Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Érd el a leendő ügyfeleket a Google Kereső közönségmegoldásaival

A Google közönségmegoldásai lehetővé teszik, hogy számos jel alapján közönséglistákat hozz létre, majd ezeket a közönséglistákat a hirdetési csoportokra rétegezd. Ez lehetővé teszi, hogy a különböző közönség-ismeretek alapján kondicionáld ajánlataid, kreatívjaid és kulcsszavaid.

Ebben a modulban megtudhatod, hogyan működnek együtt az Érdeklődési szegmensek, a Demográfiai célzás és a Piacon belüli szegmens közönségmegoldások, hogy segítsenek elérni a leendő ügyfeleket.  (Tanulni fogsz a következőkről: Keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták, Ügyfélegyezés és Keresési hirdetésekhez használt hasonló közönségek.)

Érdeklődési szegmensek

Az Érdeklődési szegmensek összegyűjti azokat a felhasználókat, akik minősített érdeklődést mutattak egy adott téma iránt, lehetővé téve, hogy elérd azokat az embereket, akiket a terméked vagy szolgáltatásod valószínűleg a leginkább érdekel.

Válaszd ki az alábbi panelt és a jobb oldali gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

Tegyük fel, hogy valaki rendszeresen néz videókat a kempingezésről, nemrég a legjobb horgászcsalikat kereste a Google-on, és túraútvonalakat kutatott a Google Térképen. A rendszerünk felismerné, hogy ez a személy valószínűleg szenvedélyesen szereti a természetet, és a Szabadtéri rajongók érdeklődési célcsoportba sorolná.

Ha te egy online kalandsportáru bolt lennél, akkor talán szeretnél olyan széles körű kifejezésekre licitálni, mint a "kalandsportok", de szeretnéd elkerülni a potenciálisan irreleváns forgalmat. A Szabadtéri rajongók érdeklődési célközönségnek a általános egyezésű kulcsszavas célzási kampányához való hozzáadásával biztosíthatod, hogy hirdetésed csak olyan emberek lássák, akik valóban szenvedélyesen érdeklődnek a természet iránt, így növelve a hirdetés relevanciáját és a konverzió valószínűségét.

A legjobb horgászcsalira keresett a Google-ön.

Sziklamászó alkalmazásokat telepített mobil eszközére.

Rendszeresen nézett videókat a YouTube-on a kempingezésről.

Túraútvonalakat keresett a Google Térképen.

A legjobb játékokat keresték a kisgyermekük számára a Google-ön.

Bilire szoktató alkalmazásokat telepítettek a mobilkészülékükre.

Megnézték a legjobb recepteket gyerekeknek a YouTube-on.

Megkeresték a Gyermekszórakoztató Központot a Google Térképen.

Demográfiai célzás

A Demográfiai célzás segítségével a Google-ön végzett tevékenységeik alapján érhetsz el ügyfeleket. Ezek a tevékenységek bizonyos dolgokat jelezhetnek az életükről, beleértve a szülői állapotot, a szülői szakaszt, a lakástulajdon állapotát, a családi állapotot és az oktatási állapotot.

Szülői állapot – Vajon szülő-e vagy sem
Szülői szakasz – A gyermekeik életkora
Lakástulajdon állapota – Saját vagy bérelt lakásuk van-e
Családi állapot – Házasok, élettársi kapcsolatban élők vagy egyedülállók
Oktatási állapot – Az elért iskolai végzettség, vagy ha jelenleg főiskolai diákok.

Válaszd ki az alábbi panelt és a bal oldali gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

Képzeljük el, hogy valaki a Google-ön kereste a legjobb játékokat a kisgyermekének, nemrég megnézte a YouTube-on a legjobb gyerekrecepteket, a Google Térképen megkereste a Gyermekszórakoztató Központot, és mobilkészülékére telepítette a bilire szoktató alkalmazásokat. Rendszerünk felismerné, hogy ez a személy valószínűleg kisgyermekről gondoskodik, és a Kisgyermekes szülők közönséghez sorolná.

Egy 1-3 éves csecsemők számára alkalmas játékokat árusító online vállalkozás a Kisgyermekes szülők közönséget célozhatja a keresőkampányánál, így amikor a "játékok" általános egyezésű kulcsszót célozza meg, tudja, hogy hirdetései csak a szülők releváns szegmensének jelennek meg.

Piacon belüli közönség

A Google közönségmegoldásai különbséget tudnak tenni az érdeklődés és a szándék között. A termékeid és szolgáltatásaid iránt érdeklődő csoportok azonosítása rendkívül értékes, mivel lehetővé teszi, hogy akkor érd el az embereket, amikor éppen vásárlásra készek. Ez magasabb ROI-t (befektetésarányos megtérülés) eredményezhet, mint az olyan ügyfelek elérése, akik csak általánosságban érdeklődnek.

Válaszd ki az alábbi panelt és a jobb oldali gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

Képzeljük el, hogy valaki megnézett egy autóról szóló videót, telepítette az AutoTrader alkalmazást a mobilkészülékére, autófinanszírozási segítséget keresett a Google-ön, és helyi autókereskedéseket keresett a Google Térképen. Rendszerünk felismerné, hogy ez a személy valószínűleg autóvásárlásra készül, és hozzáadná őt a hasonló emberek közönséglistájához.

Egy autófinanszírozásra szakosodott bank, amely növelni szeretné a potenciális autóvásárlóknak nyújtott hitelek számát, megcélozhatná a "hitelek" általános kulcsszót, és ezt a kampányt egy olyan közönségre célozná, amely az Autók piacon belüli szegmens. Így csak azok az emberek látják majd a hirdetésüket, akik potenciálisan érdeklődnek az autófinanszírozás iránt.

Autófinanszírozási segítségre keresett a Google-ön.

Telepítette az AutoTrader alkalmazást a mobil eszközére.

Megnézett egy autóról szóló videót.

Helyi autókereskedéseket keresett a Google Térképen.

Megjegyzés

Az Érdeklődési szegmens, a Demográfiai célzás és a Piacon belüli közönség automatikusan bevonásra kerülnek, és automatikusan jelként szolgálnak a konverzió alapú keresési ajánlattételi stratégiákhoz. Ennek ellenére ajánlott ezeket a célközönségeket alkalmazni a lista- és szegmensspecifikus teljesítmény megtekintéséhez és a kreatív testreszabás megvalósításához.

Hogyan működnek ezek a megoldások?

Válaszd ki az egyes kártyákat, hogy többet tudj meg.

Jelzések

Jelzések

A Google intelligens algoritmusai a Google, a YouTube, a Google Térkép, a Google Shopping és más oldalakon mutatott viselkedésminták azonosítására használják fel az ismétlődő viselkedésmintákat.

Felmérések

Felmérések

A Google felmérések és konverziós adatok segítségével érvényesíti ezt a viselkedést.

Skála

Skála

Mivel a felhasználók a mobil és az asztali számítógép között mozognak, a Google átfogó képet kap a viselkedésükről, így segítve a márkákat abban, hogy a felhasználókat minden eszközön elérjék.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.