Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Határozd meg üzleti céljaid

Szia, Meryl vagyok!

Tekints engem a személyes marketing tanácsadódnak. A következő néhány lecke során együtt fogunk dolgozni azon, hogy meghatározzuk vállalkozásod fő céljait, és hatékony marketingkampányokká alakítsuk őket – így egyetlen marketingdollárod sem megy kárba.

Mielőtt belevágnánk, fogj egy tollat, és nyomtasd ki ezt a munkafüzetet, vagy töltse ki menet közben. Néhány különböző tevékenységen fogunk végigmenni, hogy magabiztosabbnak érezd magad a mérési megközelítésben.

OK! Kezdjük el…

Mi a célod?

A célod meghatározása egy egész életen át tarthat. Az üzleti cél meghatározása lényegesen kevesebb időt vesz igénybe. Egy célmeghatározás segít abban, hogy a vevőre összpontosíts, és arra, hogy terméked vagy szolgáltatásod hogyan felel meg az ő igényeiknek. A szervezetedben mindenkinek képesnek kell lennie arra, hogy világosan és magabiztosan beszéljen vállalkozásod céljáról.

Workshop figyelmeztetés!

Ezen a tanfolyamon időnként olyan szakaszokba fogsz belefutni, mint az alábbi. Ez azt jelenti, hogy van egy feladat, amit a munkafüzetben kitölthetsz. Talán arra gondolsz, hogy "Majd csak fejben megcsinálom. Ugyanaz a dolog." Újonc hiba! A dolgok leírása a legjobb módja annak, hogy tisztázd és katalogizáld a gondolataidat.

Egy könnyűvel kezdtem neked. Pár percnél több időt nem vesz igénybe.

Workshop: Üzleti célnyilatkozat

Kezdd azzal, hogy feljegyzed a következő alapokat:

1. Vállalkozásod neve
2. A terméked vagy szolgáltatásod
3. A ügyfeleid
4. Az általad az ügyfelednek nyújtott eredmény vagy előny

Írd ezeket a válaszokat a munkafüzetedbe. Mindenki ezt csinálja!

Az üzleti célok a kulcs

Mielőtt belevágnánk a marketingkoncepciókba, először tisztázzuk üzleti céljaid. A világosan meghatározott üzleti célok segítenek abban, hogy megértsd, mely stratégiák működnek vállalkozásod növekedése érdekében, és melyeken tudsz javítani.

A célkitűzés egy világosan meghatározott cél. Egyesek a "kulcsfontosságú teljesítménymutató" vagy KPI kifejezést is használják. Általában lazán kezelem a dolgokat, és itt kerülöm ezt a kifejezést, de ha profi marketinges vagy, akkor lehet, hogy szívesebben használod. Ha ez a helyzet, akkor tedd meg te!

A nagyszerű célkitűzés megalkotásának kulcsa, hogy mérhető legyen, és világos időkeretet tartalmazzon. Ne aggódj, végigvezetlek ezen a folyamaton. Miután azonosítottad üzleti céljaid (azaz üzleti céljaid), megtanulod, hogyan fordítsd le azokat marketingcélokká. Innentől kezdve a marketingcélokat lefordítjuk reklámkampány-célokra. Ekkor már biztos lehetsz abban, hogy azt méred, ami a legfontosabb az üzleti életedben.

A célkitűzések különböző típusai

Íme egy lista a célok típusairól, amelyekkel ebben a tanfolyamban foglalkozunk. (Ne feledd, egyesek ezeket "KPI-knek" hívják.)

Üzleti cél: Egy átfogó, legfelső szintű cél a vállalat számára. Ez a cél jellemzően a bevétel, a haszonkulcs vagy a volumen (például az eladott egységek) növelésére összpontosít. Gyakran előfordul, hogy a nagyobb vállalatok minden egyes üzletágukhoz létrehoznak egy-egy alcélt.

Marketingcélok: Ezek támogatják az üzleti célt. Egyes kisebb vállalatok nem feltétlenül rendelkeznek akkora léptékkel, amely indokolná ezt a fokú specifikusságot.

Médiacélok: Ez az egyes csatornákra vonatkozó célokra utal, amelyek a marketingcélok eléréséhez szükségesek (például a YouTube-kampány célja).

