Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Közönségek a fontolóra vétel befolyásolására

Hogyan bővítheted közönségstratégiád, hogy új ügyfeleket érj el, akik esetleg különböző lehetőségeket mérlegelnek, és akiknek nagy a vásárlási szándékuk a vállalkozásodtól?

Ebben a modulban megtanulod, hogyan:

  • állítsd be Életesemények, Egyéni szándék és Piacon belüli közönségeket a Display kampányokban.
  • alkalmazd a bevált gyakorlatokat
  • optimalizálj, miután a kampány már elindult.

Mit gondolsz?

Az alábbiak közül melyek a hosszabb nyaralási utat foglaló emberek tipikus viselkedési formái?

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Nem egészen.
A legtöbb ember alaposan átgondolja, mielőtt hosszabb utazást foglal.

Így van!
Az értékelések elolvasása segíthet az embereknek megérteni, hogy mely szállodák lehetnek megfelelőek az igényeiknek.

Így van!
Az emberek gyakran kutatják a megfizethető lehetőségeket.

Amikor az ügyfelek vásárláson gondolkodnak, gyakran kutatják az összes rendelkezésre álló lehetőséget, és mérlegelik az előnyöket és hátrányokat. Ezek a vásárlók magas vásárlási szándékkal rendelkeznek. A Google Életesemények, Egyéni szándék és Piacon belüli közönségei segíthetnek abban, hogy elérd őket abban az időszakban, amikor mérlegelik, hogy melyik vállalkozással vegyék fel a kapcsolatot.

Miért érdemes Életeseményeket, Egyéni szándékot és Piacon belüli közönséget beállítani?

Ha azonosítani tudod azokat a személyeket, akik a termékeid vagy szolgáltatásaid piacán vannak, akkor a megfelelő üzenettel érheted el őket, amikor a vásárlási gondolkodásmódban vannak. Például: "Nyitott vagyok egy autó megvásárlására".

Használd az Életesemények, az Egyéni szándék és a Piacon belüli közönségeket, hogy kapcsolatba lépj a magas vásárlási szándékkal rendelkező emberekkel, akik egy ideje tartó kutatás után döntést készülnek hozni, szemben azokkal a felhasználókkal, akik csak böngésznek vagy tényeket keresnek.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Alapvető beállítási lépések

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

Állíts be Piacon belüli közönséget egy új kampányban:

További információkért kattints a nyílra.

1. lépés
Új kampány beállításakor lépj az Emberek, majd a Célcsoportok részre.

Válaszd a Böngészés lehetőséget, és válaszd ki a Mit kutatnak vagy terveznek aktívan-t.

2. lépés
A használathoz válaszd ki a Piacon belüli közönséget, majd a kampánycélok szempontjából legfontosabb kategóriákat. Bontsd ki az egyes kategóriákat a részletes alkategóriák megtekintéséhez.

Egyéni közönség beállítása egy új kampányban:

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

1. lépés
Új kampány beállításakor lépj az Emberek, majd a Közönségek részre.

Válaszd a Böngészés lehetőséget, és válaszd ki a Mit kutatnak vagy terveznek aktívan-t.

2. lépés
Egyéni közönséglista létrehozásához válaszd az ÚJ EGYÉNI SZÁNDÉK KÖZÖNSÉG lehetőséget. Miután létrehoztad, válaszd ki az Egyéni szándék közönségek-et.

Állítsd be az Életeseményeket egy új kampányban:

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

1. lépés
Új kampány beállításakor lépj az Emberek, majd a Közönségek részre.

Válaszd a Böngészés lehetőséget, majd a Mit kutatnak vagy terveznek aktívan-t.

2. lépés
Válaszd az Életesemények lehetőséget, majd válaszd ki a megfelelő mérföldkövet. Bontsd ki az egyes mérföldköveket a részletesebb beállítások megtekintéséhez.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A Google gépi tanulási technológiát használ a meglévő kampányok elemzésére, és automatikusan létrehozza az egyéni közönségre vonatkozó javaslatokat.

