Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Értékeld a teljesítményt a megfontolás mérési megoldásokkal

A megfelelő hirdetési formátum használata fontos része a sikeres megfontolási kampány létrehozásának. Vizsgáljuk meg, hogyan formázhatod meg hirdetéseid, hogy hatékonyan növeld közönséged érdeklődését és figyelmét.

Ebben a modulban megtanulod:

  • Video hirdetési formátumok a megfontoláshoz
  • Bevált gyakorlatok a megvalósításhoz

Miért fontos a mérés?

Ha az a célod, hogy növeld a márkád iránti figyelmet és érdeklődést, fontos, hogy a videokampány mérőszámaira összpontosíts, amelyek a leginkább jelzik a sikert. A sikeres eredmények meghatározásához mérd a kampányt az alapvető teljesítménymutatókkal (pl. megtekintések, átlagos megtekintésenkénti költség) vagy a Márkanövekedés mérőszámokkal, amelyek a kedvezőséget, a vásárlási szándékot és a megfontoltságot értékelik.

A mérési megoldások közelebbi vizsgálata

Alapvető teljesítménymutatók

Határozzunk meg néhány kulcsfontosságú mérőszámot a videokampányaid számára:

  • Összes megtekintés: A videohirdetést megtekintők száma vagy a videohirdetéseddel való elköteleződés száma. A megtekintés úgy definiálható, hogy egy személy 30 másodpercet néz meg a videódból (vagy a teljes időtartamot, ha az 30 másodpercnél rövidebb), vagy elköteleződik a videóddal, attól függően, hogy melyik következik be előbb.
  • Átlagos megtekintésenkénti költség (CPV): Az az átlagos összeg, amelyet megtekintésenként fizetsz.

Szeretnél többet megtudni? Olvasd meg ezt a Google Ads Súgó cikket.

Márkanövekedés

Ha mérni szeretnéd a videokampányod hatékonyságát a megfontolásokon, a Márkanövekedés olyan mérőszámokat értékelhet, mint a népszerűség és a vásárlási szándék. A Márkanövekedés felmérést készít a közönségedről, vagy elemzi az organikus kereséseket mind a Google-ön, mind a YouTube-on, majd elkülöníti a közvetlen hatást a megítélés vagy a viselkedés megváltozására.

Szeretnél többet megtudni? Olvasd el ezt a Google Ads Súgó cikket.

Mely mérési mérőszámokra kell összpontosítanod a megfontolási kampányod során?

Nézzünk meg néhány tipikus mérési mérőszámot és a hozzájuk párosítható megoldásokat.

Válaszd ki a panelt, hogy többet tudj meg.

Mérési megoldások: Alapvető teljesítménymérések (teljes megtekintés, költség/megjelenés)

Bevált végrehajtási gyakorlatok

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

További információkért kattints a nyilakra.

Bevált gyakorlat 1

Mérd az összes megtekintést és az átlagos megtekintésenkénti költséget a Google Ads fiókodból. Ezeknek a mérőszámoknak a megértése segíthet rövid és hosszú távú megfontolási céljaid elérésében.

A teljes megtekintés és az átlagos megtekintésenkénti költség méréséhez válaszd a bal oldali navigációs panelen a Kampányok oldalt. Ezután válaszd a statisztikai táblázat felett található Oszlopok ikont, majd a legördülő menüből válaszd az Oszlopok módosítása lehetőséget. Válaszd ki a Teljesítmény csoportot, és add hozzá a statisztikák táblázatához az ezen mérőszámokhoz tartozó oszlopokat.

Bevált gyakorlat 2

Használd a Márkanövekedést a megfontoltság, a népszerűség és a vásárlási szándék változásainak mérésére. Olvasd el ezt a Google Ads Súgó cikket, hogy megtudd, hogyan állítsd be a Márkanövekedés mérést.

Megértheted, hogy videohirdetéseid hogyan befolyásolták a nézők márkáddal vagy termékeddel kapcsolatos megítélését, szinte valós időben, további költségek nélkül. Ellenőrizd a minimális költségeret követelményeket, hogy megbizonyosodj arról, hogy kampányod alkalmas a statisztikailag számottevő hatás elérésére.

Megjegyzés: Győződj meg róla, hogy a vizsgálatot még azelőtt beállítottad, hogy a kampány bármilyen megjelenést eredményezne, így pontos kiindulási alapot kaphatsz a kampány teljesítményének értékeléséhez.

Ellenőrizd a teljesítményt A/B tesztekkel

A/B teszteket is futtathatsz a Márkanövekedés segítségével, hogy értékeld a különböző kreatívok és célközönségek hatékonyságát. A Google Measurement Partnerrel végzett Search Lift, Geo Lift vagy User Lift vizsgálatok segítségével mélyebbre áshatsz annak megértésében, hogy mi működik.

Most te jössz!

A legfontosabb tudnivalók

  • A mérési megoldások a megfontolási kampány hatékonyságának értékelésére az alapvető teljesítménymutatókat (össznézettség, megtekintésenkénti költség) és a Márkanövekedést foglalják magukban.
  • A Márkanövekedés jelentésben a megfontoltság, a kedvezőség és a vásárlás terén elért eredményekre összpontosíts.
  • Mérlegeld az A/B-kísérletek lefuttatását, hogy jobban megértsd, hogyan teljesítenek a különböző kampányelemek.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.