Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Műveletek beállítása értékesítéshez és lead generáláshoz

Ebben a modulban megtanulod, hogyan állítsd be a konverziómérést egy olyan vállalkozás számára, amelynek elsődleges célja a weboldal forgalmának növelése a leadgenerálás és az online értékesítés növelése érdekében. A beállítási folyamatot az adott üzleti forgatókönyv sajátos igényein keresztül fogod felfedezni.

Üzleti forgatókönyv felülvizsgálata

A tanfolyam első moduljában bemutattuk neked a különböző cégtulajdonosokat és hirdetőket. Az alábbiakban Janelle-t, a OneStop marketingmenedzserét és az ő vállalkozással kapcsolatos jelenlegi marketingcéljait mutatjuk be.

A OneStop kihívása

A OneStop nemrégiben frissítette weboldalát, hogy teljes körű e-kereskedelmi oldallá váljon. Egy olyan, a kiskereskedelmi boltok világba beágyazott, hiányos digitális lábnyomot hagyó CPG márka számára ez izgalmas vállalkozás volt!

A teljes értékű weboldaluk azonban nem volt elég ahhoz, hogy az eladások terén előrelépést érjenek el. Janelle ezért konverziómérést szeretne alkalmazni a keresőhirdetések teljesítményének meghatározásához. Célja, hogy növelje a weboldal látogatottságát, és vagy a termék-hírlevél feliratkozások révén leadeket hozzon létre, vagy még jobb esetben növelje az értékesítést.

Konverziós műveletek beállítása a OneStop számára

Janelle-nek kezdetben konverziós műveleteket kell beállítania a weboldalán. Tekintsük át, hogyan tenné ezt.

Az alábbi felületen láthatod, hogyan állítja be a konverziós műveleteket a onestopbeauty.com oldalon. Mivel az értékesítés növelése a legfontosabb cél, először egy konverziós műveletet állít be, majd egy konverziós műveletet a feliratkozáshoz.

Válaszd ki a nyilat, hogy többet tudj meg.

Janelle először kiválasztja a Weboldalt  konverziós forrásként.

Mivel az értékesítés prioritást élvez, a Vásárlás kategóriát választja, majd nevet ad a konverziónak – ebben az esetben Vásárlás.

Ezután kiválasztja a Vásárlás konverziós művelethez megfelelő konkrét Érték és Szám beállításokat.

Janelle beállít egy konverziós műveletet az Feliratkozáshoz is.

Ezúttal az Egyet választja a Szám beállításként.

Mit tegyen Janelle ezután?

Ne feledd, hogy bár az online értékesítés kihívást jelentett a OneStop számára, a kiskereskedelemben való jelenlétük stabil volt. Tudják, hogy van egy állandó vásárlói körük, akik offline vásárolják meg a termékeiket. Janelle szeretné folytatni a kiskereskedelmi növekedést, és szeretné mérni, hogy az online hirdetései hogyan segítik az offline vásárlások növelését.

Az offline konverziókövetés több lépést foglal magában.

1. lépés:
Offline konverziós művelet beállítása

2. lépés:
A weboldal és a leadkövető rendszer engedélyezése

3. lépés:
Az adatok előkészítése az importáláshoz

4. lépés:
A konverziók importálása

Offline konverziók beállítása

Először tanuljuk meg, hogyan tudja Janelle beállítani az offline követést. A következő részben megtanulod, hogyan importálhatod az offline konverziókat.

Az offline konverziók beállításához szükség van egy GCLID használatára. A GCLID, vagyis a Google Click Identifier egy véletlenszerűen generált karakterlánc, amely minden alkalommal, amikor egy hirdetésre kattintanak, az URL-hez csatolódik. Ez tárolja az adott kattintással kapcsolatos információkat, például a kampányt és a hirdetéscsoportot, amelyhez a hirdetés tartozik, valamint egyéb információkat, például a kattintás időbélyegét stb.

Kövessük végig, ahogy Janelle végigmegy az offline konverziókövetéshez szükséges lépéseken.

Nyomon követheted a weboldalon lévő telefonszámra érkező hívásokat

Egy további módja Janelle számára a leadek létrehozásának, ha nyomon követi a weboldalán található telefonszámra érkező ügyfélhívásokat. Ehhez használná a Google weboldal híváskonverzió-követését.

A webhelyen lévő telefonszámra irányuló hívások nyomon követéséhez a Google egy egyedi telefonszámot biztosít a vállalkozás számára, amely segít azonosítani és mérni azokat a hívásokat, amelyeket a felhasználók a webhelyről indítottak, miután rákattintottak a hirdetésedre. Ez a dinamikusan létrehozott Google-továbbítási szám helyettesíti a webhelyeden található üzleti telefonszámot ezen felhasználók számára, mindenfajta költség nélkül.

Így amikor valaki az egyik hirdetésükre kattintva meglátogatja a OneStop webhelyét, majd a webhelyükön található Google-továbbítási számot használva felhívja vállalkozásukat, Janelle azonosítani és mérni tudja ezeket a hívásokat a webhely híváskonverzió-követés segítségével. Részletes jelentéseket láthat, és ami még jobb, meg tudja mondani, hogy mely konkrét kulcsszavak, hirdetések, hirdetési csoportok és kampányok vezettek a híváskonverziókhoz.

Állíts be egy weboldal hívás konverziós akció

Ismerd meg, hogyan állítja be Janelle a weboldalán a telefonszámra irányuló hívások konverziós műveletét.

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

Janelle a Telefonhívásokat választja konverziós forrásként.

Meghatározza, hogy a telefonhívások forrása a weboldalán szereplő telefonszám.

Janelle a konverziónak a "Telefonhívások" nevet adja, és meghatározza, hogy leadként kell kategorizálni. Ezután kiválaszt egy értéket, amelyet minden egyes telefonhíváshoz hozzárendel.

Meghatározza, hogy kattintásonként csak egy konverziót számoljanak, és hogy a hívás minimális hossza legyen, hogy konverziónak minősüljön, ebben az esetben 60 másodpercet választ.

Miután létrehozta a konverziós műveletet, megadja a telefonszámot, és a Google Ads létrehoz egy rövid telefonos részletet, amelyet hozzáadhat a weboldalához, hogy a hívás nyomon követhető legyen. Letölti ezt a részletet, hogy hozzáadja a weboldalához.

Mi lesz a OneStop következő lépése?

Tudtad, hogy ahogy Janelle vállalkozása növekszik, úgy lesz jogosult konverziókövetést beállítani, hogy az üzletlátogatásokat is mérje az összes üzlethelyiségében?

Az üzletlátogatások konverziókövetése segítene Janelle-nek igazolni, hogy a hirdetései hogyan befolyásolják az embereket az üzlethelyszínek meglátogatásában. Ezáltal rálátást nyerhet arra, hogy mely kampányok, kulcsszavak és eszközök vezetnek a legtöbb látogatást a telephelyeikre. Ezeket az adatokat felhasználhatja a befektetésük megtérülésének (ROI) megértéséhez, és megalapozottabb döntéseket hozhat hirdetéseivel és ajánlataival kapcsolatban.

Kattints ide, ha többet szeretne megtudni az Üzletlátogatásokról és a jogosultsági feltételekről.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.