Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Remarketing keresőhirdetésekhez

A remarketing listák hozzáadása a keresőkampányokhoz lehetővé teszi, hogy a kulcsszavakat, liciteket és hirdetési üzeneteket az ügyfelek által a weboldaladon végzett korábbi műveletek alapján személyre szabd. Egy remarketing kampány újra megszólíthatja ezeket a célcsoportokat, és megnövekedett forgalmat és konverziókat eredményezhet, hasonló vagy jobb megtérülés mellett, mint amit a kampányaid egyébként elérnének.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan hozz létre egy olyan remarketing stratégiát, amely összhangban van a keresőkampányod céljaival.

Miért fontos a remarketing?

A visszatérő webhelylátogatók jellemzően kétszeres arányban konvertálnak az átlagos látogatókhoz képest. Minden ügyfél útja más és más, és a remarketing segít megszólítani azokat, akiket az útjuk már az ajtód közelébe vezetett. A remarketing segítségével nagyobb valószínűséggel éred el a megfelelő személyt a megfelelő üzenettel, pontosan a megfelelő pillanatban.

Remarketing listák létrehozása

Kétféleképpen hozhatsz létre remarketing listát:

  • Címke alapú remarketing listák: Adj hozzá egy címkét a webhelyed kódjához, hogy összegyűjtsd a webhelyeddel kapcsolatba lépők listáját.
  • Ügyfélegyezés listák: Oszd meg ügyfeleid listáját a Google Ads-szel, hogy elérd ezeket az embereket, amikor a Google keresőben keresnek.

Az alábbiakban vizsgáljuk meg részletesebben az egyes lehetőségeket.

Címke alapú remarketing lista létrehozása

Első lépésként hozz létre és adj hozzá egy közönségforrást a fiókodhoz. Ez a közönségforrás remarketinglisták létrehozására szolgál, és olyan emberek elérésére, akik meglátogatták a weboldalad, használták az alkalmazásod, megnézték a videód, vagy megosztották az adataikat veled.

Ha többet szeretnél megtudni a közönségforrás létrehozásáról, olvasd el ezt a Súgóközpont cikket. Ha többet szeretnél megtudni a Google Ads remarketing szabályzatáról, tekintsd meg ezt a Súgóközpont cikket.

Miután a közönségforrást hozzáadtad, a következő lépés a remarketinglista létrehozása.

Megjegyzés: A képernyőképek szemléltetés céljából mintaadatokat használnak.

Kattints a nyilakra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Válaszd az Eszközök és beállítások ikont, majd válaszd a Közönségkezelőt.

2. lépés:
Válaszd ki a Szegmensek pontot, és kattints a plusz gombra.

3. lépés:
Válaszd ki a webhely látogatókat.

4. lépés:
Adj meg egy leíró remarketing lista nevet, és válaszd ki a kívánt Listatagok beállítást.

5. lépés:
A Meglátogatott oldal legördülő menüből válassz ki egy szabálykészletet. Minden egyes menüponthoz adj hozzá feltételeket a webhelyed azon oldalaihoz, amelyekről a felhasználókat szeretnéd összegyűjteni.

6. lépés:
Válaszd ki, hogy a közönséglistát előre kitöltöd-e, vagy üres listával kezded.

7. lépés:
Add meg a Tagság időtartamát, vagyis azt az időtartamot, ameddig a látogató a listán marad. A tagság időtartamát bármikor megváltoztathatod. Ha végeztél, válaszd a Közönség létrehozása lehetőséget.

Ügyfélegyezési lista létrehozása

Az Ügyfélegyezés segítségével elérheted meglévő ügyfeleid egyedi szegmenseit, és személyre szabott üzenetet küldhetsz nekik. Kezdd az ügyféladatok feltöltésével, ami összevetésre kerül majd a Google-ön kereső emberekkel. Ügyféllistákat e-mail címekből, levelezési címekből és telefonszámokból lehet létrehozni.

Ha többet szeretnél megtudni, látogass el a Google Súgóközpontjába.

