Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Használd ki saját adataid erejét marketingcéljaid eléréséhez

Te ismered legjobban az ügyfeleid. Használd fel a róluk szóló adatokat, hogy felül- és keresztértékesíthess, lezárd az eladást azokkal az emberekkel, akik már kapcsolatba léptek az oldaladdal, de nem konvertáltak, és elérd azokat az embereket, akik hasonlóak az ügyfeleidhez. A Keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták, az Ügyfélegyezés és a Hasonló közönségek kiegészítik egymást, és segítenek szélesebb hálót vetni a legfontosabb célcsoportok elérése érdekében.

Ebben a modulban megtudod, hogyan használhatod ki adataid marketingcéljaid eléréséhez.

A keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták (RLSA)

A keresőkampányok értékes forgalmat generálnak weboldaladra, és segíthetnek kiváló eredményeket elérni. De nem minden felhasználói forgalom egyforma!

Mit jelent ez?

A kulcsszavakra kereső emberek egy része már korábban is kapcsolatba lépett a webhelyeddel. Például:

  • Lehet, hogy már meglátogatták a honlapod.
  • Lehet, hogy már tettek termékeket a kosárba a webhelyeden, de aztán elhagyták azt.
  • Lehet, hogy teljesen újak a webhelyeden, és még nem fedezték fel a hihetetlen üzleted.

A keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták lehetővé teszi, hogy egyedi hirdetési kreatívokat jeleníts meg, és a hirdetéscsoportok ajánlatait másképp állítsd be a webhelyeddel vagy alkalmazásoddal való korábbi interakciók alapján.

A kampányteljesítmény javítása az RLSA-val

Nézzük meg, hogyan javíthatod keresőkampányaid teljesítményét az RLSA segítségével.

Hiroko a Your Adventure kerékpár- és kalandsportok online kiskereskedelmi áruház digitális marketingmenedzsere. Elégedett a Google keresőn keresztül érkező forgalommal, de szeretné javítani a kampányai teljesítményét.

Ebben a pillanatban három különböző csoport használja a "kerékpár" keresőszót.

  1. Az első csoport még soha nem hallott Hiroko online oldaláról.
  2. A második csoport korábban már meglátogatta az oldalát, de még mindig a különböző kerékpár-lehetőségek után kutat.
  3. A harmadik csoport már eljutott az oldala pénztároldalára, de nem töltötte ki az adatait.

Hogyan tud Hiroko minden csoportot egyénileg elérni az RLSA-val?

Válaszd ki az egyes lapokat, ha többet szeretnél megtudni.

Hozz létre egy szöveges hirdetést, amely egy "új felhasználói ajánlatot" tartalmaz, hogy elérd az első csoportot, mivel ezek az emberek még nem jártak a weboldaldon.

A második csoportra magasabbat licitálj, mivel ezeknek az embereknek nagyobb esélyük van a konverzióra, mivel ezek az emberek már ismerik az oldalad.

Készíts egy szöveges hirdetést, amely egy speciális "visszatérő ajánlatot" tartalmaz a harmadik csoport eléréséhez. Ezek az emberek talán úgy döntenek, hogy visszatérnek és vásárolnak!

Hogyan is működik ez az egész pontosan?

Amint Hiroko megjelöli a webhelyét a Google Ads remarketing címkével, a látogatók felkerülnek a remarketing listájára (az adatvédelmi beállításaiknak megfelelően). Hiroko ezután különböző közönséglistákat határozhat meg az alapján, hogy ezek az emberek milyen oldalakat látogattak meg, és milyen gyakran léptek kapcsolatba az oldalával.

Mit tehet Hiroko, miután beállította a keresési kampányaihoz a remarketinglistákat?

  • Növeli az ajánlatait bizonyos célcsoportokra.
  • Csökkentheti ajánlatait bizonyos célcsoportok esetében.
  • Hirdetési csoportokat hozhat létre általános kulcsszavakra, és csak azoknak mutathat hirdetéseket, akik korábban már meglátogatták az oldalát.
  • Hirdetési kreatívjait a vásárlóra szabja.
  • Bizonyos közönséglisták kizár a kampányaiból

Kattints a kártyára, ha többet szeretnél megtudni.

Milyen példák vannak a remarketing listákra?

"Az elmúlt 28 napban meglátogatta az oldalát, de nem konvertált".
"Az elmúlt 7 napban meglátogatta az oldalát, de nem konvertált".
"Hozzáadott egy terméket a kosárhoz, de nem konvertált".
"Elérte a Köszönöm oldalt (konvertált)"

Irányelvek és követelmények

A Google csak a kampánybeállításokban meghatározott hirdetések megjelenítéséhez használja fel az adatokat. A cookie-listákat nem osztjuk meg egyetlen hirdetővel sem, beleértve téged mint fiók tulajdonosát is. Egy remarketinglistának legalább 1000 felhasználóval kell rendelkeznie ahhoz, hogy felhasználható legyen.

