Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Indítsd el a Google Cégem szolgáltatást

Ismerd meg, hogyan bővítheted vállalkozásod online jelenlétét üzleti listák létrehozásával és az ügyfelekkel való kapcsolattartással a Google My Business weboldalépítő, a megosztások és az üzenetküldés segítségével.

Ebben a modulban megtanulod a fiók létrehozásához szükséges lépéseket, az esetlegesen már beállított vállalkozás igénylését, és még aznap megkezdheted az ügyfelekkel való kapcsolattartást!

Ismerd meg Hirokót

Hiroko szenvedélye a fitnesz és a fitneszruházat tervezése. Miután némi sikert aratott kézzel készített terveinek különleges eseményeken történő eladásával, Hiroko úgy dönt, hogy itt az ideje, hogy hobbijából valódi vállalkozás legyen.

Hetekig tartó keresgélés után Hiroko megtalálja a megfelelő helyet új ruházati boltjának, a Fit ‘n’ Fabnak. Hiroko azonban hamarosan rájön, hogy a vásárlók folyamatos áramlásának fenntartása nagyobb kihívás lesz, mint gondolta.

"Nagymértékben bővíthetem a vásárlói körömet online, de nem sokat tudok a weboldal építéséről vagy a vásárlókkal való interakcióról, különösen nem mobilon. Anélkül, hogy lenne pénzem segítséget fizetni, fel tudom-e vinni a vállalkozásomat a világhálóra, és tudom-e magam irányítani?"

Abszolút! A Google Cégem segítségével Hiroko új fitneszruha-üzletét hamarosan észreveszik és elfoglalt lesz!

Nézzük meg közelebbről.

Fiók és lista létrehozása

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

 

Google Cégem fiók létrehozása

A Google Cégem regisztrációhoz Hiroko ellátogat a google.com/business oldalra, és megadja vállalkozásának adatait.

A Google Cégem fiókoknak két típusa van: egyéni felhasználó és helycsoport. A telephelycsoport lényegében a telephelyek mappája, amelyet a felhasználói fiókján belül hoz létre.

Helyszíni lista(k) hozzáadása a fiókhoz

Hiroko ezután hozzáadja a listáját a fiókhoz. A kis számú telephellyel rendelkező vállalkozások egyenként is hozzáadhatják a listájukat. A 10 vagy több telephellyel rendelkező vállalkozások egy tömeges feltöltési táblázat létrehozásával tömegesen is importálhatják telephelyeiket.

A helyadatok naprakészen tartása

A státusz oszlopban Hiroko láthatja, hogy a tartózkodási helyét közzétették-e vagy sem. Fontos, hogy a vállalkozások rendszeresen ellenőrizzék Google Cégem fiókjukat a hibák tekintetében, és győződjenek meg arról, hogy a helyadataik (például a nyitvatartási idő és a telefonszám) naprakészek.

Igényelj egy már létező listát

A Hiroko’s Fit ‘n’ Fab-tól eltérően nem minden vállalkozásnak kell a semmiből létrehoznia egy listát. Mi a helyzet akkor, ha egy meglévő listát szeretnél igényelni, több telephelyed van, vagy ha egy meghatalmazott felhasználót szeretnél hozzáadni a fiókodhoz? Tekintsd meg a Google Cégem fiók beállításával és kezelésével kapcsolatos néhány gyakran ismételt kérdéseket.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Kétféleképpen lehet igényelni egy meglévő listát:

  • Regisztrálj vagy jelentkezz be a Google Cégem szolgáltatásba. Miközben megadod vállalkozásod adatait, a rendszer javaslatot tesz a lehetséges találatokra. Válaszd ki vállalkozásod, és erősítsd meg, hogy jogosult vagy a kezelésre.
  • Keresd meg üzleti bejegyzésed a Térképeken, és válaszd az Igénybejelentés az adott vállalkozásra lehetőséget.

És ne aggódj, ha nem minden információ felel meg teljesen. Lehetőséged lesz szerkeszteni, amint ellenőrizve lett, hogy te vagy a vállalkozás tulajdonosa.

Ne pánikolj! Ha valaki a szervezetedben már igényelte a vállalkozást, akkor lehetőség van arra, hogy további felhasználókat adj hozzá a fiókhoz.

Ha nem ismered fel azt a fiókot, amelyik hitelesítette a listát, akkor kérned kell a tulajdonjogot, és követned az utasításokat az üzlet igényléséhez.

Ha még nem igényelted a listád, kezd ott. Ha te birtoklod és kezeled a listát, bármikor jelentkezz be a Google Cégem fiókodba, hogy elvégezd a szükséges módosításokat.

Győződj meg arról, hogy az ügyfelek hozzáférhetnek a vállalkozásodra vonatkozó legfrissebb információkhoz, beleértve a különleges és ünnepnapi nyitva tartást is. A közzététel előtt mindig ellenőrizd kétszer is, hogy a lista helyes-e. Amint alkalmazod a változtatásokat, azok azonnal élesben megjelennek ügyfeleid számára a Google-ön keresztül.

Nem kell egyedül kezelned a listád. Három jogosultsági szinten – tulajdonos, menedzser vagy kommunikációs menedzser – adhatsz hozzá felhasználókat. Csak hívd meg a kívánt felhasználókat közvetlenül a Felhasználók menüből, és add meg a szerepkörüket.

Ellenőrizd a listát

Miután Hiroko beírta első helyszínét a Google Cégembe, kiválaszthatja, hogy hogyan tudja ellenőrizni a vállalkozás helyét: telefonon, e-mailben vagy levelezőlapon (ami akár két hetet is igénybe vehet).

