Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Mondd el a történeted hat másodpercben

Mi a te hat másodperces történeted?

Ebben a modulban megismerkedhetsz a rövid hirdetések (bumper) előnyeivel és azzal, hogyan befolyásolhatják a kampány teljesítményét. Emellett megismerheted a YouTube-ra szánt hatékony hirdetések fejlesztésének bevált gyakorlatait, valamint négy tippet a nagyszerű rövid hirdetésekhez.

A rövid hirdetések (bumper) előnyei

A kifejezetten a YouTube-ra tervezett hat másodperces rövid hirdetések nagy kreatív potenciállal rendelkeznek. Íme néhány kipróbált előnyük.

Válaszd ki az egyes gombokat, ha többet szeretnél megtudni.

Mondd el a történeted hat másodpercben

Készen állsz a kihívásra? Az ügyfeled most hívott, és szeretne hat másodperces rövid hirdetéseket tesztelni. Íme három tipp:

Koncentrálj egyetlen, egyszerű célra

A rövid hirdetések mobilra készültek, és a márkaüzeneteket gyors találatként juttatják el a nézőkhöz útközben. Mivel csak másodpercek állnak rendelkezésre az üzenet közvetítésére, tedd azt kezdettől fogva egyértelművé és céltudatossá.

Szánj egy (szó szerint) pillanatot a fókuszpont kialakítására.

Kattints a lejátszás gombra a videó elindításához.

Költségkeret idő a hirdetés létrehozására – és a landolásra

Ahogy a hirdetésed elindul, a nézőknek egy pillanatra szükségük lehet a tájékozódásra. Teremts kontextust egy feltűnő vizuális elemmel, amely azonnal a márka helyére repíti a nézőt. A célbaéréshez általában körülbelül két másodpercre van szükség, hogy a végső gondolat vagy a cselekvésre való felhívás el tudjon mélyülni.

Ebben a példában figyeld meg, mennyi időt tölt a hirdetés megalapozásával és a landolással.

Kattints a lejátszás gombra a videó elindításához.

A 30 másodperces videóid nem tartalmazzák a választ mindenre

Az alapoktól kezdve a YouTube-ra való építkezés minden egyes hirdetésben az üres lap szabadságát biztosítja. Tekints túl a már leforgatott 30 másodperces videón. Milyen további felvételek vagy tartalmak állnak rendelkezésre, amelyek segíthetnek abban, hogy egy újfajta megközelítést hozz létre az üzenetedhez?

A márkák sikeresen építkeznek a nyomtatott eszközökből, és átültetik azokat videóra. Adj hozzá egyszerű vizuális elemeket vagy egy frappáns főcímet, hogy közvetítsed márkád történetét. Nézd meg!

Kattints a lejátszás gombra a videó elindításához.

A kreatív hatékonysággal kapcsolatos megfontolások

Vedd figyelembe ezeket a szempontokat, amikor a reklámok felidézését és a márkaismertséget szolgáló rövid hirdetéseket tervezed. Az ajánlások belső kutatás eredményein alapulnak.

Forrás: A reklámszövegek és a reklámszövegek a reklámszövegek és a reklámszövegek között Bumpers Creative Guidelines, Global, Google, 2017.

Válassza ki az egyes paneleket, hogy többet tudjon meg.

A terméket a képernyőn feltüntető hirdetéseknél magasabb volt a reklámok felidézése.

Erősebb márkareakciót mutatnak a hallható és látható hirdetések, szemben a csak látható hirdetésekkel.

A közvetlenül a kamerába beszélő személyt tartalmazó hirdetéseknél magasabb volt a reklámok felidézése.

Némi körültekintéssel kell eljárni az információk ilyen rövid idő alatt történő közlésével kapcsolatban. A szöveges diák, feliratok és egyéb szuperek alacsonyabb márkaismertséggel járnak. A hangalámondások szintén alacsonyabb márkaismertséggel járnak.

Legfontosabb tudnivalók

Az rövid hirdetések készítésének néhány legfontosabb bevált gyakorlata eltér a hagyományos hirdetések készítésénél alkalmazottaktól. Vedd figyelembe a fenti bevált gyakorlatokat, hogy maximalizáld a rövid hirdetések hatását!

 

Új embereket érnek el: a hat másodperces hirdetések átlagosan +78%-kal növelték a TrueView kampányok egyedi elérését.

Forrás: V: Google Unique Reach Data, Global, Google, 2016.

Hatékonyak: a hat másodperces rövid hirdetések a YouTube-on ugyanolyan visszaemlékezést eredményeztek, mint a 30 másodperces változatok más oldalakon.

Forrás: Hirdetés: Hirdetés a reklámban: Google/Eye Square Experiment 8 Ads, 2017.

Önmagukban is hatékonyak: 10-ből kilenc rövid hirdetés jelentős reklám visszaemlékezést eredményez, átlagosan +38%-kal.

És együtt is hatékonyak: azok a fogyasztók, akik három vagy több rövid hirdetést látnak, 2,2-szer jobban emlékeznek a reklámra, mint azok, akik csak egyet látnak.

1. Forrás: YouTube belső adatok, globális, Google, 2016
2. Forrás: YouTube gyakorisági korrelációs elemzés, Globális, Google, 2016.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.