Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Növeld a relevanciát személyre szabott hirdetésekkel

Az egy dolog, hogy a megfelelő célközönséget éred el, de ha az üzeneted nem talál visszhangra, az emberek nem biztos, hogy megteszik a kívánt lépéseket. A keresőhirdetések létrehozása az első lépés a közönséggel való kapcsolatteremtéshez; a következő lépés a hirdetések relevanciájának és hatásának további javítása a Google hirdetés testreszabási eszközeinek és gépi tanulási képességeinek használatával.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan alkalmazhatod a hirdetés testreszabást a keresési kampányodban.

Miért fontos a hirdetési kreatívok optimalizálása?

A személyre szabott és releváns szövegek készítése a keresőhirdetésekhez kritikus fontosságú a közönséggel való kapcsolatteremtés és a célok elérése érdekében történő cselekvésre való motiválás szempontjából. A szakértő marketingesek tudják, hogy a személyre szabás jelentősen hozzájárulhat az üzleti nyereségességhez. Hogyan tudod tehát tovább személyre szabni keresőhirdetéseidet, hogy növeld vállalkozásodat?

A releváns keresőhirdetés bővítmények bevezetésén és a reszponzív keresőhirdetések (RSA) hirdetési erősségének optimalizálásán túl, hogy meggyőző hirdetésszövegeket jeleníts meg, a Google Adsben elérhető néhány fejlett testreszabási funkció, amelyeket ebben a tanfolyamban fogunk megvizsgálni.

Hirdetés-testreszabók reszponzív keresőhirdetésekhez

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat adj hozzá a hirdetésedhez, hogy nagy mértékben testre szabhasd üzeneted. Személyre szabhatod hirdetésed testreszabott címsorral vagy leírással, hogy minden egyes potenciális ügyfél számára releváns változatot jeleníts meg.

Jelenleg két választható reszponzív keresőhirdetés-testreszabó áll rendelkezésre: a hely beszúrása és a visszaszámlálás testreszabók.

Helybeillesztés

A helybeillesztés segítségével a reszponzív keresőhirdetés szövegét a felhasználó tartózkodási helyéhez vagy egy olyan helyhez igazíthatod, amely iránt érdeklődést mutat. A helybeillesztés a hirdetés címsorában vagy leírásában a város, állam vagy ország megemlítésével emeli ki a helyet. Az elérhető helyszínek a kampány helymeghatározási beállítása alapján kerülnek kiválasztásra.

Gyakorlati feladat: Helybeillesztés

Bahati egy szabadidősport márka marketingigazgatója. Termékeiket kiskereskedelmi üzletekben, valamint egy nemrég indított weboldalon keresztül értékesítik. Bahati és csapata arra összpontosít, hogy minél nagyobb értékesítési bevételt érjenek el az online áruházukban, miközben biztosítják a reklámköltés megtérülését.

A márka rengeteg sikert ért el a Google keresőben értékes eladásokkal, és a vezetői csapat folytatni szeretné a terjeszkedést. Nemrég indítottak egy kampányt, hogy kiemeljék a Kaliforniába való terjeszkedésüket és azt, hogy most már ebbe a régióba is tudják szállítani a termékeiket.

A kampány egész Kalifornia államra összpontosít, de Bahati és csapata úgy szeretné testre szabni a hirdetési szövegüket, hogy az alkalmazkodjon az egyes felhasználók konkrét helyéhez. A helybeillesztés segítségével személyre szabhatják a címsort a közönségük tartózkodási helye szerint, hogy fokozzák a relevanciát, az elkötelezettséget és a cselekvést!

Első lépésként egy reszponzív keresőhirdetést kell létrehoznod. A címsorokat és a leírást helybeillesztéssel személyre szabhatod az új hirdetés létrehozásakor, vagy hozzáadhatod a testreszabót egy meglévő hirdetés szerkesztésekor. Legalább három címsorra lesz szükséged helymegadás nélkül, vagy használhatod az alapértelmezett szöveget.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

További információkért válaszd az ikonokat.

