Áttekintés
Google Ads fiók létrehozása
Keresési hirdetések
Hirdetésbővítmények
Google Ads aukció
Analitika
Konverziómérés
Ajánlattételi stratégiák
Display hirdetések
Remarketing hirdetések
Shopping hirdetések
Merchant Center
Videó hirdetések
További lehetőségek
Kampány elindítása utáni lépések
Keresési kampányok optimalizálása
Optimalizálási videók
Optimalizálási pontszám
Optimalizálási módok
Teljesítménytervező

Termékek felvitele a Merchant Centerbe

Mielőtt elindítanád a Shopping hirdetési kampányt, létre kell hoznod egy termékcsatornát. A pontos, jó minőségű termékadatok szolgáltatása vonzza a vásárlókat, és segít nekik a jól megalapozott vásárlásban. Győződj meg arról is, hogy a Shopping hirdetések és a webhelyed ugyanazokat az információkat jeleníti meg minden termékről, hogy zökkenőmentes vásárlási élményt nyújts.

Ebben a modulban megtanulod, hogyan adhatsz hozzá termékeket közvetlenül a Merchant Centerhez, új termékcsatorna létrehozása és feltöltése nélkül.

A forgatókönyv

Ügyfélmenedzser vagy a Cubix Creative cégnél, ahol egy ruházati fiókot, a OneStopot kezeled. A OneStop elsősorban cipőket értékesít.

A OneStopnak van egy kereső kampánya, de jobb elkötelezettséget, leadminőséget és konverziós arányt szeretnének elérni. Te a Shopping hirdetéseket javaslod, mint lehetséges megoldást a cipőeladások növelésére.

A OneStop izgatottan várja, hogy elkezdhesse a Shopping hirdetéseket, és számítanak a segítségedre.

Kezdd a Merchant Centerrel

A OneStoppal együttműködve végezd el a következő alapvető lépéseket.

  • Hozz létre és állíts be egy Merchant Center fiókot.
  • Ellenőrizd és igényeld weboldalad a Merchant Centerben.
  • Állítsd be a fiókszintű forgalmi adó és szállítási beállításokat.
  • Kapcsold össze az új Merchant Center fiókot a meglévő Google Ads-fiókjukkal.

Termékcsatorna létrehozása

Most már készen állsz a termékcsatorna létrehozásának megkezdésére. 

Két módszer létezik: 

  • Termékek hozzáadása közvetlenül a Merchant Centerben.
  • Termékcsatorna feltöltése.

Mit gondolsz?

A termékadatok előkészítése

A OneStop úgy dönt, hogy a termékeket közvetlenül a Merchant Centerben adja hozzá, ezért a következő adatokat kell megadnia:

  • termékazonosító (id)
  • termék neve (title)
  • termék leírás (description)
  • termékoldal linkje (link)
  • főkép linkje (image_link)
  • készlet elérhetőség (availability)
  • ár (price)
  • globális áruazonosító (gtin)

Mit gondolsz?

Mielőtt hozzáadnád a termékadatokat, szánj egy percet arra, hogy átolvasd az ajánlott és opcionális attribútumokat és értékeket. Gondold át, hogy mit kell megadnia a OneStop ruházati termékeihez.

Válaszd a linket, ha többet szeretnél megtudni.

Tudásellenőrzés

Mi a helyzet a címszerkezettel?

Tudod, hogy a cím a kép és az ár mellett kiemelkedő szerepet játszik a Shopping hirdetésben, ezért összeállított egy listát a lehetséges címekről a termékcsatornában szereplő egyes termékekhez.

Gyakori hibák magyarázata

Amikor közvetlenül a Merchant Centeren keresztül adunk hozzá termékeket, a beküldési eljárás során hibák jelentkezhetnek.

E hibák közül sok azonnal megjelenik a mentés során. Ez megkönnyíti a problémák azonosítását és megoldását valós időben, az egyes termékek hozzáadása közben. Vegyünk át néhány gyakori hibatípust.

Válaszd ki az egyes paneleket, hogy többet tudj meg.

A rendszer jelzi és elutasítja az ajánlatokat, ha az ár nem egyezik (a termékadatoknál szereplő ár nem egyezik a céloldalon szereplő árral), hiányzik az ár értéke vagy a pénznem.

A rendszer jelzi és elutasítja az ajánlatokat, ha a készlet elérhetőség nem egyezik meg (a termék készlet elérhetősége nem egyezik meg a céloldalon megjelenővel), hiányzik a készlet elérhetőség értéke vagy helytelen érték szerepel.

A GTIN attribútumhoz megadott értékek közül egy vagy több érvénytelen. Ez a hiba általában azért fordul elő, mert az érték nem számjegyeket tartalmaz, érvénytelen ellenőrző összeggel rendelkezik, vagy olyan formázást használ, amely nem felel meg a szabványos GTIN-típusok egyikének sem. Csak olyan GTIN-számokat használhatsz, amilyeneket a gyártó kiosztott.

