Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Közönségek az ismertség növeléséhez

Vállalkozásod növekedésének egyik módja az, hogy minél több emberrel megismerteted az általad kínált termékeket és szolgáltatásokat. Ha az ügyfelek ismernek téged, megfontolják, hogy vásároljanak-e tőled termékeket vagy szolgáltatásokat.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan:

  • állítsd be az ismertségi közönségeket: Egyéni érdeklődés, Érdeklődés, Demográfiai adatok és Részletes demográfiai adatok a Display kampányaidban.
  • alkalmazd a bevált gyakorlatokat
  • optimalizálj a kampány futása után

Mit gondolsz?

Boris soha nem hagyta el esős városát, és hozzászokott, hogy szinte minden nap esik az eső. Kéthetes kirándulásra készül egy napsütötte helyen lévő szállodába, és erre az alkalomra még egy új fürdőruhát is vett. A napszemüvegre azonban nem gondolt, mivel soha nem gondolta, hogy szüksége lesz rá.

Egy napszemüvegmárka tulajdonosaként arra törekszel, hogy a Borishoz hasonló embereket, akik talán nem is gondolkodnak napszemüvegről, felvilágosítsd a szemvédelem fontosságáról és a márkád értékéről.

Az alábbiak közül valószínűleg melyik a legjobb stratégia, amit alkalmazhatsz?

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Nem egészen.
Ez valószínűleg nem fog működni. Még nem is gondoltak arra, hogy napszemüveget vásároljanak, nemhogy meglátogassanak egy olyan weboldalt, ahol napszemüveget árulnak.

Nem egészen.
Azok az emberek, akik még nem gondoltak arra, hogy napszemüveget birtokoljanak, valószínűleg nem hasonlítanak össze napszemüvegeket online.

Remek ötlet!
Hozz létre egy ismertségi stratégiát, amellyel olyan új ügyfeleket is elérhetsz, akik talán még sosem hallottak a márkádról.

Válaszd a gombot, ha többet szeretnél megtudni.

Miért fontos a tudatosság?

Akár egy új termék bevezetéséről van szó, amelyről tájékoztatnod kell a vásárlóid, akár azt szeretnéd, ha minél többen ismernék a márkaneved, egy figyelemfelkeltő kampány segíthet céljaid elérésében.

Nézd meg, milyen ismertségi célközönségi lehetőségek közül választhatsz:

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Válaszd a gombot, ha többet szeretnél megtudni.

Alapvető beállítási lépések

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

További információkért válaszd az egyes paneleket.

Egy új kampányban lépj az Emberek, majd a Demográfia szakaszra. Jelöld be a jelölőnégyzetet azon konkrét demográfiai csoportok mellett, amelyeket kor, nem, szülői státusz vagy háztartási jövedelem (a háztartások jövedelme bizonyos országokra korlátozódik.) alapján szeretne elérni.

Egy új kampányban:

Menj az Emberek részre, majd a Közönségek menüpontra.

Válaszd a Böngészés lehetőséget, válaszd ki a Kik ők, majd válassz a különböző Részletes demográfiai adatok lehetőségek közül.

Egy új kampányban:
Menj az Emberek részre, majd a Közönségek menüpontra.

Válaszd a Böngészés lehetőséget, válaszd ki a Milyen érdeklődési körük és szokásaik vannak-ot.

  1. Az Érdeklődésnél válassz ki egy vagy több olyan csoportot, amely releváns a kampánycélok szempontjából.
  2. Ha nem találod a keresett Érdeklődés szegmenst, hozz létre sajátot. Az Egyéni Érdeklődés esetében válaszd a kék plusz jelet, és hozz létre saját Egyéni Érdeklődés közönséget releváns kulcsszavak, URL-címek, helyek vagy alkalmazások hozzáadásával. Tipp: kezdetben 10-20 jelet adhatsz hozzá.