Kampánymérőszámok: Ezek azok az egyedi mérőszámok, amelyekkel a médiacélok sikerét méri.

Workshop: Mi jár a fejedben?

Egy pillanat múlva meghatározzuk, hogy melyik üzleti cél illik a legjobban a te vállalatodhoz. De mielőtt ezt megtennénk, szánj egy percet az alábbi kérdések megválaszolására:

1. Mi az, ami éjszakánként nem hagy nyugodni a vállalkozáoddal kapcsolatban?

2. Hogyan keres pénzt a céged?

3. Honnan várható a növekedés?

4. Mely versenytársak teljesítenek jól a piacon és miért?

5. Hol szeretnéd, hogy legyen a vállalkozásod öt év múlva?

Hogyan lehet több pénzt keresni

Az alábbiakban egy táblázat mutatja be, hogyan lehet sok pénzt keresni. Izgalmas, igaz? Nos, ahogy valószínűleg kitalálhatod, van egy bökkenő. Ha növelni akarod a profitodat, csak kétféleképpen teheted meg: csökkentheted a költségeidet vagy növelheted a bevételeidet. Ha növelni akarod a bevételeidet, akkor vagy az árat, vagy a mennyiséget növelheted. Mi az a mennyiség? A vállalkozás típusától függően a mennyiség jelenthet eladott egységeket, kapacitást, leadeket vagy valami mást.

Figyeld meg az alábbi ábrán, hogy az egyes eredményeket hogyan befolyásolják más döntések.

Válaszd ki bármelyik elemet az alábbiakban, hogy megtudja a definícióját.

profit

A profit növelése

Pénzügyi nyereség növelése; a megkeresett összeg és a valaminek a megvásárlására, működtetésére vagy előállítására fordított összeg közötti különbség.

Ha növelni akarod a profitot, csak kétféleképpen teheted meg: csökkentheted a költségeid, vagy növelheted a bevételeid.

költség

Alacsonyabb költség

Valaminek a megvásárlására, működtetésére vagy előállítására fordított összeg csökkentése.

bevétel

A bevétel növelése

Növeld a vállalat bevételét - a bejövő pénzt.

Ha növelni szeretnéd a bevételed, akkor vagy az árat, vagy a mennyiséget növelheted.

ár

Áremelés

Növeld az ügyfél által a termékek megvásárlásáért fizetett összeget.

ár

Alacsonyabb ár

A vásárló által a termékek megvásárlásáért fizetett összeg csökkentése.

kereslet

A kereslet növelése

Növeld a fogyasztók hajlandóságát, hogy egy termékért árat fizessenek.

mennyiség

A mennyiség növelése

Mi az mennyiség? A vállalkozás típusától függően a mennyiség jelenthet eladott egységeket, kapacitást, leadeket vagy valami mást.

Workshop: Üzleti stratégiák

Az árrés, a bevétel és a mennyiséga legtöbb vállalkozás számára a pénzügyekről való gondolkodásmódot jelenti (bár a költségek csökkentése szintén nagyon fontos). Melyik működik a legjobban a számodra?

Az árrés vagy a nyereség javítása: ez nagyszerű a költségek csökkentésére és a bevételek növelésére törekvő vállalatok számára. Általában azonban kompromisszumot kell kötni. Például előfordulhat, hogy a költségcsökkentést célzó egyes beruházások csak néhány év múlva térülnek meg, így a vállalat rövid távon kevesebb pénzhez jut, bár hosszú távon nagyon nyereséges lesz. Jellemzően a befutott vagy a kisebb haszonkulccsal rendelkező vállalatok, például a kiskereskedelmi cégek, ezt helyezik előtérbe.

Növeld a bevételt: a vállalatok gyakran úgy növelik a bevételüket, hogy vagy megpróbálják növelni a teljes eladások számát ugyanazon az áron, vagy növelik az árat – vagyis a bevétel akkor is nőhet, ha a teljes eladások nem nőnek.

Növeld a mennyiséget: azok a vállalatok, amelyek növelni kívánják a mennyiséget, vagy csökkentik az árat, hogy több eladást érjenek el, vagy különböző taktikákat alkalmaznak a kereslet növelésére. Ez azonban rövid távon kevesebb nyereséget jelenthet.

