Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Konverzió alapú stratégiák előmozdítása

Fontos, hogy elérd azokat a marketingcélokat, amiket a Google Ads kampányodban próbálsz elérni. Sok keresőhirdető a konverziók növelésére összpontosít, legyen szó akár a potenciális ügyfelek szerzéséről vagy az értékesítés ösztönzéséről.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan határozhatod meg azokat az optimalizálási stratégiákat, amelyek segítenek javítani a keresési kampány teljesítményét.

Hozd ki a legtöbbet a keresési kampányodból

A keresési kampány létrehozása után a bevált gyakorlat az, hogy a teljesítmény értékelésével vagy a változtatásokkal várj, amíg a konverziók el nem kezdenek gyűlni.

Ezt követően a kampány optimalizálásának legjobb módja a marketingcélodtól függ. Nézzünk egy példát.

Ismerd meg Gordont

Gordon ügynökségi stratéga, aki ügyfele, egy szoftvereket értékesítő startup cég számára az érdeklődők számának növelésére összpontosít. A vállalat új üzleteket szerez a weboldalukon jelentkező érdeklődőkből.

Mivel a vállalat folyamatosan növekszik, Gordon ügyfele a weboldalon keresztül érkező érdeklődők mennyiségének növelésére összpontosított. Azt a célt tűzték ki, hogy ebben a negyedévben 15%-kal növeljék a digitális marketingből származó érdeklődők számát. A Google Ads a fő digitális marketingcsatorna, amelyet Gordon és csapata használ ügyfele marketingcéljának eléréséhez.

Gordon potenciális ügyfelek szerzésére irányuló kampánya jelenleg a konverziók maximalizálása ajánlattételi stratégiával van beállítva. Ő és csapata napi 500 dolláros költségkeretet különített el.

Mit gondolsz?

Gordon és csapata néhány hete használja a Konverziók maximalizálását, és izgatottan figyelik, hogyan teljesítenek a kampányaik. A számukra legfontosabb mérőszám a kampány által generált konverziók mennyisége.

Ezt szem előtt tartva Gordon kifejezetten a Google Ads Konverziók oszlopára összpontosít, hogy azonosítsa a kampány által elért konverziós mennyiséget.

A célkitűzések megváltozása

Néhány hónap telt el azóta, hogy Gordon elindította a kezdeti kampányt, amikor Luca, a szoftvercég marketingvezetője e-mailt küld neki, amelyben egy telefonos egyeztetést kér. Lássuk, hogyan alakul a beszélgetésük.

Örülök, hogy találkoztunk, Gordon. Köszönjük, hogy összehoztál nekünk egy hívást. Szeretnélek tájékoztatni arról, hogy hogyan gondolkodunk a marketingcéljainkról.

Nagyszerűen hangzik. Halljuk!

Rengeteg ügyfelet szerzünk az oldalunkon keresztül, de el kell kezdenünk gondolkodni a költségek hatékony szinten tartásáról. El kell kezdenünk egy olyan leadenkénti (érdeklődőnkénti) költséget megcélozni, amely segít fenntartani a marketingköltségeket, miközben a potenciális ügyfelek mennyiségét tovább növeljük.

Oké, benne vagyok. Van egy összeg, amire gondolsz?

Hajlandóak lennénk 39 és 46 dollár közötti összeget költeni minden egyes új érdeklődőért. Ez azt jelenti, hogy ki kell számolnod, hogy mennyibe kerül most egy új ügyfél, és ezt a CPA-t valahol a céltartományon belül kell tartanod.

Nagyra értékelem ezt az egyeztetést! Megnézzük a kampányaid ügyfélszerzésenkénti költség adatait, és tovább optimalizáljuk őket, hogy elérjük az általad kívánt CPA-tartományt.

Az ügyféllel folytatott beszélgetés után Gordon új ismeretekkel rendelkezik a marketingstratégiájukról. Bár a céljuk ugyanaz marad, a keresőkampányok hatékonyságának növelésére van szükségük. Az ügyfél szeretné nyomon követni a leadenkénti költségüket, és úgy optimalizálni a kampányaikat, hogy hasonló ügyfélszerzésenkénti költség (CPA) mellett érjék el a konverziókat.

Gordonnak meg kell határoznia ügyfele jelenlegi CPA-ját, hogy a kampányai e cél elérése felé menjenek, és ezt a CPA-t fenn kell tartania, miközben a konverziók mennyiség állandó marad.

Cél-CPA beállítása

A Cél-CPA ajánlattételi stratégiával optimalizálhatod kampányaid a konverziónkénti költségcél elérése érdekében.

