Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Hasonló közönségek a Display hálózaton

A remarketing  és az Ügyfélegyezés nagyszerű módja annak, hogy újra kapcsolatba lépj a meglévő felhasználókkal és ügyfelekkel, és arra késztesd őket, hogy elvégezzenek egy műveletet a weboldaladon. Az újbóli bevonási stratégiád kiterjesztheted arra is, hogy a Hasonló közönségek segítségével olyan új ügyfeleket találj, akiknek közösek a jellemzői a meglévő ügyfélköröddel.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan:

  • állíts be hasonló közönségeket a kampányodban
  • alkalmazd a bevált gyakorlatokat
  • optimalizáld a kampányt, miután elindult.

Mit gondolsz?

Egy projektmenedzsment-szoftvereket értékesítő cég új ügyfeleket keres. A remarketing és a Ügyfélegyezés hihetetlenül hatékony eszköznek bizonyult, hogy újra kapcsolatba lépjenek azokkal az ügyfelekkel, akik már meglátogatták az oldalukat, vagy akik már az ügyfélkörükhöz tartoznak. Most szeretnék kiterjeszteni az elérésüket új célcsoportokra, akik nagy valószínűséggel vásárolnak.

Miért érdemes Hasonló közönségeket beállítani?

A Hasonló közönségek segítségével olyan új ügyfeleket érhetsz el, akik hasonló vásárlásokat végeztek, hasonló weboldalakat látogattak, vagy hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek, mint meglévő ügyfeleid.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Alapvető beállítási lépések

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

További információkért kattints a nyilakra.

1. lépés
Új kampány beállításakor lépj az Emberek, majd a Közönségek részre.

Válaszd a Böngészés lehetőséget, majd válaszd ki a Hogyan léptek kapcsolatba az Ön vállalkozásával-t.

2. lépés
Válaszd ki a Hasonló közönségeket, és válaszd ki az automatikusan létrehozott közönséglisták egyikét.

Tipp: Vidd a mutatót a lista fölé, hogy lásd, hány ember szerepel benne.

Kattints a gombra, ha többet szeretnél megtudni.

Most te jössz: Segíts beállítani a hasonló közönségeket

Meryl azzal van elfoglalva, hogy marketingstratégiákat dolgozzon ki, hogy látogatókat hozzon a szálloda weboldalára és az online szobafoglaláshoz. Korábban létrehozott egy remarketinglistát, melynek neve Minden üdülési csomag konvertáló, és ezt arra szeretné használni, hogy elérje azokat az embereket, akik hasonlóak azokhoz, akik a szállodája weboldalán és alkalmazásán keresztül vásárolták meg az üdülési csomagokat.

Készen állsz arra, hogy segíts Merylnek beállítani a Hasonló közönségeket a Normál Display-kampányában, hogy növelje ügyfélkörét?

Kattints a nyilakra, ha többet szeretnél megtudni.

Meryl a remarketinglistájához Hasonló közönséget szeretne elérni, amelynek neve Minden üdülési csomagot konvertáló.

A kezdéshez hozz létre egy új kampányt, és lépj a Közönségek menüpontra, válaszd a Böngészés lehetőséget, majd a Hogyan léptek kapcsolatba a vállalkozásával-t.

Ezután válaszd a Hasonló közönségek lehetőséget, és válaszd ki a listát, amely a Hasonló mint kifejezéssel kezdődik, majd a remarketing lista nevével folytatódik.

Meryl kiválasztja a Hasonló a Mindel üdülési csomag konvertáló lehetőséget, amely automatikusan az ő remarketinglistája, az Üdülési csomag konvertálók alapján jött létre. Meryl nem aggódik az eredeti remarketinglista kizárása miatt, mert a Google ezt automatikusan megteszi helyette.

Kattints a gombra, ha többet szeretnél megtudni.

Bevált gyakorlatok

Válaszd ki az egyes paneleket, ha többet szeretnél megtudni.

Ajánlattételi stratégiád beállításakor használd az Intelligens ajánlattételt, amely figyelembe veszi a Hasonló közönségek listákat, és automatikusan beállítja a megfelelő licitet az összes aukciódhoz.