1

Amikor beírod a hirdetési szöveget a címsorhoz, vedd körül kapcsos zárójelekkel. Ezután válaszd a legördülő menüből a Helybeillesztés lehetőséget.

2

A Helyformátum szakaszban válaszd ki a részletezettségi szintet.

3

Az Alapértelmezett szöveg szakaszban add meg azokat a szavakat, amelyeket akkor szeretnél megjeleníteni, ha a szöveg nem helyettesíthető kulcsszóval. Ez egy opcionális lépés.

4

Kattints az Alkalmazás gombra.

Tipp

Győződj meg róla, hogy a kampányod helyekre vonatkozó célzása a vállalkozásod számára megfelelő területre van beállítva, és a helybeillesztéskor beállított szint megfelelő, figyelembe véve a kampányod helyi célzását.

Visszaszámláló testreszabók

Értesítsd a potenciális ügyfeleket az akciókról vagy különleges eseményekről azzal, hogy visszaszámlálót adsz a hirdetési szöveghez. A visszaszámlálók napra, majd órára, végül pedig percre visszaszámolnak.

Gyakorlati feladat: Visszaszámláló testreszabó

Bahati a nyugati partra való terjeszkedésével szeretné kiemelni a Los Angeles-i vadonatúj üzlet ünnepélyes megnyitóját. A vásárlók lelkesítése és motiválása céljából egy visszaszámláló testreszabót szeretne beállítani, amely kiemeli, hogy mennyi idő van még hátra a nagyszabású nyitási akcióig. Lássuk, hogyan valósítja meg ezt Bahati és csapata.

Kattints a nyilakra, ha többet szeretnél megtudni.

1. lépés: Állíts be egy reszponzív keresőhirdetést
Kezdd egy reszponzív keresőhirdetés beállításával. (Egy meglévő hirdetést is szerkeszthetsz.)

2. lépés: Add hozzá a visszaszámlálót

  • Írd be az akció végének időpontját kapcsos zárójelbe, és válaszd a legördülő menüből a Visszaszámlálás opciót.
  • A Visszaszámlálás vége szakaszba írd be azt a dátumot és időpontot, amikor a visszaszámlálás véget ér.
  • A Visszaszámlálás kezdete szakaszban add meg, hogy a záródátum előtt hány nappal kezdjen el megjelenni a visszaszámláló. Ha üresen hagyod, a visszaszámlálás öt nappal a záródátum előtt kezdődik.

3. lépés: Állítsd be az időzónát
Válaszd ki az időzónát. A Fiók időzóna a fiók időzónájához viszonyított záróidőpontig számol vissza. Ez egy jó lehetőség egy adott helyen zajló esemény esetén. A Hirdetésnéző időzónája a hirdetésnéző időzónájában lévő záróidőpontig számol vissza. Ez egy jó lehetőség egy olyan eseményhez, amely nem földrajzi helyhez között, például egy online akció.

4. lépés: További szöveg hozzáadása és mentés
Adj hozzá bármilyen releváns szöveget a visszaszámláló elé vagy azt követően, és válaszd a MENTÉS lehetőséget. A visszaszámláló testreszabójának előnézete megjelenik a hirdetés előnézete részben.

Emlékeztető

Hirdetésenként egy visszaszámlálót adhatsz hozzá a címsor vagy a leírás mezőben. A hirdetés létrehozásához legalább három, hirdetés testreszabó nélküli címsorra is szükséged lesz.

Kulcsszóbeillesztés

A kulcsszóbeillesztéssel dinamikusan frissítheted a hirdetés szövegét a hirdetés megjelenését kiváltó kulcsszóval. Csak egy kódrészletet kell hozzáadni a hirdetés szövegéhez. Ezután minden egyes alkalommal, amikor a hirdetés megjelenik, automatikusan kicseréljük a kódot a hirdetést kiváltó kulcsszóra, így növelve a szöveg relevanciáját és hasznosságát a cselekvés ösztönzése érdekében.

