Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Termékcsatorna beküldése

A készlettől függően kétféleképpen küldheted el termékinformációid a Merchant Centerbe. Hozzáadhatsz termékeket közvetlenül a Merchant Centerben, vagy létrehozhatsz és feltölthetsz egy termékcsatornát. 

Ebben a modulban megismerheted a termékek a Merchant Centerben történő hozzáadásának különböző módjait, valamint azt, hogy hogyan kell karbantartani és frissíteni a termékcsatornát.

A termékcsatorna beküldése és feltöltése

Ahhoz, hogy a Google-nek megadhasd a szükséges termékadat-attribútumokat, két lehetőséged van a termékek hozzáadására a Merchant Centerben:

  • 1. lehetőség: Termékek hozzáadása közvetlenül a Merchant Centerben.
  • 2. lehetőség: Termékek létrehozása és feltöltése egy adott termékcsatorna-módszer segítségével.

Vizsgáljuk meg ezt a két lehetőséget részletesebben.

1. lehetőség: Termékek hozzáadása közvetlenül a Merchant Centerben

Új termékcsatorna létrehozása és feltöltése nélkül is hozzáadhatsz egyes termékeket, ha kis készlettel rendelkezel, nem változó árral és készletelérhetőséggel. 

Íme néhány előnye a termékek közvetlenül a Merchant Centerbe történő hozzáadásának:

  • Ez egy egyszerű módja annak, hogy a legkelendőbb termékek értékesítését növeld, mielőtt feltöltenéd a teljes készleted.
  • Egyszerűsített csatorna létrehozásával irányított, intuitív élményt kapsz.
  • Remekül használható a Shopping hirdetések működésének megértéséhez.

A termékek egyenként történő hozzáadásához kövesd az alábbi lépéseket.

Megjegyzés: A képernyőképek illusztrációs célú mintaadatokat használnak.

További információkért kattints a nyílra.

1. lépés
Navigálj a Termékek menüpontra, majd válaszd az Összes termék menüpontot. Válaszd a plusz gombot egy termék hozzáadásához.

2. lépés
Töltsd ki mind az értékesítési ország, mind a rendeltetési helyek és a termékazonosítók szakaszokat.

3. lépés
Add meg a termék adatait.

4. lépés
Folytasd a termékadatok megadását az ár, a készlet elérhetőség, a részletes termékleírás, a szállítási és adóinformációk hozzáadásával.

5. lépés
A folyamat befejezéséhez válaszd a MENTÉS gombot.

Egyedi termékek szerkesztése

Egyenként hozzáadott termék szerkesztése

  1. A navigációs menüben válaszd a Termékek, majd az Összes termék menüpontot.
  2. Válaszd ki a szerkeszteni kívánt terméket.
  3. Válaszd a ceruza ikont a szerkeszthető részletek megjelenítéséhez.
  4. Válaszd a MENTÉS gombot.

Tipp

Több változatot tartalmazó termékek esetén hozz létre duplikátumokat a termékinformációk mentésével, majd a Termék másolása opció kiválasztásával.

2. lehetőség: Termékek létrehozása és feltöltése egy adott termékcsatorna módszerrel

Tölts fel termékeket egy termékcsatorna segítségével, ha van egy meglévő termékcsatorna fájlod, nagy készlettel rendelkezel, vagy rendszeresen frissítened kell az árat és a készlet elérhetőségi információkat.

Tekintsük át a felhasználási eseteket és a haladó beküldési folyamatot az egyes termékcsatorna módszerekhez.

Megjegyzés: Ha olyan e-kereskedelmi platformot használsz, mint a Shopify vagy a WooCommerce, akkor a platform dokumentációjában találod meg a fiókod a Merchant Centerhez való csatlakoztatását a termékcsatorna létrehozásához.

További információkért válaszd ki az egyes paneleket. 

Felhasználási eset: Google Táblázatok segítségével gyorsan küldd el termékadataid a Google Merchant Centerbe. A Google Táblázatok és a Merchant Center egyszerű sablonokat és kiegészítőket kínál a termékcsatornák létrehozásához és kezeléséhez.

A termékcsatorna elküldéséhez: Csatlakoztasd a Merchant Center fiókod a Google Táblázatok fájlodhoz a Feltöltés menüpont kiválasztásával.

A termékcsatorna frissítése: Frissítsd termékadataid a Google Táblázatokban, és azok automatikusan alkalmazásra kerülnek a fiókodban.