Kattints a gombra, ha többet szeretnél megtudni.

Most te jössz: Segíts a figyelemfelkeltő közönség kialakításában

Segítsen a következő hirdetőknek beállítani a figyelemfelkeltő közönségüket.

Hogyan éred el az friss szülőket?

Vikas Smart Display kampányokat használ a babaruhákkal és könyvekkel foglalkozó cégének értékesítésére. Nemrég indított egy új, szülőknek szóló oktató weboldalt, amely tippeket és trükköket tartalmaz a szülői neveléssel kapcsolatban, és szeretné, ha minél több újszülöttet nevelő szülő megismerné ezt a weboldalt. Új kampányt indít, amelynek célja a figyelemfelkeltés.

A kívánt célközönség eléréséhez a Célközönség alatt a Kik ők (Részletes demográfiai adatok) menüpontra lép, majd a Szülői státusz, majd a Szülők menüpontot választja.

Hogyan éred el a filmkedvelőket?

Tamarnak van egy weboldala, amely az év legjobb koreai gyártású filmjeit mutatja be. Szeretné, ha minél többen tudnának az oldaláról, ezért létrehoz egy szokásos Display-kampányt, amelynek célja, hogy elérje a filmrajongókat.

A kívánt célközönség eléréséhez beállítja Affinity Audiences (Affinitási célközönség) csoportját a Mi iránt érdeklődnek, milyen szokásaik vannak, majd az Érdeklődés közönségek menüpontra kattintva, majd a Filmkedvelők opciót kiválasztva.

Bevált gyakorlatok

Válaszd ki az egyes paneleket, ha többet szeretnél megtudni.

A tudatossági célcsoportokat használó kampányok sikerének méréséhez inkább a magasabb tölcsérszintű mérőszámokat, például a megjelenéseket és a weboldalakat kell figyelembe venni, mint a teljesítményorientált mérőszámokat, például a konverziókat.

Ügyelj arra, hogy magasabb CPA-értékeket vagy alacsonyabb cél-ROAS-célokat állíts be, mint amilyeneket az alsó és középső tölcséres közönségeket használó kampányaiban használsz (pl. Remarketing, Ügyfélegyezés Egyéni szándék és Piacon belüli).

Hozz létre külön kampányt vagy hirdetéscsoportot minden egyes célközönség számára, amelyet el szeretne érni. Mivel a célközönségeket úgy tervezték, hogy konkrét célokat célozzanak meg, a különálló kampányok a legtöbb esetben lehetővé teszik, hogy a költségkeretet, a liciteket és egyéb beállításokat külön-külön szabályozhasd, és az üzeneteket minden egyes célközönségre testre szabhasd.

Ne rétegezd a közönségeket, mert ez korlátozott elérést eredményez.

Ha a fő célod az új ügyfelek megszerzése, fontold meg a meglévő felhasználók kizárását a Remarketing és Ügyfélegyezés listákból. A Google ezt nem teszi meg automatikusan.

A Google Ads:

  1. Válaszd a Közönségek-et.
  2. Válaszd a Kizárások, majd az KÖZÖNSÉG KIZÁRÁSOK menüpontot.
  3. Válaszd ki azt a kampányt vagy hirdetéscsoportot, amelyből ki szeretnéd zárni a közönségeket.

Optimalizálási tippek

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Ha jobban szeretnéd ellenőrizni, hogy hirdetéseid hol jelennek meg, fontold meg további kampányok létrehozását olyan tartalmi eszközökkel, mint a Kulcsszavak, az Elhelyezések és a Témák. Ezekkel kiválaszthatod, hogy a hirdetéseid milyen tartalomban jelenjenek meg. Az Elhelyezések alatt például kijelölheted bizonyos weboldalak URL-címeit, amelyeken hirdetéseid megjelenhetnek.