Bahati arra törekszik, hogy hirdetési szövegei a lehető legrelevánsabbak legyenek az egyes fogyasztók számára, ezért most a kulcsszóbeillesztéssel kísérletezik. Ő és csapata kulcsszóbeillesztéssel kampányt indít, hogy népszerűsítse új férfi sportos rövidnadrág termékcsaládjukat. Ez a termékcsalád futáshoz, jógához, túrázáshoz és edzéshez való rövidnadrágokat tartalmaz, és a megfelelő hirdetéscsoportokban a kulcsszavak ezekhez a termékekhez igazodnak.

Tegyük fel például, hogy egy potenciális vásárló keresési lekérdezése a "kék futónadrág". A kulcsszóbeillesztéssel Bahati hirdetése alkalmazkodhat ehhez úgy, hogy olyan címsort vagy leírást jelenítsen meg, amely tartalmazza a "kék futónadrág" kifejezést. Ha azonban egy másik felhasználó a "kék jóganadrág" kifejezésre keres, akkor Bahati keresőhirdetése a "kék jóganadrág" szöveggel jelenhet meg. Abban az esetben, ha a kulcsszó nem helyettesíthető, Bahati használhat alapértelmezett szöveget, és beállíthatja, hogy a hirdetés az általánosabb "atlétikai rövidnadrág" szöveggel jelenjen meg.

Gyakorlati feladat: Kulcsszavak beillesztése

Válaszd ki a nyilat, ha többet szeretnél megtudni.

1. lépés: Állíts be egy reszponzív keresőhirdetést
Kezdd egy reszponzív keresőhirdetés beállításával. (Egy meglévő hirdetést is szerkeszthetsz.)

2. lépés: Add hozzá a Kulcsszóbeillesztést
Írj kapcsos zárójelet a hirdetés szövege köré, és válaszd a legördülő menüből a Kulcsszóbeillesztés lehetőséget.

3. lépés: Add meg a kulcsszavakat
Az Alapértelmezett szöveg részbe írd be azokat a szavakat, amelyeket akkor szeretnél megjeleníteni, ha a szöveg nem helyettesíthető kulcsszóval (pl. atlétikai rövidnadrág).

4. lépés: Válaszd ki, hogyan szeretnéd a kulcsszavakat formázni
Válaszd ki a kulcsszavak írásmódját: nagy kezdőbetűs, mondatkezdő nagybetűs vagy kisbetűs. A nagy kezdőbetűs esetén az összes kulcsszó első betűje nagybetűvel lesz írva (pl. Futó Rövidnadrág). A mondatkezdő nagybetűs esetén csak az első kulcsszó első betűje lesz nagybetűs (Futó rövidnadrág). Kisbetű esetén egyetlen betű sem lesz nagybetű (futó rövidnadrág).

5. lépés: Másolat hozzáadása és mentés
Adj hozzá bármilyen releváns másolatot a kulcsszó beillesztési szakasz előtt vagy után. Válaszd a HIRDETÉS MENTÉSE lehetőséget.

A legfontosabb tudnivalók

  • A hirdetés-testreszabók, mint például a helybeillesztés és a visszaszámláló testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat adj hozzá a reszponzív keresőhirdetésekhez, így személyre szabva az üzeneted.
  • A kulcsszóbeillesztés lehetővé teszi, hogy dinamikusan frissítsd a hirdetés szövegét a hirdetés megjelenését kiváltó kulcsszóval, tovább növelve a hirdetés relevanciáját.
  • A hirdetés testreszabása azt mutatja a fogyasztóknak, hogy nálad van az, amit keresnek, növelve ezzel a konverzió esélyét.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.