Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Értékközpontú ajánlattételi stratégiák

A megtérülés vagy értékalapú üzleti cél fenntartása segíthet a vállalkozás növekedésének előmozdításában, de sok időt is igénybe vehet a kezelése. A Google Intelligens ajánlattétel megoldásaival hatékonyabban gazdálkodhatsz a kampányok kezelésére fordított idővel.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatsz értékközpontú ajánlattételi stratégiát, hogy nagyobb értéket hozz ki a keresőkampányodból.

Miért fontosak az értékközpontú ajánlattételi stratégiák?

A Google Ads két értékközpontú automatizált ajánlattétli stratégiát kínál, a cél-ROAS-t és a Konverziós érték maximalizálása stratégiát, amelyek segítik vállalkozásod növekedését. Az aukciókban nyújtott teljesítményed maximalizálása érdekében ezek az ajánlattételi stratégiák olyan jeleket használnak, mint a keresési lekérdezés, az eszköz, a böngésző, a hely, a napszak és a remarketinglista, hogy valós időben módosítsa a liciteket.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A cél-ROAS ajánlattételi stratégia használata lehetővé teszi, hogy a kampány hirdetési kiadásainak célzott megtérülése alapján licitálj, elősegítve ezzel a konverziós érték vagy a bevétel növelését egy általad meghatározott célértékkel. A licitjeid automatikusan optimalizálódnak az aukció idején, lehetővé téve, hogy az egyes aukciókhoz igazítsd a licitjeid.

A cél-ROAS megfelelő lehet a számodra, ha…

  • Célod, hogy nagyobb konverziós értéket érj el egy meghatározott ROAS mellett.
  • A Google Ads Javaslatok oldalán a kampányodnál megjelenik egy erre vonatkozó javaslat.
  • Nincs korlátozva a költségkereted; előfordulhat, hogy egyes konverziók a célértéknél magasabb vagy alacsonyabb ROAS-t adnak vissza, de átlagosan a Google Ads megpróbálja a ROAS-t a kitűzött célértékkel azonos szinten tartani.
  • A bevétel vagy a konverziós érték maximalizálására összpontosítasz a ROAS célon belül.

A konverziós érték maximalizálása használata esetén a fejlett gépi tanulás és az aukció idején történő ajánlattétel együttesen optimalizálják és határozzák meg az ajánlatokat minden egyes aukcióban. A Google Ads fiókodban a konverziókövetés beállításakor te határozod meg a növelni kívánt konkrét értéket, például a bevételt vagy a haszonkulcsot, majd a Google Ads ezt az információt használja fel az érték maximalizálására a kampány napi költségkeretén belül.

A konverziós érték maximalizálása megfelelő lehet a számodra, ha…

  • Célod, hogy nagyobb konverziós értéket érj el a költségkereteden belül.
  • Nincs konkrét ROAS-célod.
  • A bevételre vagy a konverziós érték maximalizálására összpontosítasz.

Mérd a konverziókat

Ha az a célod, hogy a növekedést vagy a befektetés megtérülését helyezd előtérbe vállalkozásod számára, akkor nyomon kell követned az egyes kattintások után bekövetkező konverziókat, valamint azok értékét. Ehhez állítsd be a Google Ads-fiókodban a konverziós értékkövetést. Ha többet szeretnél megtudni a konverziós értékkövetésről, olvasd el ezt a Súgóközpont cikket.

Gyakorlati feladat: Cél-ROAS ajánlattételi stratégia beállítása

A cél-ROAS ajánlattételi stratégia létrehozásához a keresőkampányodban kövesd az alábbi lépéseket.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Válassz ki egy keresési kampányt a fiókodban.

2. lépés:
Válaszd a navigációs sávban a Beállítások menüpontot, majd a menüben az Ajánlattétel részt. Válaszd az Ajánlattételi stratégia módosítása lehetőséget, hogy új ajánlattételi stratégiát állíts be a kampánynál.

3. lépés:
A legördülő menüből válaszd ki a Konverziós értéket, mint az ajánlattétel típusát, amelyre összpontosítani szeretnél. Jelöld be a Hirdetési költés megtérülési cél jelölőnégyzetet, és add meg a hirdetési költés megtérülési célod. Kattints a Mentés gombra.

Gyakorlati feladat: Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégia beállítása

A konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégia létrehozásához a keresőkampányodban kövesd az alábbi lépéseket.

Kattints a nyílra, hogy többet megtudj.

1. lépés:
Válassz ki egy keresési kampányt a fiókodban.

2. lépés:
Válaszd a navigációs sávban a Beállítások menüpontot, majd a menüben az Ajánlattél menüpontot. Válaszd az Ajánlattételi stratégia módosítása lehetőséget az új ajánlattételi stratégia beállításához a kampánynál.

3. lépés:
A legördülő menüből válaszd ki a Konverziós értéket, mint az ajánlattétel típusát, amelyre összpontosítani szeretnél. Kattints a Mentés gombra.

Bevált gyakorlatok

Íme néhány tipp az értékközpontú ajánlattételi stratégia futtatásához.

Kattints a nyílra, hogy többet megtudj.

Szerezz több konverziós adatot.
A keresőkampányoknak legalább 15 konverziót kell gyűjteniük az elmúlt 30 napban, mielőtt bekapcsolod a cél-ROAS ajánlattételi stratégiát, hogy a gépi tanulási algoritmusok több adatot kapjanak, amelyek alapján megalapozott licitálási döntéseket hozhatnak.
Tudd, hogy mennyit költesz a Konverziós érték maximalizálása esetén.
A Konverziós érték maximalizálása arra törekszik, hogy teljes mértékben elköltse a napi költségkereted, hogy minél több konverziót érjen el, így ha jelenleg sokkal kevesebbet költesz a költségkeretednél, akkor a költés jelentős növekedését tapasztalhatod. Ezenkívül értékelned kell céljaid a befektetés megtérülése (ROI) szempontjából is az idő múlásával. Ha vállalkozásodnak van ROI-célja, érdemes megfontolnod a cél-CPA-ra való átállást.
Adj időt az optimalizálásra.
Az Intelligens ajánlattétel esetén fontos, hogy időt adj a kampánynak az optimalizálásra, mielőtt értékelnéd a teljesítményét. A közelmúltbeli teljesítmény értékelésénél vedd figyelembe a konverziós késést is. A konverziós késésről többet megtudhatsz ebben a Súgóközpont-cikkben.
Használd az Ajánlattételi stratégia jelentést.
Ez a jelentés lehetővé teszi, hogy megnézd, milyen jól teljesített az ajánlattételi stratégiád a legfontosabb mérőszámok tekintetében.
Előző
Következő

Optimalizálási pontszám tipp

Nézd meg a Javaslatok oldalon az Optimalizálási pontszámot, hogy lásd, mely kampányok számára jelenthet előrelépést egy új ajánlattételi stratégia bevezetése.

A legfontosabb tudnivalók

  • A Google Ads két értékközpontú automatizált ajánlattételi stratégiát kínál, a Cél-ROAS és a Konverziós érték maximalizálása stratégiát, amelyek segítik vállalkozásod növekedését.
  • Ha az a célod, hogy a növekedést vagy a befektetés megtérülését helyezd előtérbe vállalkozásod számára, akkor nyomon kell követned az egyes kattintások után bekövetkező konverziókat, valamint e konverziók értékét.
  • Az Intelligens ajánlattételnél fontos, hogy időt adj a kampánynak az optimalizálásra, mielőtt értékelnéd a teljesítményét.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.