Felhasználási eset: Ha már rendelkezel olyan rendszerrel, amely a termékadatokat tárolja, állíts be egy ütemezett lehívást a Merchant Centeren belül, hogy megkapd a legújabb frissítést.

A termékcsatorna elküldéséhez: Csatlakoztasd a Merchant Center fiókod a belső szervereidhez.

A termékcsatorna frissítéséhez: Tárolj egy adatokat tartalmazó fájlt a webhelyeden, és ütemezz be egy rendszeres időpontot a Google számára a frissítések lehívására. A frissítések csak akkor kerülnek alkalmazásra a fiókodban, amikor a lehívás megtörténik.

Felhasználási eset: A Content API for Shopping lehetővé teszi az alkalmazások számára, hogy közvetlenül kapcsolatba lépjenek a Merchant Center platformjával, jelentősen növelve a nagy vagy összetett Merchant Center fiókok kezelésének hatékonyságát.

A termékcsatorna beküldéséhez: Ha úgy döntesz, hogy termékadataid a Content API-n keresztül küldöd be, és még nem áll rendelkezésre input feed, a Merchant Centerben automatikusan létrejön egy feed.

A termékcsatorna frissítése: A Content API a lehető legközelebbi valós időben elküldi a Merchant Centerben a legfrissebb frissítéseket.

Felhasználási eset: Az automatizált adatcsatornák webhely feltérképezés funkciót használnak a strukturált adatok és a webhelytérképek információinak olvasására, hogy a webhelyről a releváns termékekre vonatkozó legfrissebb információkat nyerjék ki. 

A termékcsatorna beküldéséhez: Add meg a Google számára szükséges összes adatot a weboldaladon, ahol termékeket árulsz. Használj strukturáltadat-jelöléseket a webhelyeden a Merchant Center fiókodhoz, hogy a Google rendszerei közvetlenül feltérképezhessék a webhelyet. A strukturáltadat-jelölésekről többet megtudhatsz ebben a Súgóközpont-cikkben.

A termékcsatorna frissítéséhez: A Google rendszere automatikusan frissíti az adatokat, amikor a készletben változások történnek.

Nem látod a webhely feltérképezése opciót?

Ha nem látod a webhely feltérképezése opciót, az azért lehet, mert a strukturáltadat-jelölés nincs megfelelően alkalmazva az összes szükséges attribútumra vonatkozóan, a fiókod fel van függesztve, nincs beállítva a termékadatok átadása, vagy a Googlebot blokkolva van.

A termékcsatorna frissítése

A termékcsatornát 30 naponta frissíteni kell, különben lejár, és a tételek nem jelennek meg. Ennek célja, hogy amikor egy felhasználó meglát egy terméket a Google kereső találati oldalán, garantáltan biztos lehessen benne, hogy a felsorolt termék valóban raktáron van és elérhető. 

Fontos, hogy az adatcsatorna mindig naprakész legyen. Ha eltérés van a webhelyed adatai és a termékcsatorna között, előfordulhat, hogy a tételeid elutasításra kerülnek, és a fiókod felfüggeszthetik. 

Az adatcsatorna frissítésének két módja van.

Válaszd ki az egyes képeket, hogy többet tudj meg.

Tudásellenőrzés

A legfontosabb tudnivalók

  • Ha kis árukészlettel rendelkezel, nem változó árakkal, a termékek hozzáadása közvetlenül a Merchant Centerben egyszerűsített termékfeltöltést kínál egy vezetett, intuitív élményen keresztül.
  • Ha nagy készlettel rendelkezel gyakran változó árakkal, válaszd az üzleti igényeidnek megfelelő termékcsatorna készítési módszert. Ha automatizált termékcsatornát szeretnél használni, állítsd be a strukturáltadat-jelölést a webhelyeden.
  • Legalább 30 naponta frissítsd a termékcsatornád. Ha a csatorna 30 nap után nem frissül, a tételek lejárnak, és többé nem jelennek meg a Shopping hirdetésekben.

Mutasd meg, mit tudsz

Automatikusan

Hozzáadhatsz egy fájlt a weboldaladhoz, amely automatikusan frissíti a termékcsatornád.

Manuálisan

A termékfrissítéseket manuálisan is beírhatod a termékcsatornába, akár a Google Táblázatokban, akár egy táblázatos fájl feltöltésével.

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.