Most, hogy Gordonnak meg kell változtatnia a stratégiáját, hogy egy Cél-CPA-ra összpontosítson, kiindulási pontként hivatkozhat a korábbi kampányteljesítményére. Gordon a kampányában a Költség/konverzió oszlopra hivatkozik, hogy azonosítsa a kampánya CPA-ját, amely az elmúlt 30 napban 42,18 $ volt, figyelembe véve az utolsó időszak konverziókésési időtartamát.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

A nagyításhoz válassza ki a képet.

Bevált gyakorlatok

Nézd meg ezeket a bevált gyakorlatokat a Cél-CPA beállításához:

  • Győződj meg róla, hogy az elmúlt 30 nap teljesítményének elemzésekor figyelembe veszed a konverziós késést.
  • A cél-CPA-t a hasonló volumen fenntartása érdekében a jelenlegi CPA-hoz közel kell beállítani az elején.
  • Tekintsd át a cél-CPA-ra vonatkozó Google Ads javaslatot, amely a korábbi konverziós adatokon alapul.

Érd el azokat, akik számítanak

A mód, ahogy a felhasználók termékeket és szolgáltatásokat keresnek, folyamatosan változik. Több Google Ads megoldás kombinálásával nagyobb számú embert érhetsz el.

Fókuszálj a lefedettségre

A marketingesek számára fontos, hogy előtérbe helyezzék azt, hogy az összes lekérdezést releváns üzenetekkel fedjék le. Tekintsd meg ezeket a kampányok optimalizálására szolgáló lépéseket.

Válaszd ki az egyes lapokat, hogy többet tudj meg.

Folyamatosan figyelemmel kísérheted kampányod kulcsszólistáját, és új kulcsszavakat adhatsz hozzá.

A Javaslatok oldal segíthet az új, nagy potenciállal rendelkező kulcsszavak azonosításában.
A Kulcsszótervező eszköz új kulcsszóötleteket inspirálhat, és megbecsülheti a további kulcsszavak hatását.
A Keresési kifejezések jelentés segítségével új, nagy lehetőségeket rejtő kulcsszavak után kutathatsz, és segíthet azonosítani az esetlegesen kizárandó forgalmat.

Ha már használsz automatizált ajánlattételi stratégiát a kampányodban, mint például a Cél-CPA, akkor egy új bevált gyakorlat az általános egyezésű kulcsszavak és az intelligens ajánlattételi stratégia párosítása annak érdekében, hogy minden releváns, várhatóan teljesítő forgalmat megragadj.

Az általános egyezésű kifejezések növelhetik a teljesítményt az automatizált ajánlattétellel, mivel növelhetik a forgalmat, és több adatot adnak a licitstratégiának ahhoz, hogy az megtanulja, hogyan állítsa be a megfelelő liciteket. A kezdéshez tekintsd meg a Javaslatok oldalt, hogy hozzáadhasd kulcsszavaid általános egyezésű változatait.

A dinamikus keresőhirdetések (DSA) egy hatékony módja annak, hogy webhelyed tartalmát és információit felhasználva elérd azokat az embereket, akik pontosan azt keresik, amit kínálsz.

Az elérés növelése érdekében használd a DSA-t és a kulcsszavakat is a keresési stratégiád központi elemeiként. Ez maximalizálja jelenléted azáltal, hogy olyan releváns lekérdezéseket is lefed, amelyek esetleg nem szerepelnek a kulcsszólistáidban. Az optimalizálási pontszámod kiemelheti a dinamikus keresőhirdetések létrehozására vagy új kulcsszavak hozzáadására vonatkozó javaslatokat is.

Érj el kiemelten potenciális ügyfeleket a Közönségek használatával

A közönséglisták hozzáadása a keresési kampányaidhoz segíthet a potenciális ügyfelek elérésében és a konverziók ösztönzésében. Mind a Közönségegyezés, mind a Keresési hirdetésekhez használt remarketinglisták lehetővé teszi, hogy személyre szabd a keresőkampányaidat úgy, hogy elérd azokat az embereket, akik korábban már kapcsolatba léptek webhelyeddel.

Íme néhány példa a közönséglistákra, amelyek segíthetnek további eladásokat és potenciális ügyfeleket szerezni vállalkozásod számára.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

A hirdetés szövegének (kreatív) optimalizálása

A reszponzív keresőhirdetések lehetővé teszik a Google számára, hogy különböző címsor- és leíráskombinációkat teszteljen együtt, és a gépi tanulás segítségével csoportosítsa a releváns elemeket.

