Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Ismerd meg a keresési hirdetések ajánlattételi stratégiáit

Naponta emberek milliói fordulnak a Google keresőhöz. Hogyan tudod kitalálni, hogy ezek közül a keresések közül melyek vezetnek a legnagyobb értékű ügyfelekhez a vállalkozásod számára? Az intelligens ajánlattételi stratégiák optimalizálása segíthet, mivel ezek a megoldások a jeleket kombinálva pontos liciteket állítanak be minden aukcióra.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod a licitoptimalizálás bevált gyakorlatait a marketingcélok eléréséhez a Google Ads segítségével.

Miért fontos a licitoptimalizálás?

A Google Intelligens ajánlattétel megoldásai fejlett gépi tanulási technológiát használnak, hogy minden aukcióhoz pontos liciteket állítsanak be, és lehetővé tegyék a növekedést. A bevált gyakorlatok alkalmazása kampányod Intelligens ajánlattételi stratégiájában segíthet marketing- és üzleti céljaid elérésében.

Kampányaid létrehozása és kezelése során fontos, hogy folyamatosan ellenőrizd a célokat és a költségkeretet, hogy azok megfeleljenek marketingcéljaidnak. Számos eszköz létezik, például az ajánlattételi stratégia jelentés és a szimulátorok, amelyek útmutatást nyújtanak ahhoz, hogyan optimalizálhatod stratégiád a céljaid alapján.

Gordon feladatai

Gordon ügynökségi stratéga, a leadek növelésére összpontosít megbízója, egy startup szoftvercég számára, aki segít vállalkozóknak ügyfélkörük kezelésében. A startup új üzleteket szerez a weboldalukon leadeket küldő ügyfelektől.

Együtt dolgozik a vállalat marketingigazgatójával, Lucával. Nemrégiben Luca úgy döntött, hogy kissé megváltoztatja a marketingstratégiáját. Bár a vállalat célja továbbra is ugyanaz – a weboldalon keresztül történő leadek növelése -, mostantól nagyobb növekedést kell elérniük a keresőkampányaikból. Luca szeretné nyomon követni a leadenkénti költségüket, és úgy optimalizálni a kampányaikat, hogy hasonló CPA mellett növeljék a konverziókat.

Gordonnak meg kell határoznia megbízója jelenlegi CPA-ját, hogy kampányai a cél felé teljesítsenek, és ezt a CPA-t fenn kell tartania, miközben idővel növelni kell a volument.

A kampány teljesítményével kapcsolatos mérőszámok azonosítása

Céljaidtól függően minden egyes létrehozott kampánynak különböző teljesítmény-mérőszámai lehetnek, amelyek a Google Ads felületén megtekinthetők. Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan találhatod meg ezeket a mérőszámokat.

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

További információkért kattints a nyilakra.

1. lépés

A bal oldali menüben válaszd a Kampányok menüpontot.

2. lépés

A táblázat feletti menüben válaszd a OSZLOPOK ikont, majd az oszlopok módosítása pontot.

3. lépés

Válaszd ki a Konverziók legördülő menüpontot, és válaszd ki a céljaid tükröző oszloplehetőségeket.

4. lépés

Kattints az ALKALMAZÁS gombra.

Megjegyzés

A Javaslatok oldalon további, az intelligens ajánlattételhez megfelelő kampányokat találhatsz, és beállíthatod az optimális célokat és költségkereteket. Az Intelligens ajánlattételben nem szereplő kampányok esetében tekintsd át az arra vonatkozó ajánlásokat, hogy a korábbi teljesítményed alapján milyen Intelligens ajánlattételi stratégiát használj, és milyen célértéket állíts be.

Bizonyos esetekben a javaslatok az Intelligens ajánlattételi stratégia alkalmazásának várható hatását vagy növekedését is megmutatják. Az Intelligens ajánlattételt már használó kampányok esetében a célértékek vagy a költségkeret módosítására vonatkozó javaslatokat is láthatsz, a várható hatással együtt.

Gyakorlati feladat: Ajánlattételi stratégia jelentés

Az ajánlattételi stratégia jelentés fontos eszköz ahhoz, hogy megértsd, hogyan teljesítenek az intelligens ajánlattételi stratégiák. Testre szabott mérőszámokat tartalmaz, amelyek megmutatják, hogy mi a legfontosabb az egyes ajánlattételi stratégiák típusaihoz, valamint egyéb fontos adatokat is tartalmaz, például az ajánlattételi stratégiai státuszod, a cél- és költségkeret szimulátorokat, az átlagos cél-CPA-t, az átlagos cél-ROAS-t, a konverziós késést és a legfontosabb jeleket.

Nézzük meg, hogyan állíthatunk be egy ajánlattételi stratégia jelentést.

Kattints a nyilakra, ha többet szeretnél megtudni.

1. lépés

A bal oldali menüben válaszd a Kampányok menüpontot.