A céloldali link beillesztésekor annak meg kell egyeznie a Merchant Centerben regisztrált webhelydomainnel.

A legfontosabb tudnivalók

  • Mielőtt hozzáadnád termékkészleted, hozz létre egy Merchant Center fiókot, igazold és igényeld az URL-címed, és állítsd be a fiókszintű beállításokat.
  • A termékek hozzáadása közvetlenül a Merchant Centerben lehetővé teszi az egyes terméklisták hozzáadását új termékcsatorna létrehozása és feltöltése nélkül.
  • A Merchant Center végigvezet téged az egyes termékattribútumok hozzáadásának folyamatán. A legördülő menüpontok segítenek az elfogadható értékek hozzárendelésében, ahol szükséges.
  • A termékek beküldési folyamata segít a hibák azonosításában és megoldásában.

Mutasd meg, mit tudsz

Ha Cél-CPA-t vagy Cél-ROAS-t használsz

Ha a Cél-CPA-t használod, összpontosíts a műveletenkénti költségre.

Ha a Cél-ROAS-t használod, a hirdetési kiadások megtérülésére összpontosíts.

Ha a kampány költségkerete korlátozott, ellenőrizd a Javaslatok oldalon, hogy van-e lehetőség további konverziók vagy konverziós érték elérésére hasonló CPA vagy ROAS mellett.

Ha a kampány nem korlátozott költségkeretű, növeld a cél-CPA-t vagy csökkentsd a cél ROAS-t, hogy több konverziót vagy konverziós értéket érj el. A lefedettséget és a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával is bővítheted.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása ajánlattételi stratégiát használod

Ha a Konverziók maximalizálását használod, akkor a konverziós mennyiségre összpontosíts.

Ha a Konverziós érték maximalizálását használod, a konverziós értékre összpontosíts.

Ha a Konverziók maximalizálása vagy a Konverziós érték maximalizálása mellett döntesz, győződj meg arról, hogy további elérhető tartalék áll rendelkezésre a kampányodban. Ez mozgásteret biztosít az algoritmusnak a mennyiség vagy az érték növelésére. Bővítsd a célzást új kulcsszavak hozzáadásával, általános egyezésű típusok használatával, dinamikus keresőhirdetések létrehozásával és első fél célközönséglisták hozzáadásával.

Miután módosítottad az ajánlattételi stratégiádat, lépj be a Javaslatok oldalra, hogy megnézd, hogyan növelhetnéd további befektetésekkel hatékonyabban a konverziós mennyiséget vagy értéket.

Cél optimalizálás

Ha a kampányod nem korlátozott költségkeretű, csökkentsd a ROAS-célokat, hogy több konverziós értéket érj el. Az ajánlott célérték-beállításokat a Javaslatok oldalon találod.

Költségkeret optimalizálás

A sikeres teljesítmény érdekében a cél-CPA és cél-ROAS kampányokat nem szabad a költségkeret alapján korlátozni. A Javaslatok oldalon a költségkeret optimalizálására vonatkozó javaslatokat találsz, hogy nagyobb növekedést érj el, és további konverziókat és konverziós értéket kapj ugyanazon CPA vagy ROAS mellett. Lehetőséged van arra is, hogy szerkeszd az optimalizálási pontszám költségkeret javaslatait, hogy becslést kapj a különböző költségkeret összegek mellett várható konverziós mennyiségről.

Szimulátorok

A szimulátorok segítségével megbecsülheted a teljesítmény változását, amikor felülvizsgálod a cél- vagy napi költségkeretet. Ezeket a Kampányok lapon vagy az Ajánlattételi stratégia jelentésben találod.

Kulcsszó beillesztés

A kulcsszavak beillesztésével frissítheted hirdetéseid, hogy szerepeljenek benne azok a kulcsszavak, amelyek a hirdetések megjelenését kiváltották. Például, ha valaki a "CRM szoftver" kifejezésre keres, a hirdetés címsorában szerepelhet a "CRM szoftver" kifejezés.

Hirdetés-testreszabók

A hirdetés-testreszabók lehetővé teszik, hogy valós idejű információkat, például helymeghatározást vagy visszaszámlálást építs be a hirdetéseidbe. A hirdetés-testreszabók segítségével dinamikus hirdetéseket hozhatsz létre, és nagymértékben releváns hirdetésszövegeket (kreatívokat) jeleníthetsz meg.

Hirdetésbővítmények

A hirdetésbővítmények célja, hogy segítsék a teljesítmény növelését. A hirdetésbővítmények hozzáadása segíthet növelni az érdeklődők számát, vagy segíthet a látogatókat a webhely egy bizonyos helyére vagy oldalára irányítani.

