Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Optimális kampánystruktúra

A Google Ads-kampányok létrehozásakor érdemes szervezetten eljárni. Gondosan strukturáld kampányaid és hirdetési csoportjaid, és csoportosítsd kampányaid termék vagy téma szerint, hogy előkészítsd a sikered.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan optimalizálhatod kampányszerkezeted úgy, hogy az tükrözze marketingcéljaid.

Hogyan épülnek fel a Google-fiókok

A Google Ads-ben három szint létezik: fiók, kampány és hirdetéscsoport. Ha megismerkedsz ezzel a felépítéssel, az segíthet a kampányok strukturálásában és a teljesítményadatok könnyebb megtalálásában.

Kattints az egyes képekre, hogy többet tudj meg.

Nézzük meg a fiókstruktúrát működés közben

Anastasia egy kis ruházati üzletben dolgozik, és ő kezeli az üzlet Google Ads-fiókját. Ő és csapata egy nagy promóciós eseményre készül, és a Google keresőhirdetéseket szeretnék használni az eladások növelésére.

Anastasia úgy építi fel a kampányát, hogy a boltja által forgalmazott számos termékről testre szabott hirdetéseket jelenítsen meg a konkrét célközönségnek, akiket el szeretne érni. Ezzel a szervezett kialakítással gyorsan frissítheti kampányait, ha szükséges.

Hogyan állítja össze kampányát Anastasia

Az alapokkal kezdi.

Mint minden kampány, Anastasia kampánya is az alapokkal kezdődik. Meghatározza a célt, és beállítja a kampány részleteit, hogy a dolgok elinduljanak.

Lebontja a dolgokat.

Mivel vállalkozása többféle terméket árul, Anastasia minden termékcsaládnak külön hirdetést szeretne. Így specifikus üzeneteket hozhat létre, és a későbbiekben optimalizálhatja az egyes termékcsaládok megtérülését.

Anastasia úgy dönt, hogy három kampányt készít: egyet a kabátoknak, egyet a cipőknek, egyet pedig a kézitáskáknak.

Módosítja a beállításokat a különböző részeken.

A fiók struktúra ilyen szintű felbontásával Anastasia képes minden egyes hirdetéscsoportokhoz egyedi kulcsszavakat és liciteket rendelni. Eldöntheti, hogy hol és mikor jelenjenek meg az ilyen típusú termékekre jellemző hirdetések. Ezenkívül mind az üzeneteket, mind a liciteket módosíthatja, ha a verseny, az eladások vagy az évszakok változnak.

Néhány hónappal később Anastasia igazi Google Ads szakértő hírnevet szerez magának!

Most te jössz!

Legjobb gyakorlatok

Most, hogy láttad a kampányfelépítést működés közben, nézzünk át néhány bevált gyakorlatot.

Kattints a nyilakra, hogy többet tudj meg.

A különböző termékek és szolgáltatások teljesítményének egyszerű megtekintéséhez, szerkesztéséhez és jelentés készítéséhez hozz létre külön kampányokat minden főbb termékcsoporthoz vagy szolgáltatáshoz, amelyet hirdetsz.

A hirdetéscsoportok hasonló témájú hirdetésekből és a hozzájuk tartozó kulcsszavakból állnak. Ezeket a csoportokat termékenként különítsd el, hogy a liciteket minden egyes termékhez lehessen igazítani. Így a különböző kategóriákra vonatkozó konkrét teljesítménymutatókra is optimalizálhatsz.

A legfontosabb tudnivalók

  1. A Google Ads-ben három felépítési szint létezik: fiók, kampány és hirdetéscsoport. A Google Ads-fiókok több kampányból állnak, amelyek különböző hirdetéscsoportokból állnak.
  2. Alkalmazd a felépítésre vonatkozó bevált gyakorlatokat, például a könnyű áttekinthetőség kialakítását és a hirdetéscsoportok szétbontását a kampányaid szervezése során.

Mutasd meg, mit tudsz

Hirdetéscsoport

A hirdetéscsoport hasonló hirdetések és kulcsszavak (a hirdetések megjelenését kiváltó szavak és kifejezések) összességét tartalmazza.

Kampány

A kampány hirdetéscsoportok gyűjteménye. Saját költségkerettel és beállításokkal rendelkezik, amelyek meghatározzák, hogy hol jelennek meg a hirdetések.

Fiók

A fiók kampányok gyűjteménye. Egyedi e-mail címhez, jelszóhoz és számlázási adatokhoz kapcsolódik. Egynél több fiókot szeretnél kezelni vállalkozásod számára? Ebben a Súgóközpont-cikkben többet tudhatsz meg egy kezelői fiók létrehozásáról és működtetéséről.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.