Ha Hirokónak több telephelye lenne, akkor a folyamatot minden egyes telephelyével megismételné. Ha több mint 10 telephelye lenne, tömeges hitelesítést kérhetne. Erről többet megtudhatsz a következő modulban.

Mivel a postai utat választotta, néhány naptól és két héten belül (a helyszíntől függően) levelezőlapot fog kapni a megadott üzleti címére. Ez alatt az idő alatt kerüli a vállalkozására vonatkozó adatok szerkesztését, hogy elkerülje az ellenőrzési folyamat késedelmét.

A levelezőlap egy ötjegyű ellenőrző kódot tartalmaz. A folyamat befejezéséhez Hiroko visszalép a Google Cégembe, kiválasztja azt a helyet, ahová a levelezőlapot küldték, és kiválasztja az oldal tetején található Kód megadása gombot.

Most, hogy Hiroko ellenőrizte a listáját, ez a lehetőségek világát nyitja meg a vállalkozása előtt. Egyrészt az átlagos, jól karbantartott Google Cégem bejegyzés 5x több megtekintést kap, mint azok a listák, amelyeket a tulajdonosok nem jelentenek be. Emellett kapcsolatba léphet ügyfeleivel, és betekintést nyerhet abba, hogyan teljesít a vállalkozása.

Tudjunk meg többet!

Készíts egy weboldalt

A Google Cégem weboldal-építővel Hiroko néhány perc alatt elkészítheti és működtetheti weboldalát. A legjobb az egészben, hogy az új webhely úgy formázza magát, hogy bármilyen eszközön jól nézzen ki. Kövessük végig Hirokót a webhely létrehozásának folyamatán.

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

Hiroko először is bejelentkezik a Google Cégembe, és a Kezdőlap menüből kiválasztja a Weboldal menüpontot.

Ezután Hiroko ellenőrzi, hogy a Fit ‘n’ Fab üzleti adatai naprakészek-e, beleértve a címet, a telefonszámot és a nyitvatartási időt. Ezeknek az információknak a frissítése egyszerű, és ha egy vállalkozásnak több listája is van, minden változás megjelenik az összes Google üzleti listán.

Hiroko tudja, hogy az ügyfelek inkább képeket látnak, ami neki tökéletesen megfelel. Tervei merészek és jól mutatnak a fényképeken. Úgy dönt, hogy egy rövid virtuális túrát is beiktat az üzlet belsejébe, valamint egy címlapfotót a létesítménye homlokzatáról, hogy az emberek könnyebben felismerhessék az utcáról. Hiroko annak is örül, hogy többféle sablon közül választhat, és így személyre szabhatja weboldalait.

Az utolsó lépésben Hiroko kiválaszt egy egyedi domainnevet, és az új weboldalára irányítja. Perceken belül megjelenik az okostelefonján a közzétett honlapja.

Kerüljön az ügyfelek elé posztokkal

Az új weboldal lenyűgözi Hirokót. Most azonban azon töpreng, hogyan tehetne időben bejelentéseket az új termékekről és promóciókról vagy a közelgő eseményekről. Lássuk, hogyan segíthet neki egy bejegyzés a Google Cégemben.

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

Hiroko egy lenyűgöző ruhatervet készített az új tavaszi kollekciójához, és már alig várja, hogy megoszthassa a vásárlókkal. Bár egyszerűen megjeleníthetne egy fotót az új ruháról a weboldalán, mivel ez egy szezonális termék, inkább egy egyéni bejegyzést szeretne létrehozni, és megjeleníteni a Google Keresőben és a Térképen. A posztok hét napig tartanak, így Hiroko egy teljes héten keresztül mutathatja be új kreációját.

Hiroko a Google Cégem Kezdőlap menüjéből hoz létre egy bejegyzést, egyszerűen feltölt egy fényképet, beír egy rövid összefoglalót az új szezonális termékről, és hozzáad egy Vásárlás gombot, amellyel közvetlenül a weboldaláról lehet megvásárolni a ruhát. Hiroko nagyon rövid idő alatt elkészítette első bejegyzését.

A posztok megismerése segít Hirokónak abban is, hogy nyomon kövesse a megtekintéseket és a vásárlói elkötelezettséget, hogy a jövőben még hatékonyabb posztokat tudjon készíteni.

Közvetlen interakció az ügyfelekkel az üzenetküldés segítségével

A Google Cégem webhelyek és bejegyzések nagyszerűek, de Hiroko most az ügyfélszolgálatra szeretne összpontosítani. Kisvállalkozóként Hiroko egyszemélyes ügyfélszolgálat, és elérhetőnek kell lennie a termékeivel kapcsolatos kérdésekre. Szerencsére a Google Cégem pontosan a megfelelő eszközt kínálja erre a feladatra.

Hiroko tudja, hogy nem minden vásárlója fog telefonálni, ezért szeretne egy olyan lehetőséget, amely lehetővé teszi számára, hogy szöveges üzeneteken keresztül közvetlenül kapcsolatba lépjen online vásárlóival. A Google Cégem üzenetküldő funkciója tökéletes megoldásnak tűnik.

Az üzenetküldés beállítása gyors és egyszerű. Hiroko egyszerűen kiválasztja az Üzenetküldés kártyát a Google Cégem Kezdőlap menüből, és beírja a mobiltelefonszámát.

Az ügyfél szemszögéből nézve a Hirokóval való üzenetváltás egyszerű. Mindössze annyit kell tennie, hogy rákattint vagy rákattint az Üzenet gombra az üzleti listája alatt, és okostelefonjáról beírja az üzenetet – mint bármely más szöveges üzenetet.

Megjegyzés: Az ügyfeleknek szóló üzenetküldés egy olyan Google Cégem funkció, amely csak bizonyos országokban érhető el.

Hogy megmaradjon

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.