Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Fedezd fel a közönségmegoldásokat a tudatossági célok eléréséhez

Hogyan lehet a YouTube közönségével kapcsolatba lépni a videokampányod ismertségi céljainak elérése érdekében? Nézzük meg, hogyan használhatod a Google közönségmegoldásait a fogyasztókkal való széles körű kapcsolatteremtéshez és a márka vagy termék ismertségének növeléséhez.

Ebben a modulban megtanulhatod:

  • Közönség megoldások az ismertség növeléséhez
  • Bevált gyakorlatok a megvalósításhoz

Releváns célközönség elérése

Ha azt szeretnéd, hogy az elérést értelmes üzleti hatásra fordítsd, fontos, hogy olyan emberekkel lépj kapcsolatba, akik potenciális ügyfelek. A tudatosságra összpontosító közönségmegoldások lehetőséget nyújtanak arra, hogy elérd az embereket az alapján, hogy kik ők, az érdeklődési körük és szokásaik, vagy az általad meghatározott paraméterek alapján.

Kit próbálsz elérni?

A közönség megoldás kiválasztása attól függ, hogy kit akarsz elérni. Az alábbiakban nézzünk meg három lehetőséget.

Demográfiai adatok és részletes
Demográfia

Kapcsolódj össze emberekkel életkor, nem és életesemények (pl. főiskola elvégzése) alapján.

Érdeklődés
Közönség

Lépj kapcsolatba az emberekkel életmódjuk, érdeklődési körük és igényeik részletes képe alapján.

Egyedi érdeklődés
Közönség

Kapcsolódj össze az emberekkel a te elképzeléseid alapján.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Mi ez?
A demográfiai adatok lehetővé teszik, hogy számszerűsíthető jellemzők, például életkor, háztartási jövedelem és nem alapján kapcsolatot teremts a közönséggel.

A részletes demográfia lehetővé teszi, hogy további széleskörű, közös jellemzők alapján érje el az embereket, mint például:

  • Lakástulajdonosi státusz: hogy valakinek saját vagy bérelt otthona van-e.
  • Oktatás: iskolai végzettség
  • Foglalkoztatás: cégméret vagy iparág

Példa: Egy irodaszerekkel foglalkozó vállalat, amely a különböző iparágakban dolgozó alkalmazottak számára testre szabja üzenetét.

Megjegyzés: A célközönség jellemzőit és jellemzőit a Google becslése alapján határozzuk meg.

Mi ez?
Az Érdeklődés Közönség átfogó képet ad valakinek az életmódjáról, érdeklődési köréről és fogyasztási szokásairól. Válassz a Google Ads-ben az érdeklődéskategóriák válogatott listájából, mint például a kávézók törzsvendégei, a kutyabarátok, az izgalomkeresők, a sportrajongók és a luxusvásárlók.

Példa: Egy állat örökbefogadási vállalkozás, amely a macskabarát közönséget célozza meg.

Mi ez?
Az egyéni érdeklődés célcsoportok lehetővé teszik, hogy a céljaid alapján létrehozott egyéni célközönségen keresztül elérd a speciális felhasználói csoportokat.

Példa: Egy szórakoztatóipari vállalat, amely a potenciális mozilátogatók közönségét célozza meg egy adott filmmel kapcsolatban.

Határozd meg a tudatossági célközönség stratégiáját

Most, hogy már mindent tudsz a figyelemfelkeltés lehetőségeiről, határozzuk meg, melyik megoldás működik a legjobban a kampányodhoz. Vedd figyelembe a következő kérdéseket:

  • Van-e a közönségednek egy bizonyos közös életeseménye, például a lakástulajdonlás vagy az oktatás?
    • Válaszd a demográfiai vagy a részletes demográfiai adatokat.
  • Van rálátásod közönséged érdeklődési körére?
    • Válaszd az Érdeklődés Közönséget. A Find My Audience (Keresd meg a közönségemet) segítségével azonosíthatod a kategóriádhoz legjobban illeszkedő közönséget.
  • A célközönsége egy speciális csoport?
    • Válaszd az Egyéni érdekődés Közönség lehetőséget, hogy kulcsszavakkal, URL-címekkel és alkalmazásokkal hozza létre saját közönségét.