Jelenleg angol, német, japán, spanyol, orosz, portugál, francia és olasz nyelven érhető el.

Használatához lépj a Böngészés menüpontra, válaszd ki a Mit kutatnak vagy terveznek aktívan-t, válaszd az Automatikusan létrehozott egyéni szándék közönségeket, majd válassz egy listát.

Miután létrehoztad a kampányaid, kattints a Közönségek gombra a közönséglisták megtekintéséhez. Ne feledd, hogy az előre létrehozott egyéni szándék listákat különböző kampányokban használhatod a  fiókodban.

Most te jössz: Segíts beállítani az Egyéni és a Piacon belüli közönségeket

Merylnek van egy szállodája, és szeretné elérni azokat az embereket, akik a piacon vannak a nyaralási csomagokért, hogy elképesztő ajánlatokat kínálhasson nekik az all-inclusive nyaralásaira.

Először is, nézze meg az útmutatást, amelyet követ, hogy megtalálja a Piacon belüli közönség lehetőségeket, majd segíts neki kiválasztani a célközönségét.

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

Új kampány beállításakor a Piacon belüli közönségkategóriák megtekintéséhez lépj a Böngészés fülre, válaszd a Mit kutatnak vagy terveznek aktívan-t, majd a Piacon belüli közönségeket.

Ezután vagy jelöl be a Piacon belüli közönségkategória melletti jelölőnégyzetet a teljes kategória kiválasztásához, vagy válaszd ki a kategória melletti nyilat az alkategóriák megtekintéséhez.

Mivel Meryl olyan célközönséget keres, amely all-inclusive üdüléseket kíván vásárolni, kiválasztja az Utazás kategória melletti nyilat, hogy megnézze, van-e azon belül egy konkrétabb kategória.

A Meryl’s hotel olyan tevékenységeket is kínál, mint a szörfözés. Szeretne egy további kampányt indítani, amellyel elérné azokat az embereket, akik érdeklődnek a szörfös táborában való leckefoglalás iránt.

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

Mivel ez a kategória nem létezik egyetlen előre elkészített Piacon belüli közönség alatt sem, Meryl saját Egyéni közönséget szeretne létrehozni.

Egyéni célközönség létrehozásához válaszd az ÚJ EGYÉNI KÖZÖNSÉG-et.

Egyéni közönség létrehozásához adj meg egy nevet a célközönségnek, majd adj hozzá kulcsszavakat és/vagy releváns weboldal URL-eket.

Emellett válaszd ki a képernyő jobb oldalán található automatikusan generált ötletek bármelyikét.

Beváltgyakorlatok

Válaszd ki az egyes paneleket, ha többet szeretné megtudni.

Hozz létre külön kampányt vagy hirdetéscsoportot minden egyes közönség számára, amelyet el szeretnél érni. Mivel a közönségeket úgy tervezték, hogy konkrét célokat célozzanak meg, a különálló kampányok a legtöbb esetben lehetővé teszik, hogy a költségkeretet, a liciteket és egyéb beállításokat külön-külön szabályozhasd, és hogy az üzeneteket minden egyes célközönséghez hozzá igazíthasd.

Az Egyéni közönségek létrehozásakor használ a keresőkampányok legjobban teljesítő kulcsszavait. Ne pazarol az időd variációkkal vagy long-tail kifejezésekkel, mivel a Display-hálózaton minden kulcsszó általános egyezést kap, így ezek a variációk nem vezetnek további eléréshez.

Az Egyéni és a Piacon belüli közönségek jellemzően magasabb CPA-összeget igényelnek, mint a meglévő ügyfeleket elérő Remarketing és Ügyfélegyezés kampányok. Győződj meg róla, hogy magasabb CPA-ajánlatokat állítasz be, amikor ezeket az új közönségeket állítod be.

Ha a célod pusztán az új ügyfelek megszerzése, fontold meg, hogy kizárod a meglévő felhasználókat a Remarketing és Ügyfélegyezés listákból. A Google ezt nem teszi meg automatikusan.

