Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Műveletek beállítása az értékesítési konverziókhoz

Most már készen állsz a konverziós műveletek beállítására!

Ebben a modulban megtanulod, hogyan állítsd be a konverziókövetést egy olyan vállalkozás számára, amelynek elsődleges célja az értékesítés növelése. A beállítási folyamatot ezen üzleti forgatókönyv konkrét marketingigényein keresztül fogod felfedezni.

Üzleti forgatókönyv felülvizsgálata

Az előző modulban bemutattuk neked Hiroko vállalkozót és fitneszruhaüzletét, a Healthy Life HQ10-et. Ha szükséged van egy kis felfrissítésre erről az üzletről, az alábbiakban újra megkapod a rövid összefoglalót.

Első lépés: Hiroko weboldalának konverziós műveleteinek beállítása

Mivel Hiroko már létrehozta a weboldalát, az első lépés a konverziós akciók beállítása a weboldalán. Nézzük meg, hogyan tenné ezt.

Következő állomás: konverziókövetés beállítása a mobilalkalmazásukhoz

Ezután Hiroko szeretné elérni a törzsközönségét a mobil eszközeiken keresztül. Szeretné mérni, hogy a hirdetései mennyire hatékonyan ösztönzik az alkalmazáson belüli vásárlásokat. Vegye figyelembe, hogy a lehető legjobb mérési és teljesítményeredmények biztosítása érdekében Hirokónak ugyanazokat az alkalmazáson belüli eseményeket kell nyomon követnie, mint a weboldalon belüli eseményeket.

A konverziókövetés beállítása mobilalkalmazások esetében háromlépcsős folyamat.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Ez lehet a Google Play vagy a Firebase. Hiroko azért választja a Google Play-t, mert az elsődleges alkalmazásuk Android-alapú, és alkalmazáson belüli számlázást használ. Az alkalmazáson belüli számlázást használó alkalmazások esetében a Google Play automatikusan nyomon követi a konverziókat, és nem kell nyomkövető kódot hozzáadnia az alkalmazásához.

Ha már együttműködsz egy attribúciós partnerrel, akkor ezt a fiókot össze kell kapcsolnod a Google Ads-fiókoddal. Az alábbi részben olvashatod, hogyan kapcsolja össze Hiroko a Google Play és a Google Ads fiókjait.

Miután összekapcsoltad fiókjaid, folytathatod a konverziós műveletek beállítását. Folytasd, és nézd meg, hogyan állítja be Hiroko az Android alkalmazáson belüli vásárlások nyomon követését, miután összekapcsolta Google Play és Google Ads fiókjait.

Google Play és Google Ads fiókok összekapcsolása

Ahhoz, hogy elérje mobilos közönségét, Hirokónak össze kell kapcsolnia Google Ads-fiókját a Google Play-fiókjával. Mivel az alkalmazása alkalmazáson belüli számlázást használ, a konverziókövetés segítségével automatikusan nyomon követheti, ha valaki, aki rákattintott az egyik hirdetésére, alkalmazáson belüli vásárlást hajt végre az alkalmazásban.

A fiókok összekapcsolása azt is lehetővé teszi, hogy remarketingcímke beállítása nélkül is megjeleníthessen hirdetéseket az alkalmazás felhasználóinak.

Nyomon követés beállítása Android alkalmazáson belüli vásárlásokhoz

Végül a Hiroko mostantól automatikusan beállíthatja az Android alkalmazáson belüli vásárlások nyomon követését a Google Playből. Ez nagyon hasonló ahhoz, ahogyan a weboldalán a konverziós műveleteket állította be.

Ha többet szeretnél megtudni, olvasd el ezt a Súgóközpont cikket az alkalmazások konverzióinak nyomon követéséről a Google Play segítségével.

Hiroko kiválasztja a kék plusz ikont, hogy új konverziós műveletet állítson be.

Ezúttal az Alkalmazás ikont választja.

Hiroko a Google Play-t választja attribúciós partnerként, az alkalmazáson belüli vásárlásokat pedig a nyomon követendő forrásként. A Folytatás gombra kattint.

Ezután beállít egy nevet a konverziós művelethez, hozzáadja az alkalmazás nevét, és kiválasztja a megfelelő beállításokat ehhez a konverziós művelethez.

Hiroko következő lépése

Következő lépésként Hiroko konverziós műveleteket is beállíthatna, hogy nyomon követhesse a hirdetéseiből érkező hívásokat.

Tudj meg többet a hirdetésekből származó hívások nyomon követéséről.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.