Meglévő ügyfelek

A meglévő ügyfelek megtartása érdekében fontold meg egy közönséglista hozzáadását azokról az ügyfelekről, akik már konvertáltak a webhelyeden.

Új ügyfelek

Az új ügyfelek megszerzéséhez fontold meg a webhelyed összes látogatójára vonatkozó közönséglista, vagy hasonló közönség listák hozzáadását.

Korábbi látogatók

Hirdetések megjelenítése korábbi látogatóidnak, amikor azok a Google webhelyen végeznek további kereséseket azzal kapcsolatban, amire szükségük van.

Megfigyelés

Figyeld meg, hogyan teljesítenek a hirdetéseid a kiválasztott célközönség számára anélkül, hogy befolyásolnád a kampány elérését. Ez a beállítás nem változtatja meg, hogy ki láthatja a hirdetéseid, és azt sem, hogy hol jelenhetnek meg. Helyezz előtérbe vagy szoríts vissza bizonyos közönségeket, azáltal, hogy ajánlatkorrekciókat adsz meg.

Célzás

Szűkítsd az elérésed, hogy csak az általad kiválasztott konkrét célközönségnek jelenj meg.

Általánosegyezés-módosító
+férfi +cipő

Az általánosegyezés-módosító csak olyan keresésekre jelenít meg hirdetést, amelyek tartalmazzák a plusz jellel megjelölt kulcsszavakat vagy azok közeli változatait. A kulcsszóban szereplő kifejezések előtt, után vagy között további szavak is szerepelhetnek, tetszőleges sorrendben. Az általános egyezéshez hasonlóan ez a módosított változat is hasznos a nem várt kifejezésekből származó forgalom megragadásához.

Példa: A "férfi sportruházat" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de az "eladó férfi cipő" keresés igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad alapfogalma jelen legyen a felhasználó keresésében, ugyanakkor nagyobb elérést tesz lehetővé.

Beállítás: Tegyél egy plusz jelet (+) a kifejezések elé.

Általános egyezés
férfi cipő

Az általános egyezésű kulcsszavak a kulcsszavakhoz kapcsolódó keresési kifejezésekre jelennek meg, valamint az olyan közeli változatokra, mint a szinonimák és elgépelések. Az általános egyezésű kulcsszavak használata a legjobb módja annak, hogy olyan kifejezésekből származó keresési forgalmat érj el, amelyeket esetleg nem látsz előre.

Példa: A "férfi ruházat"-ra történő keresés megjelenítheti a hirdető hirdetését, amelyet a férfi cipő általános egyezésű kulcsszóval céloz.

Előnye: A legnagyobb volument éri el.

Beállítás: Ez a kulcsszavak alapértelmezett egyezési típusa; egyszerűen add meg a kulcsszavakat.

Kifejezés egyezés
“férfi cipő”

A kifejezés egyezés csak akkor jeleníti meg a hirdetést, ha a kifejezésre (vagy annak egy közeli változatára) keresnek rá, anélkül, hogy más szavak lennének a közepén, amelyek megváltoztatnák a kifejezés jelentését. A kifejezés előtt vagy után további szavak is használhatók. A pontos egyezéshez hasonlóan a kifejezés egyezésű kulcsszavak segítenek a forgalom megragadásában azokból a lekérdezésekből, amelyekre tudod, hogy az ügyfeleid keresnek.

Példa: A "férfi tenisz cipő" keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését, de a "férfi cipő vélemények" igen.

Előnye: Biztosítja, hogy a kulcsszavad központi fogalma jelen legyen a keresési kifejezésben, miközben nagyobb volument érsz el, mint amit a pontos egyezésű kulcsszavak biztosítanának.

Beállítás: Tegyél idézőjeleket (" ") a kifejezés köré.

Pontos egyezés
[férfi cipő]

A pontos egyezés akkor jeleníti meg a hirdetéseket, ha a kulcsszó megegyezik a felhasználó keresési kifejezésével. A pontos egyezésű kulcsszavak hasznosak, ha olyan keresési lekérdezésekből származó forgalmat szeretnél megragadni, amelyekről biztos lehetsz benne, hogy az emberek keresik őket.

Példa: A "férfi cipő vélemény" vagy "piros férfi cipő" vagy "férfi tornacipő"-re vonatkozó keresés nem jelenítené meg a hirdető hirdetését; csak a "férfi cipő" keresés jelenítené meg ezt a hirdetést.

Előnye: Nagyobb ellenőrzést biztosít afelett, hogy milyen keresési kifejezések jeleníthetik meg a hirdetést, bár a hirdetések mennyisége korlátozott lehet.

Beállítás: Tegyél szögletes zárójeleket ([ ]) a kifejezés köré.