Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Legyen partnered a Google üzleti céljaid elérésében

Kiskereskedőként számos kihívással kell szembenézned. Hogyan növelheted vásárlói bázisod, hogyan kínálhatsz vásárlóidnak egyedi élményeket a vásárlás során, és hogyan növelheted a nyereséget eközben?

A Google-lal együttműködve megteheted ezeket:

  • Felgyorsíthatod üzleti tevékenységed az üzleti folyamatok megismerésével, eszközökkel és adatokkal.
  • Kapcsolatba léphetsz a vásárlókkal a vásárlói útvonal minden egyes lépésénél úgy, hogy közben ismertté teszed a márkádat.
  • Cselekvésre ösztönözheted a vásárlókat kényelmesen és könnyedén a webhelyeden, a üzletedben és számos helyen az interneten.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan növelheted kiskereskedelmi üzleted a Google segítségével.

Ismerd meg vásárlóinkat

Ez a baráti társaság szívesen jár együtt élő koncertekre. Mindegyikük egy pólót vásárol, amit egy közelgő zenei fesztiválon szeretne viselni. Bár mindannyian ugyanazt a típusú ruházatot keresik, a vásárláshoz vezető útjuk, a kiválasztott kiskereskedő és a végül megvásárolt póló eltérő lesz. 

Számos szempont befolyásolja egyéni vásárlási útjukat, többek között az ár, az ízlés, a márkahűség, a vásárlási szokások, a divatirányzatok és az, hogy milyen digitális  eszközöket részesítenek előnyben. Lássuk, hogyan jutnak el végül a számukra legmegfelelőbb pólókhoz.

A kiskereskedelmi környezet

A kiskereskedelmi környezet gyorsan változik. Az emberek egyre gyakrabban vásárolnak, de minden alkalommal kevesebbet. Kevésbé hűségesek bizonyos kiskereskedőkhöz. Több értékesítés történik az e-kereskedelmi platformokon, ahol a kiskereskedők kevésbé tudják befolyásolni a vásárlást, kevesebb hozzáférésük van az adatokhoz, és ahol a fogyasztó nagyobb valószínűséggel emlékszik a platformra, mint a márkára, amelytől vásárolt. A fogyasztók gyakrabban és több helyen vásárolnak – és ez csak tovább fog változni.

Fejlődő fogyasztói élmény

A mobilalkalmazások elterjedése és az új felületek és képernyők növekedése alapvetően megváltoztatta a fogyasztók vásárlási szokásait. Az elvárásaik megnövekedtek – kíváncsibbak, igényesebbek és türelmetlenebbek, mint valaha. Most az emberek azt vásárolnak, amit akarnak, amikor akarnak, attól a kiskereskedőtől vagy platformtól, amelyik a legjobb élményt nyújtja számukra az adott pillanatban.

Mit jelent ez a kiskereskedők számára?

  • Hogyan felelhetsz meg ezeknek a kíváncsi, igényes és türelmetlen fogyasztóknak? 
  • Hogyan nyújthatsz személyre szabott élményt, amely mindenhol megfelel az elvárásaiknak? 
  • Hogyan növelheted a jövedelmezőséget, a forgalmat, a vásárlói bázist és az eladásokat?

Kattints a gombra, ha többet szeretnél megtudni.

A válasz az, hogy legyünk segítőkészek. A fogyasztók olyan márkáktól akarnak vásárolni, amelyek segítenek nekik hogy:

  • Új dolgokat fedezzenek fel
  • Megtalálják, amire szükségük van
  • Zökkenőmentes élményt tapasztaljanak

Hogyan segítheted a fogyasztókat mindezek elvégzésében személyre szabott és releváns módon?

Hogyan segíthet a Google

A Google fejlett technológiát, a fogyasztók megértését és nyolc, egyenként 1 milliárd felhasználóval rendelkező platformot kínál. Képzeld el, milyen eredményt érhetsz el, ha technológiánkat, méretünket és a rendelkezésre álló adatokat a te szakértelmeddel, értékesítési tevékenységeddel és meglátásaiddal kombináljuk. Együtt igazán nagyszerű kiskereskedelmi élményt nyújthatunk! Fedezzük fel ezt a partnerséget részletesebben az alábbiakban.