Kattints a nyilakra, hogy többet tudj meg.

1. lépés:
Válaszd az Eszközök és beállítások ikont, majd válaszd a Közönségkezelőt.

2. lépés:
Válaszd ki a Szegmensek pontot, és kattints a plusz gombra.

3. lépés:
Válaszd ki az Ügyféllistát.

4. lépés:
Adj meg egy leíró nevet a közönséglistának, majd válaszd ki a feltölteni kívánt ügyféladatok típusát. Válaszd ki, hogy az adataid, amit feltölteni kívánsz, egyszerű szöveges (nem kivonatolt) vagy kivonatolt.

5. lépés:
Add meg a Tagság időtartamát, vagyis azt az időtartamot, ameddig a látogató a listán marad. A tagság időtartamát bármikor megváltoztathatod. Ha végeztél, válaszd a Feltöltés és a lista létrehozása lehetőséget.

Célzási beállítások

A közönségcélzás beállításakor megkérdezik, hogy "célozni" vagy "megfigyelni" szeretnéd-e a kívánt közönséget.

Lehet, hogy egyszerűen csak megfigyelni szeretnéd, hogyan teljesítenek a hirdetések, ha egy fogyasztó megfelel a közönségkritériumoknak, vagy korlátozhatod a hirdetéseket, hogy csak olyan fogyasztóknak jelenjenek meg, akik megfelelnek ezeknek a kritériumoknak. A Célzás és a Megfigyelés beállítások segítenek neked ebben a megkülönböztetésben.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Gyakorlati feladat: Remarketing listák hozzáadása a hirdetéscsoportjaidhoz

Ha remarketinglistákat szeretnél hozzáadni hirdetéscsoportjaidhoz, kövesd az alábbi lépéseket.

Kattints a nyílra, ha többet szeretnél megtudni.

1. lépés:
Válaszd ki azt a hirdetéscsoportot, amelyhez hozzá szeretnéd adni a remarketing közönséged, majd válaszd a Közönség pontot.

2. lépés:
Kattints a ceruza ikonra, és válaszd a Célzás vagy a Megfigyelés beállítást.

3. lépés:
Válaszd ki, hogyan léptek kapcsolatba vállalkozásoddal lehetőséget, és válaszd ki a kívánt remarketing célközönséget. Kattints a Mentés gombra.

Most te jössz!

Bevált gyakorlat

A keresési kampányok esetében ajánlott először a "Megfigyelés" beállítást választani a célzási beállítások közül. Ez lehetővé teszi a közönséglisták hozzáadását anélkül, hogy az általános elérés vagy a költségek változnának, és továbbra is betekintést nyerhetsz a potenciális közönségekről.

Ezeket az adatokat felhasználhatod a jövőbeli lépéseidhez, például bizonyos kritériumokhoz kapcsolódó ajánlatkorrekciók elvégzéséhez. Megfigyeléseid alapján dönthetsz úgy is, hogy új hirdetéscsoportokat hozol létre bizonyos célzási kritériumokkal.

Optimalizálási pontszám tipp

A fiókod optimalizálási pontszáma segíthet azonosítani a remarketing stratégia hatásának növelésére vonatkozó lehetőségeket. Ellenőrizd pontszámod, hogy ajánlásokat kapj új közönségforrások beállítására vagy a meglévő közönségekre vonatkozó licitek módosítására vonatkozóan.

A legfontosabb tudnivalók

  • A remarketing segít újra kapcsolatba lépni azokkal a fogyasztókkal, akiket az útjuk már az ajtódhoz vezetett. Ezek az emberek kétszer nagyobb valószínűséggel konvertálnak.
  • A remarketinglista létrehozásának két fő módja van: egy weboldalcímke vagy a saját vásárlói adatok felhasználásával.
  • A remarketinglisták kampány- vagy hirdetéscsoport-szinten alkalmazhatók, és lehetnek kifejezetten célzott vagy egyszerűen csak megfigyelt listák.

Most te jössz!

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.