Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Display remarketing közönségek

Ha valaki meglátogatta a weboldalad vagy az alkalmazásod, akkor érdeklődést mutatott a vállalkozásod iránt. Ez tökéletes lehetőséget teremt arra, hogy újra megkeresd őket egy Display hirdetéssel.

Ebben a modulban megtanulod:

  • hogyan állítsd be remarketing közönségeidet, hogy újra kapcsolatba lépj az érdeklődő ügyfelekkel;
  • hogyan alkalmazd a bevált gyakorlatokat;
  • hogyan optimalizáld a futó kampányodat.

Mit gondolsz?

Rameet online vásárlás közben talált egy inget, ami megtetszett neki. Miután a kosárba tette, egy barátja telefonon hívta, és elfelejtette befejezni a vásárlást.


Három nappal később, egy online cikk olvasása közben Rameet meglátott egy Google Display hirdetést, amely ugyanazt az inget mutatta, egy különleges kedvezménykóddal. Sőt, emlékezett rá, hogy ugyanezt a hirdetést látta előző nap, miközben egy alkalmazáson játszott. A hirdetésre kattintva Rameet visszatért a kosarához, és megvásárolta az inget.

Miért érdemes remarketing közönségeket létrehozni?

A remarketing lehetővé teszi, hogy újra kapcsolatba lépj azokkal az emberekkel, akik korábban már kapcsolatba léptek weboldaladdal vagy mobilalkalmazásoddal.

Kattints az egyes képekre, hogy többet tudj meg.

Mielőtt elkezdenéd

Akár Intelligens, akár Normál Display-kampányt hozol létre, teljesítsd az alábbiakat, hogy meggyőződj arról, hogy be tudod állítani a remarketing közönségeket.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Alapvető beállítási lépések

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

További információkért kattints a nyilakra.

1. lépés
Új kampány beállításakor lépj az Emberek, majd a Közönségek részre.

Válaszd a Böngészés, majd a Hogyan léptek kapcsolatba vállalkozásoddal-t.

2. lépés
Válaszd a Weboldal látogatói, majd a remarketing közönséglistát.

Kattints a gombra, ha többet szeretnél megtudni.

Most te jössz: Remarketing kampányok beállítása

Meryl nemrég nyitott egy szállodát a tengerparton, és nagyon izgatott az érdeklődés miatt. Ellenőrzi a webanalitikáját, és azt találja, hogy rengeteg ügyfél látogatja meg a weboldalát, elolvassa a szálloda szolgáltatásait, ellenőrzi a szobák kínálatát, és még a bevásárlókosár oldalára is eljut, azonban nem mindenki vásárol.

Kövesd Meryl-t, amint beállítja remarketing-kampányát, hogy újra kapcsolatba lépjen az érdeklődő ügyfelekkel.

Kattints a nyilakra, hogy többet tudj meg.

Meryl a Google Ads címkét a teljes asztali és mobil weboldalához hozzáadja, amelyek magukban foglalják a szállodai szolgáltatásokról és csomagajánlatokról szóló weboldalakat is.

Az asztali és mobiloldala összes látogatójából összeállított remarketinglistái tartalmazni fogják a különböző ajánlatai iránt érdeklődő összes ügyfelet.

Meryl mostantól választhat, hogy az automatikusan létrehozott alapértelmezett remarketinglistákat használja, vagy saját listákat készít.

A Google Ads közönségkezelőjében különböző remarketinglistákat hozhat létre az ügyfelek által meglátogatott konkrét weboldalak vagy az általuk végrehajtott konkrét műveletek alapján.

Meryl létrehoz egy remarketinglistát, melynek neve: Érdeklődik a szörfözés iránt, hogy tartalmazza azokat az embereket, akik meglátogatták a szörfleckéket kínáló weboldalát. Így a hirdetéseket és az üzeneteket úgy tudja összpontosítani, hogy emlékeztesse ezt a közönséget a szállodájára és annak egyedülálló szörfleckéire, és talán vásárlásra is ösztönözze őket.

Ezután létrehoz egy új Normál Display kampányt, és hozzáadja a hirdetéscsoportjához a remarketinglistát, a Minden szörfözés iránt érdeklődőt.

Ahogy Meryl beállítja a reszponzív Display hirdetéseket, a szörfleckékhez kapcsolódó képeket és üzeneteket ad hozzá, így a hirdetések rendkívül relevánsak a remarketing közönsége számára.

Bevált gyakorlatok

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Jelöld meg az egész asztali és mobil webhelyed, valamint mobilalkalmazásod. Ha csak részben címkézed webhelyed és/vagy alkalmazásod, akkor előfordulhat, hogy nem tudod hozzáadni a webhely látogatóid a remarketinglistákhoz.

Hozz létre különböző remarketinglistákat az ügyfeleid által meglátogatott konkrét weboldalak alapján. Ezeket a listákat hozzáadhatod bizonyos hirdetéscsoportokhoz, így egyéni üzeneteket hozhatsz létre ezeknek az ügyfeleknek.

Ajánlattételi stratégiád beállításakor használd az Intelligens ajánlattételt, hogy automatikusan beállítsd a megfelelő ajánlatot minden aukcióhoz, miközben figyelembe veszed a remarketinglistákat.

Optimalizálási tippek

2-4 hetente nézd meg, hogyan teljesítenek a közönséglisták. Ehhez a Google Ads fiókodban kattints a Közönségek fülre, és tekintsd át az egyes listák legfontosabb teljesítménymutatóit.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Frissítsd reszponzív Display hirdetéseid és elemeid, és győződj meg róla, hogy üzeneted minden egyes célcsoportra külön-külön rászabtad.

