a konverziók mennyiségétől.

Az intelligens licitálásnak minden kampány esetében működnie kell, de a felfutás általában gyorsabb, ha nagyobb a konverziós volumen.

Amikor egy licitstratégia a tanulási időszakban van, a lehető legnagyobb mértékben korlátozza a kampány nagyobb változtatásait. Kerülje például a költségvetés módosítását, a nagyobb kulcsszavak hozzáadását és a céloldalak cseréjét. Ez azért van így, mert az ajánlati stratégia jelenleg a kampány beállításához igazodik.

A Google Ads-kampányok Smart Bidding stratégiákkal való indítása jó választás mind a nagy, mind a kisvállalkozások számára, és jól működik egyszerű fiókstruktúrával. Az intelligens licitálással időt takaríthat meg, ami lehetővé teszi, hogy vállalkozásának stratégiailag fontosabb területeire összpontosítson.

Most, hogy már ismeri a Smart Biddinget, itt az ideje, hogy megismerje az opti-score-t és az Ajánlások oldalt.

Új a Google Ads-ben, vagy nem tudod, hogy mennyi az ügyfélszerzésenkénti költség?

Tipp: Cél-CPA vagy Cél-ROAS, amint megvan a cél, válts át a Cél-CPA-ra vagy a Cél-ROAS-ra.

eCPC (Intelligens kattintásonkénti költség)

A Normál Display-kampányok esetében használd az eCPC-t, ha manuálisan szeretnéd ellenőrizni az ajánlataidat, ha harmadik féltől származó ajánlattételt használsz, vagy ha nem használsz konverziókövetést.

A Google algoritmusai a te CPC-ajánlatod használják, és akár 100%-kal növelik vagy csökkentik a kézi ajánlatot annak alapján, hogy a kattintás mekkora valószínűséggel vezet konverzióhoz, vagy a forgalom relevanciája alapján, ha nincs konverziókövetés beállítva.

Cél-ROAS

Ha a cél a bevétel, a cél-ROAS lehetővé teszi, hogy a hirdetési kiadások célzott megtérülése alapján tegyél ajánlatot. A hirdetési kiadások célzott megtérülése az az átlagos konverziós érték, amelyet minden egyes hirdetésre költött forintért szeretnél elérni.

Cél-CPA

Ha a cél a hatékonyság, a cél-CPA ajánlattétel olyan ajánlatokat állít be, amelyek segítenek a lehető legtöbb konverziót elérni a megcélzott műveletenkénti költségen. Az műveletenkénti költség az az átlagos összeg, amelyet egy konverzióért fizetni szeretnél. A konverziók maximalizálásához hasonlóan ehhez sincs szükség konverziós előzményekre a fiókodban.

Konverziók maximalizálása

Ha a célod a mennyiség, a Konverziók maximalizálása ajánlattétel automatikusan beállítja a liciteket, hogy a legtöbb konverziót érd el a kampányodban, miközben a költségkereteden belül költesz. Nagyszerű lehetőség, ha nincs konkrét ügyfélszerzésenkénti költség célod, vagy ha a kampányod konverziós mennyisége nulla vagy kevés. Nem igényel korábbi konverziós adatokat, így ideális a Google Ads új felhasználóinak.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.