Megjegyzés: Kerüld a Kulcsszavak, Elhelyezések és Témák rétegzését a közönséglisták fölé, mivel ez korlátozhatja a kampány elérését és általános teljesítményét.

Kizárással megakadályozhatod, hogy hirdetéseid olyan webhelyeken jelenjenek meg, amelyek nem kapcsolódnak a vállalkozásodhoz. Megjegyzés: A túl sok kizárás befolyásolhatja a közönség elérését.

Weboldalak kizárása: Egy meglévő kampány esetében a bal oldali eszköztárban lépj az Elhelyezések, majd a Kizárás fülre, és ad meg a kizárni kívánt weboldal elhelyezés URL-címét.

Kizárással megakadályozhatod, hogy hirdetéseid olyan webhelyeken jelenjenek meg, amelyek nem kapcsolódnak a vállalkozásodhoz. Megjegyzés: A túl sok kizárás hozzáadása befolyásolhatja a közönség elérését.

Weboldalak, alkalmazások és videók kizárása egy adott témakörben vagy tartalmi területen:

Egy meglévő kampány esetében lépj a Témák, majd a Kizárások fülre, és válaszd ki a kizárandó témakategóriákat.

A legfontosabb tudnivalók

Amikor a Normál Display-kampányodhoz ismertségi célcsoportokat határozol meg, lehetővé teszed, hogy az új ügyfelek megismerjék a márkád.

Beállítás:

  • Demográfiák, hogy elérd a potenciális ügyfeleket korosztály, nem, szülői státusz vagy háztartási jövedelem alapján (bizonyos földrajzi területekre korlátozva).
  • Részletes demográfiai adatok, hogy elérd az embereket családi állapot, lakástulajdon, szülői szakaszok és iskolai végzettség alapján.
  • Előre kialakított Érdeklődés közönségkategóriák az emberek eléréséhez az életmódjukról, szenvedélyeikről és szokásaikról alkotott átfogó kép alapján.
  • Egyéni Érdeklődés, hogy egyedi érdeklődésű közönséget hozz létre.

Mutasd meg, mit tudsz

Hány célcsoportot használhatok egy kampányon vagy hirdetéscsoporton belül?

Nem ajánlott egymásra rétegezni a célközönségeket, mivel ez korlátozhatja a kampányok elérését. Mivel célközönségeinket úgy terveztük, hogy konkrét célokat célozzanak meg, azt is javasoljuk, hogy a különböző típusú célközönségekhez külön kampányokat vagy hirdetési csoportokat használj, így külön-külön szabályozhatod a költségkereteket, liciteket és egyéb beállításokat.

Az Intelligens Display-kampányoknál elérhetőek a figyelemfelkeltő célcsoportok?

Ha egy adott érdeklődésű közönséget szeretnél elérni, akkor Normál Display-kampányt kell létrehoznod.

Érdeklődés / Egyéni érdeklődés

Használd az előre elkészített Érdeklődés közönségkategóriákat, hogy elérd az embereket az életstílusukról, szenvedélyeikről és szokásaikról alkotott átfogó kép alapján.

Használd az Egyéni érdeklődést saját Érdeklődés célcsoportok létrehozásához.

Demográfiai adatok / Részletes demográfiai adatok

Használd a Demográfiai adatokat, hogy elérd azokat a potenciális ügyfeleket, akik valószínűleg egy adott korosztályba, nembe, szülői státuszba vagy háztartási jövedelembe tartoznak.

Használd a Részletes demográfiai adatokat, hogy elérd az embereket családi állapot, lakástulajdon, szülői státusz és iskolai végzettség alapján.

Az értékesítés ösztönzésére összpontosítasz?

Ha az értékesítés növelésére összpontosítasz, győződj meg róla, hogy a tudatosságnövelő kezdeményezések előtt először stratégiákat dolgoztál ki a jelenlegi ügyfelek újbóli bevonására és a nagy érdeklődésre számot tartó ügyfelek elérésére.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.