Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Hirdetésbővítmények fontossága

Minden keresés a Google-on egy konkrét igényt tükröz. Akár általános információt, akár terméket, helyet vagy valami mást keresnek a felhasználók, olyan találatokat akarnak, amelyek relevánsak számukra. A hirdetésbővítmények további információkat nyújtanak, hogy kiemeljék a releváns információkat a vállalkozásodról és kínálatodról.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod a hirdetésbővítményeket, hogy jobban felvehesd a kapcsolatot közönségeddel és elérd marketingcéljaid.

Miért fontosak a hirdetésbővítmények?

A hirdetésbővítmények olyan kiegészítők, amelyek a meglévő szöveges hirdetéseket egészítik ki. Kiemelik a vállalkozásoddal és kínálatoddal kapcsolatos releváns információkat. A hirdetésbővítmények fokozzák az ügyfelek elkötelezettségét és a relevanciát, ami jobb hirdetési teljesítményt eredményezhet. Íme néhány további előnyük:

Kiemelik a hirdetésed: A hirdetésbővítmények kiemelik szöveges hirdetésed, ami a felhasználók nagyobb elkötelezettségéhez és az átkattintások számának növekedéséhez vezet.

Fokozza a hatékonyságot: Ezek a plusz kattintások gyakran alacsonyabb kattintásonkénti költséggel érhetők így el, összehasonlítva annak a költségével, ami ahhoz kell, hogy javítsunk a hirdetés pozícióján.

Növeli a konverziókat: Ha a felhasználóknak már az elején releváns információkat adunk, az gyakran több minősített potenciális ügyfelet eredményez.

Annak meghatározásakor, hogy melyik hirdetésbővítményt érdemes használni, gondolj az ügyfeleidre és az útjukra. Hogyan keresnek jellemzően a vállalkozásodra? Milyen információkat keresnek? Hogyan tudod őket a legjobban rávezetni az általad kívánt cselekvésre?

Megjegyzés

A hirdetésbővítmények nem minden aukción jelennek meg. A rendszer akkor választ egy hirdetésbővítményt vagy hirdetésbővítmények egy csoportját, amikor az a legvalószínűbb, hogy a kívánt hirdetési teljesítményt elősegíti.

Univerzális bővítmények

A belsőlinkek, a kiemelő és a részletkiemelő bővítmények univerzális bővítményeknek számítanak, mivel bármilyen marketingcél elérését segíthetik.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A belsőlinkek olyan kiegészítő linkek, amelyek a keresőhirdetések szövege alatt jelennek meg, és a felhasználókat a webhelyed meghatározott oldalaira irányítják.

Előnyök
A belsőlinkek hozzáadása növelheti a hirdetések átlagos átkattintási arányát. Azzal, hogy a felhasználókat közvetlenül a megfelelő oldalra irányítják, csökkentik a konverzióig vezető lépéseket.

Bevált gyakorlatok
Adj hozzá minél több releváns és hasznos belsőlinket, de a nyolc-tíz az ideális. Linkelj webhelyed népszerű vagy magas konverziót elérő részeire, hogy a fogyasztók könnyebben el tudjanak navigálni ezekre az oldalakra. Győződj meg róla, hogy elegendő tartalom van a webhelyeden ahhoz, hogy legalább két belsőlink legyen; ellenkező esetben a belsőlinkek nem fognak megjelenni.

A kiemelő bővítmények rövid, specifikus szövegrészletek.

Előnyök
A kiemelő bővítmények az üzlet, a termékek vagy szolgáltatások értéknövelő tulajdonságaira vonatkozó információk kiemelésére szolgálnak. Fokozhatják a felhasználók elkötelezettségét és növelhetik az átkattintási arányt.

Bevált gyakorlatok
Fogd a kiemelő bővítményeket a lehető legrövidebbre és legkonkrétabbra, hogy kiemeld, mi teszi egyedivé vállalkozásod. Legalább hat kiemelő bővítményt szerepeltess a kampányaidban.

A részletkiemelő bővítmények lehetővé teszik egy adott termék vagy szolgáltatás jellemzőinek leírását, mielőtt a felhasználók rákattintanának a hirdetésre.

Előnyök
A részletkiemelő bővítmények használatával több minősített potenciális ügyfelet szerezhetsz. Ha a felhasználóknak konkrét információkat adsz arról, hogy mit kínálsz, mielőtt meglátogatják a webhelyedet, nagyobb valószínűséggel fognak konvertálni a kattintás után.

Bevált gyakorlatok
Győződj meg arról, hogy a kiválasztott fejlécek olyan információkat nyújtanak, amelyek hasznosak és vonzóak a felhasználók számára.

Optimalizálási pontszám tipp

Nézd meg az Optimalizálási pontszám eszközt a Javaslatok fül alatt, hogy lásd, mely kampányokból hiányoznak az univerzális bővítmények. Tekintsd át az ajánlott bővítményeket, vagy hozz létre újakat, hogy növeld hirdetéseid relevanciáját és teljesítményét.

További bővítmények kiválasztása a marketingcélod alapján

A három univerzális bővítmény mellett vannak olyan specifikus hirdetésbővítmények, amelyek konkrét marketingcélokhoz kapcsolódnak. Ha a hirdetésbővítményeket a kívánt célokhoz igazítod, még jobban bevonhatod a fogyasztókat, és cselekvésre ösztönözheted őket.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A hívásbővítmény használatával bátorítsd a felhasználókat arra, hogy hívják fel vállalkozásod közvetlenül a keresőhirdetésből.

