Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Részletes demográfiai adatok

A részletes demográfiai adatok lehetővé teszik, hogy olyan fogyasztókkal lépj kapcsolatba, akiket nagyobb valószínűséggel befolyásolnak a termékeid vagy szolgáltatásaid.

Ebben a modulban megismered, hogy a hirdetők milyen különböző módon használhatják a Google részletes demográfiai szegmenseit.

A YouTube számos részletes demográfiai adatot kínál

A demográfiai célzás lehetővé teszi, hogy számszerűsíthető jellemzők alapján érd el a célközönséget. Nézzük meg közelebbről a rendelkezésre álló jellemzőket.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

Érd el az embereket gyermekeik életszakaszai alapján.

Például egy pelenkákat gyártó cég a csecsemő vagy kisgyermekes szülőket, míg egy biztosítótársaság a vezetni tanuló tinédzserek szüleit szeretné elérni.

Az emberek elérése aszerint, hogy van-e gyermekük vagy nincs.

Például a csúcskategóriás autógyárak kétajtós sportautókkal a nem szülő felnőtteket akarják elérni, míg a családbarát márkák a szülőket akarják elérni, és a jármű biztonsági jellemzőire összpontosítanak.

Érd el az embereket jövedelemosztályok szerint, mivel ez befolyásolja a vásárlóerejüket.

Például egy luxusutazásokkal foglalkozó cég a felső jövedelmi kategóriába tartozókatszeretné elérni.

Érd el az embereket aszerint, hogy saját vagy bérelt lakásuk van-e, mivel ez a státusz eltérő vásárlási magatartást eredményez.

Például az átalakítási szolgáltatások és a magas színvonalú bútorok nagyobb valószínűséggel vonzzák a lakástulajdonosokat, mint a bérlőket.

Érd el az embereket a kapcsolati státuszuk alapján, mivel a házas, egyedülálló vagy párkapcsolatban élő személyek megváltoztatják a fogyasztói magatartást.

Például az eljegyzési gyűrűket árusítók olyan fogyasztókkal akarnak kapcsolatot teremteni, akik kapcsolatban élnek.

Érd el az embereket az iskolai végzettségük alapján, mivel ez hatással lehet az őket érdeklő termékekre vagy szolgáltatásokra.

A felsőfokú iskolák például a főiskolát végzetteket akarhatják elérni.

Érd el az embereket munkáltatójuk vállalati mérete vagy iparága szerint, mivel ez hatással lehet az őket érdeklő termékekre vagy szolgáltatásokra.

Például egy papíripari vállalat esetleg egy adott iparágban működő közepes méretű vállalatot szeretne elérni.

Lássuk ezeket a megoldásokat a gyakorlatban!

Ismerd meg Lucát

Luca a Conduct Media Group digitális médiatervezője és vásárlója. Az Archer & Moss Corp. egyik ügyfelén dolgozik, amely egy nagy CPG márka, amely gyermekeknek szánt táplálkozási termékeket forgalmaz.

Az Archer & Moss Corp. új szülőket szeretne elérni, hogy népszerűsítse a babakészítmények választékát. Korábban nehézségekbe ütköztek, hogy elérjék a meghatározott korú gyermekekkel rendelkező szülőket, szemben az összes szülővel.

Készítettek egy videós hirdetéssorozatot, amely a gyermek fejlődésének különböző szakaszaihoz igazodva hangsúlyozza termékválasztékuk előnyeit.

Mit javasolsz?

Lucának van néhány kérdése Hirokóhoz, a Google közönségspecialistájához

Helló, Hiroko, el tudnád magyarázni, hogyan alakítja ki a Google ezeket a részletes demográfiai szegmenseket?

Nagyszerű kérdés! A Detailed Demographics a Google felmérési technológiáját és az tulajdonjaikból származó jeleket használja. Több százezer embernek küldünk felméréseket, megkérdezve, hogy egy adott szegmensbe tartoznak-e. Például megkérdezünk valakit, hogy szokott-e tengerparti nyaralást tartani egy adott úti célhoz, és milyen gyakran megy.

Figyelembe vesszük a YouTube-on végzett kereséseket és megtekintéseket, valamint a Google-ben végzett kereséseket és a letöltött alkalmazásokat, hogy megállapítsuk, hogy egy személy az adott szegmensek valamelyikébe tartozik-e.

Mondanál nekem egy példát?

Hogyne!

Megnézhetjük mindazok közös jellemzőit, akik jelezték, hogy gyakran járnak tengerpartra nyaralni, és ebből létrehozhatunk egy modellt.

Ezt a modellt felhasználva megkereshetünk más embereket, akiknek a jellemzői hasonlóak azokéhoz, akik azt mondták, hogy gyakori úti céllal utaznak, és így még több mérhető célcsoportot hozhatunk létre. Ez lehetővé teszi, hogy pontosabban elérd a megfelelő ügyfeleket.

Az emberek saját érdeklődési körüket is frissíthetik a Hirdetési beállítások kezelőjén keresztül. Így azokat a hirdetéseket láthatják, amelyek a leginkább érdeklik őket.

A legfontosabb tudnivalók

A Google számos részletes demográfiai szegmenst kínál annak biztosítására, hogy a hirdetések meghatározott célközönséget érjenek el.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.