2. lépés

Az ajánlattéli stratégia típusa oszlopban válassz ki egy stratégiát az ajánlattéli stratégia jelentés megnyitásához.

3. lépés

Tekintsd át a teljesítménymutatókat a Teljesítménytörténet kártyán.

4. lépés

Állj az egérrel a Teljesítmény előzménykártyán a konverziók fölé, hogy betekintést nyerj egy adott időszak konverziós becsléseibe.

Lényeges jelek kártya

Kattints a képre a nagyításhoz.

A ajánlattételi stratégia jelentésben láthatsz egy lényeges jelek kártyát. Ez kiemel néhány olyan dimenziót, ahol az ajánlattételi stratégia automatikusan optimalizálja az ajánlatokat azokra a látogatókra, akik többé-kevésbe valószínű, hogy konvertálnak. A lényeges jelek közé tartozhatnak (de nem kizárólagosan) az eszköz típusa, a hely, a hét napja, a napszak, a kulcsszavak és a közönségek.

Gyakorlati feladat: Intelligens ajánlattétel célszimulátor

Az Intelligens ajánlattétel cél- és költségkeret szimulátorok megmutatják, hogy a különböző beállítások hogyan változtatják meg a hirdetési teljesítményt. Ezek az eszközök segítenek megérteni, mi fog történni, ha megváltoztatod a célokat vagy a költségkeretet.

Az alábbiakban az intelligens ajánlattétel szimulátorok eléréséhez szükséges lépéseket ismertetjük.

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

1. lépés

A bal oldali menüben válaszd a Kampányok menüpontot.

2. lépés

Határozd meg a szimulálni kívánt kampányt, és keresd meg a Költségkeret oszlopot. Válaszd a szimulátor ikont. A szimulátorok az ajánlattételi stratégiaijelentésben is elérhetők.

3. lépés

Tekintsd át a Kampánycél-szimulátor táblázatát és grafikonját, hogy lásd, hogyan hat a különböző célok vagy költségkeretek beállítása a kulcsfontosságú mérőszámokra (KPI-k), valamint a kattintásokra és a költségekre. A táblázat különböző költségkeret forgatókönyveket is modellez, amelyek további lehetőségeket szabadíthatnak fel egy kampány számára.

4. lépés

Válassz egy új célt a táblázatból. Kattints az ALKALMAZÁS-ra.

Kampányok növelése az Intelligens ajánlattétellel

Miután bevezetted az Intelligens ajánlattételi stratégiát, és adtál egy kis időt a kampányoknak, hogy stabilizálódjanak és konverziókat és konverziós értéket hozzanak, fontold meg a kampányok növelését további ügyfelek megszerzése érdekében. Ennek két módja van.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Bevált gyakorlatok

Kövesd az Intelligens ajánlattételi stratégia teljesítményének nyomon követése és optimalizálása során a következő bevált gyakorlatokat.

További információkért válaszd ki az egyes paneleket.

Használd a kampánycélodhoz legjobban illeszkedő automatizált ajánlattételi stratégiát.

Ha egy kampány nem korlátozott költségkeretű, lazíts az automatizált ajánlattételi stratégia célodon, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. Ez azt jelenti, hogy vagy növeled a cél-CPA-t, vagy csökkented a cél-ROAS-t.

Ha egy kampány cél-CPA vagy cél-ROAS használata mellett korlátozott költségkeretű, az ajánlattételi stratégia nem tudja elérni a célt, azaz a beállított célon belül a volumen maximalizálását. Növelheted a költségkeretet, hogy további konverziókat vagy konverziós értéket érj el ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Ha van meghatározott költségkeret célod, használd a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát a meghatározott költségkereten belüli optimalizáláshoz.

A költségkeret javaslatokért tekintsd meg a Javaslatok oldalt és az optimalizálási pontszámod.

A legtöbb kattintás nem eredményez azonnali konverziót. Győződj meg róla, hogy ismered a konverziók standard késési idejét (az átlagos idő, amely alatt egy kattintás konverziót eredményez), és ezt vedd figyelembe a várakozási időnél, hogy biztosan pontosan mérd a konverziós teljesítményt. A keresési kampányok esetén használhatod a konverziós késés jelentést az ajánlattételi stratégia jelentésen belül. Ez akkor is figyelembe veszi a jelentés előállításakor a késést, ha offline konverziókat használsz.

A legfontosabb tudnivalók

Az ajánlattételi stratégia jelentés segíthet azonosítani az intelligens ajánlattételi stratégiád teljesítményének tendenciáit, valamint segíthet feltárni a marketingcélok eléréséhez szükséges teljesítmény javításának lehetőségeit.

Az Intelligens ajánlattételi szimulátorok betekintést nyújtanak abba, hogy az Intelligens ajánlattételi stratégia célértékének vagy költségkeret szintjének módosítása hogyan hozhat új konverziókat vagy értéket a kampányodban.

Kövesd az Intelligens ajánlattétel bevált gyakorlatait, hogy optimális eredményeket érj el a kampányodban.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.