Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Kiterjesztett szöveges hirdetések

A Google keresőhirdetések célja, hogy egyedi üzeneted eljuttasd a kívánt célközönséghez. Amikor valaki keres a Google-on, az nagyszerű lehetőség lehet, hogy kapcsolatba lépj vele, mint lehetséges ügyféllel, talán első alkalommal. A kiterjesztett szöveges hirdetésekkel úgy mutathatod be vállalkozásod, hogy a fogyasztókat arra ösztönözd, hogy többet tudjanak meg márkádról.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan készíts egy kiterjesztett szöveges hirdetést, hogy pontosan bemutasd vállalkozásod, terméked vagy szolgáltatásod.

Miért fontosak a kiterjesztett szöveges hirdetések?

A kiterjesztett szöveges hirdetések lehetőséget nyújtanak a fogyasztókkal való kapcsolatteremtésre a Google keresőben. Informatív, releváns és vonzó kiterjesztett szöveges hirdetések létrehozásával arra ösztönözheted őket, hogy elvégezzenek egy kívánt műveletet.

A kiterjesztett szöveges hirdetés legfontosabb elemei

Vessünk egy pillantást a kiterjesztett szöveges hirdetés legfontosabb elemeire.

Válaszd ki az egyes gombokat, hogy többet tudj meg.

Címsor

A fogyasztók valószínűleg először a címsort veszik észre. Győződj meg róla, hogy releváns a kulcsszavakhoz és a felhasználói keresési lekérdezésekhez. Legfeljebb három (egyenként 30 karakteres) címsort adhatsz meg a termék vagy szolgáltatás népszerűsítésére.

Leírás

Ez a mező kiemeli a termékeid és szolgáltatásaid legfontosabb adatait. Adj meg egy egyértelmű felhívást a cselekvésre, hogy a fogyasztókat cselekvésre ösztönözd. Kiterjesztett szöveges hirdetésenként legfeljebb két leírást adhatsz meg.

Megjelenített URL

A megjelenített URL zöld szövegként jelenik meg a címsorod alatt, és a potenciális ügyfeleknek világos képet kell adniuk arról, hogy milyen weboldalra jutnak el, ha a hirdetésedre kattintanak. Bár nem kötelező, ezek az útvonal mezők segítenek a felhasználó tájékoztatásában.

Előnézet

Miközben az egyes mezők adatait beírod, a hirdetés mobil és asztali verziója valós időben jelenik meg a Hirdetés előnézet panelen. Ezzel az eszközzel láthatod, hogyan nézhet ki hirdetésed az általad megadott adatok alapján.

Gyakorlati feladat: Kiterjesztett szöveges hirdetések létrehozása

Kiterjesztett szöveges hirdetés beállításához kövesd az alábbi lépéseket.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

Kattints a nyílra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Az Áttekintés oldalon válaszd a Hirdetések és bővítmények lehetőséget. Ezután kattints a plusz gombra, és válaszd a Szöveges hirdetés lehetőséget.

2. lépés:
Válaszd ki a kampányt és a hirdetéscsoportot, amelyhez kiterjesztett szöveges hirdetéseket szeretnél hozzáadni.

3. lépés:
Írd be a szöveget az egyes mezőkbe.

Most te jössz!

Egy hirdetés szakaszai

Nézzük meg, mi történik a hirdetés létrehozása után.

Felülvizsgálati folyamat
A hirdetés a létrehozása után automatikusan belép a hirdetés felülvizsgálat folyamatába. A hirdetés "felülvizsgálat alatt" áll, és addig nem jeleníthető meg, amíg nem minősül a Google Ads irányelveinek megfelelőnek. A legtöbb hirdetés felülvizsgálata egy munkanapon belül megtörténik. Miután a hirdetés megfelelőnek minősül, a hirdetés "jogosult" státuszt kap, és futtathatóvá válik. A hirdetés státuszának ellenőrzéséhez tekintsd meg a hirdetés melletti Állapot oszlopot.

Hirdetéselőnézet és -diagnosztika
A Hirdetés-előnézet és -diagnosztika eszköz segítségével láthatod, hogyan fog megjelenni a hirdetésed. Ha a hirdetés nem jelenik meg, az eszköz megmondja, hogy miért, így elvégezheted a szükséges változtatásokat. A Hirdetés-előnézet és -diagnosztika eszközt a Google Ads fiókod jobb felső részében található Eszközök és beállítások ikon kiválasztásával, majd a Tervezés szakaszban a Hirdetés-előnézet és -diagnosztika menüpontra kattintva érheted el.