A kampányszintű beállításokban célozd meg az összes nyelvet és eszközt, hogy hirdetéseid ne csak azokra korlátozódjanak, akik egy bizonyos nyelvet beszélnek vagy egy bizonyos eszközt használnak.

Kezdd a Minden konvertálóhoz hasonló közönség listával vagy a legnagyobb volumenű listákkal.

Nem kell kizárni az embereket az eredeti remarketinglistákból a Google Ads közönségkezelőjében. A Hasonló közönségek listái automatikusan kizárják őket, így csak az új ügyfeleket éred el.

Optimalizálási tippek

2-4 hetente nézd meg, hogyan teljesítenek a közönséglisták. Ehhez a Google Ads fiókjában kattints a Közönségek fülre, és tekintsd át az egyes listák legfontosabb teljesítménymutatóit.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Gondold át, hogy mik lehetnek a hasonló közönségek jellemzői, és teszteld a számukra releváns új kreatívokat (hirdetéseket, képeket és/vagy üzeneteket).

A meglévő kampány hatókörének bővítéséhez és további ügyfelek felkutatásához használd a közönségbővítő csúszkát:

  1. A Google Ads-ben válaszd a Közönségek menüpontot, majd a ceruza ikont, majd válaszda a Hirdetéscsoport kiválasztása lehetőséget.
  2. Válaszd ki a kampányt és a hirdetéscsoportot.
  3. Menj a Beállítások részbe, és mozgasd a csúszkát jobbra, hogy további ügyfeleket érj el, miközben megtartod a teljesítménycélokat.

A legfontosabb tudnivalók

A Hasonló közönségek segítségével olyan új ügyfeleket érhetsz el, akik hasonló vásárlásokat végeztek, hasonló weboldalakat látogattak, vagy hasonló érdeklődési körrel rendelkeznek, mint meglévő ügyfeleid.

  • A Hasonló közönségek listák automatikusan létrejönnek a remarketing és Ügyfélegyezés istáid alapján.
  • Nevük a Hasonló mint kifejezéssel kezdődik, utána pedig ugyanaz a nevük, mint a remarketing és Ügyfélegyezés listáidnak.
  • Hozz létre külön kampányokat vagy hirdetéscsoportokat a különböző típusú közönségek számára, így külön-külön szabályozhatod a költségkeretet, a liciteket és egyéb beállításokat, és minden egyes közönségre egyedi üzeneteket szabhatsz.
  • Terjeszd ki az elérést az összes nyelvi és eszközopció kiválasztásával a kampányszintű beállításokban.

Mutasd meg, mit tudsz

Nem

A Google automatikusan kizárta az ügyfeleket az eredeti remarketing listádból, amikor létrehoztad a Hasonló közönségek listát,

Keverhetem-e a közönségtípusokat ugyanabban a hirdetési csoportban?

Ne keverd a közönségtípusokat ugyanabban a hirdetési csoportban (pl. Hasonló közönség és Piacon belüli). Mivel közönségeinket úgy terveztük, hogy egyedi célokat célozzanak meg, javasoljuk, hogy az egyes közönségtípusokhoz külön kampányokat vagy hirdetéscsoportokat hozz létre, így külön-külön szabályozhatod a költségkeretet és egyéb beállításokat, és a kreatív üzenetküldést az egyes közönségekre szabhatod.

Hogyan működnek a Hasonló közönségek az Intelligens Display-kampányokkal?

Az Intelligens Display-kampányok kombinálják az automatikus remarketinget az automatikus kereséssel, beleértve a Hasonló közönségeket, így hirdetéseid ott jelennek meg, ahol a legtöbb üzletet fogják elérni. Ha a licitálást és az üzenetküldést kifejezetten a Hasonló közönségekre szeretnéd szabni, akkor egy normál Display-kampányt kell beállítanod.

Hogyan működik?

A Hasonló közönségek listái automatikusan létrejönnek a remarketing és az Ügyfélegyezés listák alapján. A Hasonló közönségek listák automatikusan kizárják az ügyfeleket az eredeti listáiról, így csak új ügyfeleket érhet el.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.