Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Érdeklődési kör és szokások

A Google jelek erejével a célközönségeket az érdeklődési körük és szokásaik alapján méretarányosan érheted el.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod a Érdeklődést és az Egyéni Érdeklődést, hogy kapcsolatot teremts az adott témák iránt szenvedélyesen érdeklődő közönséggel.

A Google jeleinek ereje

Nap mint nap emberek milliói használják a Google-t, hogy kérdéseket tegyenek fel és útmutatást kapjanak a számukra személyes témákban. E jelek erejét kihasználva a Google képes a hirdetéseket a közönség érdeklődési köréhez és szokásaihoz kapcsolni. Nézzük meg, milyen közönségeket lehet létrehozni az Érdeklődés és az Egyéni érdeklődés alapján.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

  • Azok az emberek, akik valóban szenvedélyesen érdeklődnek egy téma iránt, szemben azokkal, akik csupán érdeklődnek.
  • Egy átfogó kép valakinek az életmódjáról, érdeklődési köréről és fogyasztási szokásairól.
  • A Google megkülönbözteti azokat a felhasználókat, akik valóban szenvedélyesen érdeklődnek egy téma iránt, azoktól, akik csupán érdeklődnek, így nagy elérésű és nagy pontosságú szegmenseket hoz létre.

Példa: Üdülőhelyi információk luxusutazók számára

  • Niche felhasználói csoportok, amelyek érdemi elérést biztosítanak
  • Kulcsszavakból, URL-címekből, alkalmazásokból és térképhelyszínekből létrehozott egyedi célközönség

Példa: Filmelőzetesek a hasonló filmek kedvelőinek

Hogyan építsünk közönséget

A hirdetők kulcsszavak, helyek, webhely-URL-ek és alkalmazásletöltések felhasználásával egyéni Affinity célközönségeket hozhatnak létre.

Íme egy példa:

Filmkedvelő fogyasztók, akik…

  • Utánanéznek a legközelebbi moziknak
  • Filmkritikai oldalakat olvasnak
  • Mozijegy alkalmazásokat használnak
  • Mindezt ugyanazon a héten

Érdeklődési szegmensek a YouTube-on

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Az Érdeklődés az embereket életmódjuk, érdeklődési körük és fogyasztási szokásaik alapján éri el.

Nagyszerű megoldás a hirdetők számára, akik növelni szeretnék márkájuk ismertségét.

Jelzések: A jelzésekkel kezdődik. A Google a keresés, a Google Térkép, az Android-alkalmazások letöltése és a YouTube jeleit vizsgálja, hogy megértse egy adott közönség egyedi jellemzőit.

Felmérés: A Google ezután felmérésekkel hitelesíti ezt.

Kiterjesztés: Ezen információk alapján a gépi tanulási modellek a közös jellemzők alapján megtalálják a YouTube-on azokat a többi embert, akik az adott közönséghez tartoznak.

Jelenleg a következő érdeklődési kategóriákat kínáljuk:

  • Banki és pénzügyi szolgáltatások
  • Szépség és wellness
  • Élelmiszer és étkezés
  • Otthon és kert
  • Életmód és hobbi
  • Média és szórakozás
  • Hírek és politika
  • Vásárlók
  • Sport és fitness
  • Technológia
  • Utazás
  • Járművek és közlekedés

Esettanulmány: A Subway a YouTube-on az Érdeklődés segítségével növeli a felhasználók elkötelezettségét

Megközelítés:

  • Érdeklődés célközönséget használt a YouTube-on, hogy elérje azokat az embereket, akik gyakran ebédelnek vagy vacsoráznak étteremben.
  • videóba ágyazott TrueView reklámot futtatott, hogy kiemelje az új Reuben szendvicskínálatot.

Eredmények:

  • Az összes célzás közül a legmagasabb megtekintési arány, a legalacsonyabb megtekintésenkénti költséggel.
  • 2,521%-os növekedés a Reubenre keresők számában
  • 16%-os növekedés a hirdetés felidézésében

"Az új Reuben szendvics menüpontunk népszerűsítésekor a lehető legrelevánsabb közönséggel akartunk kapcsolatot teremteni. A fogyasztói minták lehetővé tették számunkra, hogy közvetlenül olyan embereket szólítsunk meg, akik rendszeresen ebédelni vagy vacsorázni járnak."

– Melissa Sutton, a Subway médiaigazgatója

Egy adott film iránt érdeklődő mozilátogatók eléréséhez az Egyéni Érdeklődés olyan hely- és alkalmazásjeleket foglal magában, mint például:

Google Kereső: Filmkritikák, vetítési időpontok, jegyek.
Google Térkép: Gyakran látogatja a mozikat
YouTube: Megnézett egy bizonyos filmelőzetest a YouTube-on
Google Play Store: Letöltött egy jegyvásárlási alkalmazást

Ellenőrizd a tudásod

A legfontosabb tudnivalók

Használd az Érdeklődést, hogy elérd az embereket a YouTube-on a fogyasztási szokásaik alapján. Használd ki az Egyéni Érdeklődést, ha egyedi célközönséget kell kialakítanod, amelynek egy speciális üzenetet kell eljuttatnod, méghozzá kiterjesztetten.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.