Hogyan működik
Amikor a hívásbővítmény megjelenik, a felhasználók a bővítményre kattintva közvetlenül a vállalkozásod hívhatják, vagy a hirdetésre kattintva a weboldaladra léphetnek. Részletes jelentést kaphatsz az ilyen hirdetésekből érkező hívásokról.

Bevált gyakorlatok
A fiókbeállításokban engedélyezd a telefonhívások konverzióiról szóló jelentést, hogy felmérd, mely kampányok, hirdetéscsoportok és kulcsszavak a leghatékonyabbak a hívások konverziójának előmozdításában.

A helybővítmények útbaigazítást nyújtanak a fogyasztóknak az üzletedhez, így segítve az üzleten belüli forgalom növelését.

Hogyan működik
A helybővítmények a hirdetés szövege mellett megjelenítik az üzlet címét, telefonszámát és egy térképjelzőt. Mobileszközökön egy link található, amely útvonaltervezést tartalmaz az üzletedhez.

Bevált gyakorlatok
A helybővítmények kiszolgálása a Google Cégem fiókon keresztül történik. Győződj meg róla, hogy az olyan információk, mint a cím és a telefonszám naprakészek. Adj erőteljesebb licitet az üzleteid közelében lévő felhasználókra, hogy segítsd őket az üzletedhez irányítani; ezt a Google Ads speciális helybeállításain keresztül teheted meg ajánlatkorrekciók segítségével.

Az alkalmazásbővítmények elősegítik a mobilalkalmazás letöltését, miközben lehetőséget adnak a felhasználóknak, hogy meglátogassák webhelyed.

Hogyan működik
Ha egy felhasználó rákattint erre a bővítményre, akkor a mobilalkalmazás-áruházban található alkalmazás letöltési oldalára irányítja. Ha a keresőhirdetés címsorára kattint, akkor a webhelyed egy megadott céloldalára irányítja őket.

Bevált gyakorlatok
Használj alkalmazásbővítményeket, hogy azok megjelenjenek mind márkával kapcsolatos, mind általános kulcsszavak esetén. Ne korlátozd a bővítményt a mobilalkalmazások letöltésének ösztönzésére szolgáló kulcsszavakra, mivel a felhasználóknak lehetőségük van a weboldalra való átkattintásra is.

Most te jössz!

Gyakorlati feladat: Kézi hirdetésbővítmények létrehozása

Bár a Google Ads automatikusan létrehozhatja és megjelenítheti a hirdetésbővítményeket, lehetőség van a hirdetésbővítmények kézi beállítására is. Nézzük meg a folyamatot.

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

További információkért kattints a nyílra.

1. lépés:
Az Áttekintés oldalon válaszd a Hirdetések és bővítmények, majd a Bővítmények lehetőséget. Ezután kattints a plusz gombra.

2. lépés:
Válaszd ki a hozzáadni kívánt bővítményt.

3. lépés:
A Hozzáadás legördülő menüből válaszd ki azt a szintet, amelyhez hozzá szeretnéd adni a bővítményt. Az alacsonyabb szintű bővítmények felülírják a magasabb szintű bővítményeket; például egy adott hirdetéscsoport szintjén hozzáadott részletkiemelő bővítmény fog megjelenni a fiók szintjén hozzáadott részletkiemelő bővítmények helyett.

4. lépés:
Új bővítmény létrehozásához válaszd az Új létrehozása lehetőséget, és add meg a kért információkat.

5. lépés:
Az Előnézet eszközzel tekintsd át a bővítményt. Ha kész, válaszd a Mentés lehetőséget.

Bevált gyakorlatok

Íme néhány tipp a hatékony hirdetésbővítmények létrehozásához.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

Engedélyezz minél több hirdetésbővítményt.
A hirdetés megjelenési helyétől és a felhasználó eszközétől függően egy hirdetés maximum négy bővítményt jeleníthet meg - ezért érdemes annyi bővítményt létrehozni, amennyinek van értelme a vállalkozásod számára.
Optimalizáld hirdetésed teljesítményét.
Az optimális hirdetéscsoport-teljesítmény érdekében győződj meg arról, hogy a hirdetéscsoportod legalább két kiterjesztett szöveges hirdetésből, egy reszponzív keresőhirdetésből és három hirdetésbővítményből áll. Győződj meg arról is, hogy a hirdetésrotáció az Optimalizálás beállításon van.
Előző
Következő

A legfontosabb tudnivalók

  • A hirdetésbővítmények a meglévő szöveges hirdetések kiegészítései, amelyek kiemelik a vállalkozásodra és az általad kínált szolgáltatásokra vonatkozó releváns információkat.
  • Használj részletkiemelő bővítményeket, kiemelő bővítmények és belsőlink-bővítményeket, hogy növeld hirdetéseid relevanciáját, és vonzóbbá tedd azokat a fogyasztók számára.
  • Az univerzális bővítmények mellett válassz más, a marketingcéljaid szempontjából releváns hirdetésbővítményeket is.
  • A Google Ads képes automatikusan létrehozni és megjeleníteni a bővítményeket, de lehetőség van a hirdetésbővítmények kézi beállítására is.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.