Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Kampánycél és Display kampánytípusok

Készen állsz az első Google Display hirdetési kampányod létrehozására? Nagyszerű! Először is határozd meg, hogy mit szeretnél elérni, majd határozd meg, hogyan fogod elérni a célod, azáltal, hogy választasz az Intelligens vagy a Normál Display-kampány között.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan válaszd ki a kampánycélt és a Display-kampány típusát.

Mit gondolsz?

Egy Display-kampány létrehozásához először válaszd ki a célt, amelyet el szeretnél érni.

Miért fontosak a kampánycélok?

Akár tudatosságot szeretnél kelteni, akár befolyásolni szeretnéd a megfontolást, akár cselekvésre ösztönözni, a cél ismerete segít meghatározni, hogyan állítsd be és strukturáld Display-kampányaid. Ez határozza meg a Google Ads felületének funkcióira és beállításaira vonatkozó ajánlásokat is.

Tekintsd át a kampány beállításakor választható célokat.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Ha már tudod, hogy mit kell elérni a kampányoddal, döntsd el, hogyan éred el azt. Ekkor jön a Display kampánytípus kiválasztása.

Miért számítanak a Display kampánytípusok?

Akár az egyszerűséget és automatizálást, akár az ellenőrzést és a rugalmasságot értékeled, válaszd az igényeidnek és preferenciáidnak megfelelő Display kampánytípust.

Két fő Display kampánytípus közül választhatsz.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Most te jössz: segíts eldönteni, hogy Intelligens vagy Normál Display-kampányt kellene használni

Jogosult vagy az Intelligens Display-kampányok használatára?

Ahhoz, hogy jogosult legyél, állítsd be a konverziókat a fiókodban.

A konverziókövetés beállításáról többet megtudhatsz a Súgóközpontban.

Alapvető beállítási lépések

Kövesd az alábbi lépéseket, hogy célt és kampánytípust válassz egy új Display-kampányhoz a Google Ads-fiókodban:

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

További információkért kattints a nyílra:

1. lépés
A menü bal oldalán válaszd a Kampányok opciót, majd a plusz gombot.

2. lépés
A legördülő menüből válaszd az Új kampány lehetőséget.

3. lépés
A Cél kiválasztása szakaszban válaszd ki a kampány célját. (Vagy válassz úgy, hogy ne adj meg kampánycélt.)

4. lépés
A Kampánytípus kiválasztása szakaszból válaszd a a Display lehetőséget.

5. lépés
A Kampány altípusának kiválasztása szakaszban válaszd a Normál, Intelligens vagy Gmail (A Gmail-kampányok interaktív hirdetéseket mutatnak az embereknek a Gmail böngészése közben.) Display kampányt, majd add hozzá a weboldal URL-jét.

Ha korábban a Termék- és márka fontolóra vétele vagy a Márka ismertsége és elérése célt választottál kampánycélként, akkor csak Normál Display-kampányt hozhatsz létre.

Most te jössz: Válaszd ki a célt és a kampány típusát

Egy napszemüvegmárka tulajdonosa vagy, és az elmúlt évben sikeresen futtattál keresőkampányokat, hogy elérd az új napszemüveget vásárolni kívánó vásárlókat. Most készen állsz arra, hogy a marketingstratégiád Display hirdetésekkel bővítsd, hogy új és meglévő vásárlókat érj el, és napszemüvegvásárlásokat ösztönözz.

Milyen kampánycél lehet megfelelő választás?

Konverziókat állítottál be a fiókodban, és szeretnél egy automatizált Display-kampányt, amely elvégzi a nehéz munkát, és automatikusan megtalálja a napszemüveg vásárlást kereső embereket.

Ugorjunk előre néhány hetet. A napszemüvegek értékesítése mellett új termékcsaládként optikai szemüvegeket is feltetted a webhelyedre.

Két különálló termékcsaládot kell reklámoznod, hogyan közelíted meg a Display-kampány hirdetését?

