Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Merchant Center fiók létrehozása

Mielőtt elkezdhetnéd a Shopping hirdetéseket, létre kell hoznod a Google Merchant Center fiókod, ellenőrizned és igényelned kell az URL-címed, és össze kell kapcsolnod a Merchant Center fiókod a Google Ads-szel. 

Ebben a modulban megtanulhatod, hogyan végezd el a Merchant Center fiókod létrehozásához szükséges lépéseket.

Merchant Center fiók létrehozása

Merchant Center fiókod létrehozásához lépj a http://www.google.com/merchants oldalra, és kattints a Get Started gombra egy új fiók létrehozásához. Haladj előre a diákon, hogy végigmenj a fiók beállításán. 

Megjegyzés: A képernyőkép szemléltetés céljából mintaadatokat használ.

További információkért kattints a nyílra.

1. lépés
Add meg vállalkozásod adatait, beleértve a vállalkozás nevét, a vállalkozás országát és időzónáját.

2. lépés
Töltsd ki a Hol fizessenek az ügyfelek? részt. Jelöld meg mindegyik módot, ahogyan szeretnéd, hogy a vásárlóid megvásárolhassák a termékeket.

3. lépés
Töltsd ki a Milyen egyéb eszközöket használsz? részt. Jelöld be az általad használt eszközök jelölőnégyzeteit.

4. lépés
Frissítsd e-mail beállításaid, és jelöld be, hogy milyen típusú e-maileket szeretnél kapni a Google Merchant Centerrel kapcsolatban.

5. lépés
Jelöld be a jelölőnégyzetet, hogy elolvastad és elfogadod a Felhasználási feltételeket. Olvasd el az Összehasonlító vásárlás szolgáltatásokkal kapcsolatos információkat. Válaszd a FIÓK LÉTREHOZÁSA lehetőséget.

Igazold és igényeld weboldalad

Miután létrehoztad a fiókot, kövesd a lépéseket a weboldalad igazolásához és igényléséhez a Merchant Centerben. 

A kereskedők többféle módon is igazolhatják URL-címüket:

  • A Google Analytics-en keresztül (ha a Mechant Centerben lévő admin felhasználó megegyezik a Google Ads-szel).
  • HTML fájl feltöltése (ajánlott)
  • HTML címke hozzáadása 
  • A Google Tag Manageren keresztül

Az ellenőrzést követően a weboldal URL-címét ugyanannak a felhasználónak kell igényelnie, aki a weboldalt hitelesítette. Nézd meg ezt a videót, hogy megtudd, hogyan igazolhatod és igényelheted weboldalad.

Megjegyzés: Egy domain csak egy Merchant Centerből igényelhető.

A videó elindításához válaszd a lejátszás gombot.

Mi történik, ha egy admin tulajdonos eltávolításra kerül?

Ha egy admin tulajdonos, aki korábban igazolta a webhelyét és más Google termékeket, például a Search Console-t, eltávolítják a Merchant Centerből, a hozzá tartozó URL igénylés megszűnik, és a teljes termékcsatorna nem fogja továbbítani az adatokat. 

A legjobb, ha először új admin tulajdonost adsz hozzá, és meggyőződsz róla, hogy más Google-termékekhez, például a Search Console-hoz is társítva van. Miután hozzáadtad az új tulajdonost, eltávolíthatod a korábbi tulajdonos hozzáférését.

Kapcsold össze a Merchant Center és a Google Ads fiókokat

Miután befejezted a kezdeti beállításokat, készen állsz a Merchant Center fiókod és a Google Ads fiókod összekapcsolására. 

Amikor jóváhagyod a Google Ads és a Merchant Center fiókod közötti kapcsolatot, lehetővé teszed, hogy a termékadatok a Merchant Centerből a Google Ads-be áramoljanak a hirdetési kampányokban való felhasználás céljából.

A fiók összekapcsolásához:

  1. Válaszd a villáskulcs ikont.
  2. Válaszd a Társított fiókok lehetőséget.
  3. A folyamat befejezéséhez kövesd a Merchant Center és a Google Ads utasításait.

Mi történik, ha a kapcsolatot eltávolítják?

Ha a fiókkapcsolat eltávolításra kerül, a Merchant Center fiókból származó termékadatokra támaszkodó Shopping kampányok nem fognak hirdetéseket megjeleníteni.

A legfontosabb tudnivalók

  • A Google Ads és a Merchant Center fiókok beállítása és a webhely hitelesítése előfeltétele a Shopping program elindításának.
  • A Merchant Center fiók beállítása után igazolnod kell, hogy te vagy a vállalkozás tulajdonosa, és a Merchant Centeren belül igényelned kell a webhelyet.
  • A fiók összekapcsolása lehetővé teszi, hogy a termékadatok a Merchant Centerből a Google Ads-be áramoljanak a hirdetésekhez. A fiók összekapcsolását a Merchant Centerben kérheted, de a Google Ads-ben kell jóváhagynod.
  • Ne felejtsd el kétszer is ellenőrizni a beállításokat, amikor eltávolítod a fiókkapcsolatot és a fiókadminisztrátort. A fiókkapcsolat eltávolítása megakadályozza a hirdetések megjelenítését, a webhelyet hitelesítő fiókadmin eltávolítása pedig az URL igénylés elvesztéséhez vezet.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.