Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Koncentrálj a legfontosabb mérőszámokra

Rant figyelmeztetés!

Meryl

Oké, emlékszel, hogy azt mondtam, nem fogom sokat használni a "kulcsfontosságú teljesítménymutató" vagy KPI kifejezést ebben a tanfolyamban? Nos, ennek jó oka van, és ez egy nagyon nagy kedvencem! A KPI kifejezéssel nincs semmi baj, kivéve, hogy tapasztalatom szerint a marketingesek nem mindig használják helyesen. Szóval, ha megengeded, térjünk rá a lényegre!

Mérőszámok vs KPI-k

A marketingesek gyakran felváltva használják a "mérőszámok" és a "KPI-k" kifejezéseket. A valóságban két teljesen különböző fogalmat képviselnek. A keveredés oka az, hogy mind a KPI-k, mind a mérőszámok számszerűsíthető mérésekre utalnak, de itt véget érnek a hasonlóságok, és elkezdődnek a fontos különbségek.

A "KPI" kifejezés definíciója szerint a siker mérőszáma. A KPI (amit én többnyire célkitűzésként emlegetek) lényege, hogy egyértelmű, mérhető és meghatározott időkerettel rendelkezik, például "a pólóeladások 10%-kal történő növelése a következő hat hónapban".

A mérőszámok hasznosak, de nem ezek a legfontosabbak. Ha gyorsan vezetsz, és rendőrlámpákat látsz magad mögött, akkor az, ami a leginkább érdekel, az a sebességmérőd. Ez a te KPI-d, és minden más, ami a kijelzőn megjelenik, egy mérőszám. Oké, vége a szónoklatnak!

Célorientált KPI-k létrehozása a teljesítmény mérésére

Tehát, mindazok mellett, amiket mérni lehet, hogyan döntsd el, hogy mik legyenek a céljaid? Az alábbi ábra egy kicsit világosabban mutatja be, hogyan lehet különbséget tenni a célok és a mérőszámok között.

 Marketing célokKampány mérőszámok
Válaszol a kérdésre:Sikerült vagy nem sikerült?Miért sikerült vagy miért nem sikerült?
By capturing:Vállalkozásod marketingcéljaiA marketingcélok megvalósításának mechanizmusa
Mennyi?Célonként egySok, ha relevánsak
PéldaA pólóeladások 10%-os növelése a következő hat hónapban.Nézettségi költség,  befejezési arányok, elkötelezettségi arányok, hirdetés-visszahívás, elérés

Számos mérőszám közül választhatsz

Ahogy valószínűleg sejtheted, minden médiacsatornának megvan a maga mérőszáma. Íme néhány példa, csatornánkénti bontásban. Ez a lista nem teljes. Lehet, hogy némi kutatást kell végezned, hogy meghatározhasd, melyek a legjobbak a kampányodhoz.

Video mérőszámokKereső mérőszámok

Közösségi média mérőszámok

Elkötelezettségi arányok

Videó megtekintése

Teljes megtekintés

Nézettségi költség

Befejezési arányok

Kattintási arány

Konverziós arány

Konverziók

Költség per akció

Elkötelezettségi arányok

Hagyd, hogy a mérőszámaid legyenek az útmutatóid

A mérőszámok gyakran már a hirdetések futása közben is könnyen elérhetők, ezért gyakran használják fel őket a kampány teljesítményének javítására. Ha egyes hirdetések egy adott mérőszám alapján jobban teljesítenek más hirdetéseknél, akkor érdemes lehet a befektetéseket az alulteljesítő hirdetésekről a jobban teljesítőkre átcsoportosítani. A mérőszámok taktikai jellegűek.

A marketingesek többféle mérőszámot is használhatnak a hirdetések optimalizálásához. Megnézhetik például a videónézettséget, hogy megértsék, melyik videócsatorna a legjobb az üzenetük szélesebb körű terjesztéséhez, miközben a videó befejezési arányt vizsgálva megítélhetik, hogy a hirdetés melyik változata a legmegragadóbb a közönség számára. Általánosságban elmondható, hogy minél több mérőszámot használ, annál mélyebbek a meglátásai (feltéve, hogy minden mérőszám releváns).

Egy másik fontos különbség a célok és a mérőszámok között, hogy a mérőszámok médiacsatorna-specifikusak, míg a céloknak médiacsatorna függetleneknek kell lenniük. Más szóval, ha két médiacsatornát (mondjuk a YouTube-ot és a közösségi médiát) ugyanazzal a marketingcéllal bízunk meg (például az ismertség növelésével), akkor mindkét csatornát az ismertségre gyakorolt hatásuk alapján kell értékelni.

Összefoglaló

Hűha! Szép munka. Adj egy ötöst valakinek a teremben. Ha csak te vagy az, nyugodtan adj ki egy "Woow!" hangot, és emeld az öklöd a levegőbe. Ha végigcsináltad a leckéket, akkor most már sokkal jobban megértetted, hogyan kapcsolódnak össze az üzleti és a marketingcélok. Tarts egy kis szünetet, és ha készen állsz, lépj tovább a sorozat következő leckéjére. Beszélgessünk hamarosan!

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.