Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Eseménycímkék beállítása

Eljutottál a konverziókövetés beállításának utolsó darabjához!

Ebben a modulban megtanulod, hogyan állítsd be az eseménycímkézést a konverziók követéséhez. Mint az előző modulok közül sok más modulban, a címkézési folyamatot is egy fiktív vállalkozás konkrét igényein keresztül fedezheted fel.

Mi az az eseménycímke?

Miután bevezetted a teljes webhelyre kiterjedő címkét, a következő lépés az eseménycímke beillesztése. Az eseménycímke segítségével megmondhatod a rendszernek, hogy a konverzióként mért vásárlói műveleteket határozza meg. Az eseménycímkét a webhely oldalainak <head></head> címkéi közé, közvetlenül a globális webhelycímke után illesztheted be.

Vedd figyelembe, hogy ha már van egy régi konverziós címke a webhelyeden, akkor el kell távolítanod a régi címkét, és ki kell cserélned erre az eseménycímkére. Ez biztosítja, hogy a címkék ne számoljanak duplán.

Milyen események mérhetők?

Kétféle eseménytípust mérhetsz: az oldalletöltéseket és a kattintásokat. Az eseménykódrészletek mindkettőhöz kicsit másképp néznek ki, de a címke megszerzésének és végrehajtásának folyamata ugyanaz.

Üzleti forgatókönyv felülvizsgálata

A tanfolyam első moduljában megismerkedtél a különböző üzlettulajdonosokkal és hirdetőkkel. Az alábbiakban felelevenítjük a hirdető Healthy Life HQ10-et és az üzlet tulajdonosának, Hirokónak a marketingcéljait a következő üzleti fázisban.

Mostanra Hiroko profi a Google Ads konverziókövetésben! Az üzlet első fázisában Hiroko már beállította volna a teljes webhelyre kiterjedő címkéket és néhány eseménycímkét. Ebben a következő fázisban azt szeretné mérni, hogy a legújabb fitneszvideó kampánya mennyire hatékony abban, hogy növelje a webhelyük látogatottságát, és több felhasználót vegyen rá arra, hogy feliratkozzon a fitneszórákra. Ezután az új felhasználói feliratkozásokat potenciális közönségként érheti el, amelyek a fitneszfelszereléseikre vonatkozó konverziókhoz vezethetnek.

Ennek elérése érdekében a fitneszórákra történő feliratkozásokhoz eseménycímkét ad hozzá. Eseménycímkét ad hozzá a kulcsfontosságú ruházati oldalak megtekintéséhez is, és természetesen a vásárláshoz is hozzáad egy címkét. Tekintse meg ezt a Súgóközpont-cikket, hogy megtudja, hogyan állíthat be Hiroko és más, hozzá hasonló vállalkozások eseménycímkéket.

Ellenőrizd, hogy a címke megfelelően működik-e

A legegyszerűbben a Google Tag Assistant bővítmény használatával ellenőrizheted, hogy a címke megfelelően működik-e.

Telefonszám-kódrészlet hozzáadása

Hasonlóan az eseménycímke hozzáadásához, a globális webhelycímke után egy telefonszám-kódrészlet is hozzáadhatsz. Emlékezzünk például arra, hogy Janelle a OneStop számára úgy hoz létre leadeket, hogy nyomon követi a weboldalán található telefonszámra érkező ügyfélhívásokat. Beállít egy konverziós műveletet a híváskonverziókhoz, és a Google Ads által létrehozott telefonszám-kódrészletet tölti le. Ezt a telefonszám-kódrészletet most már beillesztheti a weboldalára.

Megnyitja annak az oldalnak a HTML-jét, ahol a telefonszám megjelenik a weboldalán, és beilleszti a telefonszám-kódrészlet az oldal <head></head> címkéi közé, a globális webhely címke után.

Most, amikor egy felhasználó a hirdetésére kattintva a weboldalára lép, a OneStop szokásos weboldalon feltüntetett telefonszáma helyett egy Google-továbbítási számot lát. Ennek az új, dinamikus Google-továbbító telefonszámnak a használatával Janelle nyomon tudja követni az egyes hívások időtartamát, és rögzíteni tudja, hogy melyik hirdetés vezetett híváskonverzióhoz.

Összefoglaló

Ez a tanfolyam végigvezetett azon, hogyan állíts be konverziós műveleteket különböző forgatókönyvekhez a különböző vállalkozói céloktól függően: az értékesítés növelése, az alkalmazás telepítésének növelése, leadek generálása, elköteleződés ösztönzése és az online értékesítés növelése.

Ebben a modulban megnézted, hogyan kell az eseménycímkéket beépíteni a nyomon követni kívánt konverziós akciókhoz.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.