A meglévő kampány elérésének bővítéséhez és további ügyfelek felkutatásához használd a közönségbővítő csúszkát:

  1. A Google Ads-ben válaszd a Közönségek menüpontot, válaszd a ceruza ikont, majd a Hirdetéscsoport kiválasztása lehetőséget.
  2. Válaszd ki a kampányt és a hirdetéscsoportot.
  3. Menj a Beállítások részbe, és mozgasd a csúszkát jobbra, hogy további ügyfeleket érj el, miközben megtartod a teljesítménycélokat.

Dinamikus remarketing: Dinamikusan generált hirdetések létrehozása, amelyek olyan termékeket vagy szolgáltatásokat tartalmaznak, amelyeket az emberek a weboldaladon megtekintettek, egy előre feltöltött adatcsatornából származó termékadatok felhasználásával. Ha többet szeretnél megtudni a dinamikus remarketingről, látogass el a Súgóközpontba.

Ügyfélegyezés: Lehetővé teszi, hogy elérd azokat az ügyfeleket, akik megosztottak veled adatokat, például e-mail címeket, telefonszámokat stb., így egyéni közönséglistákat állíthatsz össze az ügyfélkapcsolat-kezelési adatok alapján. Az Ügyfélegyezés a címkealapú (webes és alkalmazás) remarketing közönségek mellett is használható. Ahhoz, hogy jogosult legyél az Ügyfélegyezés szolgáltatásra, számos minimumkövetelményt kell teljesítened. Ha többet szeretnél megtudni az Ügyfélegyezésről, látogass el a Súgóközpontba.

YouTube remarketing listák: Kapcsold össze YouTube-fiókod a Google Ads-fiókoddal, és hozz létre remarketinglistákat, amelyek elérik azokat az embereket, akik bizonyos videókat megtekintettek, feliratkoztak a csatornádra, vagy különböző módon interakcióba léptek a csatornáddal. További információkért látogass el a Súgóközpontba.

A legfontosabb tudnivalók

A remarketing közönségek segítségével elérheted azokat az embereket, akik korábban meglátogatták a megjelölt web- és alkalmazásoldalakat, így hatékony módot kínál a potenciális ügyfelekkel való újbóli kapcsolatfelvételre.

A remarketing közönségek használata:

  1. Jelöld meg weboldalad és/vagy alkalmazásod a Google Ads címkével.
  2. Használd a számodra létrehozott alapértelmezett remarketinglistákat, vagy hozz létre sajátokat a Google Ads közönségkezelőjében.
  3. Hozz létre kampányt külön hirdetéscsoportokkal minden egyes remarketinglistához, így testre szabhatod kreatív üzeneteid.

Mutasd meg, mit tudsz

Hány remarketing listát használhatok egy hirdetéscsoporton belül?

Ajánlás: egyetlen remarketinglistát használj egy hirdetéscsoporton belül.

Ha egy meglévő kampányon belül állítod be, válassz olyan hirdetéscsoportot, amely nem rendelkezik meglévő közönség szelekcióval.

Hozz létre remarketinglistákat a Google Ads közönségkezelőben.

A remarketinglista a weboldal látogatóinak gyűjteménye. Amikor létrehozod első remarketingkampányod, a Google automatikusan létrehozza az alapértelmezett remarketinglistákat, például az "Összes látogató", az "Összes konvertáló" vagy a "Google Ads optimalizált lista". Különböző listákat hozhatsz létre a látogatók jellemzői alapján, például, hogy mennyi idővel ezelőtt látogatták meg a webhelyed, milyen oldalakat látogattak meg stb.

Ha többet szeretnél megtudni, látogass el a Súgóközpontba.

Címkézd meg weboldalad és/vagy alkalmazásod Google Ads vagy Google Analytics címkével.

A címkék a weboldaladon alapvetően egy blokk-kód amely a weboldal látogatóit hozzáadja a remarketing listákhoz, ami lehetővé teszi, hogy hirdetésekkel érd el ezeket a látogatókat.

Ha többet szeretnél megtudni, látogass el a Súgóközpontba.

Hogyan működnek a remarketing célcsoportok az Intelligens Display-kampányokkal?

Az Intelligens Display-kampányok automatikusan elérik azokat a felhasználókat, akik korábban már kapcsolatba léptek webhelyeddel vagy alkalmazásoddal, valamint azokat az új felhasználókat, akik még nem léptek kapcsolatba. Ennek célja, hogy maximalizálja a konverziókat vállalkozásod számára az ajánlatodon és a költségkereten belül. Ha egyedi kontrollt szeretnél, például egyedi ajánlattételt, költségkeretet vagy kreatív üzeneteket a Google Display Remarketinghez, akkor normál Display-kampányt kell beállítanod.

Hogyan működik?

A weboldaladon található kódrészlet segítségével a Google hozzáadja a weboldal és az alkalmazás látogatóit a remarketinglistákhoz. Ezután létrehozhatsz egy Remarketing-kampányt, hogy hirdetéseid a megfelelő időben és helyen, stratégiailag olyan emberek elé kerüljenek, akik korábban kapcsolatba léptek webhelyeddel vagy alkalmazásoddal. Miközben a Google Display hálózatban elérhető több millió webhely és alkalmazás között böngésznek, a hirdetéseid segítenek emlékeztetni őket a vásárlásra.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.