Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Megcélzott megjelenítési arány

Módot keresel arra, hogy növeld a márkaismertséget, vagy üzeneted láthatóságát a Google keresőben? Ahelyett, hogy időt töltenél kampányod megjelenítési mérőszámainak figyelemmel kísérésével, fordulj az intelligens ajánlattételhez és a Megcélzott megjelenítési arány ajánlattételi stratégiához az egyszerű és hatékony licitálás érdekében.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan használhatod a Megcélzott megjelenítési arány ajánlattételi stratégiát a márkaismertség növelésére a keresőkampányodon keresztül.

Miért fontos a Megcélzott megjelenítési arány ajánlattétel?

A Megcélzott megjelenítési arány egy olyan automatizált ajánlattételi stratégia, amely automatikusan beállítja a liciteket azzal a céllal, hogy hirdetésed a Google keresési találati oldalának egy bizonyos helyén jelenjen meg. Akkor használd ezt az ajánlattételi stratégiát, ha marketingcélod a márkaismertség növelése, és azt szeretnéd, hogy hirdetéseid a találati oldalon az idő bizonyos százalékában megjelenjenek.

Három lehetőség van arra, hogy hirdetéseid hol szeretnéd megjeleníteni: az oldal legtetején, az oldal tetején, vagy a Google keresési találatok oldalán bárhol. A Google Ads automatikusan beállítja a liciteket az általad választott elhelyezési beállítás alapján.

Ha például az oldal legtetején 70%-os megjelenési arány célt választasz, a Google Ads automatikusan úgy állítja be CPC-ajánlatait, hogy hirdetéseid az oldal legtetején jelenjenek meg a teljes idő 70%-ában.

Gyakorlati feladat: Megcélzott megjelenítési arány ajánlattételi stratégia beállítása

A Megcélzott megjelenítési arány ajánlattételi stratégia létrehozásához a keresőkampányodban kövesd az alábbi lépéseket.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

Kattints a nyílra, hogy többet megtudj.

1. lépés:
Válassz ki egy keresési kampányt a fiókodban.

2. lépés:
Válaszd a navigációs sávban a Beállítások menüpontot, majd a menüben az Ajánlattétel menüpontot. Válaszd az Ajánlattételi stratégia módosítása lehetőséget, hogy új ajánlattételi stratégiát állíts be a kampányhoz.

3. lépés:
A legördülő menüből válaszd a Megjelenítési arány lehetőséget, mint az ajánlattétel típusát, amelyre összpontosítani szeretnél. A legördülő menüből válaszd ki a hirdetések megjelenésének kívánt helyét. Add meg a Cél megjelenítési részesedés százalékos arányát. Itt adhatod meg a kívánt maximális CPC-ajánlati limitet is, de ez nem javasolt. Kattints a Mentés gombra.

Bevált gyakorlatok

Íme néhány tipp a Megcélzott megjelenítési arány ajánlattételi stratégia futtatásához.

Kattints ki a nyílra, hogy többet tudj meg.

Kerüld az ajánlattételre vonatkozó korlátokat.
A Megcélzott megjelenítési arány ajánlattételi stratégia beállításakor beállíthatsz egy maximális kattintásonkénti költség (CPC) korlátot. Ez az a maximális összeg, amellyel beállítod azt, hogy legfeljebb mennyit fizethetsz a Google Ads-nek az egyes kattintásokért. Fontos, hogy ezt a felső határt ne állítsd túl alacsonyra, hogy elkerüld a Google Ads által beállított licitek korlátozását, ami megakadályozhatja azt, hogy elérd a megjelenítési arány célod.
Kezdd a megfelelő célértékkel.
A kezdeti megjelenítési arány célérték meghatározásakor győződj meg arról, hogy a célérték összhangban van a kampányod 30 napos átlagos megjelenítési arányával. Győződj meg arról is, hogy van-e elegendő költségkeret a kampányodban, mivel a Google Ads nem emeli meg a kulcsszavak licitjét a korlátozott költségkeretű kampányokban.
Adj időt az optimalizálásra.
Az Intelligens ajánlattétel esetén fontos, hogy időt adj a kampánynak az optimalizálásra, mielőtt értékelnéd a teljesítményét. A közelmúltbeli teljesítmény értékelésénél vedd figyelembe a konverziós kését is. A konverziós késésről többet megtudhatsz ebben a Súgóközpont-cikkben.
Használd az Ajánlattétel stratégia jelentést.
Ez a jelentés lehetővé teszi, hogy megnézd, milyen jól teljesített az ajánlattételi stratégiád a legfontosabb mérőszámok tekintetében. A Megcélzott megjelenítési arányt használó kampányok esetében láthatod, hogy a Maximális CPC-határérték túl alacsony-e, ami azt eredményezi, hogy a kampányok nem érik el a megjelenítési arány céljaidat. A Súgóközpont cikkében többet megtudhatsz az Ajánlattételi stratégia jelentésekről.
Előző
Következő

Optimalizálási pontszám tipp

A fiókod Optimalizálási pontszáma nagyszerű eszköz, amely segít megérteni, hogy mely kampányaid profitálhatnak az olyan intelligens ajánlattételi stratégiából, mint a Megcélzott megjelenítési arány.

A legfontosabb tudnivalók

  • A Megcélzott megjelenítési arány egy olyan automatizált ajánlattételi stratégia, amely automatikusan beállítja a liciteket azzal a céllal, hogy a hirdetés egy bizonyos helyen jelenjen meg a Google keresési találatok oldalán.
  • Akkor használd ezt az ajánlattételi stratégiát, ha marketingcélod a márkaismertség növelése, és azt szeretnéd, hogy hirdetéseid a találati oldalon az idő bizonyos százalékában megjelenjenek.
  • A Megcélzott megjelenítési arány beállításakor válaszd ki a kampány céljaként azt a százalékos arányt, amelyet szeretnél elérni.
  • Használd ki a Google Ads-fiókodon belüli jelentéseket, hogy szükség esetén kiigazítsd a célt.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.