Amikor a keresőhirdetésekben optimalizálod üzeneteid, győződj meg róla, hogy minden hirdetés a potenciális ügyfelek számára hasznos információkat tartalmaz. Íme néhány lehetőség a hirdetésüzenetek testreszabására.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Optimalizálj arra, ami számít

Fontos, hogy figyelemmel kísérd és a marketingcélok eléréséhez igazítd az automatizált ajánlattételi stratégiáidat. Íme néhány optimalizálási iránymutatás.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Ezzel a jelentéssel elemezheted a kulcsfontosságú mérőszámok, például a konverziós mennyiség vagy a tényleges CPA teljesítményét egy adott időszak alatt. A jelentés segítségével áttekintheted a legfőbb jeleket, amelynek elérésére az ajánlattételi stratégiád optimalizálásokat végez, valamint a cél- vagy költségkeret szimulációs adatait is.

Győződj meg róla, hogy tisztában vagy a kampányod konverziókra vonatkozó szabványos késési idejével, amely az az átlagos idő, amely alatt egy kattintás konverziót eredményez. Ezt az adatot felhasználhatod a konverziós teljesítmény helyes méréséhez. A konverziós késési adatok az ajánlattételi stratégia jelentésben találhatók, és az offline konverziókat is figyelembe vehetik.

Az Intelligens ajánlattétel szimulátor segíthet megérteni, hogy egy eltérő cél vagy költségkeret hogyan befolyásolja a hirdetési teljesítményt. Ez az eszköz elemzi az aukcióid adatait, hogy megbecsülje, hogyan teljesítettek volna a hirdetéseid, ha más cél vagy költségkeret lett volna beállítva.

A korlátozott költségkerettel küzdő kampányok nem biztos, hogy képesek elérni a konverziók maximalizálására vagy egy konkrét céllal rendelkező konverziós érték elérésére irányuló célokat. A bevált gyakorlat az, ha a Cél-CPA kampány napi költségkeretét 20-30%-kal magasabbra állítjuk be, mint egy átlagos napi költés. Ez nagyobb volument tesz lehetővé hasonló hatékonyság mellett, és mozgásteret biztosít a növekedéshez. Ha vannak költségkeret céljaid, fontold meg a konverziók maximalizálása vagy a konverziós érték maximalizálása alkalmazását, hogy optimalizálj egy meghatározott napi költségkereten belül. Használd a Teljesítménytervezőt a megfelelő költségkeret meghatározásához a kampánycélokon belül. Használhatsz megosztott költségkeretet és portfólió ajánlattételi stratégiákat is a hasonló célokkal rendelkező kampányok automatikus kezeléséhez.

Használd az optimalizálási pontszámot a stratégiád megszilárdításához

A Javaslatok oldalon megtalálhatod az optimalizálási pontszámod, és a marketingcéljaid alapján fiókspecifikus ajánlásokat kaphatsz. Az optimalizálási pontszámod egy becslés arról, hogy a teljesítmény szempontjából mennyire optimális módon van beállítva a fiókod, és mekkora mozgástér áll rendelkezésedre a javításhoz. Ehhez olyan ajánlások társulnak, amelyek a vállalkozásodnak megfelelő termékmegoldásokat javasolják, és a mérésre, a költségkeretre, az Intelligens ajánlattételre, a kreatívokra és az elérési módszerekre, például a kulcsszavakra, a DSA-ra és a közönségekre összpontosítanak.

A Javaslatok oldal megmutatja az optimalizálási pontszámot, és a marketingcélok alapján ajánlásokat tesz.

Mi a helyzet Gordonnal?

Gordon tudja, hogy ahhoz, hogy a megbízója által elvárt CPA-t fenntartsa, a kampányok következetes optimalizálásának rutinját kell kialakítania. A fiókja optimalizálási pontszámában kiemelt ajánlások segítenek neki abban, hogy a céljai elérésére összpontosítson, és új lehetőségeket találjon a leadek megszerzésére.

A legfontosabb tudnivalók

  • Hogy továbbra is a keresőkampányok teljesítményének javítására fókuszálj, igazítsd optimalizálási stratégiád a céljaidhoz, használd az automatizálást a teljesítmény maximalizálásához, és tökéletesítsd a hirdetései szövegekre (kreatívokra) vonatkozó stratégiáidat.
  • Használd az ajánlattételi stratégia jelentést és az optimalizálási pontszámot, hogy olyan lehetőségeket találj, amelyekkel javíthatod a kampány teljesítményét.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.