Stratégiai célkitűzések

Eddig a pénzügyi célkitűzésekre összpontosítottunk, de sok vállalat ezen a legfelső szinten stratégiai célkitűzéseket is használ, amelyek felvázolják, hogyan fogják elérni pénzügyi célkitűzéseiket. Egy példa a stratégiai célkitűzésre a márka erejének növelése.

Mit értünk márka alatt? Itt talán érdemes megemlíteni, hogy a márka egy zavaros kifejezés lehet. Egyesek számára a márka a logót jelenti. Ebben az összefüggésben azonban csak arra gondolunk, hogy az emberek hogyan gondolnak a vállalatodra és termékeidre. Ez a te márkád.

A márka erőssége (más néven márkaérték) a marketingiparban használt kifejezés, amely azt az értéket írja le, amit egy jól ismert név (mint például a Sony) jelent. Az elképzelés lényege, hogy egy jól ismert márkanév több bevételt generálhat pusztán a márka ismertségéből.

Nehéz új ügyfeleket szerezni, ha a fogyasztók nem ismerik a márkát, vagy nincs róla kedvező véleményük. Ez a meglévő ügyfelek megtartásában is kihívást jelent. Ezért a márkaépítés valóban fontos a vállalat azon képessége szempontjából, hogy hosszú távon növelni tudja az eladásokat. Ezzel el is érkeztünk a hosszú távú vs. rövid távú gondolkodáshoz…

Rövid távú vs. hosszú távú gondolkodás

Ahhoz, hogy vállalkozásod virágzásnak induljon, képesnek kell lenned arra, hogy ma és a jövőben is pénzt keress. Egyensúlyt kell teremtened a rövid és hosszú távú céljaid között.

Nézzünk egy példát. A nyersanyagárak emelkedése miatt egy elektronikai gyártó úgy dönt, hogy az áremelés helyett csökkenti a reklámra fordított beruházásait. A döntés nem könnyű. Az áremelés az árérzékeny vagy kevésbé hűséges jelenlegi vásárlók elvesztésével járhat. A reklámberuházások csökkentése csökkenti a vállalat képességét, hogy új vásárlókat vonzzon, ami hosszú távon az értékesítés csökkenését eredményezheti.

Ne feledd, hogy minden rövid távú döntésnek egy hosszú távú cél elérését is szolgálnia kell.

Mi az ésszerű növekedési cél?

Hogyan kellene a marketingeseknek növekedési célokat kitűzniük? Ez elsősorban attól függ, hogy mennyire kiforrott a piacon, ahol versenyez. Ha te egy kiforrott vállalat vagy, akkor a növekedés valószínűleg szerény lesz, mivel egyre kevesebb lehetőség van a növekedésre. Ez nem feltétlenül rossz. Egy nagy márka esetében az alacsony egyszámjegyű növekedés több dollárt jelenthet, mint egy kis márka esetében a kétszámjegyű növekedés. Másrészt egy kevésbé befutott vállalat ésszerűen törekedhet ambiciózusabb növekedésre. Csak legyél tekintettel a csökkenő megtérülésre, és értsd meg, meddig lehet elmozdítani a növekedési ambíciókat.

Amikor eldöntöd, hogy milyen marketingbefektetés megtérülési (ROI) célt tűzöl ki magad elé, nem biztos, hogy a magasabb ROI a legjobb választás. A növekedési célok elérése érdekében dönthetsz úgy, hogy a haszonkulcsot a gyorsabb ügyfélnövekedésbe fekteted. Ha például egy 2 dolláros ROI kétszer akkora ügyfélnövekedést kínál, mint egy 3 dolláros ROI, a marketingesek választhatják a 2 dolláros célt, bár ez a második legjobb lehetőség a nyereségesség szempontjából.

Néha a megfelelő cél az, amelyik megtartod a céget. Ez is rendben van!

Workshop: Üzleti célkitűzés építő

Most, hogy azonosítottunk néhány stratégiát a célok elérésére, adjunk hozzá további részleteket, hogy pontosan mérhetőek legyenek. Válaszolj erre a három kérdésre:

1. Hogyan fogsz értéket teremteni (nyereséget, bevételt vagy volument)?
2. Milyen mérhető változást célzol meg?
3. Mennyi ideig fog tartani?

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.