A hirdetésed módosítása
Módosíthatsz egy meglévő hirdetésen, akár egy elírás kijavításáról, a végleges URL szerkesztéséről vagy a szöveg átírásáról van szó, hogy jobban elérhesd a közönséged. Az alábbiakban ismertetjük, mi történik, amikor szerkesztesz egy hirdetést:

– A hirdetés szerkesztésével és mentésével egy új változatot hozol létre.
– Az új hirdetésed újra átmegy a jóváhagyási folyamaton, amely legfeljebb egy munkanapot vesz igénybe.
– Láthatod az előző verziók teljesítménytörténetét.
– A hirdetés eredeti verziójához nem tudsz visszatérni. Új hirdetést kell létrehoznod vagy újraszerkesztened a hirdetésed, ha az eredeti szöveget szeretnéd használni.

Egy meglévő hirdetés szerkesztéséhez navigálj a hirdetéshez, és tedd meg a következő lépéseket:
– Kattints a ceruza ikonra.
– Válaszd a Szerkesztés lehetőséget, és végezd el a kívánt módosításokat.
– Kattints az hirdetés mentése gombra.

Hirdetés szüneteltetése
Lehet, hogy hirdetésed már nem releváns, mert egy lejárt promócióhoz vagy egy olyan termékhez kapcsolódik, amelyet jelenleg nem forgalmazol. Ha ez a helyzet, szüneteltetheted a hirdetésed. Amíg szünetel, addig a hirdetés nem lesz alkalmas arra, hogy megjelenjen, és nem fog költségeket generálni. A szüneteltetett hirdetés korábbi teljesítményét továbbra is megtekintheted, és bármikor folytathatod a hirdetés futtatását.

Ha többet szeretnél megtudni a hirdetés szüneteltetéséről, olvasd el ezt a Súgóközpont cikket.

Bevált gyakorlatok

Íme néhány tipp a hatékony kiterjesztett szöveges hirdetések létrehozásához.

Válaszd ki a nyilat, ha többet szeretnél megtudni.

Legyél konkrét.
Használj konkrét cselekvésre való felhívást, hogy tájékoztasd a fogyasztókat arról, hogy mit kell tenniük. Ne használj általános nyelvezetet.
Adj válaszokat az embereknek.
A felhasználók a Google keresőhöz fordulnak, hogy választ kapjanak kérdéseikre. Győződj meg róla, hogy a hirdetés szövege összhangban van azzal, amit keresnek.
A több jobb.
Hirdetéscsoportonként három-öt hirdetést hozz létre. A több változat több lehetőséget biztosít a sikerhez, és segít a Google Adsnek optimalizálni a kampányt azáltal, hogy minden keresésnél azt a hirdetést jeleníti meg, amelyik valószínűleg a legjobban teljesít.
Optimalizáld a hirdetésrotációt.
Válaszd a Hirdetésrotáció optimalizálása beállítást, hogy a rendszer minden aukcióhoz a legjobb hirdetést tudja megjeleníteni. A gépi tanulás segítségével az Optimalizálás beállítás olyan hirdetéseket helyez előtérbe, amelyek várhatóan jobban teljesítenek, mint az azonos hirdetéscsoporton belüli többi hirdetés.
Előző
Következő

Optimalizálási pontszám tipp

Az Optimalizálási pontszám segíthet azonosítani azokat a hirdetéscsoportokat, amelyeknél előnyös lenne, ha több hirdetésvariációval rendelkezne. A meglévő szöveges hirdetésekből automatikusan új változatokat hoz létre a teljesítmény javítása érdekében. Szerkesztheted vagy alkalmazhatod ezeket a hirdetéseket egy gombnyomással!

A legfontosabb tudnivalók

  • A kiterjesztett szöveges hirdetések legfeljebb három címsorból, legfeljebb két leírásból, egy végső URL-ből és egy megjelenített URL-ből állnak.
  • A kiterjesztett szöveges hirdetéseknek informatívnak, relevánsnak és a közönség számára vonzónak kell lenniük. Használd ezeket a hirdetéseket arra, hogy egyértelműen bemutasd vállalkozásod, hogy mit kínálsz, és hogy mit kell tennie a potenciális ügyfelednek.
  • A hirdetés létrehozása után a Google Ads irányelveknek való megfelelését ellenőrzi, és csak a jóváhagyás után lesz alkalmas a megjelenésre. Bármilyen további szerkesztés esetén a hirdetés ismét felülvizsgálat alá kerül.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.