Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Optimalizáld a költségkeretet a Teljesítménytervezővel

Lehet, hogy nem látsz a jövőbe, de a Teljesítménytervező használatával úgy állíthatod be a kampányokat, hogy jobban felkészülj mindenre, ami az utadba kerül. A Teljesítménytervező segítségével megbizonyosodhatsz arról, hogy kampányaid támogatják a céljaid, optimális célhoz igazodnak, és figyelembe veszik a lehetséges volumennövekedést.

Ebben a modulban megtanulod, hogy a Teljesítménytervező bevált gyakorlatai hogyan segíthetnek marketingcéljaid elérésében.

Mi az a Teljesítménytervező?

A Teljesítménytervező a Google Ads egy olyan eszköze, amellyel akár 18 hónapos időszakokra is tervezhetsz. Előrejelezheted, hogy az optimális cél- és költségkeret kiigazítások hogyan befolyásolhatják pozitívan a kulcsfontosságú mutatókat és az általános megtérülést. Használd a Teljesítménytervezőt havonta, hogy megbizonyosodj arról, hogy a megfelelő költségkeretet és kampányszintű intelligens ajánlattételi célokat állítod be a kereslet megszerzéséhez.

A Teljesítménytervező segítségével a következőket teheted meg:

  • Előrejelzések megtekintése a kampányaidhoz
  • Az eredmények feltárása a kampánybeállítások módosításával
  • Megértheted a szezonális időszakokban rejlő lehetőségeket
  • A fiókok és kampányok költségkeretének kezelése

Hogyan jelez előre a Teljesítménytervező?

A lehető legpontosabb előrejelzés érdekében a Teljesítménytervező több milliárd keresési lekérdezést vesz figyelembe, és 24 óránként frissül. Szimulálja az elmúlt hét-tíz nap releváns hirdetési aukcióit, és olyan változókat vesz figyelembe, mint a szezonalitás, a lekérdezések növekedése, a versenytársak tevékenysége és a céloldal.

A szimulációk lefuttatása és az adatgyűjtés után a Teljesítménytervező pontosságát az előrejelzések és a tényleges teljesítmény összehasonlításával mérik. Ezután gépi tanulást használ az előrejelzések finomhangolására.

Tudásellenőrzés

Növekvő konverziók

Ha szeretnéd megérteni, hogy mennyivel többet tudnál befektetni a konverziók növekedése érdekében, miközben a ROI stabil marad, állítsd be a konverziós értéket költési célonként a Teljesítménytervezőben.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

További információkért válaszd az egyes gombokat.

Ha a növekedésre összpontosítasz, hogy a szezonális csúcsidőszakokban megnövekedett keresletet megragadd, mozgasd a pontot a görbe mentén a Google Ads felületén. Ez a beállítás segíthet a konverziók előrejelzésében a különböző céloknál, és meghatározhatja a szezonális üzleti célok eléréséhez szükséges optimális beállításokat.

Célként beállíthatod a meglévő, költésenkénti konverziós értékét (amelyet a görbe alatti pont jelöl). Ezután láthatod, hogy az optimális licit- és költségkeret beállításokkal hány konverziót tudsz elérni ezen a célon.

Bevált gyakorlatok

Tekintsd meg a Teljesítménytervezővel kapcsolatos bevált gyakorlatokat.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

A legfontosabb tudnivalók

  • A Teljesítménytervező segít előretekintő terveket készíteni, amelyek eltérnek a napi szintű fiókmenedzseléstől. Ezzel az eszközzel bővítheted a növekedési lehetőségeket, a rendelkezésre álló lehetőségeket, és megértheted a különböző ajánlat és költségkeret forgatókönyvek következményeit.
  • Vedd be a Teljesítménytervezőt a rendszeres tervezési rutinodba. A költségkeret következetes értékelése kulcsfontosságú a jövőre vonatkozó stratégiák kialakításához és a célok eléréséhez a dinamikus piaci körülmények között.

Mutasd meg, mit tudsz

Teljesítménytervező egy dinamikus piacon

Mivel a Teljesítménytervező előrejelzései az elmúlt hét-tíz napon alapulnak, az előrejelzések tükrözik a piacon ez idő alatt bekövetkezett változásokat, valamint a közelgő szezonális változásokat. A Teljesítménytervezőben a szokásosnál gyakrabban is készíthetsz terveket, hogy figyelembe vedd a piac és a vállalkozásod kiszámíthatatlan változásait. A Google nem tudja garantálni, hogy az előrejelzések tükrözik a piaci változások további bizonytalanságait.

Költségkeret ellenőrzések

Tervezési rutinod részeként végezz rendszeres költségkeret ellenőrzéseket. A következetes értékelés és optimalizálás kritikus fontosságú a sikeres kampány irányításához. A piacok azonban dinamikusak és drasztikusan változhatnak. Bár legtöbbünk nem tudja megjósolni a jövőt, sok hirdető következetesen tervez annak érdekében, hogy jövőbe mutató stratégiákat alakítson ki.

Szezonális trendek

Használd a Teljesítménytervezőt, hogy kihasználd a szezonális trendeket az év során. Ha szezonális időszakokban terveket készítesz, hozz létre havi terveket az eszközben, és rendszeresen tekintsd meg a frissített előrejelzéseket. Heti rendszerességgel ellenőrizd előrejelzéseit, különösen akkor, ha közel van a régiód szezonális csúcsidőszakához.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.