Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Határozd meg marketingcéljaid

Meryl

OK! A tanfolyam felénél jársz. Szép kis időt töltöttünk azzal, hogy az ügyfélút fontosságáról beszélgettünk. Szánj egy pillanatot arra, hogy elismerd, milyen nagyszerű munkát végeztél eddig!

Most pedig folytassuk tovább. Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod fel ezt a tudást marketingcéljaid megvalósításához. Még sok mindent kell átvennünk, mielőtt a Marketing Genius Monthly címlapjára kerülsz.

Építsünk egy médiacélt

Tegyük fel, hogy pólókat árulsz, és úgy döntöttél, hogy többet szeretnél eladni belőlük. A tölcsér "megfontolás" részével foglalkozol. Tudod, hogy a pólóid nagyon puhák, ezért úgy döntesz, hogy keresőmotoros marketinggel megjeleníted a hirdetéseidet, amikor az emberek a "legpuhább pólók" kifejezésre keresnek.

Ennek a kampánynak a beállítása elég sok mérőszámot hozhat létre, többek között:

  • A hirdetés megjelenésének száma
  • A hirdetésre kattintók száma
  • Mennyibe került a kattintások összértéke
  • Az oldalon elidőzők száma
  • Azoknak az embereknek a száma, akik pólót tettek a kosarukba.

Mivel te a megfontoltságra összpontosítasz, úgy döntöttél, hogy az oldalra kattintók száma lesz a célod. Úgy gondolod, hogy ez a szám a legjobb mutatója annak, hogy az emberek elgondolkodnak a pólóidon. Úgy döntesz, hogy a célod vagy KPI-d az lesz, hogy a következő hónapban 10 000-rel növeld a pólókra való átkattintások számát. Most, hogy ezt rögzítetted, az összes többi szám mérőszámmá válik. Nem ezek a legfontosabb számok, de valószínűleg ezeket fogod először megnézni, ha a dolgok rosszul mennek.

Egyszerre csak egy cél

A legjobb gyakorlat, ha az ügyfélút minden egyes szakaszához egy célt választunk. Minden egyes szakasz egy adott elvárt eredményt céloz meg. Emellett egyetlen cél kiválasztása egyértelművé teszi annak meghatározását, hogy egy kampány sikeres volt-e vagy sem. Ha két cél van, és az egyik erős eredményt mutat, a másik pedig nem, akkor zavar lehet a reklám általános teljesítményének megítélésében.

Az alábbiakban felsoroljuk azokat a mérőszámokat, amelyeket a marketingcélok kialakításához használhatsz.

Tudatosság

Megfontoltság

Vásárlás

Hűség

  • márkaismertség
  • márka-visszaemlékezés
  • kiemelt
  • figyelem
  • márka kedveltsége
  • márkapreferencia
  • márkaasszociáció
  • márka kedvelése
  • vásárlási szándék
  • új ügyfelek
  • tranzakciók
  • átlagos rendelésméret
  • a befektetés megtérülése
  • a reklámköltés megtérülése
  • értékesítési költség
  • egy akcióra jutó költség
  • újravásárlás
  • upsells
  • ügyfél-ajánlások

Mi van akkor, ha egy cél nem mérhető?

Előfordul, hogy egy ideális célkitűzés nem mérhető. Ennek oka lehet a rendelkezésre álló adatmennyiség, a nyomon követés vagy az analitikai eszközök korlátai. Ilyen esetekben a javasolt intézkedés az, hogy a rendelkezésre álló mérőszámok között keresd, és azonosítsd azt a mérőszámot, amely a legszorosabban kapcsolódik a kívánt célkitűzéshez, vagy bizonyítottan hatással van a célkitűzésre.

Ezután ezt a mérőszámot "helyettesítő mérőszámként" (más néven proxy KPI) kell használnod, miközben keresed a megfelelő kampánymérés módját. Ha például nem lehetséges mérni a kampánynak a márka megfontoltságára gyakorolt hatását, akkor választhatod helyettesítő mérőszámnak a márkanévre irányuló keresések növekedését.

A marketingcélok felülvizsgálata

Hogyan határozzak meg egy reális teljesítménycélt?

Nagyszerű kérdés! Az egyik módja, hogy megnézzük a korábbi teljesítményed. Saját referenciaértékek hiányában esetleg iparági referenciaértékeket lehet keresni. A referenciaértékek azonban nem mindig állnak rendelkezésre.

A legtöbb médiaplatform képes megosztani a médiamérőikre vonatkozó benchmarkokat. Ez betekintést adhat abba, hogy más márkák az azonos iparágban és piacon mit tapasztalnak. Ha a te médiaplatformod nem rendelkezik referenciaértékekkel, próbálj meg az interneten rákeresni. Egy e-kereskedelmi vállalat például rákereshet a "2019-es e-kereskedelmi benchmarkok" kifejezésre.

A metrikus benchmarkok hasznosak egy adott csatorna hirdetései várható teljesítményének megértéséhez és a végrehajtási hibák azonosításához. Ha például az iparágra jellemző videó befejezési aránya 55% egy 15 másodperces hirdetésnél, és a saját videó befejezési aránya csak 25%, az azt jelezheti, hogy a hirdetés kevésbé vonzó a közönség számára, mint a versenytársaké. Ez nem okozhat pánikot, hanem inkább elősegítheti néhány új kreatív ötlet kipróbálását. Végül is, ha a célközönség nem nézi meg a hirdetést, hogyan várható el, hogy a hirdetés üzleti eredményeket érjen el?

Workshop: Marketing célkitűzések építője

Töltsd ki marketingcélkitűzéseid az ügyfélút minden egyes szegmensére, beleértve a mérhető változásokat és az ütemtervet is.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.