Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Hirdetési rangsor javítása

Ebben a modulban megtanulod, hogyan javíthatod a hirdetési rangsorod. Ez magában foglalja, hogy képes legyél meghatározni a Minőségi mutatót, és javítani tudod a várható CTR-t (átkattintási arányt), a hirdetés relevanciáját és a landing page élményét.

Mi a minőségi mutató?

A minőségi mutató a hirdetések, kulcsszavak és céloldalak minőségének értékelése. A jobb minőségű hirdetések alacsonyabb árakat és jobb hirdetési pozíciókat eredményezhetnek. A minőségi mutató a várható átkattintási arányból, a hirdetés relevanciájából és a landing page élményéből tevődik össze.

Hogyan találhatod meg a Google Ads minőségi mutatóját?

A te aktuális minőségi mutatód és annak összetevőit a Google Ads felületén található négy Minőségi mutató állapot oszlopban láthatod: Minőségi mutató, Céloldallal kapcsolatos élmény, Hirdetés relevanciája és Várható átkattintási arány (eCTR). Kövesd az alábbi utasításokat az állapot oszlopok ellenőrzéséhez.

Tipp

A vállalkozásod számára releváns összes hirdetésbővítményt használnod kell, mivel a hirdetésbővítmények várható hatása a Hirdetésrangsorba beleszámít. További részletekért használd ezt a bevált gyakorlatok útmutatót: Minőségi pontszám használata az optimalizálás irányításához.

A hirdetésminőség javítása érdekében összpontosíts a minőségi mutató három összetevőjére

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A várható átkattintási arány (eCTR) megjósolja, hogy a kulcsszó valószínűleg a hirdetésre való kattintáshoz vezet-e. Azonban aktívan dolgoznod kell azon, hogy javítsd az átkattintási arányt (CTR), amely gyakran azt jelenti, hogy a hirdetésed látó felhasználók végül valóban rákattintanak-e a hirdetésre.

Az átkattintási arány javítása érdekében a következőket teheted:

  • Legyél konkrét a hirdetésedben: A hirdetés szövegében (különösen a főcímben) szerepeltess kulcsszavakat, hogy megmutasd az embereknek, hogy a hirdetés közvetlenül kapcsolódik a keresésükhöz.
  • Kísérletezz különböző cselekvésre ösztönzésekkel: Ingyenes szállítást vagy ingyenes visszaküldést kínálsz? Hívj most vs. foglalj most!
  • Emeld ki terméked vagy szolgáltatásod egy egyedi előnyét: Mi különböztet meg téged a versenytársaktól? Gondold át, mi az, ami a felhasználók számára fontos (esetleg egy kivételes garancia vagy visszatérítési irányelv).
  • Készíts idő- vagy helyspecifikus hirdetési szöveget: Teszteld a szezonális kreatívokat ünnepek vagy különleges események idején, vagy teszteld a helyszínre optimalizált kreatívokat.

A hirdetések relevanciájának javítása érdekében érdemes:

  • Adj hozzá kizáró kulcsszavakat: Megakadályozza, hogy hirdetéseid megjelenjenek a nem kívánt vagy a termékedhez vagy szolgáltatásához nem szorosan kapcsolódó keresésekre.
  • Legyél specifikus a mobilon: Ha a felhasználó mobilos keresési élménye eltér az asztali számítógépes kereséstől, teszteld a mobil-specifikus kreatívokat.
  • Legyél helyi: Célozd meg a vállalkozásodnak megfelelő régiót úgy, hogy csak a releváns nyelveket és helyszíneket használod.
  • Tartalmazza a releváns keresőkifejezéseket a hirdetési szöveg: A vállalkozásodhoz kapcsolódó keresőkifejezések beillesztése a hirdetési szövegbe segíthet abban, hogy a hirdetésed nagyobb érdeklődést keltsen a felhasználókban.

A céloldal élményének javítása érdekében érdemes lehet:

  • Küldd a forgalmat a megfelelő céloldalra: A kattintások az oldalra közvetlen összefüggnek a felhasználó keresési kifejezésével. Ha egy keresés a "csíkos ingek" kifejezésre irányul, akkor a céloldalon csíkos ingeket kell megjeleníteni, nem pedig valamilyen más ingfajtát vagy ruházatot általában.
  • Legyél következetes: Győződj meg róla, hogy a céloldal folytatja a hirdetés által elindított beszélgetést, és követi a hirdetés ajánlatát vagy a felhívást a cselekvésre.
  • Tedd átláthatóvá és megbízhatóvá az oldalad: A látogatók számára tedd könnyen észrevehetővé az elérhetőséged, és világosan fogalmazd meg, hogy mivel foglalkozik a vállalkozásod. Ha személyes adatokat kérsz az ügyfelektől, tedd egyértelművé, hogy miért kéred azokat, és mit fogsz velük kezdeni.
  • Dolgozz a betöltési sebességen és az átláthatóságon: Segítsd a felhasználókat abban, hogy gyorsan megtalálják, amit keresnek, azáltal, hogy előnyben részesítik azt a tartalmat, amely görgetés nélkül látható.
  • Gondold újra a mobilt: A könnyű navigációt a felhasználók még inkább értékelik a mobilos weboldalakon, ezért győződj meg róla, hogy a sajátod optimalizált-e.

Tudásellenőrzés

Összefoglaló

Ebben a tanfolyamban megtanultad, hogyan működik a Google Ads aukciója, hogyan határozza meg a minőségi mutatót, és hogyan javíthatod a hirdetési rangsorod.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.