Tipp:
Egy hirdetési csoport egy vagy több olyan hirdetést tartalmaz, amelyek hasonló célközönséggel rendelkeznek. A hirdetéscsoportok segítségével a hirdetéseket egy közös téma, például a hirdetni kívánt termékek vagy szolgáltatások típusa szerint rendezheted.

Bevált gyakorlatok

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

  • Hozz létre külön hirdetési csoportokat a kampányon belül minden egyes termék vagy szolgáltatás számára, amelyet kínálsz.
  • Vezess be az egész webhelyre kiterjedő remarketing címkéket.
  • Győződj meg róla, hogy a konverziós késésed (az az idő, amely attól a pillanattól számítva telik el, hogy egy vásárló rákattint a hirdetésedre, addig a pillanatig, amíg vásárol tőled) hét napnál rövidebb. Tudj meg többet a konverziós késleltetésről a Súgóközpontban.

Ha külön költségkeretet szeretnél minden egyes helyszínre, és szeretnéd, hogy a hirdetések egy adott nyelven jelenjenek meg, hozz létre sokrétű Display-kampányt: egy kampányt minden helyszínre vagy nyelvre.

A legfontosabb tudnivalók

  • A Display-kampány létrehozásához válaszd ki a célt, a Display kampánytípust, és határozd meg, hogy Intelligens vagy Normál Display-kampányt szeretnél-e létrehozni.
  • Az Intelligens Display-kampány automatikusan megtalálja az új és meglévő ügyfeleket, a preferenciáid alapján beállítja az egyes aukciók ajánlatai, és olyan hirdetéseket hoz létre, amelyek bármilyen képernyőhöz vagy hirdetési felülethez alkalmazkodnak a weben és az alkalmazásokban.
  • A Normál Display-kampány nagyobb kontrollt kínál, emellett olyan automatizált funkciókat is kínál, mint az intelligens ajánlattétel, az automatizált hirdetések és a kiterjesztett elérési lehetőségek.
  • A kampányon belül külön hirdetési csoportokat hozhatsz létre minden egyes termék vagy szolgáltatás számára, amelyet kínálsz.

Mutasd meg, mit tudsz

Normál Display-kampányok

A Normál Display-kampányok több kontroll lehetőséget kínálnak, például kézi ajánlattételi stratégiákat, olyan beállításokat, mint az eszköz típusa, manuális feltöltéses hirdetések, valamint teljes körű kontroll a célközönség felett, amelyet el szeretnél érni. Automatizált ajánlattételi és automatizált hirdetési formátumopciók is rendelkezésre állnak, és több választási lehetőséged van annak eldöntésében, hogy mikor használod ezeket az opciókat.

Intelligens Display-kampányok

A Intelligens Display-kampány olyan cselekvésközpontú Display-kampány, amely gépi tanulást használ az új és meglévő ügyfelek automatikus felkutatására, aukciós licitek beállítására és olyan hirdetések létrehozására, amelyek alkalmazkodnak bármilyen képernyőhöz vagy hirdetési felülethez a weben és az alkalmazásokban. Egy egyszerű kampánykészítési folyamattal csak a költségkeretet, az ajánlattételi stratégiát, valamint a hirdetések üzeneteit és képeit kell megadnod.

Márka ismertsége és elérése

Érj el széles közönséget és növeld az ismertséget.

Például egy sminkgyártó cég új rúzst készül piacra dobni, és szeretné, ha az emberek tudnának róla.

Termék és márka fontolóra vétele

Ösztönözd az embereket termékeid vagy szolgáltatásaid felfedezésére.

Például egy autógyártó azt szeretné, ha az emberek figyelembe vennék az autójukat, miközben összehasonlítják a különböző márkákat.

Cselekvést ösztönző célok

  • Eladások ösztönzése: Növeld az online, alkalmazáson belüli, személyes vagy telefonos eladásokat.
  • Leadek generálása: Növeld a konverziókat az emberek cselekvésre ösztönzésével.
  • A webes forgalom növelése: A megfelelő emberek látogassák meg weboldalad.

Például egy ruházati ruházati üzlet, amelynek célja az online és offline (üzleten belüli) értékesítés ösztönzése.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.