Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Display kampány típusok

Mielőtt létrehoznád első Display-kampányod, fontos megértened, hogy két kampánytípus közül választhatsz: Intelligens és Normál.

Ebben a modulban elmagyarázzuk ezt a két Display kampánytípust.

Mi az az Intelligens Display-kampány?

Az Intelligens Display-kampányok olyan kampánytípusok, amelyek teljes automatizálást használnak. A sikeres Display-kampányok összes pillérét egyesíti, és a Google gépi tanulási képességeinek legjavát használja a Display-kampányok szinte minden aspektusának optimalizálásához és automatizálásához. Te adsz meg néhány bemeneti adatot: mit fognak mondani a hirdetéseid, a használni kívánt képeket, a napi költségkeretet és a CPA (ügyfélszerzésenkénti költség) teljesítménycélokat. A Google keveri és illeszti össze a hirdetéseid.

Az Intelligens Display-kampányok a meglévő CPA-modellre támaszkodnak a licitek megfelelő időben történő beállításához. Emellett egy új automatikus célzási infrastruktúrát használnak, hogy a Display-célzás legjavát nyújtsák a teljes középső és alsó csatornában, és egy új, automatikusan optimalizált kreatív technológiát használnak a nyers kreatív eszközök (logók és képek) kombinálásához, és egyedi hirdetéseket állítanak össze minden egyes aukcióhoz.

Megjegyzés

Ahhoz, hogy Intelligens Display-kampányt állíthass be, az elmúlt 30 napban legalább 50 konverziót kell elérned a Display-en – vagy legalább 100 konverziót a Keresőn.

Az Intelligens Display-kampányok legfontosabb előnyei

Válaszd ki az egyes lapokat, hogy többet tudj meg.

Az Intelligens Display-kampányok összetevői

Az Intelligens Display-kampányok három alapvető automatizálási modellből állnak: automatizált ajánlattétel, automatizált célzás és automatizált kreatívok.

Válaszd ki az egyes gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

Automatizált ajánlattétel

A kézi ajánlattétel helyett megadsz egy cél-CPA-t vagy cél-ROAS-t, amelyet szeretnél elérni, és a Google aukciónként kezeli a CPC-ajánlatokat, annak valószínűsége alapján, hogy az aukció konverziót generál-e.

Automatizált célzás

A célzás optimalizálja, hogy hol fut a kampány, ami azt jelenti, hogy a hirdetések egyre inkább ott jelennek meg, ahol a legtöbb üzletet hozzák. Az Intelligens Display-kampányok egyaránt elősegítik a remarketinget és az potenciális ügyfeleket.

Automatizált kreatívok

A hirdetések automatikusan generálódnak az általad megadott építőelemekből, például címsorokból, leírásokból, logókból és képekből. Reszponzívan illeszkednek a Google Display hirdetések szinte minden hirdetési résébe.

Megjegyzés: Az Intelligens Display-kampányok az adatcsatornád is használhatják, hogy dinamikus hirdetéseket jelenítsenek meg a termékcsatornában található elemek alapján.

Kinek érdemes Intelligens Display-kampányokat futtatni?

Az Intelligens Display-kampányok jó választás lehet a számodra, ha:

Új vagy a Display hirdetések terén, és gyors és nagy teljesítményű kampányt szeretnél.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

  • A teljesítményre összpontosít, és jelenleg csak a Keresőben fut.
  • Új potenciális ügyfeleket akar elérni

Remarketinget és újbóli elköteleződést/potenciális ügyfeleket egyaránt biztosít a Display Hálózaton, teljesítménnyel, egyszerűséggel és alacsony időigényű elkötelezettséggel.

A Display hirdetéseket a remarketingre korlátozták, de most már a vásárlási folyamat elején szeretnék elérni az embereket.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

  • Jelenleg csak remarketing kampányok futnak
  • Nyitott vagy a középső tölcsérre való kiterjesztésre, hogy elérd azokat a felhasználókat, akik nem pusztán akvizíció céljából jártak a webhelyeden

Növekvő konverziók elérése egy kampánytípuson keresztül

Megjegyzés: Az Intelligens Display-kampányok képesek dinamikus remarketinget futtatni, ha adatfeedet tudsz hozzájuk csatlakoztatni. Az Intelligens Display-kampányok tehát nem csak a remarketingre épülő ügyfeleket mozgatják felfelé a tölcsérben, hanem a dinamikus remarketingre épülő ügyfeleket is – miközben továbbra is a te adatcsatornád használják.

Szeretnél további ügyfeleket vonzani a manuálisan célzott kampányaidon túl, vagy egyszerűsíteni a meglévő kampánystruktúrád?

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

  • Több középső tölcsér kampány fut
  • Rengeteg időt töltesz a meglévő középső tölcsér kampányok mikrómenedzselésével, hogy további konverziókat találj.

Jobb teljesítmény és elérés, mint a meglévő középső tölcsér kampányok, jelentős időmegtakarítással.

Mi az a Normál Display-kampány?

Ha a Display-kampány minden aspektusa felett teljes körű ellenőrzést szeretnél gyakorolni, akkor a Normál Display-kampány a megfelelő számodra. Manuálisan választhatod ki a célzást, az ajánlattételt és a hirdetési formátumokat.

Válaszd a nyilat, ha többet szeretnél megtudni.

Célzás

Az első Display-kampányod létrehozásakor három marketingcél közül választhatsz:

  • Ismertségnövelés: annak növelése, hogy az emberek mennyire ismerik a márkád.
  • A megfontolás befolyásolása: ösztönözd az embereket arra, hogy felfedezzék a termékeid vagy szolgáltatásaid.
  • Cselekvésre ösztönzés: az emberek cselekvésre való ösztönzésével szerezz eladásokat vagy leadeket.

Licitálás

Fontos, hogy olyan ajánlattételi stratégiát válassz, amely tükrözi a marketingcélokat. Négy fő ajánlattételi stratégia közül választhatsz, amikor az Intelligens ajánlattételt használod:

  • Intelligens CPC: Automatikusan felfelé vagy lefelé módosítod a kézi ajánlatot annak alapján, hogy az egyes kattintások mekkora valószínűséggel eredményeznek konverziót.
  • Konverziók maximalizálása: A lehető legnagyobb konverziós volumen elérése a költségkereten belül.
  • Cél-CPA: Automatikusan beállítja a liciteket, hogy segítsen növelni a konverziókat, miközben eléri az egy ügyfélszerzésre jutó átlagos költségcélt.
  • Cél-ROAS: Automatikusan beállítja a liciteket, hogy a lehető legtöbb konverziós értéket érje el az általad beállított hirdetési költség megtérülési célérték mellett.

Hirdetési formátumok

Két fő hirdetési formátumtípus létezik, amelyeket a Display-kampányodhoz felhasználhatsz:

  • Reszponzív Display hirdetések: Nagyobb hatékonyság és skálázás
  • Saját feltöltéses vizuális hirdetések (kép és AMPHTML): Nagyobb kontroll

Összefoglaló

A Google Display hirdetések kampányai nap mint nap eredményeket hoznak a hirdetők számára világszerte. Mindent megtudhattál a két kampánytípusról – Intelligens és Normál. Az Intelligens Display-kampányok teljes automatizálást, a Normál Display-kampányok pedig nagyobb kontrollt kínálnak.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.