Ügyfélegyezés

Minden interakció, amit az ügyfelekkel folytatsz, egy lehetőség arra, hogy kapcsolatot teremts velük a vásárlásig vezető úton. Ezek az interakciók minden nap új formákat öltenek, és további betekintést nyújtanak a számodra. A változó körülmények azonban megnehezítik az ügyfelek elérésének és a vásárlási útvonalra való rávezetésének egykor egyszerű megközelítését. Ma már több érintkezési pont és tényező van, amelyek befolyásolhatják a fogyasztói kapcsolatot.

De már van valami, ami segíthet!

Az ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM) adatai segíthetnek megérteni, hogy milyen típusú emberek állnak kapcsolatban a márkáddal, és az adatokból származó meglátásokat felhasználhatod a marketinggel kapcsolatos kihívások kezelésére.

Az Ügyfélegyezés lehetővé teszi, hogy kihasználd online és offline ügyféladataid, hogy elérd ügyfeleid, és a megfelelő üzenetet közvetítsd, bárhol is legyenek, bármilyen eszközön, a Keresési hálózat, a YouTube és a Felfedezés segítségével.

Ahogyan működik

Töltsd fel ügyfeleid adatait a Google Adsbe. Összehasonlítjuk a Google-ön kereső emberekkel, és közönséglistákat alkotunk belőlük. A feltöltés különböző típusú ügyféladatokat tartalmazhat (az egyezéshez), például e-mail címet, levelezési címet és telefonszámot. Nézzük meg közelebbről az alábbi lépéseket.

Szegmens

Az ügyféllista szegmentálása a kívánt marketingtevékenység alapján (pl. korábbi ügyfelek újraaktiválása).

Feltöltés

A lista feltöltése a Google Adsbe.

Közönséglisták

A lista közönséglistává alakul, és elérhetővé válik a Keresési hálózat, a YouTube és a Felfedezés célzásához.

Kreatív testreszabása

Testre szabhatod kreatívjaid speciális ajánlatokkal vagy ösztönzőkkel, amelyek kifejezetten erre a közönségre vonatkoznak.

Miért egészítsd ki közönségstratégiád az Ügyfélegyezéssel?

  • Tedd változatosabbá közönségstratégiád egy címke nélküli stratégiával.
  • Lépj újra kapcsolatba azokkal az ügyfelekkel, akiket egy ideje nem láttál.
  • Érd el azokat a vásárlókat, akik esetleg nem konvertáltak online, és nem szerepelnek az remarketinglistáidon (azaz olyan vásárlók, akik az alkalmazáson kívül vagy az üzletedben konvertáltak).
  • Érd el az ügyfeleket a vásárlási előzményeik alapján (azaz azok a vásárlók, akik az elmúlt hónapban legalább egyszer vásároltak).
  • Érd el az ügyfeleket az élettartam értékük alapján.

Hasonló közönségek

A Hasonló közönségek a remarketinglistákat használja ki, hogy olyan új ügyfeleket találjon, akik hasonló jellemzőkkel rendelkeznek, mint meglévő ügyfeleid. Segítségével minden platformokon keresztül kiterjesztheted értékes célközönségeid elérését.

Ahogyan működik

A Hasonó közönségek olyan embereket talál, akik hasonlóak az eredeti remarketing "maglistán" szereplőkhöz. Az emberek profilja hasonló a maglista tagjainak legutóbbi böngészési érdeklődése, keresőkifejezései és a YouTube-on megnézett videók alapján.

Rendszerünk aszerint "pontozza" az embereket, hogy mennyire hasonlítanak az eredeti maglistán szereplőkhöz, a hasonlóságot úgy határozzuk meg, hogy az emberek ugyanazok iránt érdeklődnek, ugyanazok a kategóriák, témák és termékek iránt.

Ha már rendelkezel hasonló célközönségből álló listákkal, ezeket a listákat beállíthatod kampányaidra, és magasabb ajánlatokat tehetsz, hogy értékes potenciális ügyfeleket érj el.

Megjegyzés: Minden hasonló közönségről eltávolítjuk a maglista tagjait, hogy biztosítsuk, hogy a hasonló lista és a maglista között nincs átfedés. A Minden látogató lista esetében ez azt jelenti, hogy a Minden látogatóhoz hasonló lista olyan felhasználókból áll, akik korábban még nem jártak a webhelyeden.

Összefoglaló

Akár meglévő ügyfeleid szeretnéd újra megszólítani, akár a legértékesebb ügyfeleid szeretnéd elérni, a Google közönségmegoldásai teljes körű stratégiákat és termékeket kínálnak neked, amelyekkel akkor léphetsz kapcsolatba az emberekkel, amikor azok készen állnak a vásárlásra.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.