Bevált végrehajtási gyakorlatok

Miután kiválasztottál egy Közönség megoldást, itt az ideje, hogy megvalósítsd a stratégiáját! Nézzük meg, hogyan.

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

Válaszd ki az egyes gombokat, hogy többet tudj meg. A jobb felső ikon kiválasztásával nagyíthatsz.

Adj a hirdetéscsoportodnak megfelelő címet.

Így könnyen felismerheted a metrikákat a jelentésekben. Használd ezt az elnevezési konvenciót: Formátum_Közönség_Kreatív.

Ne fektesd egymásra a demográfiai adatokat és a közönséget.

Kerüld a nem és az életkor hozzáadását a kiválasztott célközönséghez. Ezzel korlátozod a hatókörét, és előfordulhat, hogy a kampányod lemarad a potenciális ügyfelekről. Ha túllépsz a demográfiai adatokon, relevánsabb embereket érhetsz el a vásárlási szándékuk alapján.

Állítsd be megfelelően a közönségstratégiáját.

Két ajánlott módja van a közönség megszervezésének, amikor figyelemfelkeltő kampányokat hozol létre:

  • Célközönségtípusonként egy kampány
    • Segít jobban ellenőrizni a költségvetés elosztását
  • Célközönségtípusonként egy hirdetési csoport ugyanazon a kampányon belül.
    • Segít a különböző közönségtípusokra vonatkozó licitek szabályozásában, könnyebben beállítható, és megkönnyíti a költségkeret elköltését.

Vedd figyelembe az alábbiakat, hogy segítsen meghatározni a beállítási stratégiát:

  • Prioritások: Több ellenőrzést és több automatizálást szeretne? Használjon egyetlen kampányt.
  • Gyakorisági korlátozás: Szüksége van frekvencia felső határra?
  • Használjon egyetlen kampányt.
    Mérés: Tervezi a célközönség szerinti jelentéskészítést és mérést? Használjon több kampányt.

Ha rövid hirdetéseket használsz, fontold meg a remarketinget.

A rövid hirdetéseket használó kampányok esetében fontold meg a hosszabb kreativitású kampányokban használt célközönségek remarketingjét. Ez a stratégia segít a gyakoriság növelésében és a márkaismertség növelésében az új és a régi vásárlók körében.

A Google Ads élményének személyre szabása

A Google-nél a hirdetési termékeink és partnerkapcsolataink fejlesztése a felhasználói átláthatóság, a választás és az ellenőrzés tiszteletben tartásán alapul. A Google számos olyan eszközzel rendelkezik, amelyek a felhasználók számára átláthatóságot és ellenőrzést biztosítanak adataik felhasználása felett, többek között:

  • Hirdetési beállítások: A hirdetések ellenőrzése a téged érdeklő témák alapján, vagy a hirdetések személyre szabásának teljes kikapcsolása.
  • Miért ez a hirdetés? Értsd meg, hogyan történik a hirdetések személyre szabása, és ellenőrizd azokat.
  • Tevékenységem: Tekintsd át a Google-ön keresztül keresett, megtekintett vagy nézett dolgokat, és töröld véglegesen az egyes tevékenységeket vagy teljes témákat.

Az Adatvédelmi irányelvekben bármikor tájékozódhatsz arról, hogy a Google hogyan használja fel az adataid, és a Google Ads Súgóközpontban további információkat találsz a személyre szabott hirdetésekről.

Ellenőrizd a tudásod

Most te jössz!

A legfontosabb tudnivalók

  • A célközönség megoldások, amelyek segítségével elérheted ismertségi céljaid, magukban foglalják a demográfiai, részletes demográfiai, érdeklődés célközönségeket és az egyéni érdeklődés célközönségeket.
  • A célközönség érdeklődési körének vizsgálatával határozd meg az igényeinek legjobban megfelelő közönség stratégiát.
  • Kövesd a bevált végrehajtási gyakorlatokat a figyelemfelkeltő kampány beállításakor.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.