Gyorsítás

Kihívás: A nyereségesség növelése
Megoldás: Felgyorsítás

Felgyorsíthatod üzleti tevékenységed azáltal, hogy a kihívásból származó az adatokat minden tevékenységed alapjává teszed, a személyre szabott élmények nyújtásától a jobb üzleti döntések meghozataláig.

1. Hozz jobb döntéseket a marketingtől az árképzésen át az értékesítésig az adatok (a saját és a Google adatai) felhasználásával, és a gépi tanulás segítségével, hogy értelmet adj ezeknek.

2. Személyre szabhatod az ügyfélélményt az összes csatornán, a termékajánlásoktól a dinamikus kezdőlapokig és így tovább.

3. A műveletek és a munkaerő átalakítása és optimalizálása olyan eszközökkel és technológiával, amelyek segítenek a fokozatos növekedésben és a hatékonyabb működésben.

Kapcsolatba lépés

Kihívás: Növeld a forgalmat és szerezz új ügyfeleket
Megoldás: Kapcsolatba lépés

Fogadd el, hogy az emberek bárhol és bárhonnan vásárolnak. Kapcsolódj hozzájuk a vásárlási útjuk minden egyes lépése során olyan módon, hogy a márkád a kezedben maradjon, és segítsen kitűnni a versenytársak közül. 

A vásárlók tudják, hogy a Google segítségével megtalálhatnak egy adott terméket vagy üzletet, de azért is jönnek, hogy inspirációt keressenek, ötleteket szerezzenek, és megtudják, mely márkákat vagy termékeket érdemes elkerülni. Győződj meg róla, hogy márkád kiemelkedik a vásárlók számára azáltal, hogy kapcsolatot teremtesz velük a vásárlási útvonaluk mentén.

Cselekvés ösztönzése

Kihívás: Növeld az értékesítést
Megoldás: Cselekvés ösztönzése

Ha már kapcsolatba léptél a vásárlóiddal, szüntesd meg az akadályokat a vásárlási folyamatból, hogy növeld az eladásokat – a webhelyeden, az üzletedben és az egész weben.

Íme, hogyan hozhatsz létre zökkenőmentes vásárlói élményt a cselekvés ösztönzésére: 

  • Könnyű pénztári folyamatot kínálj
  • Mentsd el a kosárban lévő tételeket későbbi vásárlásra
  • Gyors mobiloldali sebességet tegyél lehetővé
  • Adj releváns és naprakész információkat, például az üzlet címét, nyitvatartási idejét, helyét és a készleten lévő termékeket. 
  • Tedd lehetővé a vásárlók számára, hogy online vásároljanak és a boltban vegyék át a terméket.

A fogyasztó útja

Mint láthattad, a fogyasztói vásárlási útvonal egy összetettebb és adatvezérelt ökoszisztémává fejlődött. Ráadásul a vásárlók minden eddiginél többet várnak el az új technológiákat és digitális szolgáltatásokat használva. A győzelemhez a márkáknak relevánsnak, segítőkésznek és személyesnek kell lenniük, és olyan élményeket kell nyújtaniuk, amelyek nyereséges módon felelnek meg a fogyasztói elvárásoknak.

A legfontosabb tudnivalók

  • A technológiai változások megnövelték a mai kíváncsi, igényes és türelmetlen fogyasztók elvárásait. Személyre szabott és zökkenőmentes élményeket várnak el.
  • A Google-lel való partnerség révén megszerezheted, kiszolgálhatod és megtarthatod a vásárlókat a változó kiskereskedelmi környezetben, és biztosíthatod, hogy a meglévő és új vásárlók azt kapják, amit akarnak, és akkor, amikor akarják.
  • Használd az adatokat a fogyasztókkal való kapcsolattartáshoz és az értékesítés növeléséhez, miközben növeled a nyereségességet és felgyorsítod az innovációt.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.