A Google Ads:

  1. Közönségek kiválasztása
  2. Válaszd a Kizárások, és KÖZÖNSÉG KIZÁRÁSOK menüpontot.
  3. Válaszd ki azt a kampányt vagy hirdetéscsoportot, amelyből ki szeretnéd zárni a közönséget.

Az új ügyfelek megszerzése érdekében győződj meg arról, hogy a hirdetéseidben szereplő felhívás, üzenet és ajánlat olyan közönségre is hatással van, amely esetleg még nem ismeri a márkád vagy kínálatod.

Optimalizálási tippek

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Győződj meg róla, hogy megbízható közönségstratégiát állítasz be a Google Display-kampányok létrehozásával a saját közönséglistáid (Remarketing, Ügyfélegyezés, ha van ilyen, és Hasonló közönségek) felhasználásával, a Google által működtetett közönségeken kívül, mint például a fentiek.

A meglévő kampány hatókörének bővítéséhez és további ügyfelek felkutatásához használja a közönségbővítő csúszkát.

  1. A Google Ads-ben válassza a Célcsoportok menüpontot, válassza a ceruza ikont, majd válassza a Hirdetési csoport kiválasztása lehetőséget.
  2. Válassza ki a kampányt és a hirdetéscsoportot.
  3. Menjen a Beállítások részbe, és mozgassa a csúszkát jobbra, hogy további ügyfeleket érjen el, miközben megtartja a teljesítménycélokat.

A legfontosabb tudnivalók

  • Érd el azokat az embereket, akik egy ideje tartó kutatás után hamarosan vásárlási döntést hoznak, az Egyéni és a Piacon belüli közönségek használatával.
  • Válaszd ki az 500 releváns kategória egyikét a Piacon belüli közönségek választékból, vagy hozz létre saját Egyéni közönséget a releváns kulcsszavak és URL-ek hozzáadásával.
  • Fontold meg az automatikusan generált Egyéni közönségek használatát is.
  • Használd az Életesemények közönséget az ügyfelek bevonására, amikor azok életük fontos mérföldkövei, például a főiskola elvégzése, házasságkötés és költözés közepén vannak, és így a legnagyobb valószínűséggel változtatnak vásárlói magatartásukon.

Mutasd meg, mit tudsz

Everett szeretné, ha a költöztető cége lenne Chicago első számú költöztető cége, de ehhez az embereknek ismerniük kell a márkáját.

Milyen Életesemények közönséget javasolnál neki választani?

Hogyan működnek az Intelligens Display-kampányok?

Az Intelligens Display-kampányok kombinálják az automatikus remarketinget az automatikus kereséssel, beleértve a Piacon belüli közönségeket és az Életeseményeket, így hirdetéseid ott jelennek meg, ahol a legtöbb üzletet kapják. Ha nagyobb testreszabhatóságot szeretnél, és lehetőséget szeretne arra, hogy költségkereted, licitálásod és üzenetküldésed egy adott Életesemény, Piacon belüli vagy Egyéni szándék közönségre szabd, akkor Normál Display-kampányt kell beállítanod.

Mik az Életesemények?

Használd az Életeseményeket az ügyfelek bevonására, amikor azok életük fontos mérföldkövei – például a főiskola elvégzése, házasságkötés és költözés – közepén vannak, és így a legnagyobb valószínűséggel változtatnak vásárlási magatartásukon.

Egyéni szándék közönség

Ha nem találod a keresett szegmenst az előre elkészített Piacon belüli közönségek között, használhatod az Egyéni szándékot. Az Egyéni szándékú célcsoportok használatával meghatározhatod az ideális célcsoportot a vállalkozásodhoz kapcsolódó kulcsszavak, URL-címek vagy alkalmazások megadásával. Ezután beállíthatod a kampányt, hogy elérd ezt a célközönséget.

Piacon belüli közönség

A Piacon belüli közönségek előre felépített szegmensek, mint például a baba- és gyermekruházat. Használatukkal a kiválasztott szegmensben magas vásárlási szándékkal rendelkező embereket érhetsz el.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.